ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

Αντιφασόλια γιά πορδές!

τάξ’, γενικώς κυκλοφορεί πολλή ηλιθιότητα στον χώρο της πολιτικής.
Είτε φυσική ηλιθιότητα…
…Του λες του κάθε στόκου ότι κάνει λάθος, του το αποδεικνύεις, αλλά εκείειειει αυτός!…
(Η συνήθης περίπτωση του ξερόλα ψηφοφόρου.)
…Είτε τεχνητή – όπου κάποιος κάνει τον ηλίθιο (προσπαθώντας να παρασύρει κι άλλους στην ηλιθιότητα, δήθεν ότι η αποψάρα του εκφράζει το σωστό), επειδή τα κονόμησε χοντρά καί μαύρα.
(Η συνήθης περίπτωση των αρδ καί της σχολής πρακτόρων.)
Εδώ δεν ξέρω για ποια περίπτωση απ’ τις δύό πρόκειται, πάντως πρόσφατα είδα την εξής αφίσα:
Όλ’ αυτά τα θεώμενα μπορεί να τα καταπιεί κανείς… καί την αναφορά στους χίππηδες (με το κατσαριδάκι), καί την νηπιακού επιπέδου πολιτική σκέψη (λες καί θα φοβηθούνε οι φασίστες, επειδή θα πάνε οι «αντιφασίστες» στο αντιφασιστικό κάμπινγκ), καί τα πάντα.
Αδιαφορείς, καί τα προσπερνάς.
Το άν έχει κάποια σχέση (καί ποιά) η σημερινή νεολαία με το χίππικο κίνημα των παππούδων της, ή το πώς ξεκίνησε / που απέβλεπε / καί κυρίως πώς τελείωσε το χίππικο κίνημα, είναι πολύ ψιλά γράμματα γιά πολιτικώς καί ιστορικώς αγραμμάτους χαζούς.
Αλλά εκείνο που δεν καταπίνεται, ρέ παιδί μου, είναι η πινακίδα στο Φολκσβάγκεν!… το οποίο προβάλλεται ως σύμβολο αντιφασιστικού αγώνα!!!
Τόση ηλιθιότητα δεν αντέχεται!

[Π]όρσε ο «αντιφασισμός» σας, ζώα!

Στο εξής, αν θέλετε να είσαστε κάτι που αρχίζει από «αντιφα-», θα είσαστε τα «αντιφασόλια»· το κίνημα κατά του ελευθέρως πέρδεσθαι, δηλαδή.
Advertisements

Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

Πήλινη πλάκα με στίχους της Οδύσσειας ανακαλύφθηκε στην Ολυμπία


Ένα ιδιαιτέρως σημαντικό εύρημα εντοπίστηκε και συνελέγη κατά τη διεξαγωγή της επιφανειακής - γεωαρχαιολογικής έρευνας που πραγματοποιείται σε θέσεις γύρω από το ιερό της Ολυμπίας, στο πλαίσιο του τριετούς ερευνητικού προγράμματος με τίτλο «Ο πολυδιάστατος χώρος της Ολυμπίας».
Η έρευνα διεξάγεται υπό τη διεύθυνση της Δρ. Ερωφίλης - Ίριδας Κόλια, προϊσταμένης της ΕΦΑ Ηλείας, σε συνεργασία με τους καθηγητές Franziska Lang, Birgitta Eder, Andreas Vött και Hans-Joachim Gehrke του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και των Πανεπιστημίων Darmstadt, Tübingen και Frankfurt am Mainz.
Συγκεκριμένα, σε θέση παρακείμενη του ιερού της Ολυμπίας με κατάλοιπα της ρωμαϊκής εποχής, βρέθηκε πήλινη πλάκα με εγχάρακτη επιγραφή.
Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της συντήρησής της στο εργαστήριο της ΕΦΑ Ηλείας, διαπιστώθηκε ότι διασώζει 13 στίχους από την ραψωδία ξ της Οδύσσειας (ομιλία του Οδυσσέα στον Εύμαιο) και σύμφωνα με την πρώτη εκτίμησή της ερευνητικής ομάδας, μπορεί να χρονολογηθεί στη ρωμαϊκή εποχή και πιθανώς πριν από τον 3 ο αι. μ.Χ.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, εφόσον αυτή η προκαταρκτική χρονολόγηση επιβεβαιωθεί κατά τη συστηματική μελέτη της επιγραφής που έχει ήδη αρχίσει, τότε η πήλινη πλάκα θα διασώζει ίσως το παλαιότερο σωζόμενο γραπτό απόσπασμα των Ομηρικών Επών που έχει έρθει στο φως και αποτελεί πέραν της μοναδικότητάς της, ένα σπουδαίο αρχαιολογικό, επιγραφικό, φιλολογικό και ιστορικό τεκμήριο.Online

http://www.kathimerini.gr

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Δουλεύουμε 198 ημέρες το χρόνο μόνο για να πληρώνουμε το κράτος

