ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

Ελεύθερες Ζώνες και ΕΟΖ ! Μοιράζουν την Ελλάδα και ουδείς αντιδρά !!!

Οι τράπεζες , το τεράστιο παιχνίδι που παίζουν στην μοιρασιά της Ελλάδας και μία ρήση του Τόμας Τζέφερσον, που προβλέπει πριν 223 χρόνια, αυτό που συμβαίνει σήμερα!

O Thomas Jefferson, 3ος Πρόεδρος των ΗΠΑ και κύριος συγγραφέας της ιστορικής «Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας» (Declaration of Independence), μιλώντας το έτος ... 1789 για τις ΤΡΑΠΕΖΕΣ είπε:
«Πιστεύω ότι τα τραπεζικά ιδρύματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα για τις ελευθερίες μας από τούς τακτικούς στρατούς. Αν ο αμερικανικός λαός επιτρέψει ποτέ ιδιωτικές τράπεζες να ελέγξουν την έκδοση του νομίσματός τους, πρώτα με τον πληθωρισμό και μετά με τον αποπληθωρισμό, οι τράπεζες και οι εταιρείες που θα αναπτυχθούν γύρω από τις τράπεζες, θα στερήσουν από τον Λαό όλη την περιουσία του, και τα παιδιά του θα ξυπνήσουν μια μέρα άστεγα στην ήπειρο την οποίαν οι πατέρες τους κατέκτησαν γι’αυτά…»

Η Σύνοδος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων στο Κιότο το 1973,
όρισε ότι η ελεύθερη οικονομική Ζώνη είναι ένα τμήμα του εδάφους της χώρας, όπου τα εμπορεύματα θεωρούνται ως αντικείμενα πέρα από τα όρια του εθνικού τελωνειακού εδάφους και ως εκ τούτου, δεν υπόκεινται
στον κοινό τελωνειακό έλεγχο και τη φορολογία.. Με άλλα λόγια, είναι η εδαφική περιοχή, στην οποία ισχύει η αρχή της εξωεδαφικής φορολογίας. (taxation extraterritoriality).

Με τον όρο Ειδικές Οικονομικές Ζώνες (ΕΟΖ) ορίζονται οι οριοθετημένες, από τη νομοθετική εξουσία κάθε χώρας, περιοχές, στις οποίες, δημιουργούνται εξαιρετικές συνθήκες για τις επενδύσεις, ένας παράδεισος της ελεύθερης αγοράς.
Το ιδανικό περιβάλλον επένδυσης και μεγιστοποίησης του κέρδους για τα εγχώρια και πολυεθνικά κεφάλαια.

Ένας παρόμοιος ορισμός, θέλει την Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη να θεωρείται το περιορισμένο τμήμα του εθνικού εδάφους του κράτους, στο οποίο συγκεκριμένες προνομιακές οικονομικές συνθήκες (τελωνεία, μίσθωση, φορολογία, θεωρήσεις βίζας κ.ο.κ.), εφαρμόζονται όσον αφορά ξένους και εγχώριους επιχειρηματίες, ορίζοντας συνεπώς τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και της επένδυσης ξένων κεφαλαίων.

