ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Εδώ Πολυτεχνείο... Εκεί Πολυτεχνείο...


Ποιοί το περίμεναν, ότι 43 χρόνια μετά τη λαϊκή εξέγερση εκείνου του Νοέμβρη το 1973,
κι ενώ μεσολάβησαν σχεδόν δυο γενιές, με ροπή στον ευδαιμονισμό και την κατανάλωση,
θα ανακαλύπταμε τα ίδια συνθήματα, για να οραματιστούμε το μέλλον μας :
"ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"
Ας ελπίσουμε ότι το Εγώ θα ξαναγίνει Εμείς, για να υπάρχει ελπίδα....
Ειρωνία να τραγουδάνε, φέτος ειδικά, πώς δε θα περάσει ο φασισμός...
Από πού δεν θα περάσει;
Γιατί στην Ελλάδα,τον βάλαμε στα σπίτια μας...
Ας είναι καλά αυτοί που τους ψήφισαν...
Ορέστη απ' το Βόλο... Μαρία απ' τη Σπάρτη... τί να σκέφτεστε άραγε;
Αυτή την Ελλάδα πρόδωσε η φημισμένη γενιά του πολυτεχνείου.
Όσοι πραγματικά αγωνίστηκαν, έμειναν στις σκιές εκείνων που έπιασαν καρέκλες και προσπάθησαν να βολευτούν.
Αυτή την Ελλάδα προδώσαμε κι εμείς, που συμβάλαμε περισσότερο ή λιγότερο, στο να μείνουν αυτοί βολεμένοι, κι εμείς κοιμισμένοι σε νιρβάνα.
Κάποια στιγμή, πρέπει να ξυπνήσουμε και να θυμηθούμε πως η Ελλάδα είναι ιδέα, είναι μυρωδιές, είναι χρώματα, είναι ήχοι, είναι χτύπος καρδιάς και πύρωμα ψυχής.
Bre Melaxrinaki
black100rose.blogspot.gr

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Μπορούμε επιτέλους να σοβαρευτούμε;

Τα σοβαρά έθνη «ζυγίζουν» τη νίκη Τραμπ σύμφωνα με τα συμφέροντά τους και αναλόγως εκφράζονται.
Αυτό οφείλει να κάνει και η Ελλάδα, εάν λογίζεται σοβαρό έθνος και όχι παιδικός σταθμός πυροβολημένων «υπερευαίσθητων θολοκουλτουριάρηδων» της «πολιτικής ορθότητας».
Καθόλου δεν πρέπει να μας νοιάζει εάν με τη νίκη Τραμπ πανηγυρίζουν οι ακροδεξιοί της Ευρώπης.
Οι ακροδεξιοί της Ευρώπης, και αναφέρομαι στη Λεπέν, πανηγύριζαν και με τη νίκη Τσίπρα.
Αυτό δεν κάνει τον Έλληνα πρωθυπουργό ακροδεξιό.
Είναι ο Τραμπ υπέρ των ελληνικών γεωπολιτικών συμφερόντων; Φαίνεται πως ναι, είναι.
Σχολιάζοντας την Τετάρτη ο διεθνολόγος Βασίλης Κοψαχείλης τη νίκη Τραμπ, στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στο στενό επιτελείο του νέου Αμερικανού προέδρου στο οποίο συμμετέχει και ο Έλληνας Γιώργος Παπαδόπουλος.
Είπε ο Βασίλης Κοψαχείλης ότι είναι απόφαση αυτού του επιτελείου το φυσικό αέριο της ανατολικής Μεσογείου να περάσει με υποθαλάσσιο αγωγό μέσω Ελλάδας και να αποκλειστεί πλήρως η εναλλακτική κατασκευής αγωγού, για το ίδιο φυσικό αέριο, μέσω Τουρκίας.
Δηλαδή, το φυσικό αέριο της Αιγύπτου, της Κύπρου, του Ισραήλ και της Ελλάδας, θα περάσει με τον υποθαλάσσιο αγωγό East Med στην Ελλάδα και από εκεί στην Ευρώπη. Τέλος και game over.
Αυτό είναι προς όφελός μας και μόνο αυτό πρέπει να μας ενδιαφέρει.
Τώρα, διάφοροι χαζοχαρούμενοι που περιφέρονται στα πάνελ και θρηνούν για την ήττα της Χίλαρι, δηλαδή την ήττα της «πολιτικής ορθότητας», να τους ενημερώσω ότι βρίσκονται «εκτός πραγματικότητας» μιας και η Αμερική εξέλεξε Πρόεδρο, οπότε επίσης game over.
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει πει επίσης ότι

