ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

7ήμερη αποχή από οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή.

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου στις 12:00 π.μ. - 27 Οκτωβρίου στις 12:00 π.μ.
Έχετε σκεφτεί ποια είναι η κινητήρια δύναμη του συστήματος;
Ποιο είναι το καύσιμο για να λειτουργεί η μηχανή του κράτους που μας καταδυναστεύει;
Και βέβαια το έχετε σκεφτεί. Το χρήμα.
Από τη μία πλευρά: Υπάρχουν οι τράπεζες που εδώ κ δεκαετίες με παράνομες χρεώσεις, αντισυνταγματικά πανωτόκια, δάνεια, πιστωτικές, ληστρικά επιτόκια, μας κατακλέβουν.
Το κράτος, όχι μόνο συνηγορεί και καλύπτει αυτήν την τακτική των τραπεζών, αλλά... προσθέτει στην πλάτη μας εξοντωτική φορολογία που καθημερινά αυξάνει και τροποποιείται σύμφωνα με τις ανάγκες του τέρατος, δηλαδή του συστήματος.
Προστίθενται νέες έκτακτες - παράνομες εισφορές, τέλη, σε όλα.
Στους μισθούς μας, στις συντάξεις, στην υγεία - χρέωση για επίσκεψη στα νοσοκομεία, στις περιουσίες μας που τις έχουμε ήδη χιλιοπληρώσει, παράνομα κ ακριβά διόδια, στα εισιτήρια ΜΜΜ, αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, στα καθημερινά αναγκαία αγαθά που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε.
Πανάκριβες και παράνομες υπηρεσίες παντού.
Οι δε μεγαλοεπιχειρηματίες φοροδιαφεύγουν
με τις off shore τους. και καλούμαστε εμείς να πληρώσουμε την κρίση τους.
Από την άλλη είμαστε εμείς.
Ο ένας και μοναδικός κινητήριος μοχλός όλου αυτού του συστήματος.
«Αυτοί» το ξέρουν ότι εμείς και μόνο εμείς μπορούμε και το συντηρούμε.
Εμείς το «ταΐζουμε».
Όλα τα παραπάνω τα φτιάχνουν για τον καλύτερο πελάτη τους, εμάς.
Το κακό είναι ότι «εμείς» δεν το έχουμε καταλάβει, δεν έχουμε καταλάβει πόση δύναμη έχουμε στα χέρια μας.
Ήταν δυστυχώς πολύ αργά όταν αποφασίσαμε να ενωθούμε και να αντιδράσουμε σε όλους αυτούς που καπηλεύονται τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας. Ωστόσο, «αγανακτήσαμε» όπως λένε οι πολλοί, βγήκαμε στους δρόμους, φωνάξαμε, με λίγα λόγια δείξαμε ότι πάμε να σηκώσουμε κεφάλι.
Τα αποτελέσματα οι περισσότεροι τα γνωρίζουμε.
Στο απόλυτα «δημοκρατικό» και «δίκαιο» κράτος που ζούμε, σαν απάντηση στις ειρηνικές διαμαρτυρίες μας εισπράξαμε βία.
Και, μάλιστα, πολύ βία...
Οι «μεγάλοι» φοβούνται την αντίδραση του κόσμου και γι αυτό δεν τον θέλουν στο δρόμο, αντίθετα τον θεωρούν μεγάλο κίνδυνο.
Όπως αποδείχθηκε, αυτός ο πόλεμος ήταν, είναι και θα είναι άνισος.
Εμείς πολεμάμε με το δίκιο που μας πνίγει, αυτοί απαντάνε με χημικά, βία, χούντα.
Αποτέλεσμα: Όλο αυτό είναι απλά μια τσιμπιά στο παχύδερμο «τέρας».
Πήγαμε στον πόλεμο άοπλοι, έχοντας ξεχάσει στο σπίτι μας το μεγαλύτερο όπλο, το πιο δυνατό, που όσο και να πυροβολεί δε χύνεται ούτε μια στάλα αίμα, δεν ανοίγει κανένα κεφάλι, δεν καίγεται κανένα κτίριο, δεν κλείνει κανένας δρόμος.