Του Κωνσταντίνου Μαριόλη
Εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα της μελέτης για την Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας του 2018, καθώς ενώ η κυβέρνηση πανηγυρίζει την υποτιθέμενη λήξη των μνημονίων, ο μέσος Έλληνας θα εργαστεί φέτος 50 ολόκληρες ημέρες παραπάνω για το κράτος απ’ ό,τι το 2009.
Μάλιστα, η εκτίμηση αυτή είναι αισιόδοξη, αφού βασίζεται στην παραδοχή ότι η κυβέρνηση θα πετύχει τον πολύ αισιόδοξο στόχο για ανάπτυξη της τάξης του 2,5%.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη που παρουσίασε το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών – Μάρκος Δραγούμης, η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας είναι η πρώτη μέρα του χρόνου που οι Ελληνίδες και οι Έλληνες έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν οι ίδιοι τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούν το εισόδημά τους.
Για το 2018, το ΚΕΦίΜ υπολογίζει ως Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας την 18η Ιουλίου.
Αυτό στην ουσία συνεπάγεται πως για 198 από τις 365 μέρες του χρόνου θα εργαζόμαστε για το κράτος.
Οι φορολογούμενοι θα εργαστούν φέτος 12 ημέρες παραπάνω, σε σύγκριση με το 2017, για να πληρώσουν φόρους και εισφορές.
Πιο αναλυτικά, η μελέτη δείχνει ότι το 2018 θα δουλέψουμε 50 ημέρες για άμεσους φόρους, 67 ημέρες για έμμεσους και 81 για κοινωνικές εισφορές.
Παρά τις φιέστες και τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς, η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας, ήτοι η ημέρα που «καθαρίζουμε» με τις υποχρεώσεις προς το κράτος και κερδίζουμε πραγματικό εισόδημα, συνεχίζει να φθάνει κάθε χρόνο και αργότερα.
Το κράτος, δηλαδή, απορροφά όλο και μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Από το 1999 μέχρι σήμερα, η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας φτάνει με ελάχιστες εξαιρέσεις ολοένα και αργότερα.
Κατά την περίοδο της σχετικής ευημερίας και ανάπτυξης του 1999-2009 η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας μετατοπίστηκε προς το μέλλον εννέα ημέρες.
Εντυπωσιακότερη υπήρξε βεβαίως η μετατόπισή της κατά 50 ολόκληρες μέρες στα χρόνια της κρίσης (2009-2018): Το 2009 εργαστήκαμε για το κράτος μέχρι τις 28 Μαΐου, ενώ φέτος μέχρι τις 18 Ιουλίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας του 2017 ήταν η 6η Ιουλίου.
Η κυβέρνηση δεν πέτυχε τον στόχο είσπραξης φόρων και εισφορών που είχε θέσει στον Προϋπολογισμό του 2017.
Στον Προϋπολογισμό του 2018 προβλέπει την επιπλέον αύξηση των Έμμεσων Φόρων κατά 3,4%, των Άμεσων Φόρων κατά 1,6% και των Καθαρών Κοινωνικών Εισφορών κατά 4,9% σε σχέση με όσα προϋπολόγιζε πέρσι.
Η φορολογική επιβάρυνση των Ελλήνων είναι αντίστοιχη με αυτή των Γερμανών και μεγαλύτερη από αυτή των Σουηδών, των Φινλανδών και των Ιταλών.
Σε μία χώρα που οι πολίτες «ματώνουν» για να πληρώσουν τους φόρους θα περίμενε κανείς να είναι ικανοποιημένοι από τους κρατικούς θεσμούς και τις δημόσιες υπηρεσίες.
Όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην Ελλάδα, καθώς στη σχετική έρευνα του ΟΟΣΑ, η χώρα μας καταλαμβάνει μια από τις χειρότερες θέσεις μεταξύ των κρατών-μελών του οργανισμού.
Είναι χαρακτηριστικό πως, ως προς την ικανοποίηση από το σύστημα υγείας, το εκπαιδευτικό σύστημα και τα σχολεία η Ελλάδα είναι τελευταία ανάμεσα στις 35 εξεταζόμενες χώρες, ενώ σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση από την απονομή δικαιοσύνης και το δικαιϊκό σύστημα καταλαμβάνει την 28η θέση.
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2018, τα συνολικά φορολογικά έσοδα φέτος προβλέπεται να ανέλθουν στα 82 δισ. ευρώ.
Από αυτά, τα 27,4 δισ. ευρώ αφορούν έμμεσους φόρους, τα 20,8 δισ. ευρώ αφορούν άμεσους φόρους, ενώ τα 33,6 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε κοινωνικές εισφορές.
Οι τόκοι κεφαλαίου ανέρχονται στα 176 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, το διαθέσιμο Καθαρό Εθνικό Εισόδημα για το 2018 εκτιμάται - βάσει των δημοσιευμένων στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ για το 2016, την εκτιμώμενη ανάπτυξη του 2017 και την πρόβλεψη για το 2018 - στα 151 δισ. ευρώ.
Διαιρώντας τα φορολογικά έσοδα με το καθαρό εθνικό εισόδημα και πολλαπλασιάζοντας το πηλίκο με τις 365 μέρες του χρόνου, προκύπτει ότι οι Έλληνες και Ελληνίδες θα πρέπει φέτος να εργαστούν 198 ημέρες για το κράτος, ή με άλλα λόγια πως η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας για το 2018 θα είναι η 18η Ιουλίου.

Δείτε εδώ αναλυτικά τη μελέτη του ΚΕΦΙΜ.



Liberal

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Η δίκη του Κολοκοτρώνη και... η δίκη της Μακεδονίας

«Ο φιλήκοος των ξένων είναι προδότης»
Καποδίστριας
Στρώθηκα και ξαναδιάβασα, τούτες τις πνιγηρές ημέρες, την Δίκη του Κολοκοτρώνη. «Δυστυχής παρηγορία» να μελετάς τα περασμένα μεγαλεία, τα αρώματα του Γένους μας, τους ανθρώπους της που μοσχοβολούν σαν το Τίμιο Ξύλο.
Έχει μαυρίσει η ψυχή μας από τις αναθυμιάσεις που αναδίδει η «πονηρά ζύμη» των Αθηνών. Έγραφε θρηνώντας ο μεγάλος Κόντογλου για τους «γυάλινους ανθρώπους».
«Η Αθήνα δεν είναι πια πολιτεία ελληνική κι ας λέμε ότι θέλουμε.
Μήτε οι άνθρωποι μήτε τα χτίρια. Ο ήλιος έλειψε. Ο αγέρας βρόμισε. Απορείς πώς αλλάξανε όλα μέσα σε λίγα χρόνια και δεν έμεινε τίποτε που να θυμίζει πως βρίσκεσαι στην Ελλάδα».
(«Μυστικά Άνθη» σελ. 196).
Βρόμισε ο αγέρας σ' όλη την Ελλάδα σήμερα. Ποιος να το πίστευε ότι οι σημερινοί «γυάλινοι άνθρωποι», διαφανείς σαν τα τζάμια, μηχανές νεκρές και παγωμένες -λόγια του Κόντογλου- θα συζητούν χασκογελώντας την μεγαλύτερη προδοσία και ατιμία από καταβολής ελληνικού έθνους.
Αντικρίζουμε καντιποτένιους υπουργούς και πρωθυπουργούς να ομολογούν ανερυθριάστως και ασυνειδήτως -όπως έγραφαν τα παλιά, καλά λεξικά- χωρίς ντροπή και τύψεις ότι συμφώνησαν την ατιμωτική συναλλαγή και είναι έτοιμοι να στήσουν πανηγύρια στα σύνορα.
Πώς θα ανεχθούμε το τέλος της ιστορίας της Μακεδονίας;
Οι Πόντιοι, οι Κρητικοί, οι Επτανήσιοι, οι Σαρακατσαναίοι , οι Θρακιώτες και οι άλλοι Έλληνες θα καυχώνται, θα συνεχίσουν να καμαρώνουν για την γενέθλια ιστορική καταγωγή και περιοχή τους. Εγώ, εμείς οι Μακεδόνες τι θα απαντούμε;
Πού θα ανήκει το γεννοτόπι μου στην Πιερία;
Πεθαμένοι και ζωντανοί, έλεγε οι ποιητής, είμαστε αλληλέγγυοι και συνυπεύθυνοι. Η Ιστορία εξ ορισμού είναι μια συμφωνία μεταξύ των νεκρών, των ζώντων και των αγέννητων.
Και αφού είναι τριμερής η συμφωνία, δεν μπορεί ν' αλλάξει εν απουσία των άλλων δύο μερών, των νεκρών και των αγέννητων.
Θέλει γερούς ώμους και ανδρείες καρδιές η ιστορία μας, αλλιώς θα σε καταπλακώσει.

Πέντε Έλληνες δικαστές -εξαιρώ την βαυαρική συμμορία που λύσσαξε να τον δολοφονήσει-συμμετείχαν στην δίκη του Γέρου του Μοριά, Μάιος-Ιούνιος του 1834.
Καταγράφω τα ονόματά τους: Πολυζωίδης Αναστάσιος Πρόεδρος, Α. Βούλγαρης, Δ. Σούτσος, Φ. Φραγκούλης, Γεώργιος Τσερτσέτης, μέλη.
Τον Πολυζωίδη και τον Τερτσέτη, που αρνήθηκαν να υπογράψουν την ατιμωτικότερη «εις θάνατον» καταδίκη της ελληνικής ιστορίας, τους μνημονεύουμε με θαυμασμό και ευγνωμοσύνη.
Τους άλλους τρεις, «κωλοπανίδες της αντιβασιλείας» (Μακρυγιάννης), τους λακέδες των Γερμανών, ποιος τους θυμάται;
Μνημονεύω τον Κολοκοτρώνη τούτες τις μέρες, όρθιο, αγέρωχο στο δικαστήριο, και σκέφτομαι την Μακεδονία μας...