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Ανασχηματισμός

Τελικά θα βγάλουμε όλοι το καπέλο στον μικρό Αλέξη.
του Κωσταντίνου Σταθόπουλου*

Απέδειξε με την στάση του όλα αυτά τα μνημονιακά χρόνια πως όχι μόνο ήταν ο περισσότερο διαβασμένος, ο πιο καλός ο μαθητής, αλλά και πως έχει φοβερά αντανακλαστικά και μεγάλη ταχύτητα στο να εμπεδώνει και αφομοιώνει.
Όχι μόνο κατάφερε να πουλήσει την ελπίδα, όχι μόνο κατάφερε να φέρει τούμπα όλες τις προηγούμενες δικές του δεσμεύσεις, όχι μόνο αντικατέστησε το περήφανο όχι του Ελληνικού λαού με ένα αναξιοπρεπές και δουλικό ναι, αλλά με κινήσεις υψηλής στρατηγικής και αντιπερισπασμού, ξεπέρασε και τους πάτρωνές του παίρνοντας τη θέση τους.
[Πάτρωνας... Ο αυτοκράτορας παραχωρούσε ατομικά προνόμια -από αξιώματα και τιμές μέχρι οικονομική βοήθεια και το δικαίωμα του ρωμαίου πολίτη- σε όσους είχαν άμεση πρόσβαση στον ίδιο και ήταν αφοσιωμένοι, καθώς και σε μεγαλύτερες ομάδες όπως οι πληβείοι και ο στρατός. Ως ανταπόδοση απαιτούσε από εκείνους αφοσίωση στις υποχρεώσεις τους και ευγνωμοσύνη.]
Ένα παιδί που από τα νιάτα του, βοηθούντος του οικογενειακού και όχι μόνο....
περιβάλλοντος, ρουφούσε σαν σφουγγάρι τις παραστάσεις που έστηναν οι εκάστοτε πολιτικοοικονομικοί θίασοι της χώρας, κατάφερε τελικά να στήσει τον δικό του θίασο.
Επιβεβαιώνοντας λοιπόν τους καθηγητές του,(επανάληψη μήτηρ μαθήσεως),μπόρεσε να φτάσει την θεατρική τέχνη σε άλλα επίπεδα.
Σε αυτό τον βοήθησε και ένα άλλο προσόν.
Η ικανότητά του να κάνει πάντα τις καλύτερες επιλογές.
Είχε όμως, είναι η αλήθεια, την δυνατότητα να διαλέξει από πλήθος μεγάλων ταλέντων.
Ψεύτες-δωσίλογοι-προσκυνημένοι-φιλοχρήματοι-αριβίστες-νάρκισοι-μισάνθρωποι-προδότες-εγκληματίες-φασίστες-ανόητοι και ο κατάλογος δεν τελειώνει.
Κατάφερε λοιπόν να αποδομήσει ολοκληρωτικά,(εν μέρει το είχαν καταφέρει μόνοι τους),τις περισσότερες κοινωνικές τάξεις ,ιδεολογίες και επαγγέλματα στον δύσμοιρο τούτο τόπο.
Καθηγητές πανεπιστημίου, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, τραγουδιστές, ιεράρχες, οικονομολόγοι, Αμεα, αθλητές, εφοπλιστές και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις....
Έτσι εξηγείται και ο πόλεμος που δέχεται από τους υπόλοιπους δωσίλογους εντός και εκτός βουλής. Παρ' ότι έχουν υπογράψει ακριβώς τα ίδια, παρ' ότι έχουν όλοι τους παραχωρήσει την εθνική κυριαρχία ,δεν μπορούν να χωνέψουν πως αυτό το κωλόπαιδο, αυτός ο καταληψίας τους ξεπέρασε και έγινε ο πλέον αγαπημένος των αφεντικών τους.
Δεν χρειάζεται λοιπόν περαιτέρω σχολιασμός του ανασχηματισμού .
Σε μία χώρα που κατέληξε να γεννά περισσότερους προδότες από φιλοσόφους, σε μια χώρα που σκότωσε τον δάσκαλο ,όπως έλεγε ο Λιαντίνης, πάντα θα βρίσκονται "πρόθυμοι ηλίθιοι", να τελειώσουν τη δουλειά.
Προσέξτε όμως καλά και να θυμάστε αυτό πάντα:
Ποτέ και σε κανέναν ανασχηματισμό δεν χώρεσε ούτε ένας ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ.

*Ο Κ. Σταθόπουλος είναι μέλος του ΕΠΑΜ

seisaxthia-epam.blogspot.gr

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Η λεπτή ισορροπία του οργασμού


Ο Βίλχελμ Ράιχ ήταν σίγουρα ένας εκκεντρικός και αμφιλεγόμενος στοχαστής-συγγραφέας.
Κάποιοι τον θεωρούν ήρωα, ένα μεγάλο μυαλό που η κοινωνία αρνήθηκε να δεχτεί -για να μην παραδεχτεί την ανωμαλία της.
Κάποιοι άλλοι τον θεωρούν τρελό, χαρακτηριστική φιγούρα παρανοϊκού επιστήμονα (παρότι δεν ήταν επιστήμονας, αφού η ψυχανάλυση δεν είναι επιστήμη, ούτε η ελέω DSM-V ψυχιατρική).
Όποιος έχει διαβάσει τα βιβλία του, όπως το «Άκου, ανθρωπάκο», τη «Μαζική ψυχολογία του φασισμού», την «Ανάλυση του Χαρακτήρα», τη «Δολοφονία του Χριστού», τη «Σεξουαλική Επανάσταση», θα βεβαιώσει ότι ήταν (τουλάχιστον) ένας εξαιρετικός συγγραφέας.
Ο πυρήνας της θεωρίας του Ράιχ, πέρα απ’ τις μαρξιστικές του αναζητήσεις, είναι η σεξουαλικότητα και ο οργασμός (μαθητής του Φρόυντ ήταν).
Η νεανική επανάσταση της δεκαετίας του ’60 (βλέπε Χίπις, Μάης ’68 στη Γαλλία) βασίστηκε και στο βιβλίο του «Σεξουαλική Επανάσταση», που εκδόθηκε το 1936.
Ο Ράιχ υποστήριζε ότι κανένας άνθρωπος καταπιεσμένος σεξουαλικά δεν μπορεί να συμπεριφερθεί ως ελεύθερος άνθρωπος.
Μένει «θωρακισμένος» [sic] όσο δεν ικανοποιείται.
Αλλά προειδοποιεί:
«Η σεξουαλική απελευθέρωση δεν είναι ασυδοσία.
Ένας πεινασμένος άνθρωπος, σαν βρεθεί μπρος

«Ο θάνατος δεν είναι το τέλος!»

Επιστημονική αποκάλυψη που «κόβει» την ανάσα:

Η καινούργια προσέγγιση στο μεγαλύτερο φόβο του ανθρώπου λέγεται Βιοκεντρισμός και προέρχεται τόσο από το χώρο της κβαντοφυσικής και της θεωρίας των παράλληλων συμπάντων, όσο και από τον ίδιο τον Αϊνστάιν.
Σύμφωνα με ένα από τα θεμελιώδη αξιώματα της επιστήμης, καμίας μορφής ενέργεια δεν χάνεται. Δεν δημιουργείται και δεν καταστρέφεται, απλώς υπάρχει.
Ξεκινώντας από αυτό και με δεδομένο ότι ο εγκέφαλος, είναι μια τεράστια γεννήτρια ενέργειας, οι επιστήμονες καλούνται να απαντήσουν στο τι γίνεται αυτή η ποσότητα ενέργειας, όταν ο εγκέφαλος σταματήσει λόγω θανάτου να λειτουργεί.
Είναι πιθανόν να μεταβιβάζεται σε ένα παράλληλο σύμπαν;
Για τους μελετητές, η θεωρία των παράλληλων συμπάντων, είναι μια πραγματικότητα πολύ πιο αντικειμενική από αυτό που θεωρούμε πραγματικότητα δεδομένου ότι έννοιες όπως ο χώρος και ο χρόνος, θεμελιώδεις όσον αφορά την προσέγγιση μας απέναντι στην πραγματικότητα, δεν υφίστανται όπως τις αντιλαμβανόμαστε.
Οτιδήποτε ο εγκέφαλος επεξεργάζεται και χρησιμοποιεί σαν πληροφορία, είναι απλώς ένα εργαλείο κατανόησης ενός συγκεκριμένου χωροχρόνου μιας συγκεκριμένης πραγματικότητας.
Κάτι που αποδεικνύεται από την ανικανότητα του εγκεφάλου, να κατανοήσει την ύπαρξη του συμπαντικού απείρου, εφ΄ όσον ο προγραμματισμός του, του καθιστά κατανοητά μόνο τα πεπερασμένα σύνολα.
Σε ένα σύμπαν χωρίς χώρο και χρόνο (με τις έννοιες που εμείς τους δίνουμε) όπως στην ουσία έχει αποδειχτεί ότι είναι το σύμπαν, η έννοια του θανάτου, του τέλους, πολύ απλά δεν υφίσταται λένε οι ειδικοί.
Υφίσταται η

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016

Βρέθηκε σκελετός εργάτη από την αρχαιότητα στο Δεσποτικό.