Ποιο είναι αυτό;
Μα τι άλλο από το πορτοφόλι μας.
Το ΣΥΣΤΗΜΑ - ΘΗΡΙΟ θρέφεται με χρήμα, το χρήμα το παράγουμε και το διακινούμε μόνο ΕΜΕΙΣ.
Αυτό όσο πεινάει (και είναι αχόρταγο) τόσο θα μας κυνηγάει.
Κι αν δεν το ταΐσουμε τι θα γίνει;
Έχετε σκεφτεί πως με μια δύσκολη φαινομενικά αλλά παράλληλα απλή κίνηση μπορούμε να το ταρακουνήσουμε μέχρι και να το ρίξουμε για τα καλά; Μήπως κι έτσι «καταλάβουν» τη δύναμη μας;
Πως;
Με αποχή από την οποιαδήποτε κατανάλωση.
Αν για ένα μικρό χρονικό διάστημα δεν κινηθεί ούτε ένα ευρώ στην αγορά, η φωνή μας θα ακουστεί πάνω από τις κυβερνήσεις, το ΔΝΤ, τα ΜΑΤ, τις τράπεζες, την Άγκελα, τα χρηματιστήρια..
Είναι βέβαιο πως ενώ εμείς μπορούμε να το κάνουμε χωρίς καμιά σοβαρή επίπτωση, το σύστημα θα γονατίσει.
Η αχίλλειος πτέρνα των πλουτοκρατών δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την τσέπη τους.
Από πού θα έχουν να εισπράξουν φόρους και τόκους αν δε γίνουν συναλλαγές;
Ακούγεται δύσκολο αλλά αν το σκεφτούμε καλά, είναι πανεύκολο.
Ζητάμε την συμμετοχή όλου του κόσμου σε αυτή την δράση.
Καλέστε όσους ξέρετε να συμμετέχουν.
Και αν δεν συμμετέχουν σε αυτό το πρώτο κάλεσμα, να είστε σίγουροι πως όταν δουν τα αποτελέσματα, θα συμμετάσχουν στο επόμενο ή στο μεθεπόμενο.
Γιατί δεν θα σταματήσουμε μέχρι να γίνει αυτή η εβδομάδα αποχής ένα πραγματικά άνευ προηγουμένων κάλεσμα για συνολική στάση πληρωμών - κατανάλωσης.
Το πλάνο:
Για μια εβδομάδα ΔΕΝ θα ξοδέψουμε ούτε 1 ευρώ.
  • - Από τρόφιμα καταναλώνουμε μόνο ότι έχει ήδη το σπίτι μας. Όλα τα σπίτια (ακόμα τουλάχιστον) έχουν αρκετά τρόφιμα που παραμένουν στα ντουλάπια.
  • - Εάν μας τελειώσει κάτι και το χρειαζόμαστε οπωσδήποτε το παίρνουμε από φίλους-γείτονες.
  • - Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις. Σε ότι αφορά τη δουλειά, όποιος μπορεί ας χρησιμοποιήσει ΜΜΜ και εννοείται ότι εκεί δεν θα πληρώσει εισιτήριο. Όσο περισσότεροι συμμετάσχουν σε αυτό δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τους εισπράκτορες, θέλουμε και αυτούς να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα (επίσης πληροφορίες για άρνηση πληρωμών στα εισιτήρια και τα διόδια θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ). Το αυτοκίνητο καλό είναι να μην το χρησιμοποιούμε παρά μόνο για ανάγκη, κρατάμε τη βενζίνη μόνο για τις απαραίτητες μετακινήσεις.
  • - Δεν βγαίνουμε για καφέ-ποτό σε μαγαζιά, το καλύτερο μπαρ είναι τα μπαλκόνια μας με όμορφη παρέα!
  • - Αν είμαστε έξω και διψάμε, έχουμε φροντίσει να πάρουμε μπουκαλάκι με νερό από το σπίτι μας.