Διαβάζω:

«Σηκώνεται ο Γέρος του Μοριά. Μπροστά στους δικαστές στέκεται τώρα όρθιο ολόκληρο του Εικοσιένα.
Πρόεδρος: Πώς ονομάζεσαι;
Κολοκοτρώνης: Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Πρόεδρος: Πόθεν κατάγεσαι;
Κολοκοτρώνης: Από το Λιμποβίσι της Καρύταινας
Πρόεδρος: Πόσων ετών είσαι;
Κολοκοτρώνης: Εξήντα τεσσάρων. Γεννήθηκα το 1770, 3 του Απρίλη.
Πρόεδρος: Τι επάγγελμα έχεις;
Κολοκοτρώνης: Στρατιωτικός. Κρατάω σαράντα εννιά χρόνους ντουφέκι και πολεμώ για την πατρίδα».

Μεγαλειώδης απάντηση!!
Μας θυμίζει τους δικαίους στρατηγούς της Παλαιάς Διαθήκης που ήταν στην υπηρεσία του λαού του Θεού «οι (=οι οποίοι), διά πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, ειργάσαντο δικαιοσύνην, επέτυχον επαγγελιών... ενεδυναμώθησαν από ασθενείας, εγεννήθησαν ισχυροί εν πολέμω, παρεμβολάς έκλιναν αλλοτρίων...», όπως γράφει ο απόστολος Παύλος στην προς Εβραίους.
«Οι Μπαυαρέζοι και οι οπαδοί τους Έλληνες θέλαν να τον φάνε», όμως οι δύο δικαστές, άγρυπνη συνείδηση του Έθνους, απέτρεψαν το ανοσιούργημα.
Παραδίδω πάλι τον λόγο στο βιβλίο του Δημ. Φωτιάδη «Κολοκοτρώνης».
Διαβάζουμε για την ημέρα που βγήκε η καταδικαστική απόφαση, όταν υπέγραψαν κάτω από την πίεση των ξένων οι δείλαιοι, προδότες δικαστές...και ο νους μου πηγαίνει στην Μακεδονία.

«Ο Γέρος σαν άκουσε το «καταδικάζονται εις θάνατον» σταυροκοπήθηκε με απορία και λέει:
-Κύριε ελέησον! Μνήσθητί μου Κύριε, όταν έλθεις εν τη βασιλεία σου. (Πιστός και καρτερόψυχος, δεν κλαψουρίζει). Γυρεύουν μερικοί να τον παρηγορήσουν.
– Αντίκρισα τους λέει τόσες φορές τον θάνατο και δεν τον φοβήθηκα. Ούτε και τώρα τον φοβάμαι. Άλλοι αναστενάζουν, άλλοι βουρκώνουν, άλλοι κλαίνε με αναφυλλητά. Μερικοί σκύβουν κι ευλαβικά φιλάνε το δοξασμένο γέρικο χέρι. Κάποιος από αυτούς με πνιγμένη φωνή του λέει:
-Άδικα σε σκοτώνουν, στρατηγέ!
-Για αυτό λυπάσαι. Καλύτερα που με σκοτώνουν άδικα παρά δίκαια....του αποκρίνεται».

(σελ 510-511).

Οι δύο πραγματικοί δικαστές, Πολυζωίδης και Τερτσέτης, βγήκαν από το δικαστήριο με ψηλά το κεφάλι , ο κόσμος τους έδινε «συχαρίκια για το παλικαρίσιο φέρσιμό τους».
Οι άλλοι τρεις, μαζί με τους Βαυαρούς, σέρνονταν σαν σκουλήκια.
Διαβάζω από τα «Πρακτικά» της Δίκης και σκέφτομαι.
Την ημέρα, Κύριος οίδε, που θα υπογράφουν στην Βουλή, βουλευτές, υπουργοί και πρωθυπουργοί την προδοσία του ονόματος, το παρακάτω τρισάθλιο θέαμα θα παρουσιάζουν.
«Οι τρεις καταδικάσαντες δικασταί εξήλθον του Δικαστηρίου ωχροί και τρέμοντες, με δειλίας και τρόμου παλμούς, τους οποίους ο έλεγχος ενεποίει και εδείκνυε εις το πρόσωπον την τοιαύτην κατάστασιν της ψυχής αυτών.Συνοδευόμενοι δ' ούτω από τρεις ή τέσσαρας ανθυπασπιστάς απήλθον με πόδας πατούντες όχι ορθά (παραπατούσαν) εις τας οικίας αυτών».

Σώθηκε ο Κολοκοτρώνης (και ο Πλαπούτας) γιατί σκέφτηκαν, οι ξένοι και τα πειθήνια, εν Ελλάδι, ενεργούμενά τους ότι θα αντιμετώπιζαν «ταραχάς και εξεγέρσεις».
«Η αψιά αντίστασις του Προέδρου, του Πολυζωίδη, αδυνάτισε το κύρος της αποφάσεως των τριών, έδωσε και λαβήν εις τους πρέσβεις των ξένων δυνάμεων να εννοήσουν την αθωότητά των κατηγορουμένων...»
(Τερτσέτη, Άπαντα τόμ. Γ' σελ 312)
Περπατούσε, γράφει ο Τερτσέτης, ο Πολυζωίδης στο Ναύπλιο με τον Νικηταρά τον Τουρκοφάγο.
Ο κόσμος περισσότερο χαιρετούσε με σεβασμό τον καταγόμενο από το περίφημο Μελένοικο της Βόρειας Μακεδονίας, δικαστή.

Του λέει ο Νικηταράς:
-Μου πήρες τη δόξα που απόχτησα στα Δερβενάκια.
(Αν υπογράψουν «Βόρεια Μακεδονία», ο Αν. Πολυζωίδης αυτομάτως γίνεται σκοπιανός.
Ο κυρ Κοτζιάς βέβαια θα πανηγυρίζει, χασκογελώντας και θα στήσει πανηγύρι εδώ στα σύνορα, για να γιορτάσει την προδοσία.
Θα του ετοιμάσουμε κόλλυβα και εξόδιο, γι' αυτόν και την κυβέρνησή του, ακολουθία).
Αναζητούμε και σήμερα τον άνθρωπο που με την «αψιά του αντίστασι» θα αποτρέψει την εις θάνατον καταδίκη της Μακεδονίας.
Δικαστής, στρατηγός, επίσκοπος, κάποιος, τέλος πάντων, που θα αποκτήσει δόξα ανώτερη και από τα Δερβενάκια...

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Πώς δολοφονείται η Ελλάδα

Ο ευρύτερος χώρος της Παιδείας είναι το σημείο όπου τέμνονται οι διαδρομές όσων αναζητούν την αρετή για να φτάσουν στην ευδαιμονία
Από τον
Παναγιώτη Λιάκο
«Δύο είναι, όπως είδαμε, τα είδη της αρετής, η διανοητική και η ηθική.
Η διανοητική αρετή χρωστάει και τη γένεση και την αύξησή της κατά κύριο λόγο στη διδασκαλία (γι’ αυτό και εκείνο που χρειάζεται για αυτήν είναι η πείρα και ο χρόνος), ενώ η ηθική αρετή είναι αποτέλεσμα του έθους. […]
Την επιβεβαίωση μας την προσφέρει και αυτό που γίνεται στις πολιτείες πραγματικά οι νομοθέτες κάνουν καλούς τους πολίτες τους ασκώντας τους να αποκτούν τις συγκεκριμένες συνήθειες - αυτή είναι η θέληση του κάθε νομοθέτη, και όσοι δεν τα καταφέρνουν σ’ αυτό, δεν πετυχαίνουν το έργο τους σε αυτό άλλωστε και διαφέρει τελικά το ένα πολίτευμα από το άλλο, το καλό από το λιγότερο καλό».
Αριστοτέλους «Ηθικά Νικομάχεια» 1103a14-1103b6, βιβλία Α'-Δ΄, εισ.-μτφ.-σχ. Δ. Λυπουρλής. Θεσσαλονίκη: Ζήτρος 2006.