Ο σκελετός έχει σταλεί για ανθρωπολογική εξέταση, ενώ ολοκληρώθηκαν οι αναστηλωτικές εργασίες στον χώρο.

Kατά τη διάρκεια των αναστηλωτικών εργασιών στο Δεσποτικό, που συνεχίζονται για τελευταία ημέρα σήμερα, ένας σκελετός που αποκαλύφθηκε απασχόλησε τα μέλη της ομάδας.
Θαμμένος σε συνεσταλμένη στάση στο φυσικό έδαφος, εκεί όπου εδράζεται η θεμελίωση του ναού, όπως λέει ο ανασκαφέας Γιάννος Κουράγιος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, «πρόκειται μάλλον για εργάτη διότι θάφτηκε χωρίς κτερίσματα.
Φαίνεται πως πέθανε κατά τη διάρκεια των εργασιών για τον βόρειο τοίχο το 550 π.Χ. και θάφτηκε σε εκείνο το σημείο».
Ο σκελετός έχει σταλεί για ανθρωπολογική εξέταση, όμως ο διευθυντής της ανασκαφής, η βοηθός του Κορνηλία Νταϊφά, ο αρχιτέκτονας Γουλιέλμος Ορεστίδης, οι τεχνίτες Βαγγέλης Χατζής, Γιαννούλης Σκαρής, Χρήστος Μπληγιάννος, Γιώργος Παλαμάρης, Ηλίας Σιψάς, οι μηχανικοί Εύα-Ελένη Τουμπακάρη (ΔΑΑΜ), Δημήτρης Εγγλέζος και Βασίλης Παπαβασιλείου ολοκλήρωσαν τις εργασίες για φέτος.
Συμπληρώθηκαν όλοι οι στυλοβάτες του ναού και τα οκτώ κομμάτια, δύο νέα κατώφλια τοποθετήθηκαν στον ναό και στο τελετουργικό εστιατόριο δίπλα, δύο σπόνδυλοι, άρχισε να χτίζεται η παραστάδα, ένας ενδιάμεσος τοίχος για στατικούς λόγους όπως είχαν ζητήσει το ΚΑΣ και ο Μ. Κορρές.
Χθες το μεσημέρι σηκώθηκε, μέσα στους ανέμους και στο κρύο πάνω στο ακατοίκητο νησί, ο πρώτος κίονας του εστιατορίου μαζί με το κιονόκρανο κι όλο μαζί –περίπου 3 μ. ύψος– είναι εντυπωσιακό σαν το θαυμάζεις από μακριά.
Όσο για τους στυλοβάτες του ναού που δεν βρέθηκαν, ο κ. Κουράγιος πιστεύει πως «μάλλον τους έχουν πάρει οι Βενετσιάνοι για να χτίσουν το κάστρο τους στην Αντίπαρο».
Γενικότερα, για τις απώλειες ευθύνονται λαοί της Μεσογείου, οι οποίοι τον μεσαίωνα κατά τις επιδρομές τους άρπαξαν αρχαία μέλη τα οποία μετέφεραν στα εργαστήριά τους.
Μοιραία στην αναστήλωση χρησιμοποιείται αρκετό νέο υλικό.
Το Δεσποτικό όπως και η Αντίπαρος ήταν χιλιάδες χρόνια πριν ενωμένα με την Πάρο.
Όπως είχε πει ο καθηγητής Μ. Κορρές σε συνεδρίαση του Αρχαιολογικού Συμβουλίου του οποίου είναι μέλος, μέσα σε δύο χιλιετίες το σύνολο έχει βυθιστεί κατά 6 μέτρα, με αποτέλεσμα η αρχική ενότητα να έχει χωριστεί σε τρία μέρη.
Θυμίζουμε πως οι ανασκαφές στο νησί έφεραν στο φως ιερό αρχαϊκών χρόνων, το μεγαλύτερο σε έκταση, μετά τη Δήλο.
Πάντως, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα είχαμε μάθει εάν δεν υπήρχαν χορηγοί που υποστηρίζουν τις ανασκαφές και τις αναστηλώσεις.
Φέτος, χρήματα έδωσαν και πάλι το Ιδρυμα Π.Α. Κανελλοπούλου, το υπουργείο Αιγαίου, ο Θανάσης και η Μαρίνα Μαρτίνου, καθώς και το Ιδρυμα Λεβέντη.

Δεσποτικό: Οι ανασκαφές αποκαλύπτουν έναν μοναδικό αρχαιολογικό χώρο
Η ολοκλήρωσή του έργου αναστήλωσης και συντήρησης, έχει ως στόχο την οργάνωση και ανάδειξη του Δεσποτικού σε ένα πρότυπο αρχαιολογικό πάρκο στις Κυκλάδες 
Η αρχαία Πρεπέσινθος
Κάθε χρόνο τα ευρήματα που έρχονται στο φως στο ακατοίκητο νησάκι του Δεσποτικού, δυτικά της Αντιπάρου, επιβεβαιώνουν ότι εκεί χτίστηκε και λειτούργησε ένα μεγάλο και οργανωμένο αρχαϊκό ιερό με φήμη και πλούτο, που έχτισαν οι κάτοικοι της αρχαίας Πάρου μόνο και μόνο για να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στο Αιγαίο. Η ακμή του χρονολογείται στον 6ο αιώνα π.Χ., ενώ τα πρωιμότερα ίχνη λατρείας ανάγονται στη γεωμετρική εποχή. Αγαπημένη θεότητα κατά την αρχαϊκή και κλασική περίοδο ήταν ο Απόλλωνας και έπειτα η θεά Εστία με το επίθετο «Ισθμία». Οσο για τα ευρήματα που ήρθαν στο φως
Δείτε περισσότερα... ΕΔΩ

ellinondiktyo.blogspot.gr

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Οι αριθμοί το δείχνουν ξεκάθαρα

