ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Λαέ μου....που καταντήσαμε!!!

Με μια ακάλυπτη παρακαταθήκη για το "φως" στον πλανήτη Γή. 
"Σύμμαχοι" με τούς νικητές του β΄παγκοσμίου πολέμου...
Μέλος των θεσμικών οργάνων της παγκόσμιας τράπεζας...
Ιδρυτικό μέλος του Δ.Ν.Τ.....με μερίδα 40.000.000 δολάρια Αμερικής....
Με εκποιημένο τον χρυσό τής χώρας...αλλά και τα καταπιστεύματα των τραπεζιτικών οργανισμών....στην παγκόσμια τράπεζα.
Από το 1945 μέχρι σήμερα πληρώνουμε για να μας κλέβουν.....

Ευτυχώς που έχουμε ποιητές, γιατί οι οικονομολόγοι οι νομικοί, και κυρίως οι πολιτικοί......"είναι για τα μπάζα"

ΦΕΚ 315/27-12-1945 ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ BRETTON WOODS
(ΙΔΡΥΣΗ Δ.Ν.Τ. – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ), B.I.S. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελλάδα έγινε μέλος των πέντε θεσμικών οργάνων που αποτελούν τον Όμιλο της Παγκόσμιας Τράπεζας το Δεκέμβριο του 1945.
Ήταν από τις πρώτες χώρες για να πάρει ένα δάνειο για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της οικονομίας μετά το Β “Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σήμερα, η Ελλάδα είναι μέλος των πέντε θεσμικών οργάνων που αποτελούν τον Όμιλο της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ο Όμιλος της Παγκόσμιας Τράπεζας χρηματοδοτεί έργα, σχεδιάζει πολιτικές, και παραδίδει προγράμματα για την εξάλειψη της φτώχειας στον αναπτυσσόμενο κόσμο.



http://www.worldbank.org/en/country/greece/overview#1


«ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ» Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ-ΥΠΕΡΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΗΣ «ΕΘΝΙΚΗΣ»

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΛΙΓΟΙ ΗΞΕΡΑΝ ΤΗΝ B.I.S., ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ!
ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ B.I.S.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ…»ΕΛΛΑΔΟΣ»… Ο ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ ΜΑΣ, Ε;…
ΠΑΡ” ΟΛΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΣΑ ΤΡΙΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΕΦΤΑ…


ΝΑ ΚΑΙ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ B.I.S.





…………………………………………………………………………………………………………………

ΦΕΚ 315/27-12-1945 ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ BRETTON WOODS







ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ Δ.Ν.Τ.





ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗΣ ΣΗΜΕΡΑ «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ»



………………………………………………………………………………..

ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ( B.I.S. )

Μέλος κεντρικές τράπεζες

Μέλη είναι οι κεντρικές τράπεζες ή νομισματικές αρχές:

Αλγερία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Βραζιλία, Βουλγαρία, Καναδάς, Χιλή, Κίνα, Κολομβία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Χονγκ Κονγκ, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ινδία, Ινδονησία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ιταλία, Ιαπωνία, Κορέα, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μακεδονίας (ΠΓΔΜ), Μαλαισία, Μεξικό, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Περού, Φιλιππίνες, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σιγκαπούρη, Σλοβακία, Σλοβενία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών (BIS -Bank for International Settlements)

Bretton Woods 1944. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΚΟΠΟΥΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΥΣ.

BRETTON WOODS, B.I.S., ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΩΝ!

ΠΑΠΟΥΛΙΑ, ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ… ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ; ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΑΜΕ;

Πηγή: alfeiospotamos.gr

Συγχρονη τραγωδοκωμωδία "Οι μνηστήρες τής Ελλάδος ..... ζητείται Οδυσσέας"!

BRETTON WOODS, B.I.S., ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΚΑΤΑΠΙΣΤΕΥΜΑΤΩΝ!

Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ..!!!!!!!!!!!!!!!! ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΦΙΜΩΣΗ ........
ΟΠΟΙΟΣ ΨΑΧΝΕΙ ΒΡΙΣΚΕΙ..... 

ΑΝΤΕ ΑΔΕΡΦΙΑ
ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ..


1...ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΝΟΜΙΣΜΑ USA $ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΔΕ, ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΙΛΛΙΠΙΝΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΟΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΤΕΠΙΣΤΕΥΜΑΤΟΣ...

630-----------ATEbank (Greece) Account no. 3597772412 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances of
US$ and Account no. 77762534AM - 623 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance of
US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be touched
and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturity and upon
maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically and
forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

631-----------.Alpha Bank (Greece) Account no. 54477738142 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances
of US$ and Account no. 77762534AM - 624 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance
of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be
touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturity
and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically
and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

632.------------Aspis Bank (Greece) Account no. 36777219821 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances
of US$ and Account no. 77762534AM - 625 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance
of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be
touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturity
and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically
and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

633------------.Eurobank EFG (Greece) Account no. 364477712 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances
of US$ and Account no. 77762534AM - 626 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance
of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be
touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturity
and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically
and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

634----------.Emporiki Bank (Greece) Account no. 28277754132 with account name of White Spiritual Boy and with standing
balances of US$ and Account no. 77762534AM - 627 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing
balance of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot
be touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of
maturity and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be
automatically and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

635------------.Geniki Bank (Greece) Account no. 864777212 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances
of US$ and Account no. 77762534AM - 628 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance
of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be
touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturity
and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically
and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

636.------National Bank of Greece (Greece) Account no. 97772541114 with account name of White Spiritual Boy and with
standing balances of US$ and Account no. 77762534AM - 629 with account name of Spiritual Wonder Boy and with
standing balance of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and
interest cannot be touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30
years of maturity and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall
be automatically and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

637=-.---Piraeus Bank (Greece) Account no. 98877722335 with account name of White Spiritual Boy and with standing
balances US$ and Account no. 77762534AM - 630 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing
balance of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot
be touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of
maturity and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be
automatically and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

638-----.-Proton Bank (Greece) Account no. 864242777 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances
of US$ and Account no. 77762534AM - 631 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing balance
of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot be
touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of maturityand upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be automatically
and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

639.--------Bank of Greece (Greece) Account no. 39937177812 with account name of White Spiritual Boy and with standing
balances of US$ and Account no. 77762534AM - 632 with account name of Spiritual Wonder Boy and with standing
balance of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and interest cannot
be touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30 years of
maturity and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall be
automatically and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity.

640.------Greek Postal Savings Bank (Greece) Account no. 777333218 with account name of White Spiritual Boy and with
standing balances of US$ and Account no. 77762534AM - 633 with account name of Spiritual Wonder Boy and with
standing balance of US$ confirmed as Eternal Deposit (while under time deposit, its principal balances and
interest cannot be touched and/or loaned and/or programmed) that having maturity rate of 4% per annum and per 30
years of maturity and upon maturity; 50% shall be forcibly used for whatsoever Development Program and 50% shall
be automatically and forcibly maintained and preserved for another 30 years until lasted for eternity

.........................................................................

.........................................................................

Βασίλειος ΣωτήραςΜε βάση τα στοιχεία της Παγκοσμίου Τράπεζας, οι παρακάτω λογαριασμοί καταπιστεύματος ήταν ενεργοί στην Ελλάδα και Κύπρο το 2012.
Πολλοί λογαριασμοί δεν περιέχουν συγκεκριμένο ποσό κατατεθημένο παρά έχουν το σύμβολο του ΑΠΕΙΡΟΥ .
Αυτό δεν σημαίνει μηδέν, αλλά κάτι που δεν περνά στη λογική πολλών ...
Μιας και οι Λογαριασμοί Καταπιστεύματος είναι ΔΗΜΟΣΙΟΙ ,
Ζητούμε να μας πει η διοίκηση στην Ελλάδα, τι έκανε με τους Λογαριασμούς μας από τις τράπεζες που έκλεισε.
Και λέμε από την αρχή, δεν είναι πρόβλημα αν χρωστάμε και ένα τρις ευρώ ...
έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες φορές περισσότερα και αυτά θέλουν να κλέψουν.
.........................................................................