Ο Αριστοτέλης στα «Ηθικά Νικομάχεια» προσφέρει έναν πρακτικό οδηγό αυτοβελτίωσης αλλά και συνολικής ανόδου του επιπέδου μιας πόλεως. Ο μοναδικός τρόπος να βελτιωθεί ένα πρόσωπο και να ακμάσει οποιαδήποτε συλλογικότητα είναι η αρετή. Στη φαυλότητα δεν υπάρχει τίποτε άλλο παρά διάλυση και απώλεια. Μόνο εκείνοι που ασκούνται στην αρετή δύνανται να ανέλθουν σε υψηλότερες συνειδησιακές και υπαρκτικές σφαίρες.
Η αρετή για τον Αριστοτέλη δεν είναι κάτι αποκομμένο από τα ανθρώπινα. Δεν βρίσκεται στο άπιαστο, άφθιτο και αδιανόητο για τους πολλούς πεδίο όπου κατοικούν οι πλατωνικές τέλειες ιδέες. Η διανοητική αρετή διδάσκεται και η ηθική δεν είναι έμφυτη, αλλά εξασκείται, γίνεται έθος (συνήθεια).
Από το απόσπασμα που παρατέθηκε στην αρχή του κειμένου καθίσταται σαφές ότι ο ευρύτερος χώρος της Παιδείας είναι το σημείο όπου τέμνονται οι διαδρομές όσων αναζητούν την αρετή για να φτάσουν στην ευδαιμονία.
Στα «Ηθικά Νικομάχεια» ο Σταγειρίτης φιλόσοφος επισημαίνει την υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει κοινή παιδεία σε όλους, ώστε να εξασφαλίζεται με εναρμονισμένο τρόπο η διανοητική ηθική και οι νομοθέτες με το έργο τους να παραδειγματίζουν τους πολίτες ώστε να ασκούνται καθημερινά στην ηθική αρετή και να τελειοποιούν τις επιδόσεις τους εκεί.
Αν πληγεί το νοητό σημείο όπου η πόλις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εκπαιδεύεται, αν ο χώρος της Παιδείας υποστεί βλάβη ή δεχτεί επίθεση από δύναμη εχθρική, τότε ολόκληρο το σύστημα καταρρέει.
Αν κάποιος δαιμόνιος εχθρός μιας πατρίδας καταφέρει συντριπτικό χτύπημα στην εκπαίδευση που παρέχει η πολιτεία, μειώνοντας ή μηδενίζοντας τα επίπεδα της διανοητικής αρετής, και ταυτόχρονα τοποθετήσει στην κορυφή των δημόσιων λειτουργιών νομοθέτες που θεσμοθετούν με την ανοχή και την παρότρυνσή τους την αθλιότητα, την αδικία, την ασχήμια, τότε εξανεμίζονται όλες οι ελπίδες επιβίωσης της πόλεως.
Αν μεταφέρουμε την παραπάνω εικασία στη μεταπολιτευτική πραγματικότητα, θα αντιληφθούμε τη θανάσιμη ζημία που έχει υποστεί το έθνος με την κατάσταση στα δημόσια εκπαιδευτήρια όλων των βαθμίδων.
Οι ναοί της γνώσεως, τα τεμένη της Παιδείας έχουν μετατραπεί σε κατσαριδοφωλιές, σε άντρα ανομίας, σε μολυσματικές εστίες αδικίας, σε δυσώδη έλη, όπου κυριαρχούν οι αναθυμιάσεις τοξικών ιδεολογημάτων. Η διανοητική αρετή είναι αδύνατον να καλλιεργηθεί σε τέτοια ρημάδια και οι νομοθέτες, που είθισται να χειροκροτούν ή να δικαιολογούν τους βαρβάρους παρανομούντες, εκπαιδεύουν τον λαό στην αθλιότητα. Η ελληνόφωνη ελίτ παραδίδει καθημερινά μαθήματα εθνικής αυτοχειρίας!
Είναι ηλίου φαεινότερον ότι τίποτε καλό δεν μπορεί να ανθίσει, καμία αρετή δεν δύναται να εκδηλωθεί σε χώρους όπου και μόνο η θέα της κατάντιας τους τρομάζει και καταθλίβει όσους τους αντικρίζουν. Φυσικά, ακατάλληλοι και επιβλαβείς για την πατρίδα και τον λαό είναι όσοι αρμόδιοι δεν έχουν σηκώσει το ανάστημά τους κόντρα σ’ αυτό το πυκνό σκοτάδι, το οποίο καταπίνει κάθε ικμάδα ζωτικότητας που έχει απομείνει στους Ελληνες.
Οιαδήποτε προσπάθεια καθαρισμού της σύγχρονης κόπρου του Αυγεία πρέπει να αρχίσει από τις χωματερές των κτιρίων των πανεπιστημίων.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2018

Ρώσοι αρχαιολόγοι βρήκαν στο Taman χάλκινο κράνος, Έλληνα πολεμιστή.

Το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας της Ακαδημίας Επιστημών ανέφερε , ότι το ελληνικό χάλκινο κράνος, που βρέθηκε στο νότιο τμήμα της Ρωσίας , χρονολογείται το πρώτο τρίμηνο του 5ου αιώνα π.Χ.



Χάλκινο κράνος κορινθιακού τύπου, που χρησιμοποιούσαν πολεμιστές της κλασικής Ελλάδας, βρέθηκε από επιστήμονες του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας της Ακαδημίας Επιστημών, κατά την ανασκαφή των τάφων του 5ου αιώνα π.Χ. στην Επικράτεια χερσονήσου του Ταμάν, Κρασνοντάρ.
Το γεγονός  δημοσιεύτηκε από το Ινστιτούτο την Παρασκευή 11 Μαίου 2018.
"Το κράνος ανήκει στον κορινθιακό τύπο, την ομάδα" Ερμιόνη "και χρονολογείται από το πρώτο τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ.
 