Δεν βγαίνουν οι αριθμοί
Οφειλές
- 91 δις οφειλές ιδιωτών στο κράτος- 16,5 δις οφειλές ιδιωτών και οργανισμών στα ασφαλιστικά ταμεία
- 2,96 δις οι οφειλές προς τη ΔΕΗ στις 30 Ιουνίου 2016
- 8 δις οι οφειλές των δεκο και των Δημοτικών επιχειρήσεων
- 8 δις οφειλές του κράτους σε ιδιώτες
- 3 δις το έλλειμμα των ασφαλιστικών ταμείων
Έσοδα / Έξοδα
- 30 δις κατ έτος δαπανώνται για συντάξεις
- 15 δις κατ έτος δαπανώνται για μισθούς
- 44 δις έσοδα (2015)
Χρέος

- 330 δις χρέος
- οι εξαγωγές καταρρέουν
- μεγάλες εμπορικές και βιομηχανικές μονάδες κλείνουν
- πάνω απο 550 δις το χρέος δημόσιο και ιδιωτικό
Αυτοκτονίες

- 5.500 αυτόχειρες από την έναρξη της κρίσης
Κοινωνικό και Οικονομικό κόστος Τροχαίων
- 1500 νεκροί και 3000 ανάπηροι κάθε έτος
- 8 δισεκατομμύρια ευρώ το κόστος των τροχαίων κάθε έτος
ΑΕΠ (Ακαθάριστο εθνικό Προϊόν)
- 2009: 230 δις ευρώ περίπου
- 2015: 176 δις ευρώ περίπου και βαίνει συνεχώς μειούμενο
Τράπεζες
- δάνεια 200 δισεκατομμύρια εκ των οποίων τα 120 κόκκινα
- καταθέσεις: πιθανόν κάπου στα 50 δισεκατομμύρια
- έκρηξη των ακάλυπτων επιταγών
Επιχειρήσεις
- δεκάδες χιλιάδες αναζητούν μεταφορά έδρας εκτός Ελλάδας
- 27% οι ασφαλιστικές εισφορές, 29% ο φόρος, 29% η προκαταβολή φόρου, και έπονται τέλη επιτηδεύματος, εισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης κλπ
- αδειοδότηση επιχειρήσεων: 200 εγκύκλιοι, εκατοντάδες εργατοώρες, πολλά δις ευρώ χαμένα στην αναμονή. Πολλοί περιγράφουν την διαδικασία σαν εφιάλτη.
Εργατικό Δυναμικό
- 3.000.000 συνταξιούχοι
- 1.500.000 άνεργοι
- 700.000 δημόσιοι υπάλληλοι

- 1.000.000 ημιαπαχολούμενοι
- 2.900.000 ελεύθεροι επαγγελματίες κ εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Η παγκόσμια θέση της Ελλάδας

- με βάση την ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα βρίσκεται στην 85η θέση
- με βάση την διαφθορά βρίσκεται στην 58η θέση (διεθνής διαφάνεια)
- με βάση τον δείκτη οικονομικής ελευθερίας κατατάσσεται στην 86η θέση, σε σύνολο 159 χωρών. Βρίσκεται δηλαδή στην «παρέα» του Τατζικιστάν (84η θέση), της Σαουδικής Αραβίας (85η θέση), του Πράσινου Ακρωτηρίου (87η θέση) και της Τουρκίας (90ή θέση). Υψηλότερα από αυτήν βρίσκονται όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως Λιθουανία 15η, Εσθονία 19η, Βουλγαρία 45
- στην τελευταία θέση μεταξύ των μελών κρατών στην κοινωνική δικαιοσύνη (28η)
- η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. και 91η παγκοσμίως, όσον αφορά την ελευθερία του Τύπου
- το 2014 η Ελλάδα είχε 53 καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
Συντάξεις
Πολλοί έλληνες σήμερα διαμαρτύρονται για τα κουρέματα στις συντάξεις τους και λένε: μας κόβουν τα δικά μας χρήματα. Να θυμίσουμε ότι τα χρήματα δεν προέρχονταν από μια παραγωγική οικονομία αλλά από δανεικά. Και βεβαίως καλά θα κάνουν να αρχίσουν να σκέφτονται τα παιδιά και τα εγγόνια τους και όχι μόνο τον εαυτό τους.
Επίσης: ένας απλός υπολογισμός, σύμφωνα με τον κύριο ΕΑ, δείχνει μια πολύ πικρή αλήθεια.
Αν υποθέσουμε ότι έχουμε 20% ασφαλιστικές εισφορές και έναν συνταξιούχο που λαμβάνει σύνταξη 800 ευρώ μηνιαίως.
Αυτό σημαίνει ότι για να βγει η σύνταξη του συνταξιούχου, που μπορεί και να είναι μόλις 48 ετών, χρειάζονται τέσσερις εργαζόμενοι με αμοιβή 1000 ευρώ έκαστος.
Δηλαδή για να μπορέσουν να πάρουν όλοι τις συντάξεις τους σημαίνει ότι το κράτος μας χρειάζεται τετραπλάσιους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, γιατί ως γνωστόν μόνον εκεί παράγεται χρήμα.
Δημογραφικό
- Οι γεννήσεις μειώνονται και πολλά νέα παιδιά μεταναστεύουν
- 450.000 νέοι κυρίως πτυχιούχοι έχουν φύγει από 2009 στο εξωτερικό
- Εισροές προσφύγων κ λαθρομεταναστών κυρίως μικρών ηλικιών και αυξημένες γεννήσεις
Επίλογος
44 δις έσοδα, 30 δις για συντάξεις κ 15 δις για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων το 2015. Δηλαδή τα έσοδα είναι λιγότερα από τα έξοδα που απαιτούνται για συντάξεις και μισθούς.
2.900.000 εργαζόμενοι στο ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να συντηρήσουν τους 1.000.000 εργαζόμενους στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, τους 1.500.000 ανέργους, τους 3.000.000 συνταξιούχους, τις ασφαλιστικές εισφορές όλων, τις συντάξεις όλων, τους μισθούς στο δημόσιο, τα εφάπαξ δικαστικών/στρατιωτικών/καθηγητών κλπ, τις κρατικές και δημοτικές εταιρείες, τις δαπάνες στην υγεία την παιδεία την άμυνα, την αναπτυξιακή προοπτική και φυσικά να αποπληρώσουν το δημόσιο χρέος των 330 δις.

Στην άλλη μεριά του Αιγαίου στήνεται ένα νέο χαλιφάτο, πολλοί νέοι μας φεύγουν στο εξωτερικό ενώ την ίδια στιγμή ενσωματώνονται μουσουλμανικοί πληθυσμοί.

Οι αριθμοί το δείχνουν ξεκάθαρα, το παιχνίδι έχει χαθεί.

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Ο χρόνος είναι (?) χρήμα !