Νομοθετείται η δυνατότητα δημιουργίας ζωνών ελεύθερου εμπορίου, ειδικών ζωνών οικονομικών αποθηκών εμπορευμάτων, ελεύθερων λιμανιών, ζωνών εξαγωγικής δραστηριότητας, ειδικών επενδυτικών ζωνών, ελεύθερων βιομηχανικών-οικονομικών ζωνών κλπ.
Ένας ορισμός ο οποίος ξεφεύγει από την λογική του γεωγραφικού προσδιορισμού ως πρωταρχικό στοιχείο, ορίζοντας μια Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη ως το τμήμα του εθνικού οικονομικού χώρου, όπου παρέχεται ένα τέτοιο σύστημα προνομίων και κινήτρων στους εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες, το οποίο, βασιζόμενο σε νέες τεχνολογίες, επιτρέπει κατά κύριο λόγο, υψηλής προτεραιότητας κλάδους της οικονομίας να αναπτυχθούν, με στόχο να προσφέρουν στην παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων και την επιτυχή ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των αντίστοιχων περιοχών.
Οι ΕΟΖ χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους από το διαφορετικό φορολογικό, εργασιακό και διοικητικό καθεστώς, σε σχέση με την υπόλοιπη επικράτεια της χώρας. Αυτό μπορεί και συνήθως περιλαμβάνει, ανάμεσα στα άλλα, σκανδαλωδώς χαμηλή εταιρική φορολογία, επιδοτήσεις επενδυτικών εγχειρημάτων, ειδικά τελωνειακά καθεστώτα, περιορισμό ή κατάργηση των επιβαρύνσεων των εργοδοτών, χαλάρωση των κανονισμών ασφάλειας στο χώρο εργασίας, αποδυνάμωση των περιβαλλοντικών κανονισμών, απαγόρευση του συνδικαλισμού αλλά και κατάργηση κάθε είδους συλλογικών διαπραγματεύσεων, περαιτέρω μείωση του μισθού των εργαζόμενων και απορύθμιση των κανόνων της εργασίας.
Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός των ΕΟΖ χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες χωρίς δασμούς, αξιοποιούν την φορολογική ασυλία και δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Η χαμηλή διασύνδεσή τους με την εγχώρια οικονομία, δείχνει ότι το όφελος για την οικονομία της φιλοξενούσας χώρας είναι μηδαμινό.
Μία μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρει ότι στις ΕΟΖ της Κίνας το μέσο ωράριο ποικίλλει από τις 54 ως τις 77 ώρες τη βδομάδα.
Αν οι ΕΟΖ λοιπόν αποτελούν κατάκτηση διαρκείας, ουσιαστικά περιγράφονται ως μία περίπτωση αποικιοποίησης και δημιουργίας προτεκτοράτου.
Στην περίπτωση της σύντομης αποχώρησης του «επιδρομέα-επενδυτή» σε τακτό χρονικό διάστημα, πρόκειται ουσιαστικά για μια λεηλασία (μιά αρπαχτή !!!) του οικονομικού-κοινωνικού πλούτου της χώρας υποδοχής του.
Είναι το θριάσιο πεδίο μία ΕΟΖ ;;;
Νομοθετήθηκε ειδικό καθεστώς ζώνης ελεύθερου εμπορίου, ειδικής ζώνης οικονομικών αποθηκών εμπορευμάτων, ελεύθερο ενδοχώριο λιμάνι, ελεύθερη ζώνη εξαγωγικής δραστηριότητος, κτλ ;;;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσχηματικά και τυπικά, απαγορεύει τη λειτουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών για λόγους “αθέμιτου ανταγωνισμού”.
Αυτό παρά το γεγονός ότι ΕΟΖ έχει ήδη δημιουργηθεί και λειτουργεί στην Πολωνία μετά την πτώση του καθεστώτος του λεγόμενου “υπαρκτού σοσιαλισμού”.
Οι πολωνοί μεταφέρθηκαν απο το καθεστώς του “υπαρκτού σοσιαλισμού” στο καθεστώς του “άκρατου νεοφιλελευθερισμού” ή αλλιώς στην απόλυτη “φεουδαρχία”.
Για τη δημιουργία ΕΟΖ στην Ελλάδα, αναπτύσσονται τόσο στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όσο και στην Πελοπόννησο, ενώ τελευταία ανάλογη συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου με θέμα το επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία ΕΟΖ αρχικά στην Ρόδο και την Σύρο και κατόπιν σε ολόκληρο το Αιγαίο.
Οι ΕΟΖ προσελκύουν επενδύσεις, επειδή προσφέρουν στο κεφάλαιο το κατάλληλο περιβάλλον για να αντλήσει το μέγιστο δυνατό κέρδος.
Τα αποτελέσματα ενός τέτοιου κοινωνικού ολοκαυτώματος είναι προφανή για την χώρα μας, αλλά και τις λοιπές χώρες της περιφέρειας, που θα μετατραπεί σε μία ‘αφρικανική’ χώρα που δεν θα διαχειρίζεται τον δημόσιο πλούτο της και με εσωτερική ζήτηση σε εξευτελιστικά επίπεδα, μετατρέποντας την στον παρία της Ευρώπης.
Σήμερα λειτουργούν πάνω από 5.000 σχήματα Ε.Ο.Ζ., από τα οποία τα 1.300 είναι ιδιωτικά, σε 125 χώρες του κόσμου, στις οποίες απασχολούνται περισσότεροι από 52.000.000 εργαζόμενοι, ενώ είναι υπεύθυνες για εξαγωγές άνω των 700 δις δολαρίων στο πλαίσιο του παγκόσμιου εμπορίου.