Filipino People's Account handled by Anthony Santiago Martin
.........................................................................

George Kinikos

2...ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ..ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ 5-6 ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ..ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΔΕ ,ΟΤΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΑΛΑΙΟΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 2008...

(translate.google)
374 . Τράπεζα Κύπρου (Κύπρος ) Αριθμός λογαριασμού . 63197771374 με το όνομα του λογαριασμού του Λευκού Πνευματική Boy και στέκεται υπόλοιπα των US $ 20, 000 , 000 , 000 , 000 και επιβεβαίωσε επανεξεταστεί ωριμάσει ελέγχου της 1ης Δεκεμβρίου 2008, που εγγυάται και επιβεβαίωσε κερδίσει αξίας US $ 9 860 , 000 , 000 , 000 από το μήνα Μάιο μέχρι αυτό το μήνα στο σύνολο των US $ 29, 860 , 000 , 000 , 000 .

375 . Ελληνικός Τράπεζα ( Κύπρος) Αριθμός λογαριασμού . 9977744255 με το όνομα του λογαριασμού του Λευκού Πνευματική Boy και στέκεται υπόλοιπα των US $ 10, 000 , 000 , 000 , 000 και επιβεβαίωσε επανεξεταστεί ωριμάσει ελέγχου με ημερομηνία 1 Δεκεμβρίου 2008 , που εγγυάται και επιβεβαίωσε κερδίσει αξίας US $ 9 924 , 000 , 000 , 000 από το μήνα Μάιο μέχρι αυτό το μήνα στο σύνολο των US $ 19, 924 , 000 , 000 , 000 .

376 . Marfin Popular Bank ( Κύπρος) Αριθμός λογαριασμού . 2777541231 με το όνομα του λογαριασμού του Λευκού Πνευματική Boy και στέκεται υπόλοιπα των US $ 40, 000 , 000 , 000 , 000 και επιβεβαίωσε επανεξεταστεί ωριμάσει ελέγχου με ημερομηνία 1 Δεκεμβρίου 2008 , που εγγυάται και επιβεβαίωσε κερδίσει αξίας ΗΠΑ $ 3, 952, 000 , 000 , 000 από το μήνα Μάιο μέχρι αυτό το μήνα στο σύνολο των ΗΠΑ $ 43.952 , 000 , 000 , 000 .

374. Bank of Cyprus (Cyprus) Account no. 63197771374 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances of US$ 20, 000, 000, 000, 000 reconfirmed and reconsidered matured audit dated December 1, 2008 that guaranteed and reconfirmed earned worth of US$ 9, 860, 000, 000, 000 from the month of May up to this month in the total of US$ 29, 860, 000, 000, 000.

375. Helenic Bank (Cyprus) Account no. 9977744255 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances of US$ 10, 000, 000, 000, 000 reconfirmed and reconsidered matured audit dated December 1, 2008 that guaranteed and reconfirmed earned worth of US$ 9, 924, 000, 000, 000 from the month of May up to this month in the total of US$ 19, 924, 000, 000, 000.

376. Marfin Popular Bank (Cyprus) Account no. 2777541231 with account name of White Spiritual Boy and with standing balances of US$ 40, 000, 000, 000, 000 reconfirmed and reconsidered matured audit dated December 1, 2008 that guaranteed and reconfirmed earned worth of US$ 3, 952, 000, 000, 000 from the month of May up to this month in the total of US $43,952, 000, 000, 000.

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Βρέθηκε Θρακική πυραμίδα 2.500 χιλιάδων ετών στη Ροδόπη


Ένα αρχαίο θρακικό τμήμα πυραμίδος επί βράχου, με Ναό του Ηλίου, που χρονολογείται στο 2.500 π.Χ.,
εντοπίσθηκε στην Ανατολική Ροδόπη, τότε αρχαία Θράκη (νυν νότια Βουλγαρία), από μια αποστολή ιστορικών και θρακολόγων (ειδικότητα που υπάρχει στην Βουλγαρία, αλλά όχι στην Ελλάδα!).

Η εν λόγω θρακική πυραμίδα διαμορφώθηκε στον φυσικό βράχο στο βουνό, κοντά στην πόλη Kovil, του Δήμου Krumovgrad, στην επαρχία Kardzhali, γράφει ο Γιώργος Λεκάκης για το xronos.gr.
«Ο Ναός του Ηλίου και η κλιμακωτή πυραμίδα του Kovil χρονολογούνται στο 2500 π.Χ.
Είναι περίπου σύγχρονη με την Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας στην αρχαία Αίγυπτο.
Είναι ύψους περίπου 15 μ., και αποτελείται από 5 ενισχυμένα άνδηρα, με τον ναό του Ηλίου λαξευμένο μέσα στα βράχια», σύμφωνα με τον καθηγητή Vasil Markov, ιστορικό που ειδικεύεται στον πολιτισμό της αρχαίας Θράκης και παρουσίασε το archaeologyinbulgaria.com.

Ο κ. Markov είναι ο επί κεφαλής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Κέντρου για την Αρχαία Ευρώπη και των Ανατολικών Πολιτισμών της Μεσογείου του Πανεπιστημίου «Neofit Rilski», που εδρεύει στο Blagoevgrad της Βουλγαρίας.
Κατά τα τελευταία χρόνια, το Κέντρο αυτό έχει διερευνήσει και εντοπίσει μεγάλο αριθμό αρχαίων θρακικών μνημείων, κυρίως ιερά στα όρη Ρίλα, Πίριν και Δυτική Ροδόπη (όλα στην νυν ΝΔ. Βουλγαρία). Είναι αντίστοιχα με τα μινωικά ιερά κορυφής.

Στα τέλη του 2015, οργάνωσε μια αποστολή στην Ανατολική Ροδόπη, προκειμένου να διερευνήσει τα γνωστά και άγνωστα αρχαία θρακικά ιερά εκεί, και να τα συγκρίνει με εκείνα της ΝΔ. Βουλγαρίας.
«Έχουμε έλθει πίσω με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, τα οποία, για να είμαι ειλικρινής, εξέπληξαν ακόμα κι εμένα, ειδικώς σε σχέση με την χρονολόγηση και τα χαρακτηριστικά αυτών των μνημείων», είπε ο κ. Markov, παρουσιάζοντας τα ευρήματα της αποστολής.

«Πρόκειται για ένα είδος πυραμίδων. Στην επιστήμη, το αρχιτεκτονικό είδος αυτό είναι επίσης γνωστό και ως ενωμένοι βωμοί ή πυραμιδοειδείς δομές.
Αλλά αυτό που βρήκαμε κοντά στην πόλη Kovil στην Ανατολική Ροδόπη είναι μια πυραμίδα με όλην της την έννοια!
Είναι μια ενωμένη κλιμακωτή πυραμίδα, που υψώνεται στα 15 μ., με πέντε επίπεδα, με ναό του Ηλίου λαξευμένο στον βράχο!
Έμεινα έκπληκτος όταν στάθηκα μπροστά σ” αυτό το μνημείο! Δεν είμαι σε θέση να δώσω μια εξήγηση γιατί αυτό είχε «χαθεί» από τα μάτια των επιστημόνων.», καταλήγει ο κ. Markov.