Ο χρόνος είναι (?) χρήμα !
Και τα δύο έχουν ομοιότητες και κάποιες διαφορές.
Αρχίζουν και τα δύο από "χρ" ίσως επειδή η ρίζα τους να μην φαίνεται εύκολα από την πρώτη ματιά.
Ίσως επειδή και τα δύο προορίζονται για χρ-ήση!
Και τα δύο, είναι εφευρήματα των ανθρώπων.
Ο χρόνος κύκλους κάνει, το χρήμα κύκλους κάνει.
Είμαστε υπηρέτες και των δύο, ενώ δημιουργήθηκαν για να μας υπηρετούν.
Το χρήμα, μπορείς να το αποταμιεύσεις, τον χρόνο, μάλλον όχι.
(Η μήπως ναι?)
Το χρήμα έχει πρακτικούς λόγους ύπαρξης, αφού συμφωνήσαμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση, ο χρόνος επίσης .
Ο χρόνος γίνεται ενίοτε αντικείμενο φιλοσοφικών θεωριών, το χρήμα επίσης.
Πολλοί φαντάζονται συρρίκνωση του χρόνου, πολλοί βιώνουν συρρίκνωση του χρήματος.
Θεός το χρήμα, θεός κι ο χρόνος!
Όλοι υπακούν στο χρήμα, όλοι υπακούν στον χρόνο!
Και τώρα, το μικρό μυστικό που θα σας πω και ίσως υποσυνείδητα το γνωρίζετε..
Σχεδόν πάντα τα δύο τους συνδέονται και αλληλοτρέφονται!
Δίχως να προσφέρεις χρόνο, χρήμα δεν έχει!
Δίχως να προσφέρεις χρήμα, χρόνο (αλλουνού) δεν λαμβάνεις.
Αυτά ισχύουν, εκτός της φιλίας και της αλληλεγγύης.
Όχι αυτής που παίζει εδώ στην Ελλάδα και αλλού, της αληθινής αλληλεγγύης, δίχως πληρωμή και χρήμα..
Θεός ο χρόνος, Κρόνος λεγόταν!
Θεός το χρήμα, πολλές ονομασίες, χρυσός, δολάριο, ευρώ, γιεν κλπ.
Τελικά, τίποτα παραπάνω δεν είναι παρά μετρήσιμα μεγέθη.
Το ένα μετράει το άλλο..
Θα μπορούσε η ανθρωπότητα άραγε να συνεχίσει δίχως αυτά τα δύο?

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Σελίδες Αρβανίτικης ιστορίας (με βιβλιογραφική υποστήριξη)

Οι φάσεις του Δεσποτάτου της Ηπείρου.
Οι, ομιλούντες ένα ριζικό μόρφωμα της ελληνικής, Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, λόγω των αναστα-τώσεων στη Βαλκανική τον 13ο αιώνα,μετακινούνται εκούσια ή ακούσια σε διάφορες άλλες χώρες της περιοχής, ενώ πολλοί από αυτούς καταλήγουν σε περιοχές της Ελλάδας.Εδώ γίνονται γνωστοί με το όνομα Αρβανίτες, ενοποιούνται με τους ντόπιους και ακόμη πολεμούν μαζί τους εναντίον των Τούρκων.
Διατήρησαν μόνο το γλωσσικό ιδίωμα,το οποίο σταδιακά εξαλείφεται,ενώ πολιτιστικά, κοινωνικά και εθνικά ενσωματώθηκαν πλήρως.
Η ιστορία των αρβανιτών ή αλβανιτών ξεκινά από τις Ελληνικές περιφέρειες της Αλβανιτίας του 13ου αιώνα.[Γρηγόριος Κωνσταντάς και Δανιήλ Φιλιππίδης,Γεωγραφία Νεωτερική περί της Ελλά-δος].
Όταν δημιουργήθηκε το Δεσποτάτο της Ηπείρου στις αρχές του 13ου αιώνα,οι Αλβανοί/Σκι-πετάρ (Α/Σ) μισθοφόροι στρατιώτες πολεμούσαν με το μέρος της Ηπείρου εναντίον των Σλάβων και των Βενετών.
Για τις υπηρεσίες που προσέφεραν οι (Α/Σ) κατά τη διάρκεια των στρατιωτικών επι-χειρήσεων,μόνο η αλβανική/σκιπτάρικη αριστοκρατία πήρε σημαντικούς αυλικούς τίτλους.
Αυτοί οι (Α/Σ) αριστοκράτες τοποθετούνταν επικεφαλής πολλών περιοχών,διαβρώνοντας έτσι στα-διακά το παλιό βυζαντινό διοικητικό σύστημα.
Από παραδοσιακοί πατριαρχικοί αρχηγοί μεταλλάσ-σονταν σε άρχοντες.
Το καινούργιο καθεστώς που επέβαλαν οι άρχοντες αυτοί στη γη,αποστερούσε την περιουσία από τους κατοίκους που συχνά έχαναν και την ελευθερία τους πωλούμενοι ως σκλάβοι.
Προσπαθώντας να ξεφύγουν από την νέα αυτή κατάσταση οι Αρβανίτες υποχρεώθηκαν να απο-κτήσουν νομαδικές συνήθειες.
Βλέπανε τη μετανάστευση ως μοναδική λύση στα προβλήματα που δημιουργούσε η μονοπώληση των Ηπειρώτικων εδαφών από τους (Α/Σ) άρχοντες που γίνονταν όλο και πιο βίαιοι.
Πέρα όμως από τις μεταβολές αυτές σφιχτού εναγκαλισμού από αλλότρια φύλα,που τάραξαν σε βάθος την κοινωνία τους,μία ακόμη αιτία εκπατρισμού αποτελούσε πλέον η Οθωμανική εισβολή.
Οι πηγές αναφέρουν ότι η διά θαλάσσης μετανάστευση άρχισε δειλά γύρω στο 1280,ενώ οι χερσαίες μεταναστεύσεις πρέπει να τοποθετηθούν στα τέλη του 13ου αι.,αφού υπάρχουν αναφορές για πα-ρουσία Αρβανιτών στη Θεσσαλία γύρω στα 1315.
Οι αρβανίτικες μεταναστεύσεις σταμάτησαν γύρω στο 1600 μ.Χ.[Θεόδωρος Κ. Τρουπής,Σκαλίζοντας τις ρίζες μας,εκδ. Σέρβου,σελ. 1036].
Τέλος,η εσω-τερική μετακίνηση εντός της επαρχίας Ηπειρωτών μεταναστών,που στο μεταξύ πλήθαιναν με γά-μους και τις επιμειξίες, σταμάτησε επίσης γύρω στο 1600 μ.Χ.
Από τότε,όλοι οι Αρβανίτες που απαντώνται εκτός Ηπείρου/Αλβανίας παρουσιάζονται ως γνήσιοι νομάδες και τους συναντούμε από τη Θεσσαλία ως την Αττική και από την Ακαρνανία ως τα νότια της Πελοποννήσου.
Ατομικά ή συλλογικά,η αρβανίτικη αυτή μετανάστευση εμφανίζεται ως αντί-δραση φυγής σε μία κοινωνική καταπίεση που είχε γίνει αφόρητη.
Οι Αρβανίτικες φατρίες ήταν και έμειναν πιστές στην Ελληνική Ορθοδοξία.
Όμως οι (Α/Σ) ασπά-στηκαν θρησκείες όπως ο Μουσουλμανισμός και ο Ρωμαιοκαθολισμός,ανάλογα με τα δικά τους συμφέροντα.
Η Θεσσαλία υπήρξε η πρώτη ελληνική επαρχία που δέχτηκε τις αρβανίτικες μετα-ναστεύσεις.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ιστορικός Χαλκοκονδύλης,μετά τη Θεσσαλία οι Αρβανίτες πήγαν στο εσωτερικό της Μακεδονίας και έφθασαν ως την Καστοριά.Μαζί τους έφεραν και τα προτερήματά τους ως γεωργοί.
Οι Αρβανίτες εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο σε μικρούς αριθμούς μετά από πρόσκληση του δεσπότη Μανουήλ Καντακουζηνού (1348–1380).Κατόπιν,ο δεσπότης Θεόδωρος Α' Παλαιολόγος (1383–1407) προσκάλεσε περίπου 10.000 Αρβανίτες για να εγκατασταθούν στην Πελοπόννησο.
Οι Αρβανίτες υπηρετούσαν στο Βυζαντινό στρατό και η Δυναστεία των Παλαιολόγων τους χρησι-μοποίησε συχνά σε πολλές στρατιωτικές εκστρατείες.
Σε μια περίπτωση,6.000 Αρβανίτες από την Γλαρέντζα εστάλησαν στο πεδίο μάχης.
Στα μέσα του 1454,ένας ηγέτης που ονομαζόταν Πέτρος Βούας είχε περίπου 30.000 Αρβανίτες κάτω από την εντολή του.[Θ. Κ. Πίτσιος,Ανθρωπολογική Μελέτη του Πληθυσμού της Πελοποννήσου.Η Καταγωγή των Πελοποννησίων,Βιβλιοθήκη Ανθρω-πολογικής Εταιρείας Ελλάδος Αρ. 2,Αθήνα 1978].
Επίσης,οι Βενετοί μίσθωσαν πολυάριθμους Αρβανίτες για να υπηρετήσουν ως Stradioti.
Με βάση τους υπολογισμούς ενός Γάλλου αυτόπτη μάρτυρα,του Philippe de Commines (1447-1511),οι Αρβανί-τες επιτήρησαν τις ενετικές περιοχές όπως το Ναύπλιο,ως πεζοί και έφιπποι.Επιπλέον, οι Αρβανίτες αυτοχαρακτηριζόντουσαν ως Έλληνες.[Philippe de Commyne,
«Ήσαν άπαντες Έλληνες,ελθόντες εκ των πόλεων ας κατέχουσα εν Ελλάδι οι Βενετοί,τινές μεν εκ του Ναυπλίου εν Πελοποννήσω,άλλοι δε εξ Αλβανίας,ενώπιον του Δυρραχίου» (μετάφραση: Σπ. Λάμπρου)].