  • - Και επειδή οι πιο πολλοί έχουν θέμα με τα τσιγάρα (πιο πολύ και από τη βενζίνη) μπορούν σιγά σιγά και όχι μαζικά να προμηθευτούν τα πακέτα που χρειάζονται έως την ημερομηνία έναρξης της εβδομαδιαίας αποχής. Αυτά και μόνο αυτά. Τα υπόλοιπα σίγουρα τα φέρνουμε βόλτα.
  • - ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Σε καμία περίπτωση δεν αδειάζουμε το σούπερ μάρκετ και τα περίπτερα μια ημέρα πριν και σαφώς ούτε μετά από αυτήν την εβδομάδα αλλά σιγά σιγά. Ο σκοπός είναι να μη δημιουργηθεί τζίρος στην αγορά αυτές τις ημέρες. Το να γίνει μαζική κατανάλωση δεν βοηθά το στόχο.
  • - Τι αγοράζουμε: Το θέμα είναι να μην αγοράσουμε τίποτα.
  • Αν ωστόσο προκύψουν ανάγκες, «επιτρέπεται» μόνο το γάλα των παιδιών και τα φάρμακα. Που καλό είναι και αυτά αν μπορούμε να τα δανειστούμε ή να τα έχουμε προμηθευτεί από πριν, (όχι μια μέρα πριν). Επίσης, αν πραγματικά χρειαστεί να γίνουν άλλου είδους αγορές, στο χέρι και στη συνείδηση του καθένα μας είναι το ποιες θα κρίνει ότι είναι άκρως απαραίτητες.
  • Προτιμήστε τα μικρομάγαζα της γειτονιάς σας.
  • - Εννοείται ότι δεν πληρώνουμε κανένα λογαριασμό αυτές τις ημέρες.
Για 5 εργάσιμες δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Στην ανάγκη ας πληρωθεί κάτι επείγον από πριν και πάλι όχι μια μέρα πριν.
Κανένας μας δεν θα πάθει τίποτα αν δεν καταναλώσει για λίγες μέρες.
Δεν θα πεινάσουμε, δεν θα κινδυνέψουμε, και το κυριότερο δεν θα παρανομήσουμε πουθενά.
Δεν θα έχουν από πού να μας διώξουν.
Δεν θα παραμελήσουμε καμία από τις υποχρεώσεις μας στη δουλειά ή στην οικογένεια μας.
Και σίγουρα κανένα μαγαζί δεν θα κλείσει λόγω της αποχής.
Ναι, ίσως κάποιοι ζοριστούν αλλά και εκείνοι είναι καταναλωτές και θα ακολουθήσουν με τον ίδιο τρόπο.
Θα τους πολεμήσουμε αναίμακτα, ειρηνικά και εύκολα με το πιο δυνατό όπλο.
Η μοναδική δικαιολογία να μην το κάνουμε είναι το να μην συμφωνήσουμε ότι θα έχει αποτέλεσμα.
Δεν θέλουμε να αναλώσουμε τη σκέψη μας στο γιατί «δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όλο αυτό» αλλά στο πώς μπορούμε να το κάνουμε να δουλέψει.
Να πιάσουμε θέση και να δούμε τα αποτελέσματα.
Να δούμε τι θα μεταδίδουν «οι φίλοι μας» τα ΜΜΕ.

Για αυτό καλούμε όλους τους Έλληνες
                               να συμμετάσχουν στο 7ήμερο Αποχής από Συναλλαγές!
Ούτε 1 ευρώ να μην βγειαπό το πορτοφόλι μαςαπό τις 20 έως και τις 26 Οκτώβρη.


Ευχαριστώ τον φίλο Δημήτρη Κ.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Όταν θα πάρουν φωτιά οι ασπίδες.

Μεταμορφωμένος τότε σε ταύρο ο Δίας μετήγαγε την Ευρώπη στη Δύση, μεταμορφωμένη σήμερα σε αποδιοπομπαίο τράγο η Ελλάδα επιστρέφει απ' τη Δύση.
Πού;...Εδώ;
Δεν θα 'χει να πληρώσει ούτε το φως.
Το ανέσπερον.
Δεν είναι πατρίδα μου το Προτεκτοράτο.