Πράγματι, ενώ τμήματα του τεράστιου συγκροτήματος των ιερών αυτών βράχων στην Ανατολική Ροδόπη ήταν γνωστά στους εντοπίους, και έχουν εξερευνηθεί από τους αρχαιολόγους, η θρακική κλιμακωτή βραχοπυραμίδα του Kovil είχε κατά κάποιον τρόπο «χαθεί» από τις επιστημονικές αναφορές μέχρι σήμερα.

Η αρχαία θρακική βραχοπυραμίδα, σύμφωνα με τα λόγια του, ήταν και η ίδια λαξευμένη επάνω σε βράχους, σ” ένα μεγάλο οροπέδιο, και ήταν το κέντρο μιας μεγάλης περιοχής, που ήταν ιερή για τους Θράκες.
Περιέχει πολλούς βωμούς, πατητήρια-«σκάφες» λαξευμένες στα «ιερά βράχια» για την κατασκευή του «ιερού κρασιού», και άλλες μεγαλιθικές δομές.
Αυτήν την παράδοση του «ιερού κρασιού» την διαδίδει ο Θραξ θεός Διόνυσος («θεός του κρασιού») σε όλον τον κόσμο και επιβιώνει μεταλλαγμένη και στο ιερό κρασί του Χριστού στον Γάμου της Κανά στην ελληνική Γαλιλαία.
Κατά την διάρκεια της ερεύνης τους, για την εν λόγω πυραμίδα, η ομάδα βρήκε και κεραμική, από διαφορετικές χρονικές περιόδους – Χαλκολιθική (Αινολιθική, Εποχή Χαλκού), Εποχή Σιδήρου, έως και θρακικής-ρωμαϊκής περιόδου (δηλαδή ύστερης αρχαιότητος).
Άρα το αρχαίο θρησκευτικό θρακικό συγκρότημα έπαψε να λειτουργεί με την επικράτηση του χριστιανισμού.

Άλλες πυραμίδες της περιοχής
Η πυραμίδα του Kovil θα ήταν ένα τυχαίο αρχιτεκτόνημα, εάν ήταν μόνο. Αλλά δεν είναι.
Η έρευνα έχει επίσης αποστολή να διερευνήσει ήδη γνωστά θρακικά ιερά, κοντά στην πόλη Τατούλ, του Δήμου Momchilgrad, της ιδίας επαρχίας Kardzhali. Το αρχαίο θρακικό ιερό της Τατούλ είναι επίσης πυραμιδοειδές, αλλά μικρότερο από το πρόσφατα ευρεθέν κοντά στο Kovil.
Ένα άλλο αρχαίο θρακικό ιερό με μορφή κλιμακωτής πυραμίδος στην Ανατολική Ροδόπη ευρίσκεται κοντά στην πόλη Angel Voyvoda του Χάσκοβο.
Οι Βούλγαροι επιστήμονες εταξίδεψαν επίσης και στην Τουρκία, στην περιοχή του αρχαίου βασιλείου της Φρυγίας (περίπου 1200-700 π.Χ.) στην Δυτική-Κεντρική Ανατολία, για να συγκρίνουν τα αρχαία θρακικά μνημεία της Νότιας Βουλγαρίας, με εκείνα των Φρυγών, οι οποίοι, σύμφωνα με τον κ. Markov, ήσαν επίσης Θράκες. «Μπορώ να πω με σιγουριά ότι το κλιμακωτό μνημείο που έχουμε βρει στην Ανατολική Ροδόπη είναι το μεγαλύτερο απ” όλα αυτά που έχουν κατασκευασθεί από τους Θράκες, και όλων των γνωστών μνημείων στα Βαλκάνια και στην Περιφέρεια της Ανατολίας», είπε.
Άλλες πυραμίδες της Ελλάδος Η κλιμακωτή πυραμίδα του Kovil δεν θα πρέπει να θεωρείται άσχετη με την κλιμακωτή πυραμίδα των Θηβών Βοιωτίας, το περίφημο Αμφείον, δεδομένου ότι αμφότερες είναι σύγχρονες της Γκίζας.
Εδώ, λοιπόν, πρέπει να τεθεί και μια άλλη παράμετρος:
Μήπως η κάθοδος των Θρακών, με τον Κάδμο, όταν από την Σαμοθράκη καταφθάνουν στην Βοιωτία, και ιδρύουν την Θήβα και τα Καβείρια μυστήρια, κτίζουν και την κλιμακωτή πυραμίδα του Αμφείου;
(Για την πυραμίδα αυτήν μπορείτε να δείτε τις ανακοινώσεις του αρχαιολόγου κ. Θ. Σπυρόπουλου).

Τέλος, ως γνωστόν, σε όλον τον ελληνικό χώρο είναι διάσπαρτες αρχαίες ελληνικές πυραμίδες, που το φοβικό υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδος και οι αρχαιολόγοι δεν τολμούν καν να τις ονομάσουν «πυραμίδες».
Τέτοιες εντοπίζουμε πολλές στην Αργολίδα (η μεγαλύτερη στο χωριό Ελληνικό και σύμφωνα με την μέτρηση του καθ. Ιω. Λυριτζή είναι λίγο αρχαιότερη της Αιγύπτου), στην Λακωνία, στην Κρήτη, στην Ιθάκη, κ.α.
Τα ιδιαίτερα λατρευτικά θρακικά «Σπήλαια-Μήτρες» Κοντά στην πυραμίδα του Kovil υπάρχει και μια σπηλιά που η είσοδός της έχει σχήμα μήτρας.
Ίδια με του περίφημου «Σπήλαιου Μήτρα», αρχαίου θρακικού ιερού κοντά στην πόλη Ilinitsa (< Ελληνίτσα, Ελληνικά) επίσης του Kardzhali στην Ανατολική Ροδόπη.

Το Σπήλαιο-Μήτρα προφανώς ήταν λατρευτικό από τους αρχαίους Θράκες.
Η είσοδος αποτελείται μια φυσική κατακόρυφη σχισμή βράχου, που οδηγεί σε μια σπηλιά, του οποίου η είσοδος διαμορφώθηκε μετά τεχνητά, για να μοιάζει με μήτρα γυναικός.
Στο εσωτερικό του σπηλαίου, υπάρχει ένας βωμός.
Το φως του ηλίου όταν φθάνει στον πυθμένα του σπηλαίου και μόνον σε ένα ορισμένο χρονικό σημείο της ημέρας, ομοιάζει με ηλιακό φαλλό!
Αυτό εθεωρείτο από τους αρχαίους Θράκες ότι συμβολίζει την συνεύρεση και την ιερογαμία του Ηλίου και του Βουνού (δηλ. της Γαίας/γης).
Σύμφωνα με τον κ. Markov, λοιπόν, προσφάτως εντοπίσθηκε ότι και η κλιμακωτή πυραμίδα του Kovil περιέχει παρόμοιο σπήλαιο, με παρόμοια μητρόσχημη είσοδο, αλλά λίγο μικρότερη αυτής της Ilinitsa!
Αυτή είναι μια εντυπωσιακή νέα πληροφορία για τον πολιτισμό των αρχαίων Θρακών.
Ίσως οι μητρόσχημες είσοδοι να οδηγούσαν σε σπήλαια-μαιευτήρια, όπως τα άντρα της μαίας θεάς Ειλειθυΐας στην μινωική Κρήτη!
Άλλωστε στην αρχαιότητα πολλά σπήλαια λειτουργούσαν και ως φυσικές θερμοκοιτίδες για τα νεογέννητα.
Ακόμη και ως τα πιο σύγχρονα χρόνια, τα ασθενικά μωρά τα άφηναν στα «αποστειρωμένα» σπήλαια για να γίνουν εντελώς καλά.
Όταν επιβίωναν, στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, τα ονομάτιζαν «Σπήλιος».
Ίσως αυτά να απετέλεσαν την πηγή εμπνεύσεως του σπηλαίου γεννήσεως του θεού Διονύσου, το οποίο με την σειρά του εδημιούργησε το πρότυπον της φάτνης του Ιησού.
periergaa.blogspot.com
katohika.gr/