Οι Αρβανίτες υπηρέτησαν επίσης στο στρατό του Ερρίκου Η' της Αγγλίας και της Ιρλανδίας (1491-1547) και του Henry Ε' της Αγγλίας.
Οι Αρβανίτες είχαν θέσεις σε πολλές ελληνικές ορθόδοξες εκ-κλησίες.Το 1697,οι Αρβανίτες Μιχαήλ Μπούας και Αλέξανδρος Μοσχολέων καταχωρήθηκαν ως υπάλληλοι της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας στη Νάπολη και ως Έλληνες.Magistri Capellani na-tionis Graecae.
Από το σύνολο των μεταναστών,όσοι έφτασαν στην Πελοπόννησο και είχαν εγκατασταθεί σε δυσπρόσιτες ορεινές ζώνες,σχημάτιζαν συμπαγείς ομάδες.
Καθώς συχνά δεν είχαν ενδοιασμό να τε-θούν υπό τις διαταγές ενός ελληνόφωνου άρχοντα,που ήταν απευθείας απόγονος της παλαιάς αυτοκρατορικής δυναστείας,μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες αποτέλεσαν βασική εστία αντίστα-σης στους Οθωμανούς.
Με την υιοθέτηση κοινής στάσης,οι ελληνο-αρβανίτικες ενώσεις διαδραμά-τισαν σπουδαίο ρόλο στον ελληνικό απελευθερωτικό αγώνα του 1821.
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα,πολλοί Αρβανίτες συμμετείχαν στον Μακεδονικό Αγώνα (1903) όπως ο Βαγγέλης Κοροπού-λης από την Μάνδρα [Χρ. Στάμου,Μακεδονικός Αγώνας 1903-08,«θα αγωνισθώ μέχρι να ελευθε-ρωθεί η Μακεδονία και θα πεθάνω εδώ...»].

Δημοσιεύτηκε στην (ανενεργό πλέον) fb ομάδα μου Αρβανίτες στις 20 Οκτωβρίου 2013.

Γιάννης Βασ. Πέππας
arvanitika.blogspot.gr

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Μια φορά και έναν καιρό....

.....όχι τόσο παλιά, μια Κυριακή 26/02/2012!
Φλωμοχώρι δήμου Ανατολικής Μάνης!
Ένα τραπέζι είναι στρωμένο μέσα στο καφενείο του χωριού!
Φαίνεται κάποιος επίσημος δεν γουστάρει να καθήσει με τους κατοίκους του χωριού στην πλατεία!
Σε λίγη ώρα έρχονται αυτοί που θα καθίσουν!
Και ήταν οι κύριοι κύριοι.....