Εμένα, πατρίδαμου είναι η Ελλάδα, και δεν μπορεί στην Ελλάδα να ξεκινάει τη διαδρομή του για να μάθει γράμματα στα παιδιά ένας δάσκαλος με 660 ευρώ τον μήνα, για να πάρει 750 ευρώ στα 45 του και να μην κάνει παιδιά δικά του ο ίδιος ποτέ... 
Δεν είναι Πρωθυπουργός μου αυτός ο τύπος που πάει να κάνει τη Θράκη Ειδική Οικονομική Ζώνη υπό την Εντολή της Γερμανίας - ανοίγοντας έτσι έναν ακόμα δρόμο για την «αυτονόμηση» της περιοχής και τον ακρωτηριασμό της Ελλάδας...
Είναι πιθανόν αυτός ο ανιστόρητος να μη γνωρίζει ότι οι Ναζί στην Κατοχή διακρίθηκαν εκτός των άλλων και στο σπορ του διαμελισμού της χώρας μας - ως και ανεξάρτητο «Βασίλειο των Βλάχων» στην Πίνδο έστησαν οι ολετήρες· όμως, πώς να κάνει την Ελλάδα πειραματόζωο της νέας Τάξης, απέδειξε ότι γνωρίζει πολύ καλά ο επικεφαλής των δωσιλόγων.
Δεν είμαι υπήκοος της Τρόικας.
Είμαι Ελληνας πολίτης - δεν οφείλω καμιά νομιμοφροσύνη στα ανδρείκελα και τους κουίσλινγκ - δεν είμαι ανδράποδο. 
Δεν οφείλω καμιά νομιμοφροσύνη σε αυτούς που βουτάνε το υστέρημα του συνταξιούχου κι αφήνουν τον φοροφυγά να πλουτίζει ακόμα περισσότερο.
Δεν είναι (μόνον) φασιστικό, είναι και αηδιαστικό ο Υπουργός -εν προκειμένω ο Παπουτσής- να βάζει τις διαδηλώσεις για το ψωμί στον ίδιο παρονομαστή με την εγκληματικότητα - δεν αναγνωρίζω συνεπώς καμιάν εξουσία σε αυτούς που αφήνουν ανυπεράσπιστους τους γέροντες μπροστά στα καλάσνικωφ και τους φταίνε για την άθλια ανικανότητά τους οι διαδηλωτές.
Όχι, δεν είναι πατρίδα μου οι εντολές των τοκογλύφων, πατρίδα μου είναι η τήρηση του Συντάγματος.
Οφείλω να αντισταθώ για λόγους στοιχειώδους ευπρέπειας στον Υπουργό Οικονομικών Βενιζέλο- που βάζει 23% ΦΠΑ στην μπουγάτσα αν είναι αλμυρή και 13% αν είναι γλυκιά.
Η μαλακία δεν είναι θεσμός, ούτε μπορεί πατρίδα μου να γίνει ο εκβιασμός, η τρομοκρατία, η καταστολή, ο παραλογισμός και η ανικανότης και η ντροπή.
Πατρίδα μου είναι η Ελλάδα, της μάνας μου και του πατέρα μου η ιστορία, των παιδιών το πεδίο του παιχνιδιού τους, δεν μπορώ να την παραδώσω μικρότερη.
Δεν ανέχομαι πλέον τους χυδαίους που με κατασυκοφάντησαν urbi et orbi ότι είμαι διεφθαρμένος και τεμπέλης, ότι μαζί τους τα έφαγα.
Οφείλω να τους αντισταθώ. να τους απονομι-μοποιήσω. δεν πρόκειται να πληρώσω τα χαράτσια που μου επέβαλαν και θα μου επιβάλουν,πρώτον διότι δεν είμαι ούτε τούρκος ούτε ραγιάς για να με σφάζει όποτε γουστάρει ο αγάς - ούτε είναι η χώρα μου οθωμανικό σαντζάκι, ώστε νόμος νά 'ναι η ανομία και δεύτερον δεν θα νομιμοποιήσω με τον οβολό μου τη ληστεία εναντίον όλων μας - διότι δεν πρόκειται περί κάποιας θυσίας για να σωθεί η πατρίδα, Αλλά πρόκειται για το τίμημα της προδοσίας - η υπαγωγή της χώραςε στο μνημόνιο.
