ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Σάββατο 17 Αυγούστου 2024

Η πινακίδα Eb297 της γραμμικης Β, το πρώτο δικαστικό έγγραφο της αρχαίας Ευρώπης

«Στις πινακίδες της Πύλου ευρήματα ανασκαφών και στην Γραμμική Β' Γραφή φαίνεται η κοινωνική διαστρωμάτωση, όπου αναφέρονται ο Άναξ (wa-na-ka) που βρίσκεται επί κεφαλής.
Ακολουθούν οι αξιωματούχοι που αναφέρονται ως ''διοικητές'' . Οι πολιτικοί ως e-ge-ta, η αριστοκρατική ελίτ της περιόδου και οι πολεμικοί ως wa-ke-ta που φαίνεται να συνδέονται με τον στρατιωτικό τομέα.
Κατόπιν εμφανίζονται οι ιερείς και οι ιέρειες. Σύμφωνα με τον Killian οι ιέρειες εμφανίζονται ως te-re-ta ή telestas. Οι ιερείς/ιέρειες ήταν μυημένοι, συνδέονταν με θρησκευτικά καθήκοντα και τελετουργίες και φέρεται σε κάθε περίπτωση να είναι ιδιοκτήτες γης. Τέλος ακολουθεί ο ''λαός'' με βιοτεχνικά καθήκοντα και την καλλιέργεια της γης. Άρα στη διαστρμάτωση έχουμε το περιβάλλον του άνακτα και το λαό
Επομένως σύμφωνα με την Όλσεν (2015, 251) οι πινακίδες της Πύλου δίνουν δυνατότητα διερεύνησης, όσον αφορά στην οργάνωση του φύλου. Στο αρχείο της Πύλου είναι καταγεγραμμένοι διαφορετικοί τρόποι ενσωμάτωσης των γυναικών στην κρατική οικονομία, όπως σε ζητήματα παραγωγής, ιδιοκτησίας, κατοχής γης και θρησκείας.
Οι ιέρειες ανήκαν στην ομάδα που εργαζόταν για τον Οίκο (Foikos) της θεότητας (Constandinidou 1992, 144).
Η τοποθεσία της Πύλου της μυκηναϊκής περιόδου εγκαταλείφθηκε κατά τους Σκοτεινούς Χρόνους (1.100 - 800 π.Χ).»

Dimitrios Nikolopoulos
9 Αυγούστου 2023 ·
Καλημέρα σας!
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
*********************************************************************
Στην Πύλο, οι πινακίδες της Γραμμικής Β’ ήταν άψητος πηλός γιατί δεν προορίζονταν να διαρκέσουν μεγάλο χρονικό διάστημα. Το ψήσιμο των πινακίδων έγινε τυχαία όταν το ανάκτορο καταλήφθηκε και πυρπολήθηκε.
Οι πινακίδες σκλήρυναν και άντεξαν στον χρόνο, μέχρι τις μέρες μας. Οι περισσότερες αναφορές στον δήμο υπάρχουν στις πινακίδες γης, κυρίως όσες προέρχονται από την Πύλο, ενώ άλλες μαρτυρίες από μυκηναϊκά αρχεία συμπληρώνουν τις πληροφορίες.
Στις πινακίδες αυτές αναφέρονται διάφορες μορφές γαιοκατοχών {«κτοινούχοι» είναι οι οικοπεδούχοι} και γι’ αυτό τον λόγο οι πινακίδες της Πύλου ή κάποιες από αυτές θεωρούνται, από ορισμένους ερευνητές, σαν ένα είδος «κτηματολογίου».
Στην συγκεκριμένη πινακίδα Eb297 (βλ. εικόνα) η Ιέρεια εμφανίζεται να έχει κάτι ιδιόκτητο που της έχει παραχωρήσει ο δήμος και δικαίως προκύπτει ότι οι γυναίκες, αλλά και οι δούλοι, βρίσκονταν σε προνομιούχο θέση σε σχέση με μεταγενέστερες εποχές, αφού αναφέρονται ως ιδιοκτήτες ακινήτων.
Η πινακίδα αυτή απασχόλησε πάρα πολύ τους μελετητές του μυκηναϊκού πολιτισμού, γιατί είναι η αρχαιότερη ένδειξη αντιδικίας στην συνολική ιστορία της ελληνικής Δικαιοσύνης.
Η Ιέρεια υποστηρίζει ότι, για λογαριασμό της θεότητας, κατέχει ένα ακίνητο. Από την άλλη, ο δήμος ισχυρίζεται ότι πρόκειται για οικόπεδο που διαχειρίζεται. Η μυκηναίοι αξιωματούχοι έγραψαν τις απόψεις και τις μετέφεραν στο ανάκτορο της Πύλου για να επιλυθεί η υπόθεση. Σημασία έχει το γεγονός ότι ο δήμος εμφανίζεται σαν «Νομικό Πρόσωπο».

https://www.facebook.com/photo/?fbid=7835358879916699&set=a.543325129120147

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΟΝΟ ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΑ ΣΧΟΛΙΑ