Έτσι λοιπόν πέρασαν αυτοί καλά.....και θα περάσουν ακόμα καλύτερα.....
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ, ΤΑΧΤΗΚΕ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΩΝ,
ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στη συνεδρίαση του στις 21/10/2016 αποφάσισε κατά πλειοψηφία και μέσα από συνοπτικές διαδικασίες χωρίς καμία ενημέρωση να "επικαιροποιήσει" απόφαση του τέως Δήμνου Οιτύλου που τάσσονταν υπέρ της εγκατάστασης ανεμογεννητριών στη Μάνη, που αφορούσε όμως άλλες μελέτες και άλλες εγκαταστάσεις

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αν. Μάνης, από θεματοφύλακας της Μάνης, που φύσει και θέσει πρέπει να είναι, με την απόφαση που έλαβε το βράδυ της Παρασκευής 21 Οκτωβρίου 2016 υπέρ της εγκατάστασεις ανεμογεννητριών συγκεκριμενων εταιρειών στα βουνά της Μάνης (Σαγγιάς), ανοίγει διάπλατα τις πύλες για την καταστροφή της Μάνης.
Συγκεκριμένα μετά από συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς καμία ουσιαστική συζήτηση και χωρίς οποιαδήπουτε τεκμηρίωση, η πλειοψηφία του ΔΣ - όχι βέβαια η συντριπτική - έλαβε την απόφαση να επικαιροποιήσει προηγούμενη απόφαση (2005) του τέως Δήμου Οιτύλου, με βάση την οποία το τότε Δημοτικό Συμβούλιο τάσσονταν υπέρ της εγκατάστασης ανεμογεννητριών στα βουνά της Μάνης. Βέβαια, η τότε απόφαση του Δήμου Οιτύλου αναφέρονταν σε "αιολικά πάρκα" που δεν σχετίζονται χωροθετικά με τις σημερινές μελετές των εταιρειών.
Η απόφαση ελήφθη με 14 ψήφους υπέρ, 4 συμβούλους της πλειοψηφίας κατά, πολλούς απόντες, ενώ η αντιπολίτευση ("Λαϊκή Συσπείρωση"), παρά το γεγονός ότι είναι αυτή που έβαλε το ζήτημα προς συζήτηση, τελικά αποχώρησε μη καταγράφοντας έστω και δύο ακόμα αρνητικές ψήφος.
Σημειωτέον ότι δεν είχε τεθεί στη ημερήσια διάταξη ζήτημα γνωμοδότησης και ήταν σαφές ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν ελάχιστη έως μηδενική γνώση του θέματος.
Για την ακρίβεια αρκετοί αναρωτήθηκαν τελικά για ποιο θέμα συζητούσαν…
Η συζήτηση έγινε σε μια κατάμεστη αίθουσα.
Πολλοί από τους παριστάμενους πολίτες ζήτησαν το λόγο, παίρνοντας θέση εναντίον των "αιολικών πάρκων", με το Πρόεδρο του ΔΣ Γεώργιο Μητσάκο και τον Δήμαρχο Πέτρο Ανδρεάκο να διακόπτουν τους ομιλητές, ο δεύτερος μάλιστα με ύφος, κατά τη γνώμη μας, που δεν αρμόζει στο θέμα, το χώρο και την ιδιοτητά του.
Στην συνεδρίαση παρευρεύθηκαν μέλη της Οικολογικής Πολιτικής Κίνησης Μέσα Μάνης. Ενδεικτικό του πόσο συνοπτικές ήταν οι διαδικασίες, είναι ότι έδωσαν στον Πρόεδρο της ΟΙ.ΠΟ.ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΜΑΝΗΣ, Κυριάκο Κοττέα, μόνο δύο (!) λεπτά για να τοποθετηθεί και τον διέκοψαν ενδιάμεσα τέσσερις φορές!
Μετά την απόφαση του ΔΣ της Αν. Μάνης της 21/10/2016 ο συγκεκριμένος Δήμος υπό τον Δήμαρχο Πέτρο Ανδρεάκο, ,είναι ο μοναδικός Δήμος της Νότιας Πελοποννήσου, ο οποίος από μόνος του - χωρίς να υποχρεούται για αυτό - ζητά να εγκατασταθούν στην περιοχή του βιομηχανικά "αιολικά πάρκα".
Δεδομένου ότι όλοι οι άλλοι Δήμοι που τους έχει τεθεί ανάλογη ερώτηση, προβάλλουν σαν βασική τους προτεραιότητα την προστασία του τόπου που εκπροσωπούν και τα συμφέροντα των κατοίκων του, είναι σαφές το μέγεθος του ατοπήματος που διαπράττεται.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, έχει λοιπόν, αυτή τη θλιβερή πρωτιά, όχι μόνο να γνωμοδοτήσει θετικά για την εγκατάσταση αλλά και να προσδιορίσει επακριβώς για ποιά "αιολικά πάρκα" και ποιές ιδιοκτήτριες εταιρείες έχει θετική γνώμη.
Η όλη διαδικασία γεννά πολλά ερωτηματικά για τα οποία αναζητούνται απαντήσεις.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις μας είναι ο μοναδικός τουριστικός δήμος της χώρας στον οποίο συμβαίνει κάτι τέτοιο, δηλαδή υπονομεύεται το μοναδικό αναπτυξιακό συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει, δηλαδή το τουριστικό του προϊόν το οποίο εδράζεται πάνω στο μοναδικό του τοπίο.
Στη μεθόδευση της εκμαίευσης αυτής της απαράδεκτης και καταστροφικής - αν τελικά τελεσφορήσει - απόφασης, συνέβαλε η δημοτική παράταξη "Λαϊκή Συσπείρωση" με τους δύο δημοτικούς συμβούλους της που είναι η μόνη "αντιπολίτευση" στον δήμαρχο Πέτρο Ανδρεάκο.
Συγκεκριμένα είναι αυτοί οι οποίοι έθεσαν το ζήτημα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, γνωρίζοντας τους συσχετισμούς και την κατάσταση που επικρατούσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου. Έτσι για τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρο Τατούλη, αυτή η πρωτοβουλία της ''Λαϊκής Συσπείρωσης'', αποτέλεσε "σωσίβιο", καθώς μετά από τέσσερις αναβολές της συζήτησης του ίδιου θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, πέταξε το μπαλάκι στον Δήμο Αν. Μάνης.
Σημειώνεται ότι τόσο η απόφαση-θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Αν. Μάνης, όσο και η αντίστοιχη του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου (αν υπάρξει) έχουν γνωμοδοτικό και μόνο χαρακτήρα.
Ωστόσο, έχει τη σημασία της, καθώς δείχνει τους προσανατολισμούς όσων λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις. Αντίθετα ο Δήμος θα έπρεπε να είναι πρωτοστάτης στον αγώνα για τη σωτηρία της Μάνης και να συστρατευτεί σε αυτόν, έχοντας μάλιστα και τα παραδείγματα των γειτονικών Δήμων της Δυτικής Μάνης (Μεσσηνία), της Μονεμβάσιας και των Κυθήρων, που απέδειξαν ότι μπορούν να μπουν εμπόδια στη επερχόμενη καταστροφή.
Το όλο ζήτημα της εγκατάστασεις "αιολικών πάρκων" στη Μάνη έχει ως εξής:
Εχουν εκδοθεί από το 2012 οι άδεις εγκατάστασεις για τα 4 πρώτα "αιολικά πάρκα" (40 πρώτες ανεμογεννήτριες) στη Μάνη, με υπογραφή του τότε Υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος άλλαξε και το νόμο για να είναι δυνατή η εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη Μάνη, μια περιοχή που στο συνολό της είναι περιοχή ΝΑΤURA 2000 και ένα από τα δύο στενά περάσματα αποδημητικών πουλιών στηξν Ελλάδα).
Την ακύρωση αυτών των Υπουργικών Αποφάσεων έχουν ζητήσει από το 2012 με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας 32 σύλλογου της Μάνης και άλλοι φορείς ανάμεσά τους και πανελλήνιας εμβέλειας, καθώς και 1.150 πολίτες που υπογράφουν την προσφυγή.
Η εν λόγω προσφυγή δεν έχει ακόμα συζητηθεί και έχουν γίνει έως τώρα 4 αναβολές.
Επίσης, το θέμα βρίσκεται και ενώπιον του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), μετά την αναπομπή προηγούμενης θετικής (υπέρ των ανεμογεννητριών) απόφασης του ΚΑΣ. Την αναπομπή έκανε, προς τιμή του, ο σημερινός Υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς. Όμως και στο ΚΑΣ έχουν υπάρξει 2 αναβολές.
Νέα ημερομηνία συζήτησης στο ΚΑΣ έχει οριστεί η Τρίτη 25/10/2016.
Ανάλογη διαδικασία έχει υπάρξει και στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), όπου έχουν γίνει 1 αναβολές.
Σε όλες αυτές τις παρεμβάσεις έχει πρωτοστατήσει η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΣΑ ΜΑΝΗΣ.
Τα παραπάνω είναι μια πρώτη ενημέρωση εκ μέρους της Οι.Πο.Κίνησης Μέσα Μάνης.
Άμεσα θα συνεδριάσει το ΔΣ της Κίνησης για να καθορίσει τη στάση της και τις ενέργειες που οφείλει να κάνει, σε πολλά μέτωπα, απέναντι σε αυτήν την πρωτοφανή και μειωτική για τον τόπο μας εξέλιξη.
Ο αγώνας για βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου μας συνεχίζεται.
Θα θέλαμε ο Δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου να είναι δίπλα μας.
Δυστυχώς η τελευταία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και το όλο πνεύμα της πλειοψηφίας μας επιβάλλουν να προχωρήσουμε και χωρίς αυτούς.