Όχι, δεν θα πληρώσω το μερίδιό μου για τα τριάντα αργύρια του Ιούδα, δεν θα γίνω συνένοχός τους. Ως εδώ!
Δυο χρόνια τώρα η χώρα καταστρέφεται.
Σε αυτό συμφωνούν όλοι, μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια μάς γύρισαν πίσω στο 1950.
Οφείλω συνεπώς να αντισταθώ.
Πατρίδα μου ήταν τα σχολικά βιβλία - τα 3.000 χρόνια της παιδικής μας ηλικίας, απ' τον Όμηρο ως τον Νίκο Γκάτσο - τι να προδώσω και γιατί;
τα κυπαρισσάκια ή τα ηλιοβασιλέματα;
Δεκάδες φορές ως τώρα στην ιστορία, τον μονόδρομο προς τα τάρταρα τον έχουν φράξει τα οδοφράγματα...
ΣΤΑΘΗΣ Σ. 8.Χ.2011

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

Ο τρόπος φορολόγησης στην Αρχαία Ελλάδα


Εάν οι αρχαίοι Αθηναίοι δεν ήταν μάστορες στην επιβολή και την είσπραξη φόρων, σήμερα ίσως να μην υπήρχε ο Παρθενώνας.
Υπερβολή;
Κι όμως, χάρη στο χαράτσι που πλήρωναν οι άλλες πόλεις κατά την Α' Αθηναϊκή Συμμαχία -ειδικότερα από το 454 π.Χ., το ένα εξηκοστό του ετήσιου φόρου πήγαινε υπέρ της... θεάς Αθηνάς - ο Περικλής εξοικονόμησε τα χρήματα για να χτιστεί ο περίφημος ναός.
Πριν από 2.500 χρόνια τα κρατικά ταμεία της Αθήνας ήταν γεμάτα, χωρίς τη βοήθεια των οικονομολόγων του Χάρβαρντ. Η οικονομική κρίση ήταν άγνωστη λέξη και το πλεόνασμα έφτανε σε πολύ μεγάλο ύψος. Και τότε όμως, χωρίς την πίεση των Ευρωπαίων εταίρων, έμπαιναν φόροι με διάφορες ονομασίες, τακτικοί και έκτακτοι, άμεσοι και έμμεσοι, για δημόσια έργα, για στρατιωτικό εξοπλισμό, κ.λπ. Ουδείς διέφευγε. Πλήρωναν οι έχοντες και κατέχοντες, πλήρωναν όμως και οι μέτοικοι, οι ξένοι δηλαδή, πλήρωναν και οι ιερόδουλες!
Οι αρχαίοι φόροι έμπαιναν με την έγκριση της Βουλής. Οσο για τη διαφάνεια, τα ονόματα όσων πλήρωναν αναγράφονταν στους φορολογικούς καταλόγους της εποχής, που βρίσκονταν σε κοινή θέα. Πάνω σε πέτρινες πλάκες και στήλες δηλαδή, σαν αυτές που υπάρχουν στο Επιγραφικό Μουσείο, ένα γνωστό-άγνωστο αλλά πολύ ενδιαφέρον μουσείο στην οδό Τοσίτσα 1, που αναδεικνύει και τεκμηριώνει κομμάτια της Ιστορίας.
Εκεί βρήκαμε τη μνημειώδη «Στήλη της εξηκοστής», έναν λίθινο φορολογικό κατάλογο ύψους 3,5 μέτρων όπου είναι καταγεγραμμένες κατά γεωγραφικές ενότητες οι καταβολές των συμμάχων της Α' Αθηναϊκής Συμμαχίας την περίοδο 454/3-440/39 π.Χ., προκειμένου να υπάρχει μια «καβάντζα» για να αντιμετωπιστούν οι Πέρσες.Οι εισφορές ήταν ανάλογες με την οικονομική κατάσταση των 265 συμμάχων. Βλέπουμε δηλαδή από τους Ιωνες οι Κυμαίοι να πληρώνουν 12 τάλαντα (6.000 δραχμές) και οι Νισύριοι μόλις ένα, ενώ από τη Θράκη οι Μενδαίοι έδιναν εννέα τάλαντα και οι Θάσιοι 30!