Στην Ελλάδα οι ελεύθερες Ζώνες θεσμοθετήθηκαν, για πρώτη φορά, το 1931. Σήμερα στη χώρα μας υπάρχουν Ελεύθερες Ζώνες Λιμένων (Porto Franco, σύμφωνα με την ορολογία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων), στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας.
Στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με τίτλο : “Bελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος – νέος εταιρικός τύπος – σήματα προϊόντων και υπηρεσιών – μεσίτες ακινήτων, ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού και άλλες διατάξεις”, συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις αναφορικά με τις Ελεύθερες Ζώνες.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Θ. Μωραΐτης στην κυβέρνηση του Τραπεζίτη κ. Λ. Παπαδήμου, σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Καβάλας, κ. Δημ. Παπουτσή, απήντησε ότι η κυβέρνηση επιβεβαιώνει ότι το θέμα των Ε.Ο.Ζ. βρίσκεται σε ένα πρώιμο στάδιο διαβούλευσης. με τους κοινοτικούς μηχανισμούς.
Οι Ελεύθερες Ζώνες αποτελούν πρώτιστα, χώρους με ιδιαίτερο τελωνειακό ενδιαφέρον και μάλιστα μέσα σε μια τελωνειακή ένωση χωρίς σύνορα (Ε.Ε.), όπου μια από τις βασικές προϋποθέσεις είναι, το ότι το σύνολο των τελωνειακών σχέσεων των κρατών μελών με το εξωτερικό, ρυθμίζεται από κοινού απο τίς χώρες της Ευρωζώνης, δηλ. απο την κ. Α. Μερκελ.
Εξ ού και η "διαπραγμάτευση" με τον κινέζο ομόλογό της για τίς Ευρωπαικές ΕΟΖ συμπεριλαμβανομένης και της Ελληνικής στο Θριάσιο Πεδίο.
θα πρέπει εδώ να τονιστεί η ουσιώδης διαφορά μεταξύ της Ελεύθερης Ζώνης, η οποία, αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο της τελωνειακής προσέγγισης και της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης, η οποία ουσιαστικά αποτελεί “εργαλείο” οικονομικής, αναπτυξιακής και εξαγωγικής πολιτικής, καθώς και πολιτικής προσέλκυσης διεθνών άμεσων ξένων επενδύσεων.
Η κάθε προσπάθεια δημιουργίας Ειδικής Οικονομικής Ζώνης, αντίκειται επί της Αρχής με τη βασική νομοθεσία της Ε.Ε. και πιο συγκεκριμένα με τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (Ε.Ο.Κ.) της 25.03.1957, όπως τροποποιήθηκε με τη Συνθήκη της Λισσαβόνας της 13.12.07.
Παρά ταύτα, το άρθρο 28 της σύμβασης Ε.Ο.Κ. επιτρέπει αποκλίσεις από τους όρους ρύθμισης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, υπό προϋποθέσεις.
Στην περίπτωση της χώρας μας, το Βασικό Πολιτικό Πλαίσιο, δείχνει να εξασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό και σύμφωνα με τις δηλώσεις ευρωπαίων αξιωματούχων, όπως ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας, κ. Στέφαν Κάπφερερ και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Οικονoμικών κ. Όλι Ρεν.
Παραθέτω την συνέντευξη του κ. Στέφαν Καπφερερ και του κ. “Καλό κουράγιο”, κ. Όλι Ρέν :
Σε συνέντευξή του στην Αθήνα στις 25.8.2011, ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας, κ. Στέφαν Κάπφερερ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για την πρόταση δημιουργίας Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στην Ελλάδα, δήλωσε:
α) Μέσω αυτών των οικονομικών Ζωνών υπάρχει η πρόθεση να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον με ευνοϊκές συνθήκες για τις επενδύσεις, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν ευκολότερα να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους.
Επ’ αυτού εξετάζονται διάφορα σενάρια. Είτε η λήψη αποφάσεων να είναι από την ελληνική κυβέρνηση, είτε να πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και από την Επιτροπή, (εννοεί το Eurogroup).
β) Επίσης μια ενδιαφέρουσα πρόταση, είναι να συζητηθούν με την Επιτροπή άλλες δυνατότητες στήριξης των επιχειρήσεων, για το αν θα μπορούσαν να οριστούν ειδικοί κανόνες ως κίνητρα για ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα και γενικά περιοχές που πλήττονται σήμερα από την κρίση.
Αυτή η πρόταση θα πρέπει φυσικά να συζητηθεί από κοινού με την ελληνική κυβέρνηση εδώ στην Αθήνα και την Επιτροπή στις Βρυξέλλες, αλλά πιστεύουμε ότι η εμπειρία δείχνει, ότι τέτοιου είδους κίνητρα μπορούν να επιφέρουν πρόσθετες επενδύσεις από τις επιχειρήσεις.
Ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τις Ε.Ο.Ζ.