Οικολογική Πολιτιστική Κίνηση Μάνης

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αν. Μάνης για τα Αιολικά Πάρκα στη Μάνη(βίντεο-φώτο)

Η φάτνη της δημιουργίας...

Έρχονται στιγμές που ξεμακραίνεις και ίπτασαι, κοιτάς και βλέπεις από ψηλά.
Φαντάσου τον εαυτό σου σαν ένα drone.
Φαντάσου επίσης ότι μπορείς να δεις μέσα στο μυαλό των ανθρώπων, να δεις τι σκέφτονται.
Φαντάσου ότι μπορείς να κατανοείς την "μεγάλη εικόνα"!
Εκεί είναι όλο το παιχνίδι..
Τότε, καταλαβαίνεις ότι η χώρα σου, δεν είναι χώρα σου.
Αυτό έχει πάψει να υφίσταται εδώ και χρόνια.
Μια αποθήκη με παράνομες καταστάσεις παντού.
Μια περιοχή που συμμορίες -όπως στις ταινίες Mad max- λυμαίνονται τα πάντα.
Ένα κάποτε ένδοξο κράτος, έχει γίνει ένα γκέτο, παρίας της δήθεν ευρωπαϊκής ένωσης.
Ένα σταυροδρόμι μυστικών υπηρεσιών, οργανωμένου εγκλήματος, λαθρεμπόρων, ένα μη κράτος με μαριονέτες τοποθετημένες για να παριστάνουν τους κυβερνώντες.
Ένα μη κράτος στο ακριβότερο οικόπεδο - γωνία, διασταύρωση τριών ηπείρων (δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο κράτος με τέτοια γεωπολιτική βαρύτητα), που ξεπουλιέται στον βωμό υπανθρώπων κανίβαλων διψασμένων μέχρι τρέλας για εξουσία και δύναμη..
Ένα πορνείο με φτηνό κρέας να απολαμβάνουν οι περαστικοί..
Μια μπαρουταποθήκη στην οποία αποθέτουν οπλισμό ένα σωρό οργανώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και σε αναμονή για να ανάψει κάποιος το φυτίλι..
Ναι, μην γελιέστε, κάποιος θα το ανάψει όταν πάρει εντολή..
Ο κόσμος δεν είναι εκείνο που βλέπεις με την πρώτη ματιά, είναι κείνο που βλέπεις καθώς κλείνεις τα μάτια και αφουγκράζεσαι..
Την μεγάλη εικόνα........
Ευρύνοος 
Μα πολλοί από σας τα γνωρίζετε ήδη...
...και όχι μόνο γεωπολιτική Βαρύτητα...
ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΟΣ

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

....την επικοινωνία μας μέσα.



Νεαρά αγόρια κοιτούν την οθόνη
του πανάκριβου κινητού τους,
όσο πιο μεγάλη,
τόση και η ευχαρίστηση που νιώθουν.
Προέκταση του εγώ τους
της αρρενωπότητάς τους.
Την ίδια στιγμή που ζωντανά θηλυκά
τους διεκδικούν χωρίς αναστολές και άγχος.
Συναισθήματα, θέλω, πάθη, έρωτες και σ΄ αγαπώ,
θα πωλούνται στα ράφια πολυκαταστημάτων
σε τιμές απαγορευτικές,
με σκοπό την εξαφάνισή τους.
Θα λήγουν στα αζήτητα.
Διαδικτυακές κοινωνίες.
Ψηφιακές σχέσεις.
Η δυναστεία του καταναλωτισμού έχει δηλητηριάσει τον ερωτισμό.
Ζούμε σε εποχές ακατάλληλες
για ρομαντισμούς και ενηλίκους.
Δημιουργήστε το Άβαταρ
της εσωτερικής σας απραξίας.
Ζήστε αφού πρώτα σκοτώσετε κάθε ύπαρξη αλήθειας.
Και αφήστε τους υπόλοιπους να υποφέρουν
γιατί τα γράμματα των εραστών πάνω στο χαρτί
αρχίζουν να ξεθωριάζουν
όπως και το άρωμα απ΄ το τελευταίο κομμένο ρόδο.

Erina Espiritu
enfo.gr