«Εκτός από αυτόν τον τακτικό φόρο, από το 440 π.Χ. η Αθήνα επέβαλλε στους συμμάχους της και έκτακτη εφάπαξ εισφορά, τη λεγόμενη επιφορά», μας πληροφορεί η διευθύντρια του Επιγραφικού Μουσείου Μαρία Λαγογιάννη. «Η δε είσπραξη είχε ανατεθεί σε ειδικούς άρχοντες, τους Ελληνοταμίες».
Οπως αποδεικνύεται, οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν πολλά κόλπα για την είσπραξη των φόρων. Οταν οι άλλες πόλεις άρχισαν να διαμαρτύρονται ενόψει της Β' Αθηναϊκής Συμμαχίας, οι Αθηναίοι τους υποσχέθηκαν ότι θα καταργήσουν τον συμμαχικό φόρο. Αυτό που έκαναν τελικά ήταν να του αλλάξουν όνομα και να τον πουν «σύνταξη».
Η κυρίαρχη αθηναϊκή πολιτεία είχε διάφορες πηγές για να γεμίζει το δημόσιο ταμείο. Υπήρχαν οι καταβολές για εκμίσθωση δημόσιας περιουσίας (κτήματα, οικοδομήματα ή τα μεταλλεία του Λαυρίου), υπήρχαν και οι δικαστικές καταβολές.
Κι άλλα τακτικά τέλη γέμιζαν τον κρατικό κορβανά: για να εισαχθούν και να εξαχθούν προϊόντα από τα αττικά λιμάνια (πεντηκοστή), ή για να εισαχθούν εμπορεύματα από τις πύλες της πόλης (διαπύλιον).
Καμία εξαίρεση.
Οι μέτοικοι έπρεπε να ανανεώνουν επί πληρωμή μία φορά το χρόνο την άδεια παραμονής τους στην Αθήνα (μετοίκιον), ενώ κατέβαλλαν και επιπρόσθετο τέλος για να έχουν το δικαίωμα να εργασθούν (ξενικόν). Οι δε οίκοι έδιναν τον... (πορνικό) φόρο.
Οι αμυντικές δαπάνες
Μέρος των κρατικών εσόδων πήγαινε για δημόσια έργα. Σε μια στήλη του μουσείου (432/1 π.Χ.) σώζονται δύο τροπολογίες σε ψήφισμα που σχετίζονται πιθανότατα με τη βελτίωση του συστήματος ύδρευσης της Αθήνας ή την κατασκευή και επισκευή των κρηνών. «Το έργο είχε προγραμματιστεί να γίνει 'από ολιγίστων χρημάτων', αλλά κατά προτεραιότητα», εξηγεί η Μ. Λαγογιάννη. «Η οικογένεια του Περικλή μάλλον προσφέρθηκε να καλύψει τη δαπάνη, αλλά η πόλη αποφάσισε τα χρήματα να δοθούν από τον φόρο των συμμαχικών πόλεων».
Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι φρόντιζαν, επίσης, να εξασφαλίσουν κονδύλια για την άμυνα. «Οι πιο εύποροι ήταν υποχρεωμένοι να αναλαμβάνουν την 'τριηραρχία', την ετήσια δαπάνη για εξοπλισμό ενός πολεμικού πλοίου και τη σίτιση των ναυτών, που καθορίζονταν σε μια δραχμή ανά ναύτη ημερησίως», συνεχίζει η διευθύντρια του μουσείου, το οποίο εκθέτει μια σχετική στήλη του 481/0 π.Χ.
Χρειαζόταν τόλμη για να αρνηθεί κάποιος αυτό το σημαντικό έξοδο. Σε αυτή την περίπτωση έπρεπε να υποδείξει κάποιον άλλον, που θεωρούσε πιο πλούσιο, και να προτείνει αντίδοση. Να ανταλλάξει, δηλαδή, την περιουσία του με την περιουσία του πλουσιότερου. Αν ο άλλος πολίτης αρνιόταν, τότε η ανάθεση γινόταν από τα αρμόδια δικαστήρια.