Ερωτάται η Επιτροπή:
• Συζητείται στην Επιτροπή πρόταση για δημιουργία ειδικών οικονομικών Ζωνών ή η αλλαγή του επενδυτικού νόμου στην Ελλάδα και ο ορισμός ειδικών κανόνων ως κίνητρα για ορισμένες περιοχές ;;;
• Ποια είναι τα ειδικά κίνητρα για τα οποία γίνεται λόγος; Είναι φορολογικά, εργασιακά, τι είναι;;;
Απαιτούν παρέκκλιση από τους κοινοτικούς κανόνες;;;
Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής.

Στίς 28 Οκτωβρίου 2011 (E-008429/2011)
Οι ειδικές οικονομικές Ζώνες (Ε.Ο.Ζ.) συχνά δημιουργούνται ως μέσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, ενώ μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
Στο πλαίσιο της καθιέρωσης Ε.Ο.Ζ., η κυβέρνηση μπορεί να προβλέψει απαλλαγές από τους εισαγωγικούς και τους εξαγωγικούς δασμούς, να απλοποιήσει τους τελωνειακούς και διοικητικούς ελέγχους και τις διαδικασίες, να ακολουθήσει Φιλελεύθερη (!!!) συναλλαγματική πολιτική και να παρέχει φορολογικά κίνητρα.
Αυτά είναι τα κίνητρα που προσφέρει μια κυβέρνηση για την προσέλκυση νέων επενδυτών.
Στη συνέχεια είναι δυνατό να δημιουργηθούν διάφορα είδη ειδικών οικονομικών Ζωνών, π.χ. Ζώνες ελεύθερου εμπορίου, Ζώνες μεταποίησης προς εξαγωγή, βιομηχανικές Ζώνες, ελεύθεροι λιμένες, κ.λπ.
(σ.σ. βλέπε Θριάσιο Πεδίο) !!!
Η δημιουργία επιτυχημένων ειδικών οικονομικών Ζωνών στηρίζεται όχι μόνο στην ισχυρή πολιτική δέσμευση, αλλά και στην εμπορική λογική των έργων αυτών, σε μια ανταγωνιστική εθνική οικονομία και σε ένα εθνικό επενδυτικό περιβάλλον, στην ύπαρξη διοίκησης με επαρκείς πόρους και ικανότητα ανάπτυξης, προώθησης και ρύθμισης ενός τέτοιου προγράμματος, καθώς και στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα.
Η ιδέα της δημιουργίας ειδικών οικονομικών Ζωνών στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη εξεταστεί από την Επιτροπή. Αν και πρόκειται για ενδιαφέρουσα ιδέα που θα μπορούσε να τονώσει την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, τουλάχιστον σε συγκεκριμένους τομείς, πρέπει να εξεταστεί με ιδιαίτερη σοβαρότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις θεμελιώδεις αρχές και πολιτικές της Ε.Ε., όπως οι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και τον ανταγωνισμό, την φορολογική νομοθεσία και ειδικότερα τον κώδικα δεοντολογίας για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, καθώς και το εργατικό δίκαιο.
Επί του παρόντος, η Ελλάδα σημειώνει πρόοδο όσον αφορά τη βελτίωση του επιχειρηματικού της περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων με τη δημιουργία ειδικών βιομηχανικών Ζωνών.
Απ’ όσο γνωρίζουμε, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη συγκεκριμένα σχέδια για τη δημιουργία ειδικών οικονομικών Ζωνών, με την έννοια που αναφέρθηκε πιο πάνω.
Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή ιδέα να εξετάσουν οι ελληνικές αρχές το ενδεχόμενο ανάληψης πρωτοβουλιών του είδους αυτού.
Αν το αποφασίσει η Ελληνική κυβέρνηση, η Επιτροπή είναι πρόθυμη να συζητήσει με τις ελληνικές αρχές τη δυνατότητα υλοποίησης των ιδεών αυτών.
Υπάρχει λοιπόν, προτεινόμενο μοντέλο για την ανάπτυξη της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη, το οποίο είναι μάλλον ένας συνδυασμός των μοντέλων τα οποία χρησιμοποιούν κυρίως η Πολωνία και δευτερευόντως η Ν. Κορέα.
Φυσικά πέραν από την εξεταζόμενη περιοχή, το ίδιο μοντέλο προτείνεται να ισχύσει και σε άλλες περιοχές της χώρας, με αντίστοιχες προοπτικές και φιλοδοξίες.!!!
Υπάρχει λοιπόν έντονη κινητικότητα για την δημιουργία ΕΟΖ στην Ελλάδα και ειδικότερα στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, υπάρχουν και αντίστοιχες αποφάσεις από την πολιτική ηγεσία της χώρας οι οποίες αποτελούν τον “προπομπό” αυτής της δημιουργίας της ΕΟΖ.

ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ !!!
Πηγές :
1. Άρθρο του Καλλίνικου Κ. Νικολακόπουλου.
2. Τεχνική Έκθεση για τη δημιουργία Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Βασίλειος Μάργαρης

Λάζαρος Ελευθεριάδης
aegeantimes.gr