Μόνο ένα τέτοιο κράνος έχει βρεθεί στο έδαφος της Ρωσικής επικράτειας, στην επαρχία του Κιέβου στο ανάχωμα κοντά στο χωριό Romeykovka. Στις ελληνικές πόλεις της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας, τέτοια κράνη δεν έχουν συναντηθεί στο παρελθόν ", αναφέρουν τα μηνύματα του επικεφαλής της ανασκαφής Romai Mimohoda.
To Ινστιτούτο Αρχαιολογίας για τρίτο έτος πραγματοποιεί ανασκαφές στη νεκρόπολης «Wave 1», που βρίσκεται σε απόσταση 4 χιλιόμετρων βόρεια του χωριού, στους πρόποδες του βουνού Zelenska στο νοτιοδυτικό τμήμα της χερσονήσου του Ταμάν.
Ο οικισμός αυτός δημιουργήθηκε κατά την ύστερη εποχή του Χαλκού και ήταν αρκετά μεγάλος για την εποχή του. Από τον 6ο αιώνα π.Χ. μέχρι το δεύτερο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ., κατά την αποίκιση της βόρειας ακτής της Μαύρης Θάλασσας, άκμασε ελληνική πόλη, και κατά την διάρκεια των εργασιών της αποστολής ερευνήθηκαν περισσότεροι από 600 τάφοι των κατοίκων αυτής της πόλης.
Τα Κορινθιακά κράνη έγιναν σύμβολο της αρχαίας ελληνικής κλασικής περιόδου - όπως απεικονίζονται στην ελληνική αγγειογραφία, στο άγαλμα της Αθηνάς, σε οπλίτες στα ανάγλυφα του Παρθενώνα, και στην κεφαλή του Περικλή.
Αρχικά, αυτά τα κράνη κάλυπταν πλήρως το κεφάλι και έμοιαζαν με ένα κουβά με σχισμές στην θέση των ματιών. Το κράνος προστατεύει πλήρως το κεφάλι, αλλά περιορίζει τον έλεγχο του οπλίτη, έτσι ώστε να πιστεύεται ότι οι οπλίτες ,με τέτοια κράνη, συνήθως πολεμούσαν κατα φάλαγγα, και δεν ήταν απαραίτητο να παρακολουθούν τις κινήσεις του εχθρού.
Το Κορινθιακό κράνος από την ταφή "Wave-1" είναι το πρώτο εύρημα στις νεκροπόλεις των εδαφών των ελληνικών αποικιών της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας.
Επικεφαλής του Τμήματος Κλασικής Αρχαιολογίας IA RAS Βλαντιμίρ Kuznetsov πιστεύει ότι το κράνος δείχνει την κοινωνική κατάσταση του πολεμιστή. "Προφανώς, αυτός είναι ένας πολεμιστής που πέθανε στη μάχη και δεν θάφτηκε στην πατρίδα του, αλλά κοντά στον τόπο του θανάτου του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο τάφος δεν είναι κρύπτη, αλλά απλή ταφή, και το κράνος είναι η απόδειξη της ιδιότητάς του ως ολοκληρωμένου πολίτη της πόλεως, πιθανότατα μίας από τις πόλεις του Βοσπόρου, με ένα ορισμένο επίπεδο ευημερίας"

www.popmech.ru/science/news

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Πίθηκοι στην δουλοπρέπεια



Ο λόγος της «απουσίας» μου, έχει να κάνει με τον διαθέσιμο χρόνο μου και με αυτήν την κυρίαρχη πολιτική, την κατευθυνόμενη των μέσων, που μου ανεβάζει τη πίεση.
Όταν είδα να «φέρνουν» τη σύνδεση του διαδικτύου σε κάθε σπίτι, τρόμαξα.
Ένα τέτοιο εργαλείο στη διάθεση της μάζας ενέχει κινδύνους για την εξουσία, πώς το αφήνει ανεξέλεγκτο, αναρωτήθηκα.
Αυτό αρχικά, γιατί στη δεύτερη σκέψη είναι που τρόμαξα.
Επειδή αυτοί που μας κυβερνούν εκατοντάδες χρόνια γνωρίζουν άριστα και τη φύση του ανθρώπου αλλά και τον τρόπο διαχείρισης της μάζας.
Το «έργο» έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά στην αρχαία Ελλάδα.
Τότε που οργίαζε ο «Άδωνις βιβλιοπώλης» της εποχής, ο Πλάτων.
Πήρε πιο επιστημονική μορφή με την εφεύρεση του Γουτεμβέργιου και σήμερα πια με το διαδίκτυο απέκτησε τον ολοκληρωτισμό, στη χειραγώγηση της μάζας.
Οδεύουμε σε πολύ σκοτεινά χρόνια για την ανθρωπότητα, κατ’ εμέ στο τέλος του ανθρώπου.
Ανατέλλει ένα νέο είδος, ο τέλειος δούλος!
Είμαι από τους ελάχιστους που έχει τόσα βιβλία σπίτι του και είναι κατά του βιβλίου.
Γι’ αυτό ΦΩΝΑΖΩ τα βιβλία είναι άχρηστα, πολλώ μάλλον το διαδίκτυο.
Αρκούν θα έλεγα το λεξικό, η γραμματική, ο Ηράκλειτος, ο Επίκουρος, ο Ιπποκράτης, ο Όμηρος και η ιστορία για να «χαράξεις πορεία».
Όλα τα υπόλοιπα είναι αντιγραφές (οι περισσότερες «φθηνές») για να οικονομούν οι έμποροι, να απασχολούν τη σκέψη των αστών (σύγχρονοι δούλοι) και να χειραγωγούν τη μάζα.
Δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο βιβλίο που τυπώθηκε ήταν η «Αγία Γραφή».
Αγία για την μάζα με την έννοια της ευλάβειας, για να γίνουν πιστοί δούλοι.
Επειδή λοιπόν γνωρίζουν ότι είμαστε πίθηκοι και μιμούμαστε, βρήκαν εργαλεία για την μαζικοποίηση του ατόμου.
Το πόσο πίθηκοι είμαστε αρκεί να ρίξει κάποιος μια κριτική ματιά γύρω του και θα καταλάβει.
Τα περισσότερα αγόρια είναι κοντοκουρεμένα, αξύριστα και με δερματοστιξίες, και τα περισσότερα κορίτσια είναι βαμμένα από το πρόσωπο ως τα νύχια (και με «καλλιτεχνικές» δερματοστιξίες) και γδύνονται επιμελώς. Αν αυτή η μαζικοποίηση δεν είναι πιθηκισμός τότε εγώ είμαι Νεάντερταλ.
Το πιστεύουν δε πολλοί ότι όσοι τα βρίσκουν όλα αυτά άχρηστα και ανόητα είμαστε «συντηρητικοί» ως πρωτόγονοι.
Τους έχουν πείσει χειραγωγώντας τους.
Το γελοίο είναι πως όλοι αυτοί οι νέοι βαυκαλίζονται τους μοντέρνους και το πιο ηλίθιο του πράγματος, τους μοναδικούς ως ξεχωριστούς, ο καθείς για τον εαυτό του.
Τραγελαφικό!
Κάποιοι λέγανε ότι το σχολείο και η τηλεόραση έκανε πιο έξυπνα τα παιδιά μας.
Άραγε πόσοι από αυτούς έχουν ακόμα την ίδια άποψη.
Σε έναν κόσμο από «Γύφτους» πιθήκους (απόγονους του Ιαπετού), μόνο αν τους διδάξουμε Ελληνικά και φέρουμε τον Ελληνισμό στη γη υπάρχει ελπίδα για τον εξανθρωπισμό τους.

Υ.Γ. Για όσους δεν γνωρίζουν ή νομίζουν ότι γνωρίζουν τη σύνδεση του Ελληνισμού με τον ανθρωπισμό, ας διαβάσουν ιστορία, χωρίς προκαταλήψεις και ιδιαιτέρως χωρίς τις «επισημάνσεις» του εκπαιδευτικού ή του εκδοτικού συστήματος.

Rory Gas

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

Σας ευχαριστώ κύριοι του ΟΤΕ,COSMOTE….Καταστήματα GERMANOS!!