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Το βίντεο του ΕΟΤ που σαρώνει τα βραβεία -Διαδώστε την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο

hellas
Ένα νέο τουριστικό βίντεο με τίτλο «Greek Tourism. An eternal joyrney», το οποίο παρουσιάζει την Ελλάδα σαν έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό, έχει καταφέρει να αποσπάσει τρία τιμητικά βραβεία σε τρία διεθνή τουριστικά φεστιβάλ που διοργανώνονται ανά το κόσμο μέσα στο 2015.
Το βίντεο, το οποίο είναι μια παραγωγή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού σε σκηνοθεσία του Αντώνη Θεοχάρη Κιούκα, κατάφερε πρόσφατα να κατακτήσει το βραβείο «Blue Danube» (Γαλάζιος Δούναβης) για το καλύτερο πολιτιστικό τουριστικό φιλμ στο Διεθνές Φεστιβάλ Τουριστικών και Οικολογικών ταινιών SILAFEST 2015 (30/8-5/9/2015), που έγινε στο Veliko Gradište της Σερβίας.
Το ίδιο ωστόσο φιλμ έχει διακριθεί μέσα στο 2015 σε άλλα δύο αντίστοιχα φεστιβάλ.
Κέρδισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Country στο Βερολίνου, κατά την διάρκεια της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ITB, ενώ το πρώτο βραβείο κατέκτησε και στο τουριστικό φεστιβάλ των Η.Π.Α. «US International Film and Video Festival».

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Μια μέρα στον ναό του Επικούριου Απόλλωνα με βροχές και ομίχλες

 Στον "περιστρεφόμενο" ναό της Πελοποννήσου.


Η διαδρομή προς το ναό του Επικουρίου Απόλλωνα (ή Επικούριου ή Επικούρειου, και τα τρία σωστά για το wikipedia) στη νότια Πελοπόννησο είναι υπέροχη, ακόμα και με ομίχλη που κάνει την ορατότητα μηδενική.
Μπαλώματα από χιόνια και στις δυο πλευρές του δρόμου, βροχή, ομίχλη και τσουχτερό κρύο που έκαναν την αίσθηση έντονα χειμωνιάτικη.
Από την Αθήνα μέχρι να φτάσουμε στο ναό θα πρέπει να συναντήσαμε συνολικά δέκα [μετρημένα] αυτοκίνητα -σε όλη τη διαδρομή.
Κανείς δεν είχε τρελαθεί να ξεκινήσει ταξίδια με βροχή [η ανακοίνωση της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας μιλούσε για ακραία καιρικά φαινόμενα και συμβούλευε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις –αν διάβαζες την ανακοίνωση, μόνο αν δεν είχες σώας τας φρένας άφηνες το σπίτι σου για να πάρεις τα βουνά].
Παρόλα αυτά, ούτε η βροχή ούτε οι προειδοποιήσεις κατάφεραν να νικήσουν το «τάμα» -να πάμε δηλαδή στο όρος Κωτίλιο για να δούμε τον μοναδικό αρχαίο ναό.
Αυτό το έργο, μέσα στις μικροσκοπικές του διαστάσεις σε σύγκριση με τον Παρθενώνα,δίνει την εντύπωση κάποιου που γέρασε, που δεν έχει πια αλαζονεία,που σχεδόν δεν είναι πια Έλληνας, αλλά ξέρει μόνο να κτίζει σαν Έλληνας
«Ο ναός βρίσκεται σε απόσταση 14 χλμ. νότια της Ανδρίτσαινας, σε υψόμετρο 1.130 μ., πάνω στο όρος Κωτίλιο.
Στην τοποθεσία αυτή που στην αρχαιότητα λεγόταν Βάσσες (δηλαδή μικρά πλατώματα σε βράχους), οι κάτοικοι της γειτονικής Φιγάλειας είχαν ιδρύσει από τον 7ο αιώνα π.Χ. τέμενος του Απόλλωνος Βασσίτα, τον οποίον και λάτρευαν με την προσωνυμία του Επικουρίου (συμπαραστάτη στον πόλεμο ή στην αρρώστια).
Το επίθετο Επικούριος δόθηκε την εποχή των πολέμων με τους Σπαρτιάτες γύρω στο 650 π.Χ.
Ο ναός αποτελεί ένα από τα καλύτερα σωζόμενα μνημεία της κλασικής αρχαιότητας.
Συγκεκριμένα, είναι ο καλύτερα διατηρημένος ναός μετά το ναό του Ηφαίστου στην Αθήνα. Χτίστηκε το 420-400 π.Χ. στη θέση ενός παλαιότερου, αρχαϊκού ναού.
Ο περιηγητής Παυσανίας, που επισκέφτηκε το μνημείο στα μέσα περίπου του 2ου αιώνα μ.Χ., αναφέρει ως αρχιτέκτονά του τον Ικτίνο».
Μπορεί να φαίνεται σαν μάθημα ιστορίας, αλλά δώσε προσοχή αν δεν τον γνωρίζεις, γιατί ο ναός του Επικουρίου Απόλλωνα είναι ένα μοναδικό κτίσμα, για διάφορους λόγους.
Είναι ένας ναός που βλέπει το Βορρά και μάλιστα την Πούλια.
«Ίσως, λόγω της πανάρχαιης λατρείας του Απόλλωνα ως ‘Υπερβόρειου’, ως θεού δηλαδή που έρχεται πέρα από τις χώρες του Βορρά την άνοιξη.
Πρώτα απ’ όλα είναι ο μοναδικός ναός της Πελοποννήσου χτισμένος σε ύψωμα χωρίς θέα στη θάλασσα.
Για την ακρίβεια, δεν έχει θέα πουθενά λόγω ομίχλης, αλλά φαντάζομαι ότι με καλό καιρό και με ντάλα ήλιο κάτι θα βλέπεις.
Κάμπο, άλλα βουνά, βράχια, σίγουρα πάντως όχι στη θάλασσα.
Αν δεν πρόσεξες πιο πάνω το όνομα Ικτίνος το τονίζω εδώ και το υπογραμμίζω, γιατί είναι το τελευταίο έργο του αρχιτέκτονα του Παρθενώνα.
Φτιάχτηκε μετά από υπόδειξη των ιερέων του Απόλλωνα των Δελφών στους Φιγαλείς, τους κατοίκους της περιοχής, όταν ανέκτησαν την πόλη τους που είχαν κυριεύσει οι Σπαρτιάτες το 652 π.Χ.
Έγραφε και πιο πολλές λεπτομέρειες στην ενημερωτική ταμπέλα στο χώρο του ναού, αλλά μέσες-άκρες αυτά αξίζει να συγκρατήσεις.
«Αυτό το έργο, μέσα στις μικροσκοπικές του διαστάσεις σε σύγκριση με τον Παρθενώνα, δίνει την εντύπωση κάποιου που γέρασε, που δεν έχει πια αλαζονεία, που σχεδόν δεν είναι πια Έλληνας, αλλά ξέρει μόνο να κτίζει σαν Έλληνας» έγραφε ο σκηνοθέτης Jean-Daniel Pollet που γύρισε το ντοκιμαντέρ Bassae το 1964 μαγεμένος από την ομορφιά του ναού, τον οποίο θεωρούσε το κέντρο του δικού του κόσμου.
Ο Pollet ήρθε στην Αρκαδία επειδή είχε δει το ναό σε μια λιθογραφία και έπαθε την πλάκα του. Γύρισε το παρακάτω ταινιάκι που δεν βγήκε ποτέ στις αίθουσες αλλά προβλήθηκε σε μια παρισινή μπιενάλε και σήμερα μπορείς να δεις σε αυτή την κακή κόπια στο YouTube.
Παρόλη την αθλιότητα της κόπιας, είναι μια όμορφη ταινία:



Επίσης, ο ναός είναι το μοναδικό αρχαίο οικοδόμημα που συνδυάζει και τους τρεις αρχιτεκτονικούς ρυθμούς:
εξωτερικά είναι δωρικού ρυθμού, στο εσωτερικό του είναι ιωνικού, αλλά οι κίονες του κοσμούνται με κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα.
Τα κιονόκρανα δεν σώθηκαν, τα μάζεψαν όλα αρχαιοκάπηλοι και διακοσμούν σπίτια πλουσίων, αλλά με λίγη φαντασία μπορείς να τα φανταστείς.
Τέταρτον:
Ο ναός του Επικουρίου Απόλλωνα είναι κατασκευασμένος από πέτρα της περιοχής και όχι από το μάρμαρο που κατασκεύαζαν τους ναούς της εποχής, για αυτό και το χρώμα του είναι πιο γκρίζο.
Δεν είναι βρόμικος, το σκούρο είναι το φυσικό του χρώμα.
Edward Lear (1812 – 1888) The Temple of Apollo at Bassae Greece © Ashmolean
Η πλαγιά που είναι χτισμένος ο ναός έχει διαμορφωθεί τεχνητά σε οριζόντιο επίπεδο και ο ναός τοποθετήθηκε έκκεντρα πάνω σε αυτή με προσανατολισμό που και πάλι θεωρείται παράξενος, επειδή δεν ακολουθεί τον συνήθη προσανατολισμό του άξονα ανατολής-δύσης αλλά βορρά-νότου.
Είναι ένας ναός που βλέπει το Βορρά και μάλιστα την Πούλια.
«Ίσως, λόγω της πανάρχαιης λατρείας του Απόλλωνα ως ‘Υπερβόρειου’, ως θεού δηλαδή που έρχεται πέρα από τις χώρες του Βορρά την άνοιξη, ορίζοντας τη περίοδο της ανθοφορίας και καρποφορίας της γης και επιστρέφει στις χώρες αυτές το φθινόπωρο».
Ενώ κατάφεραν να διασωθούν από το χρόνο και τη φθορά των φυσικών στοιχείων, τα μοναδικά γλυπτά της ζωφόρου έκαναν φτερά στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας –σιγά να μην γλίτωναν από τους ευρωπαίους αρχαιοκάπηλους.
Με πρόφαση τις ανασκαφές ξεσήκωσαν ολόκληρα κομμάτια και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των γλυπτών της ζωφόρου κοσμεί τις προθήκες του Βρετανικού μουσείου, αλλά και του μουσείου του Λούβρου και του Μονάχου.
«Θυμάμαι άλλη μια ιδιαιτερότητα» γράφει ο Jean-Daniel Pollet:
«συνήθως, στο κέντρο κάθε ναού υπάρχει μια θέση όπου μπαίνει ένα άγαλμα:
το άγαλμα κάποιου θεού στον οποίο υποτίθεται ότι είναι αφιερωμένος ο ναός (Απόλλων κ.λπ.).
Ε, λοιπόν, στις Βάσσες δεν υπήρχε τέτοιο βάθρο.
Σκέφτηκα ότι μπορεί να πρόκειται για κάποιο είδος αθεϊστικού ναού, αλλά μάλλον αεροβατούσα. Μου είπαν ότι όλοι οι ελληνικοί ναοί είχαν τον ίδιο προσανατολισμό – αυτός εδώ, όμως, αποτελεί εξαίρεση.
Είναι ένα από τα λίγα μέρη στα οποία ξαναγύρισα (τουλάχιστον επτά φορές,·-τις πέντε, μάλιστα, χωρίς μηχανή).
Είναι ένας τόπος που σου μιλάει, που ο Sollers λέει ότι είναι γεμάτος από τα λόγια των νεκρών, κι οι νεκροί τού μιλάνε, τού λένε δίχως άλλο τα ίδια πράγματα – σαν ηχώ».
Τα γλυπτά από τη ζωφόρο του ναού του Επικούριου Απόλλωνα στις Βάσσες (420-400 π.Χ.), εκτίθενται σήμερα στο Βρεττανικό Μουσείο.
Στο κέντρο του ναού υπάρχει τώρα μια σπασμένη κολώνα σαν βωμός όπου κάποιοι πιστοί του Απόλλωνα είχαν τοποθετήσει ένα στεφάνι από λουλούδια και ένα κερί.
Τα λουλούδια δεν είχαν μαραθεί που σημαίνει ότι είχαν έρθει με την ομίχλη και τη βροχή να προσκυνήσουν. Respect.
Πάμε τώρα στα θλιβερά.
Η ζωφόρος του ναού είναι ένα πραγματικό αριστούργημα αποτελούμενη από 23 μαρμάρινες πλάκες, από τις οποίες οι 11 δυτικά παρίσταναν Κενταυρομαχία (Λάπηθες – Κένταυροι) και οι 11 ανατολικά Αμαζονομαχία (Αθηναίοι – Αμαζόνες).
Η κεντρική στο βάθος παρίστανε τον Απόλλωνα που, με τη βοήθεια της Άρτεμης έκανε να έλθει η δικαιοσύνη, η οποία διαταράχτηκε από τους Κενταύρους και τις Αμαζόνες.
Η ζωντάνια και η έκφραση των μορφών, καθώς και η ταιριαστή πλοκή των σκηνών το κατατάσσουν στους καλύτερους γλυπτικούς διάκοσμους της αρχαιότητας».
Κι ενώ κατάφεραν να διασωθούν από το χρόνο και τη φθορά των φυσικών στοιχείων, τα μοναδικά γλυπτά της ζωφόρου έκαναν φτερά στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας –σιγά να μην γλίτωναν από τους ευρωπαίους αρχαιοκάπηλους.
Με πρόφαση τις ανασκαφές ξεσήκωσαν ολόκληρα κομμάτια και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των γλυπτών της ζωφόρου κοσμεί τις προθήκες του Βρετανικού μουσείου, αλλά και του μουσείου του Λούβρου και του Μονάχου.
Μέσα στο ναό υπήρχε και μεγάλο (12 πόδια) χάλκινο άγαλμα του Απόλλωνα, που κατά τις μαρτυρίες του Παυσανία, όταν ιδρύθηκε η Μεγαλόπολη μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε εκεί, μπροστά από το ναό του Λυκαίου Δία.
Αυτό, προς μεγάλη θλίψη των φιλελλήνων αρχαιοκάπηλων,
ΔΕΝ διασώθηκε.
Η θέα από το όρος Κωτίλιο θα πρέπει να είναι εντυπωσιακή –εμείς δεν την είδαμε λόγω της πυκνής ομίχλης, αλλά δεν θα πρέπει να την βλέπουν και συχνά, γιατί απ’ ό,τι ακούσαμε από μια παρέα επίσης τρελών περιηγητών που είχα πάρει τα βουνά με βροχή και μηδενική ορατότητα, τους πιο πολλούς μήνες του χρόνου στο βουνό έχει ομίχλη και καταχνιά.
Ανανεώσαμε το τάμα να επισκεφτούμε το ναό και το καλοκαίρι με καλύτερο καιρό.
Ξέχασα να πω ότι το θέαμα που αντικρίζεις όταν ανέβεις τον δρόμο που οδηγεί στο ναό από την πύλη του αρχαιολογικού χώρου είναι πολύ περίεργο.
Ο ναός είναι σκεπασμένος με τέντα και μοιάζει πια περισσότερο με τσίρκο παρά με ναό.
Και όλες οι τριγύρω πέτρες που θα πρέπει να είναι θραύσματά του είναι σκεπασμένες με κομμάτια πλαστικού, αυτές άγνωστο πώς, αλλά ευτυχώς τη γλίτωσαν από τους αρχαιοκάπηλους.
Ο φύλακας που στεκόταν υπομονετικά στο γκισέ του παρόλο τον αέρα και τη βροχή μας έκοψε μηδενικά εισιτήρια και ήταν πολύ ευγενικός.
Η διαδρομή που ακολουθήσαμε στην επιστροφή ήταν μαγευτική, περνάς μέσα από έλατα και αλπικό τοπίο, προσπερνάς φάρμες με στρουθοκαμήλους και ανοιχτόχρωμα ελάφια και καταλήγεις στην Τρίπολη που δεν είναι και τόσο άσχημη όσο τη θυμόμουν ως φαντάρος, ήταν όμως τίγκα στο σκουπίδι και πολύ πιο βρόμικη –αυτή τη στιγμή θα πρέπει να κερδίζει το βραβείο για την πιο βρόμικη πόλη της Ελλάδας.
Για σαράντα τουλάχιστον χιλιόμετρα δεν συναντήσαμε ούτε ένα αυτοκίνητο σε καμία από τις δυο κατευθύνσεις και ήταν κάπως σαν xfiles.
Μέχρι να μπούμε στην Τρίπολη δεν είδαμε στο δρόμο ούτε πουλί πετούμενο.






