ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Θέλουν να ξαναστήσουν στα πόδια του τον Κολοσσό της Ρόδου

Θα είναι το μεγαλύτερο γλυπτό που φτιάχτηκε ποτέ με ύψος 150 μέτρων
Ο Κολοσσός της Ρόδου σύμφωνα με τους εμπνευστές του σχεδίου, θα είναι μία κατασκευή 150 μέτρων προορισμένη να λειτουργεί ως μουσείο, πολιτιστικό κέντρο, βιβλιοθήκη, αλλά πάνω απ' όλα να επανακτήσει το ρόλο του Κολοσσού ως φάρος.
Ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα αναδείξει με μοναδικό τρόπο, τουριστικά και πολιτιστικά τη Ρόδο όσο και την Ελλάδα, έχουν εκπονήσει νεαροί επιστήμονες από το σμαραγδένιο νησί και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια να στηθεί ξανά στα πόδια του, στην είσοδο του λιμανιού, όπως και στην αρχαιότητα, ένα θεόρατο άγαλμα ύψους 150 μέτρων, αυτό του Κολοσσού, που τηρουμένων των αναλογιών θα αποτελεί ένα από τα θαύματα του σύγχρονου κόσμου.
Όχι μόνο για το μέγεθός του, που θα είναι πάνω από τρεις φορές ψηλότερο από εκείνο της αρχαιότητας, αλλά και για τον συμβολισμό του.
Ο σύγχρονος Κολοσσός της Ρόδου, δεν θα είναι απλώς το υψηλότερο γλυπτό που φτιάχτηκε ποτέ, αλλά ταυτόχρονα ένας φάρος πολιτισμού, ένα αρχαιολογικό μουσείο του νησιού, όπου θα φιλοξενεί χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα εγκαταλειμμένα κάτω από στρώματα σκόνης σε διάφορες αποθήκες της Ρόδου, ένα έργο που θα γεμίζει συγκίνηση και θα προκαλεί δέος στα εκατομμύρια των επισκεπτών.
«Ο στόχος της μελέτης δεν είναι να προτείνει ένα αντίγραφο της αρχαίας κατασκευής, ύψους 40 μέτρα, χάλκινο, αλλά να επαναλάβει ακριβώς την ίδια συγκίνηση και ρίγος που κατακτούσε τους επισκέπτες όταν τον αντίκριζαν για πρώτη φορά, πάνω από 2.200 χρόνια πριν, επισκέπτες συνηθισμένοι σε κατασκευές 5 έως και 10 μέτρων ύψους.
Είναι σαφές ότι, σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται σε κτήρια 400, 500 έως 800 μέτρων ύψους, για να αναδημιουργηθούν αυτά τα συναισθήματα το έργο θα πρέπει να είναι μοναδικό στο είδος του», λένε οι εμπνευστές του σχεδίου στην ειδική ιστοσελίδα που έχουν δημιουργήσει για την προώθηση του προγράμματος.
Μία κατασκευή 150 μέτρων προορισμένη να λειτουργεί ως μουσείο, πολιτιστικό κέντρο, βιβλιοθήκη, αλλά πάνω απ' όλα να επανακτήσει το ρόλο του Κολοσσού ως φάρος.
'Ενα σημείο αναφοράς για τα πλοία το βράδυ, με φως που θα εκπέμπεται πάνω από 56 χιλιόμετρα μακριά στην ανοικτή θάλασσα έως τα παράλια της Τουρκίας.
Πώς θα κατασκευαστεί.
Στη μελέτη προτείνεται μια κατασκευή που εκμεταλλεύεται τις τελευταίες τεχνολογίες, κάνοντας χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έξυπνων συστημάτων κατά των σεισμικών δονήσεων και ανέμων, χαρίζοντας ταυτόχρονα σταθερότητα και ευελιξία.
Η εξωτερική επιφάνεια του «δέρματος» θα καλύπτεται με ειδικά φύλλα φωτοβολταϊκών πάνελ τα οποία θα προσφέρουν έως και 100% αυτονομία.
Το σχήμα της βάσης της κατασκευής, από τα πόδια μέχρι την μέση του κορμού, είναι ένας τρίποδας, η πιο σταθερή μορφή, πάνω από το οποίο υψώνεται η κεντρική στήλη των άνω ορόφων.
Η μελέτη προτείνει μία κατασκευή μοναδική στο είδος της όσον αφορά την ανταπόκριση στις σεισμικές δονήσεις και τους ισχυρούς ανέμους με την ανώτερη κατασκευή να αρθρώνεται στην κορυφή του τριπόδου, έχοντας ταυτόχρονα το κέντρο βάρους χαμηλότερα, επιτρέποντας το δυναμικό έλεγχο στις ισχυρές δονήσεις που μπορεί να παρουσιαστούν σε αυτή η περιοχή.
Τα οικονομικά οφέλη
Η μελέτη του σύγχρονού Κολοσσού, υποστηρίχθηκε από τις συμβουλές οικονομολόγων, σύμφωνα με τους οποίους μια επένδυση αυτής της κλίμακας, θα επιμηκύνει την τουριστική περίοδο (12μηνο τουρισμό), εκτινάσοντας την οικονομία του νησιού, με συνακόλουθη αύξηση των εσόδων πάνω από 2 δισ. ευρώ το χρόνο.
Το έργο αυτό, υπολογίζεται να διαρκέσει 3-4 χρόνια, αφήνοντας ελεύθερη την είσοδο στο λιμάνι, χωρίς να δημιουργείταικανένα πρόβλημα στην διέλευση των πλοιαρίων.
Το συνολικό κόστος, υπολογίζεται από 240 έως 260 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο θα αποφέρει έσοδα, της τάξεως άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο.

Στέφανος Κρίκκης
tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΟΝΟ ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΑ ΣΧΟΛΙΑ