Σας ευχαριστώ γιατί συνδρομητής στο σταθερό από το 1995, έχετε ελαφρύνει το βάρος στην τσέπη μου περίπου κατά 13.000 ευρώ, που σας έχω καταβάλει.

Σας ευχαριστώ γιατί συνδρομητής σε δύο κινητά , από το 2008, προστίθενται στο ποσόν περίπου άλλα 2.500 ευρώ.
Σας ευχαριστώ γιατί παραμένω στις «υπηρεσίες» σας περίπου 23 χρόνια, αν και ανέκαθεν είχατε το ακριβότερο τιμολόγιο, πουλώντας ποιότητα και εξυπηρέτηση.
Σας ευχαριστώ γιατί με την αξιοθαύμαστη πολιτική marketing, απέρριψα κατά καιρούς συμφέρουσες προτάσεις, από άλλες εταιρείες του είδους σας.
Και έφτασε η ώρα της αλήθειας με το χρονικό της πρόσφατης αναβάθμισης, την οποία δέχτηκα μετά από προτροπή σας, για καλύτερη ποιότητα δικτύου, αλλά με 5+ ευρώ επιπλέον ανά μήνα.
Τόσο συνεπής πελάτης είμαι, όπως άλλωστε και εμπρόθεσμος πάντα καλοπληρωτής τόσα χρόνια.
Στα λόγια και στα SMS, όλα παρουσιάζονται τέλεια, αλλά δεν σας ευχαριστώ για αυτό, είναι το κόλπο που εφαρμόζεται στο marketing… «Εξυπηρέτηση πελατών»!!!

Παρασκευή 23/2/2016 1:56 μ.μ με ευχαριστείτε και εσείς που επέλεξα…
Παρασκευή 23/2/2018 11:34 μ.μ. με ενημερώνετε ότι το πρόβλημα που σας ανέφερα έχει καταχωρηθεί με αριθμό 1-37716983998, και δρομολογήθηκε προς επίλυση… Θα ενημερωθείτε …μπλα μπλα μπλά

Σας ευχαριστώ γιατί, είμαι χωρίς τηλέφωνο και ιντερνέτ τρία εικοσιτετράωρα…
Σας ευχαριστώ γιατί αφ ενός δεν καταφέρατε να εγκαταστήσετε κάτι καινούργιο, και αφ ετέρου μέχρι στιγμής, δεν καταφέρνετε να το αποκαταστήσετε.
Σας ευχαριστώ γιατί χρησιμοποιώ το διαδίκτυο, για τραπεζικές συναλλαγές (πληρωμές), που αν είναι εκπρόθεσμες θα υποστώ τα σχετικά penalty, και εσείς θα είστε η αιτία.
Ξέρω θα διορθώσετε το πρόβλημα όχι για μένα φυσικά, αλλά για να μην χάσετε πελάτες,
Νοιώθω όμως την ανάγκη να σας ευχαριστήσω, γιατί αν κάποια στιγμή καθυστερήσω να πληρώσω τον λογαριασμό θα μου κόψετε την σύνδεση…

Γρηγόριος Παπαδοθωμάκος

Kοινοποιήθηκε σε https://www.cosmote.gr/fixed/complaints την ώρα της ανάρτησης στο διαδίκτυο.

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Αυτοί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι…

Η απάντηση στο αναπάντητο ερώτημα για την τεχνοκρατική παραγωγική ζωή μας.
Παράγουμε εγώ και εσύ, και οι άλλοι, και όμως χρωστάμε.
Κουκιά είναι μετρημένα, τόσο απλά, τόσο κατανοητά που δεν φαίνονται, γιατί ψάχνουμε τα σύνθετα τα ακατανόητα.
Τι προσφέρει και πληρώνει ένας Έλληνας στην ζωή του.
Αυτά έκαναν και οι πατεράδες μας, και οι πατεράδες των πατεράδων μας, και οι πατεράδες των πατεράδων των πατεράδων μας.
Όχι ο ελεύθερος επαγγελματίας, ούτε ο δημόσιος υπάλληλος, δεν γνωρίζω για αυτούς δεν απαντώ.
Γνωρίζω τι προσφέρει ένας μισθωτός με εξαρτημένη εργασία.
Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι αντικειμενικά, με μηδενική απόκλιση, διότι έχουν αλιευθεί από τον επίσημο κρατικό ασφαλιστικό φορέα.
Πάμε λοιπόν ένα ταξιδάκι, να συνειδητοποιήσουμε, τι προσφέρει ο άγνωστος πολίτης, αυτού του λαού, που τον κοροϊδεύουν και τον εκμεταλλεύονται κατά συρροή άπαντες. (πολιτική, θρησκευτική, εμπορική, υγειονομική, επιστημονική, ενημερωτική…. και όλες οι τετριμμένες μαφίες, για να θρέφονται από το αίμα του)
Να σας συστήσω λοιπόν τον κο Φώντα, που θα είναι η πραγματική μας προσομοίωση.
Στο τέλος της δεύτερης δεκαετίας της ζωής του βγήκε στην αγορά εργασίας.
Μέχρι και σήμερα, που συνεχίζει έχουμε και λέμε, η μάλλον γράφουμε.
 
Για έντεκα χιλιάδες ένσημα, (11.000) όσες περίπου και αντίστοιχες μέρες εργασίας,
του έχει κλέψει το κράτος διακόσιες είκοσι χιλιάδες (219.959) ευρώ, που τις ονομάζει εισφορές.

  • Έχει υποχρεωτική προσφορά στην πατρίδα αμισθί, είκοσι έξι μήνες, που την ονομάζει θητεία, η οποία δεν αναγνωρίζεται συντάξιμη αν δεν την πληρώσει. 
  • Έχει πληρώσει και πληρώνει τόκους σε τράπεζες, «ών ουκ έστιν» υπολογίσιμο μέγεθος, με επιτόκια γύρω στο 20%, που τα λέμε εξυπηρετήσεις για καλύτερο βιοτικό επίπεδο. 
  • Έχει πληρώσει και πληρώνει φόρο, χρησιμοποιώντας τα πενιχρά του χρήματα για της ανάγκες της οικογένειας. Μια φορά όταν εισπράττει, και μια όταν ξοδεύει, το λέμε ΦΜΥ, και ΦΠΑ. 
  • Έχει πληρώσει, και πληρώνει «χρυσές» τις παροχές για το βασικό βιοτικό επίπεδο, (φώς-νερό-τηλέφωνο), που τις λέμε αναγκαίες συνθήκες διαβίωσης. 
  • Έχει πληρώσει, και πληρώνει, τέλη κυκλοφορίας και διόδια, το λέμε ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση, αλλά έχουν γεμίσει τα νεκροταφεία, από τα θύματα της ασφάλτου. 
  • Έχει πληρώσει και πληρώνει δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους, χαρτόσημα, παράβολα, αλλά φτιάχνει το πεζοδρόμιο του μόνος, και για να εξυπηρετηθεί στις διάφορες υπηρεσίες δίνει «φακελλάκια», αυτό το λέμε «μπαχξίσι», κατάλοιπο της οθωμανικής σκλαβιάς. 
  • Έχει πληρώσει και πληρώνει στο ταμείο του «άγνωστου κλέφτη», τόσα που και ο ίδιος έχει ξεχάσει….. αυτό το λέμε οικονομική αφαίμαξη μέχρι θανάτου. 
Όλα δείχνουν πώς είναι ένα οργανωμένο σχέδιο των τεχνοκρατών, για να υπάρχει ισοζύγιο παροχών(ψίχουλα, για στάχτη στα μάτια) και υποχρεώσεων (νόμιμες κλοπές), με αποτέλεσμα η παραγωγική ζωή κάθε πολίτη να μην αποφέρει κανένα όφελος στον ίδιο.
Και όμως, μετά από όλα αυτά που πλήρωσε και πληρώνει, του κουνούν στα μούτρα το δάχτυλο, αυστηρά. 