Πως να ξεχωρίσεις έναν αυθεντικό πολεμιστή


Πως να ξεχωρίσεις έναν αυθεντικό πολεμιστή από τους μουσαντένιους, γιατί ναι υπάρχουν και τέτοιοι.
Συνήθως μέσα στις πόλεις κυριαρχούν οι δεύτεροι.
Μπορείς όμως να τους ξεχωρίσεις αν γνωρίζεις τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Επίσης είναι χρήσιμο αν γνωρίζεις τα χαρακτηριστικά ενός πολεμιστή για να γνωρίζεις ΕΣΥ που ακριβώς βρίσκεσαι στο μονοπάτι που ακολουθείς.
Διάβασε τις αλλά μην μείνεις στο διάβασμα.
Εκτύπωσε τις και κρέμασε τις στον υπολογιστή σου να έχεις σημείο αναφοράς καθημερινά.
  1. Ο αληθινός πολεμιστής δείχνει 10 χρόνια νεώτερος, ποτέ μεγαλύτερος. 
  2. Διαθέτει πάντα πηγαίο λεπτό χιούμορ, ευστροφία, φαντασία. Ποτέ δεν χρησιμοποιεί ξένες ατάκες, ανέκδοτα κ.λπ. 
  3. Είναι αυθεντικός και κάθε συναισθηματική έκφραση είναι πάντοτε αληθινή. Θεωρεί ανοησία να υποκρίνεται. 
  4. Διαθέτει τεράστια υπομονή και μεγάλη επιμονή. Ξέρει να κερδίζει. 
  5. Όπως στο πνευματικό πεδίο, ζει εν πνεύματι και συνδεμένος με τη πηγή, έτσι και στον υλικό και κοινωνικό τομέα είναι πετυχημένος ανεξάρτητος και καταξιωμένος. Είναι απίθανο να θεωρείσαι πνευματικός, χωρίς να τα έχεις καταφέρει στην απλή καθημερινή ζωή. 
  6. Μιλάει λίγο, μα πράττει πολλά. Ποτέ δεν περιμένει από τους άλλους. Πάντα κάνει αυτός την αρχή. 
  7. Ποτέ δεν συμβουλεύει κάτι, αν αυτό δεν το έχει εφαρμόσει ο ίδιος, με θετικά αποτελέσματα. 
  8. Σαν πολεμιστής που είναι προσέχει το σώμα του, γυμνάζεται και σχεδόν ποτέ δεν αρρωσταίνει, ανεξάρτητα απο τις εξωτερικές συνθήκες. 
  9. O πολεμιστής είναι ατρόμητος, δεν ξέρει τι είναι φόβος. Είναι πάντα ήρεμος και ατάραχος, αντιμετωπίζοντας γαλήνια κάθε κατάσταση, κάθε πρόκληση. Χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχωρητικός ή υποτελής. 
  10. Ο αυθεντικός πολεμιστής σπάνια αντιλαμβάνεται την ενέργεια γύρω του, διότι είναι μεγάλη ενέργεια Ο ίδιος. Πώς μπορεί Ο Ήλιος να δέχεται ενέργεια από το φεγγάρι; Πώς γίνεται Ο Ωκεανός να νοιώθει τα ρυάκια; Όποιος ισχυρίζεται ότι νοιώθει συχνά ενέργειες είναι άδειος, είναι ενεργειακό βαμπίρ, και ζει γεμίζοντας συνεχώς από τους άλλους. 
  11. Ο πολεμιστής ζει μόνος, χωρίς πολλές παρέες. Η καλύτερη συντροφιά είναι ο εαυτός του και είναι πάντα χαρούμενος όπου και αν βρίσκεται. Δεν μπερδεύει την μοναχικότητα με την μοναξιά, επιδιώκει την πρώτη και αγνοεί την δεύτερη.
Τελικά και Εσείς, εάν έχετε τα μισά χαρίσματα από αυτά που διαβάσατε, μπορείτε να ενεργοποιήσεται και τα υπόλοιπα και να γίνεται κάποια στιγμή, πολεμιστής.

Προσοχή στις απομιμήσεις. Τα διακριτικά είναι ΟΛΟΦΑΝΕΡΑ.

Πηγή: http://www.awakengr.com
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016

Ήλιε ανάτειλε.. Γυναίκα από την Κρήτη τραγουδάει μέσα στο " Κωρύκειον Άντρον"το ριζίτικο τραγούδι " Σε ψηλό βουνό "...



ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ: Γυναίκα από την Κρήτη τραγουδάει μέσα στο " Κωρύκειον Άντρον" το ριζίτικο τραγούδι " Σε ψηλό βουνό "...
Δημοσιεύτηκε από tro(ma)ktiko στις Παρασκευή, 1 Ιανουαρίου 2016

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Είναι όλα θέμα αύρας ;

Τι χρειάζεται για να μας τραβήξει κοντά του ένας άνθρωπος;
Ομορφιά, προσωπικότητα, δουλειά, λεφτά, σπίτια, χαμόγελο, τι;


