ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

«ΙΕΡΗ» ΑΝΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ_Πορεία στα βήματα του Μίνωα

Το μονοπάτι, το οποίο ακολουθούσε ο βασιλιάς της Κνωσού κάθε εννέα χρόνια για να επισκεφτεί τον πατέρα του τον Δία, περπάτησαν περίπου 200 Κρητικοί εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης και πολίτες. Στόχος η καθιέρωση της ιστορικής διαδρομής ως τουριστικού-φυσιολατρικού προορισμού.

Την αρχαία μινωική διαδρομή, από το Βασίλειο της Κνωσού μέχρι τη σπηλιά του Δία στο Ιδαίον Αντρον του Ψηλορείτη, αναβίωσαν 200 Κρητικοί εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και πολίτες διασχίζοντας βουνά και λαγκάδια.

Πρόκειται για την πορεία σε μονοπάτι που, σύμφωνα με τον Πλάτωνα, πραγματοποιούσε ο Μίνωας κάθε εννιά χρόνια από την Κνωσό για να επισκεφθεί τον πατέρα του τον Δία στην Ιδη και να τον συμβουλευτεί για θέματα νόμων και δικαίου. Για το ίδιο μονοπάτι του βασιλιά Μίνωα είχε κάνει λόγο στο παρελθόν ο αείμνηστος αρχαιολόγος Γιάννης Σακελαράκης, ύστερα από ανασκαφές του στη Ζώμινθο του Ψηλορείτη και τώρα οι δήμαρχοι Μαλεβιζίου Ηρακλείου και Ανωγείων Ρεθύμνου θέλουν να την καθιερώσουν και να την αναδείξουν ως ιστορική, πολιτιστική, φυσιολατρική και τουριστική διαδρομή.

«Στοχεύουμε στην καθιέρωση ενός νέου πολιτιστικού-φυσιολατρικού προορισμού, που θα προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τους σπουδαίους τόπους της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, της κρητικής μυθολογίας, της αρχαιολογίας, αλλά και να απολαύσει τη μοναδική φύση του Ψηλορείτη», δηλώνουν στο «'Εθνος» οι δύο δήμαρχοι Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης και Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης.

Η πρώτη αυτή αναβίωση ενός σημαντικού τμήματος της «ιεράς πορείας» των Μινωιτών περιελάμβανε πεντάωρη πεζοπορία, η οποία έχει ως αφετηρία τον αρχαιολογικό χώρο της Ζωμίνθου στον Ψηλορείτη και τελικό προορισμό το δημοτικό διαμέρισμα του Κρουσώνα της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.

Στο μέσον περίπου της διαδρομής, στο ξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας στο Λιβάδι, ο δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης και οι συνεργάτες του υποδέχτηκαν τους? σύγχρονους Μινωίτες περιπατητές και τους πρόσφεραν παραδοσιακά κεράσματα και τοπικά εδέσματα, που παρασκεύασε ο γυναικείος συνεταιρισμός «Κρουσανιώτισσα».



ΙΣΤΟΡΙΑ
Τι γράφει ο Πλάτωνας για τη διαδρομή

Η διαδρομή από τον Κρουσώνα στη Ζώμινθο και από εκεί στο Ιδαίον Αντρον αποτελεί για πολλούς επιστήμονες, με πρώτο τον Γιάννη Σακελλαράκη, τον αρχαίο δρόμο που ακολουθούσαν διαχρονικά οι κάτοικοι της Κνωσού και της ενδοχώρας της για την ανάβασή τους στο σπουδαίο ιερό σπήλαιο της Ιδης.

Η ανακάλυψη της Ζωμίνθου, που αποτελούσε βέβαιο σταθμό των προσκυνητών του Ιδαίου Αντρου, στο μέσον περίπου αυτής της διαδρομής, αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση αυτής της θεωρίας. Ο ίδιος δρόμος ταυτίζεται από πολλούς μελετητές με την πορεία που ακολουθούσε ο βασιλιάς Μίνωας («Μίνως Εννέωρος») κάθε εννέα χρόνια, από την Κνωσό στο Ιδαίον Αντρον, για να πάρει τους νόμους από τον πατέρα του τον Δία.

Η πορεία αυτή θεωρείται ότι περιγράφεται και από τον Πλάτωνα σε έναν από τους Διαλόγους του, που υποτίθεται πως εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της ανάβασης από την Κνωσό στο Ιδαίον Αντρον. Στη συζήτηση αυτή, που αφορά τους νόμους, παίρνουν μέρος ένας ανώνυμος Αθηναίος -πιθανώς ο ίδιος ο Πλάτωνας-, ο Κρητικός Κλεινίας και ο Σπαρτιάτης Μέγγιλος.

Στη δεκάωρη περίπου πορεία που περιγράφεται, δίνονται στοιχεία που θυμίζουν ακόμη και σήμερα την περιοχή: οι εύφοροι «λειμώνες», όπως το Κρουσανιώτικο Λιβάδι, και τα άλση, τα ψηλά δέντρα και ιδίως τα κυπαρίσσια, που φύονται και σήμερα στις πλευρές του φαραγγιού του Κρουσώνα.

Η μακραίωνη λατρευτική χρήση του Ιδαίου Αντρου για τρεις και πλέον χιλιετίες -από τη μινωική, δηλαδή, εποχή μέχρι και τους ρωμαϊκούς χρόνους- όχι μόνο από Κρήτες πιστούς αλλά και από τους λαούς ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου, καθιστά τη διαδρομή στον Ψηλορείτη από τον Κρουσώνα προς το Ιδαίο μία από τις σημαντικότερες προσκυνηματικές διαδρομές της Κρήτης και της Ελλάδας.

ο υπογράφων
Μανόλης Κοκολάκης

πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63659005