Χρωστάς…….!!!

Ποιος χρωστάει σε ποιόν ελεεινοί;

Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018

Ποιος είναι τελικά ο φασίστας;

Οι «φασίστες», οι «εθνικιστές» και ο «μίτος» της Βαρδαρίας (Β΄)

Η κατά κόρον και καταχρηστική χρήση του όρου «φασίστας», εδώ και πολλά χρόνια, δεν συμβαίνει τυχαία και έρχεται να καλύψει την ολοκληρωτική γύμνια της Αριστεράς, «επαναστατικής» και μη, έως και τις παρυφές του αναρχισμού, απέναντι στην διαμορφούμενη πραγματικότητα.
Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους όρους, όπως για παράδειγμα ο ρατσισμός.
Διόλου τυχαία οι όροι αυτοί μπήκαν στο καθημερινό «οπλοστάσιο» και χρησιμοποιούνται σαν σφαίρες, επιβεβλημένοι από το ρεύμα της «πολιτικής ορθότητας», που είναι ουσιαστικά ιδεολογικό αποκύημα της αριστερής πτέρυγας της παγκοσμιοποίησης με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία μέχρι πρότινος καθοδηγούσε το άρμα της παγκοσμιοποιητικής διαδικασίας.
Λέμε, μέχρι πρότινος, γιατί εσχάτως φαίνεται πως η καρέκλα της τρίζει, αλλά οψόμεθα.
Ουσιαστικά «φασίστας» τείνει να είναι απλά όποιος δεν συμφωνεί μαζί τους.
Ο οποιοσδήποτε πρέπει πρώτα να αποδείξει πως δεν είναι «φασίστας» και μετά να αναπτύξει την επιχειρηματολογία του.
Πρόκειται για μια πονηρή τακτική συντριβής του αντιπάλου σου δίχως να μπεις στον κόπο να επιχειρηματολογήσεις σοβαρά.
Επί προσθέτως, δείχνεις ότι προτιμάς να ετεροπροσδιοριστείς, επιλέγοντας τον αντίπαλό σου και συγκρινόμενος σταθερά μ’ αυτόν.
Η σύγκριση με τον «φασίστα» θα σε βγάζει πάντα ασπροπρόσωπο ακόμα κι αν οι πράξεις σου είναι εξ ίσου ελεεινές.
Επί πλέον, οποιαδήποτε διαφορετική άποψη υποχρεωτικά θα πρέπει να συγκλίνει στο δικό σου δίπολο: «φασισμός» και «αντιφασισμός», οπότε τα στρατόπεδα γίνονται συγκεκριμένα και ο καθένας απορροφά το μερίδιό του, συνθλίβοντας όλες τις υπόλοιπες απόψεις.
Νομίζουμε πως η πραγματική γύμνια της πρακτικής είναι ολοφάνερη, αν και ομολογουμένως έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική.
Για να μπορούμε να συνεννοηθούμε σαν άνθρωποι, θα πρέπει πρωτίστως να αποκαταστήσουμε την αξία και σημασία των λέξεων.
Ο φασισμός, όπως εκφράστηκε από τον Μουσολίνι (πρώην σοσιαλιστής), ήταν ένα επαναστατικό[1]ρεύμα που διακήρυττε την

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Ουδέν κρυπτόν υπό τον Ήλιον της Βεργίνας.


Ανά τους αιώνες τους ιστορικούς, όλοι κάτι παίρνουν από το Ελληνικό πνεύμα, αλλά και από την αστείρευτη ενέργεια τής Ελληνικής γαίας
Άλλοι δανείζονται, άλλοι σφετερίζονται, άλλοι κατακτούν και κλέβουν.
Σήμερα με φτιαχτή νομική κάλυψη, και τακτ εκβιασμούς "αγοράζουν", επειδή βέβαια κάποιοι είναι διατεθειμένοι ή αναγκάζονται να "πουλήσουν".
Οι Ρωμαίοι της δύσης, οι Ρωμαίοι της Ανατολής, ο Μεσαίωνας, η αναγέννηση, ο νεώτερος δυτικός πολιτισμός, και η γιγαντωμένη υλιστική του κατάντια μέχρι σήμερα.
Τιμή στο Ελληνικό πνεύμα, που εκπολιτίζει βαρβάρους ανά τους αιώνες, με τις επιστήμες της καλές τέχνες τις ανθρωπιστικές, και κοινωνικές ιδέες, την ιερή του γλώσσα, μητέρα όλων των δυτικών γλωσσών.
Τιμή στον Ελληνισμό, που μετέτρεψε σε αρκετά μεγάλο ποσοστό, έναν πλανήτη έμβιων όντων, σε ανθρώπους με ιδανικά, και αρετές.
Ντροπή στους κρατούντες επί τής γης, που στον βωμό των γεωστρατηγικών, και οικονομικών συμφερόντων τους προωθούν και υποδαυλίζουν ανιστόρητες, και εύφλεκτες πολιτικές.
Ντροπή στους εξουσιαζόμενους τής γης που υποκύπτουν στην θέληση των κρατούντων.  
Ντροπή στους γείτονες, που Σλάβοι όντες θέλουν να γίνουν Έλληνες, με όχημα την Μακεδονία.
Σκλάβοι, αυτή είναι η λέξη με την οποία καταγράφονται στα Βυζαντινά χρονογραφήματα.
Όπως και τώρα, έτσι και τότε στις μεγάλες μεταναστεύσεις, στίφη μετανάστευσαν για να γίνουν σκλάβοι. (Λατινικά Slavus, αγγλικά slave κτλ.)
Όπως και τώρα έτσι και τότε, γύρευαν ένα τόπο με προϋποθέσεις, και μια φάτνη για να συνεχίσουν να υπάρχουν, βαφτισμένοι στα νάματα της αρχέγονης, αυθεντικής και αστείρευτης ψυχής, που δεν χρειαζόταν, ούτε χρειάζεται ετικέτα, γιατί είχε και έχει θεϊκή αιωνιότητα.
Να γιατί όλοι οι άλλοι θέλουν να έχουν την ετικέτα Έλληνες.
Το μαρτυρά πολύ απλά η γλώσσα, η γλώσσα που μιλάμε εμείς χιλιετηρίδες, η Ελληνική γλώσσα.   
Μακεδνός-η –ον  (μήκος)  μηκεδανός Μήκος+ δανός γενική του Δα =γή, που σημαίνει, γήινη έκταση σε μεγάλο μήκος.  
Πνευματικά δικαιώματα μιας φυλής, κατοχυρωμένα ,από την αντικειμενική ιστορία, την αρχαία Ελληνική γραμματεία, και από την αρχαιολογία, καταστρατηγούνται, σε αντίθεση με αντίστοιχα, μικρά και μεγάλα, που εφαρμόζονται δικαστικά, ή και πολεμικά μέχρι κεραίας.
Ανταποδοτικά οφέλη, της ανιδιοτελούς προσφοράς ανά τους αιώνες, η αχαριστία και η συνεχής επιθετικότητα του υλισμού, στον ανθρωπισμό.
Μια παράλογη καταστροφική μανία….
Μια αυτοκτονία του ανθρωπίνου είδους.
Ανάχωμα και πάλι η ανατολή του Ελληνισμού για να διασωθεί, η έννοια του ανθρώπινου, και ο πλανήτης.

ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΟΣ
3/2/2018=16=7

Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

«Πυραμίδα»-γίγας 4.000 χρόνων φρουρούσε την Κέρο των Κυκλάδων!

Το ακρωτήρι που έχει σχήμα πυραμίδας στο νησί τής Κέρου

Του Γιώργου Λεκάκη

Περισσότερα από 4.000 χρόνια πριν, κάποιοι λάξευσαν ολόκληρη την επιφάνεια ενός ακρωτηρίου, που είχε φυσικό σχήμα πυραμίδας, στο νησί της Κέρου των Κυκλάδων.
Το σχήμα καλύφθηκε με 1.000 τόνους ειδικά εισαγόμενης αστραφτερής λευκής πέτρας, για να του δώσει την εμφάνιση ενός γίγαντα, ενισχυμένου από το πυραμιδοειδές σχήμα, να υψώνεται ως φρουρός στο Αιγαίο:
Είναι η πιο επιβλητική ανθρωπογενή δομή σε όλο το Αρχιπέλαγος των Κυκλάδων!
Αλλά κάτω από την επιφάνεια των αναβαθμίδων υπάρχουν ανεξερεύνητα ακόμη επιτεύγματα της μηχανικής και δεξιοτεχνίας για να ανταγωνιστούν το εντυπωσιακό εξωτερικό του κτηρίου. Αρχαιολόγοι από τρεις διαφορετικές χώρες, που συμμετέχουν στις εν εξελίξει ανασκαφές, έχουν βρει αποδείξεις για ένα σύμπλεγμα σηράγγων αποχέτευσης - κατασκευασμένο 1.000 χρόνια πριν από την περίφημη εσωτερική υδραυλική εγκατάσταση του μινωικού ανακτόρου της Κνωσού στην Κρήτη - και ίχνη εξελιγμένης μεταλλουργίας.
Η σκάλα εισόδου από ψηλά: η στάθμη της θάλασσας ήταν πολύ χαμηλότερη την πρώιμη εποχή του χαλκού. Φωτογραφία: Michael Boyd
Το Δασκαλειό είναι ένα μικρό νησί, αποτέλεσμα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
Αλλά 4.500 χρόνια πριν, συνδεόταν με ένα στενό υπερυψωμένο μονοπάτι με την Κέρο - σήμερα ακατοίκητη και προστατευόμενη περιοχή.
Η Νάξος απέχει 10 χιλιόμετρα απ’ εδώ.
Την 3η χιλιετία π.Χ. η Κέρος ήταν ένα σημαντικό ιερό, όπου γίνονταν σύνθετα τελετουργικά.
Ενωρίτερα ανασκαφές από ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και του Κυπριακού Ινστιτούτου ανακάλυψαν χιλιάδες μαρμάρινα κυκλαδικά γλυπτά - τυποποιημένα ανθρώπινα ειδώλια, που ενέπνευσαν Δυτικούς καλλιτέχνες, όπως ο Πάμπλο Πικάσο - και τα οποία φαίνεται οι λατρευτές να είχαν σκόπιμα σπάσει αλλού, και να τα έφεραν στο νησί για ταφή.
Η διατήρηση και η κατασκευή του οικισμού θα ήταν μια τεράστια κοινοτική προσπάθεια.
Οι πλέον έρημες πλαγιές του Δασκαλειού, ήταν κάποτε καλυμμένες με δομές και κτήρια, γεγονός που πριν 4.500 χρόνια, το καθιστούσε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες νησιωτικές περιοχές!
Αλλά δεν ήταν αυτάρκης. Τρόφιμα, πέτρα και μέταλλο έπρεπε να εισαχθούν!
Η πρώτη απόδειξη μεταλλοτεχνίας βρέθηκε στις ανασκαφές πριν από 10 χρόνια.
Στα νέα ευρήματα έχουν προστεθεί δύο εργαστήρια γεμάτα συντρίμμια μεταλλουργίας, όπως τσεκούρι, καλούπι για χάλκινα μαχαίρια και δεκάδες κεραμικά θραύσματα από μεταλλουργικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός φυσητήρα.
Οι αρχαιολόγοι θέλουν να επιστρέψουν για να ανασκάψουν έναν ανέπαφο πήλινο φούρνο, που βρέθηκε στο τέλος της ανασκαφικής περιόδου.
Ένας ερευνητής κρατά ένα καλούπι κατασκευής αιχμής δόρατος από τετηγμένο χαλκό. Φωτογραφία: Michael Boyd
Ο διευθυντής της ανασκαφής Michael Boyd, του Πανεπιστημίου του Cambridge, είπε πώς στο Δασκαλειό είναι μια μεταλλουργική εμπειρία συμπυκνωμένη, σε μια εποχή που η πρόσβαση τόσο στις δεξιότητες όσο και στις πρώτες ύλες ήταν πολύ περιορισμένη.
Εδώ είναι η αρχή της αστικοποίησης, είπε.
Σταδιακώς επισκιάσθηκε η αρχική σημασία του ιερού!
Η ανασκαφή απεκάλυψε ίχνη τροφίμων: Όσπρια, σταφύλια, ελιές, σύκα, αμύγδαλα, και δημητριακά (σιτάρι και κριθάρι).
Η κ. Εύη Μαργαρίτη του Κυπριακού Ινστιτούτου, εδήλωσε: «Ένα μεγάλο μέρος αυτής της τροφής εισήχθη. Άρα θα πρέπει να επανεξετάσουμε όσα γνωρίζουμε για τα υφιστάμενα δίκτυα ανταλλαγής των τροφίμων».
Ο σερ C. Renfrew, από κοινού διευθυντής της ανασκαφής, στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και τώρα ο ανώτερος συνεργάτης στο McDonald Institute για την Αρχαιολογική Έρευνα, ήλθε για πρώτη φορά στην Κέρο ως φοιτητής και επιστρέφει συχνά καθ' όλην την μακρά σταδιοδρομία του.
Οι ανασκαφές καταγράφονται ψηφιακά χρησιμοποιώντας τα προγράμματα iDig που λειτουργούν σε iPad για πρώτη φορά στο Αιγαίο.
Αυτό δημιουργεί τρισδιάστατα μοντέλα χρησιμοποιώντας φωτογραμμική καταγραφή ολόκληρης της διαδικασίας ανασκαφής, δίνοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.
Για ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Complex engineering and metal-work discoveredbeneath ancient Greek 'pyramid'.
Αυτές οι "λευκές πυραμίδες" ίσως ήταν κάτι σαν φανοί / φάροι... Θυμίζω ότι έτσι λευκή ήταν και των Θηβών Βοιωτίας...
Το Δασκαλειό και η Κέρος έχουν πολλά ακόμη να πουν... Περιμένετε... τα σπουδαία δεν τα είπαν ακόμη...
Θυμίζω ότι στην Κέρο έγινε η μεγαλύτερη αρχαιοκαπηλία του 20ού αιιώνα..

arxeion-politismou.gr