Μπαίνεις σε μια παρέα και αμέσως θα σε κρίνουν αν είσαι ωραίος ή ωραία, ντυμένος με μοδάτα ρούχα και φωσφοριζέ παπούτσια.
Πάνω στη μία ώρα η ομορφιά σου συνηθίζεται και κρίνεσαι πλέον από το τι λες, τι πιστεύεις, από την προσωπικότητα σου.
Στην επόμενη ώρα γεννιέται το ερώτημα από που κρατάει η σκούφια σου, με τι ασχολείσαι, πόσα βγάζεις , ώστε να συμπληρωθεί το ανθρώπινο πορτρέτο σου.
Υπάρχει όμως σε όλα αυτά ένα βασικό συστατικό που δεν τo παρατηρούμε και όμως επηρεάζει άμεσα την τελική ετυμηγορία, εμφανίζει ή εξαφανίζει την οποιαδήποτε ομορφιά, αναδεικνύει ή θάβει την προσωπικότητα, εκμηδενίζει τη σημασία ύπαρξης ή μη χρήματος.
Το συστατικό αυτό λέγεται ΑΥΡΑ, η ΑΥΡΑ του ανθρώπου.
Αυτή η μικρή λεξούλα που μόνο σε ετικέτες νερού τη βλέπουμε είναι υπεύθυνη για όλα.
Δεν είναι κάποιο αποκύημα της φαντασίας μας , είναι υπαρκτό και αντικατοπτρίζει αυτό που είμαστε.
Υπάρχουν άνθρωποι που τους βλέπεις και σε τραβάνε κατευθείαν κοντά τους, θέλεις να είσαι κοντά τους, να τους βλέπεις, να τους μιλάς, να τους ακούς.
Έτσι μαγικά σε ηρεμούν, σε επανδρώνουν με αισιοδοξία, γίνεσαι καλύτερος, πιο ήρεμος, πιο αληθινός, πιο ανθρώπινος.
Έρχονται στο χώρο σου και αμέσως τραβάνε τα βλέμματα, η ατμόσφαιρα μυρίζει τριαντάφυλλο.
Υπάρχει όμως πλέον αυτή η θετική ΑΥΡΑ στους ανθρώπους που ξεχύνεται και λαμποκοπά, που στο πέρασμα της πλημμυρίζει φως και ηρεμία;
Δυστυχώς. Δε το δουλεύουμε πια.
Δεν έχουμε το χρόνο και την αντοχή. Το αφήσαμε. Το παρατήσαμε.
Από εκεί όμως ξεκινάνε και τελειώνουν όλα.
Αυτό που είμαστε και δίνουμε αυτό μας επιστρέφεται.Το ''είναι'' μας, η αύρα μας, είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε, είναι ο θησαυρός μας.
Οφείλουμε να το εφοδιάζουμε με ενθουσιασμό, θετικές σκέψεις και δυναμισμό ώστε οποιοδήποτε εμπόδιο ή ατυχία να το αντιμετωπίσουμε με χαμόγελο και ηρεμία.
Ίσως να είναι και αυτό μια αρχή.
healingeffect.gr
anapnoes.gr
lovepeaceangelhapiness.blogspot.gr

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016

I AM NATURE: Το spot της WWF που φιλοδοξεί να σου αλλάξει τη ζωή


«Η κανονικότητα της σύγχρονης εποχής ορίζεται στην εικόνα ενός ανθρώπου που είναι ντυμένος με ρούχα που έχει αγοράσει για να είναι ευπρεπής στον επαγγελματικό του χώρο, που οδηγεί μέσα στην ατελείωτη κίνηση των μεγαλουπόλεων ένα αυτοκίνητο, για το οποίο ακόμα πληρώνει δόσεις και το οποίο του είναι απαραίτητο για να φτάσει στην δουλειά του, που μένει σε ένα σπίτι που ολόκληρη την ημέρα παραμένει άδειο, ώστε να μπορέσει ο ιδιοκτήτης του να το συντηρήσει οικονομικά μέσω της κοπιαστικής εργασίας του»
Αυτό τον σκληρό ορισμό της κανονικότητας αγγίζει το πρωτότυπο spot της WWF, που φιλοδοξεί να αλλάξει την αντίληψη περί του κανονικού στη σύγχρονη εποχή και να ωθήσει τον άνθρωπο των σύγχρονων αστικών κέντρων να επιστρέψει στον φυσικό του προορισμό, που δεν είναι άλλος από αυτόν που ορίζει η ανθρώπινη φύση του.
Και η αλήθεια είναι πως το στρες, η αγωνία και η κατάθλιψη αποτελούν κοινά συμπτώματα στις σύγχρονες βιομηχανικές κοινωνίες όχι εξαιτίας της ανθρώπινης φύσης αλλά εξαιτίας της εναντίωσής μας σε αυτήν.Εξαιτίας της λανθασμένης εικόνας μας πως για να επιτευχθούν οι στόχοι που θέτουμε καθημερινά θα πρέπει να εναντιωθούμε και να καταπνίξουμε τις πραγματικές επιθυμίες και ανάγκες της ψυχής και του μυαλού μας.Το spot της WWF αποτελεί ένα δυνατό έναυσμα για όλους αυτούς που έβαλαν στην άκρη πάθη και όνειρα ώστε να χωρέσουν σε συγκεκριμένες «φόρμες» και «σχήματα» που επιβάλλει η κοινωνία.

Απίστευτη χειραγώγηση του καιρού της Ευρώπης


Ρίχνοντας μια ματιά στην καιρό της Ευρώπης από το sat24, βλέπουμε κάποιος να έχει πάρει την κουτάλα και να τον ανακατέβει
Κάποιες χώρες παραμένουν ηλιόλουστες, παρά το υποτιθέμενο “σιβηρικό ψύχος” το οποίο ωστόσο κατεβαίνει άνυδρο.
Το υγρό στοιχείο σπρώχνεται κυριολεκτικά προς Τουρκία, που όπως μαθαίνουμε βούλιαξε στο χιόνι, η Βρετανία γρονθοκοπείται, ενώ μια μεγάλη ανέφελη λουρίδα κόβει
την Ευρώπη από πάνω μέχρι κάτω.
Μάθανε τώρα και παίζουν τον καιρό στα δάχτυλα και τον φτιάχνουν κάθε φορά όπως τους καπνίσει και ανάλογα με το τι τους βολεύει κατά καιρούς.
Αν συνεχιστεί έτσι, το νερό νεράκι θα πούμε εμείς, κλιματική αλλαγή θα μας πουν αυτοί και οι ιδιωτικές εταιρείες έτοιμες να ορμήσουν στη χώρα μας…

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

Οι αρχαίοι Ιρλανδοί ήταν Πόντιοι! Έρευνα υποδεικνύει τις ρίζες των Κελτών Ιρλανδών


Οι αρχαίοι Ιρλανδοί, που αποίκισαν το νησί και αποτέλεσαν τους προπάτορες του ιρλανδικού έθνους, προέρχονταν από τη Μέση Ανατολή και τον Ποντιακό Καύκασο, έχοντας φτάσει στην Ιρλανδία μετά από περιπετειώδη μετανάστευση μέσω της Νότιας Ευρώπης και της Ελλάδας, σύμφωνα με έρευνα.
Η καταγωγή των Ιρλανδών -διαφορετική από των αγγλοσαξώνων- εδώ και πολλά χρόνια είναι ένα επίμαχο και πολύπλοκο ζήτημα που προβληματίζει τους επιστήμονες.
Οι γενετιστές του Ινστιτούτου Γενετικής Smurfit του Κολλεγίου Τρίνιτι του Δουβλίνου και οι αρχαιολόγοι της Σχολής Γεωγραφίας, Αρχαιολογίας και Παλαιοντολογίας του Πανεπιστημίου Κουίνς του Μπέλφαστ, με επικεφαλής τον καθηγητή Νταν Μπράντλεϊ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, ανέλυσαν για πρώτη φορά τα γονιδιώματα τεσσάρων ατόμων, μιας γυναίκας που ζούσε πριν από 5.200 χρόνια και τριών ανδρών που ζούσαν πριν από 4.000 χρόνια περίπου στην Ιρλανδία.
Η γενετική ανάλυση αποκαλύπτει πως αρχικά υπήρξε μια μαζική μετανάστευση αγροτών της λίθινης εποχής από την «εύφορη ημισέληνο» της Μέσης Ανατολής και αργότερα, την εποχή του Χαλκού, ακολούθησε άλλη μία μετακίνηση από τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Οι άποικοι αυτοί αποτέλεσαν την «μαγιά» για τον κελτικό πληθυσμό της Ιρλανδίας. Οι εξ ανατολών «οικονομικοί μετανάστες» δεν ανταγωνίσθηκαν τον τοπικό πληθυσμό των κυνηγών-τροφοσυλλεκτών (που γρήγορα εξαφανίσθηκαν), αλλά οι ίδιοι έγιναν οι πρώτοι Ιρλανδοί.
Οι αρχικοί μετακινούμενοι αγροτικοί πληθυσμοί από τις Βιβλικές περιοχές, όπου πρωτοεμφανίσθηκε η γεωργία, έφεραν μαζί τους τα ζώα τους, τα δημητριακά, τα κεραμικά, αλλά και τα γονίδια για τα μαύρα μαλλιά και τα καστανά μάτια που έχουν πολλοί σημερινοί Ιρλανδοί (και γι' αυτό μοιάζουν με Έλληνες).
Οι επιστήμονες θεωρούν πιο πιθανό ότι, στο μακρύ ταξίδι τους από την Ανατολή έως τις ευρωπαϊκές ακτές του Ατλαντικού, οι πρώτοι μετανάστες πέρασαν από τη Νότια Ευρώπη.
Μετά από αυτούς τους πρώτους αγρότες, ακολούθησε ένα δεύτερο...ποντιακό κύμα αποίκων, από τις στέπες της νότιας Ρωσίας και τη βόρεια ακτή της Μαύρης Θάλασσας, οι οποίοι πλέον γνώριζαν την κατεργασία των μετάλλων, όπως του χρυσού και του χαλκού.
Αυτοί μετέφεραν στην Ιρλανδία τα γονίδια για μια σπάνια -πολύ κοινή στη χώρα σήμερα- κληρονομική πάθηση του αίματος, την αιμοχρωμάτωση, καθώς επίσης τα γονίδια για την πέψη του γάλατος (ανθεκτικότητα στη λακτόζη) και τα γαλανά μάτια (που έχουν μερικοί σημερινοί Ιρλανδοί), αλλά πιθανώς και τη γλώσσα που κατόπιν εξελίχθηκε στα ιρλανδικά.

(με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Η Φρασίκλεια και ο Κούρος της Μερέντας

Κάποιος λοξοδρόμησε την ώρα που οι άλλοι φόρτωναν το βιος τους στα καραβάνια, για να κάνει ένα δικό του χρέος.
Ένας άνθρωπος που δεν γύρισε ξανά για να τα αναστήσει από το χώμα.
Ένα επεισόδιο χωρίς μάρτυρες, σε ένα αρχαίο χωράφι, στην περιοχή της Μερέντας (αρχαία Μυρρινούς) τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ.
Η Κόρη Φρασίκλεια και ο Κούρος, ενταφιάστηκαν περίπου το 480/490 π.Χ., πριν από την εισβολή των Περσών, όπως προκύπτει από τη χρονολόγηση των ευρημάτων.
Το γεγονός λοιπόν, ότι τα αγάλματα δεν ήταν εκτεθειμένα για μεγάλο διάστημα, ίσως δικαιολογεί και το ότι σώζονται αρκετά ίχνη του χρώματος που έφεραν.
Σε περιόδους πολεμικών συρράξεων και όταν οι Αθηναίοι έπρεπε να εγκαταλείψουν την πόλη, έθαβαν τα πολύτιμα αντικείμενά τους με την ελπίδα να τα ξαναβρούν όταν επιστρέψουν.
Ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν επέστρεψαν ποτέ, η αρχαιολογική έρευνα έφερε στο φως τους «θαμμένους θησαυρούς» τους και κατόρθωσε να αφηγηθεί την ιστορία τους.

Το 1968 μια μαρμάρινη επιγραφή αποκολλήθηκε από την εκκλησία και μεταφέρθηκε στην αρχαιολογική υπηρεσία για μελέτη.
Ήταν η βάση ενός αγάλματος και ανέφερε «Η Φρασίκλεια θα καλείται για πάντα κόρη, αφού οι θεοί αντί για γάμο της όρισαν αυτό το όνομα».
Φρασίκλεια 550-540 πΧ Το άγαλμα της κόρης και του κούρου ήταν κατασκευασμένα από Παριανό μάρμαρο από τον γλύπτη Αριστίωνα.
Τα σεταρισμένα της κοσμήματα δήλωναν κόρη από πλούσια οικογένεια που οι θεοί την αγάπησαν και την πήραν κοντά τους.
Η βάση με την μαρμάρινη επιγραφή ήταν η αφορμή για εκτενείς έρευνες και στον περιβάλλοντα χώρο. Τον Φεβρουάριο του 1972, 200 μέτρα από το εκκλησάκι της Παναγίας ,ξεκίνησε η τελευταία ανασκαφική έρευνα στον αγρό του Σπυρίδωνα Παναγιώτου, κάτω από τον οποίο απλωνόταν το νεκροταφείο του αρχαίου Δήμου του Μυρρινούντος.
Την ανασκαφή διηύθυνε ο έφορος Αρχαιοτήτων Ευθύμιος Μαστροκώστας και διενεργούσε ο νεαρός τότε επιστημονικός βοηθός Ευάγγελος Κακαβογιάννης.
Ο τελευταίος είχε αποφασίσει να πείσει τον προϊστάμενό του να επεκτείνουν το σκάμμα στον γειτονικό αγρό του (πατέρα μου) Γεωργίου Χασιώτη, γιατί είχε βάσιμες υποψίες ότι κάτι κρυβόταν εκεί.
Τελικά, ο έφορος Αρχαιοτήτων δέχτηκε να γίνει μια διερευνητική τομή, που θα διαρκούσε μόνο μία μέρα, και περίμενε ήσυχος την ειδοποίηση της λήξης των εργασιών.

Το πρωί της Πέμπτης 18 Μαΐου 1972 η σκαπάνη συνάντησε τη δεξιά πλευρά ενός μαρμάρινου κούρου μαζί με ένα θαυμάσιο άγαλμα κόρης από ζωγραφισμένο μάρμαρο, που ήταν θαμμένα σε έναν πρόχειρο αρχαίο λάκκο διαστάσεων 0,9x1,95 μ.
Κανείς από το συνεργείο δεν πίστευε στα μάτια του, έκθαμβοι έμειναν ο διευθυντής της ανασκαφής, που έσπευσε από την Αθήνα, και πολλά μέλη των ξένων αρχαιολογικών σχολών που τον ακολούθησαν.
Τις επόμενες μέρες οι εφημερίδες κυκλοφόρησαν με εικόνες των αγαλμάτων, που ήδη είχαν ξεκινήσει να συντηρούνται στα εργαστήρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, στην έκθεση του οποίου παραμένουν ως σήμερα.

Τα αγάλματα συσχετίστηκαν με το νεκροταφείο του Μυρρινούντα, αφού ήταν γνωστό ότι τέτοιου είδους αριστουργήματα στέκονταν στα μνήματα των πλουσιοτέρων τάφων της Αττικής του 6ου αι. π.Χ.
Και διατυπώθηκε η υπόθεση ότι κάποιος τα σήκωσε βιαστικά από τη θέση τους, σπάζοντας άθελά του τα άκρα των σωμάτων τους, και τα τοποθέτησε αντικριστά σε κοντινό λάκκο, φροντίζοντας να τα καλύψει με τα φρεσκοσκαμμένα χώματα.
Το άγαλμα της Φρασίκλειας είχε ύψος 1,79 (μάλλον φυσικό μέγεθος ) με μακρύ χιτώνα χρωματισμένο κόκκινο και του κούρου 1,89(και αυτό μάλλον φυσικό μέγεθος )με χρωματισμένες τις θηλές και τα φρύδια.


Σοφία Γκλιάτη -Χασιώτη
markopoulo-mesogeia.com