Υποχρεωτική, αλλά ιδιαίτερα τιμητική ήταν και η χορηγία, η ανάληψη της δαπάνης για την προετοιμασία του χορού, τις θρησκευτικές εκδηλώσεις, τις παραστάσεις των δραματικών αγώνων. «Η χορηγία στοίχιζε 300-5.000 δρχ., όταν τον 5ο αιώνα ο ετήσιος μισθός της ιέρειας της Αθηνάς Νίκης ήταν 50 δρχ.», τονίζει η Μ. Λαγογιάννη, καθώς μας δείχνει μια στήλη του 313/2 π.Χ. Πρόκειται για τιμητικό ψήφισμα του Δήμου Αιξωνής (η σημερινή Γλυφάδα) για δύο χορηγούς, τον Αυτέα και τον Φιλοξενίδη, οι οποίοι «καλώς και φιλοτίμως εχορήγησαν».
Σαν να μην έφταναν και τότε τα τακτικά μέτρα, υπήρχαν και έκτακτα. Οπως η «επίδοσις» (σε χρήματα ή για την εκτέλεση συγκεκριμένου δημόσιου έργου) την οποία κατέβαλλαν οι πλούσιοι αλλά και οι μέτοικοι για την ενίσχυση της πόλης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Κι ακόμα η «εισφορά» σε περίοδο πολέμου για στρατιωτικές δαπάνες.
Κι αν κάποιος πιανόταν να φοροδιαφεύγει, ο νόμος ήταν αυστηρός, ακόμα και για τον φοροεισπράκτορα. Για του λόγου το αληθές, υπάρχει ένα ψήφισμα του 510 π.Χ. για τους Αθηναίους κληρούχους στη Σαλαμίνα, οι οποίοι ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν φόρο, να εκτελούν τη στρατιωτική τους θητεία, ενώ δεν επιτρέπονταν να εκμισθώσουν τη γη που τους είχε παραχωρηθεί.
Εάν τα παραβίαζαν, πλήρωναν πρόστιμο, το τριπλάσιο του μισθώματος, στο Δημόσιο...
Πύλη Ιάσωνος
Ελληνικό Αρχείο


Οι τιμές των τροφίμων εξωθούν στην πείνα 70 εκατ.άτομα

«Τιμές Τροφίμων: Από την Κρίση στην Σταθερότητα» είναι το φετινό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Επισιτισμού, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, και αποσκοπεί στο να διερευνηθεί η συνεχόμενη αύξηση των τιμών των τροφίμων και να γίνει ότι είναι δυνατό ώστε να μετριαστεί ο αντίκτυπός της για τους πιο αδύναμους οικονομικά.
Η άνοδος στις τιμές των τροφίμων αντιπροσωπεύει μια σημαντική απειλή για πολλούς στις αναπτυσσόμενες χώρες. Το σκληρότερο χτύπημα το δέχονται δυστυχώς οι φτωχοί.
Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, το 2010-2011, η αύξηση του κόστους των τροφίμων ώθησε σχεδόν 70 εκατομμύρια ανθρώπους σε πείνα.
«Χωρίς την αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων, δε θα είχαν μειωθεί σε τέτοιο βαθμό τα παγκόσμια αποθέματα σιταριού και καλαμποκιού, ενώ η άνοδος των τιμών λόγω άλλων παραγόντων θα ήταν πιο περιορισμένη», τονίζεται στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Η έκθεση καταλήγει ότι «η άνοδος της τιμής της ενέργειας και των λιπασμάτων συνέβαλε σε ποσοστό μόνο 15% στην άνοδο των τιμών των τροφίμων, ενώ η συνεισφορά της ανάπτυξης των βιοκαυσίμων ανέρχεται σε ποσοστό 75%».
Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι η ραγδαία ανάπτυξη των βιοκαυσίμων δημιούργησε ανισορροπίες στην αγορά τροφίμων, αφού σημαντικό μέρος των δημητριακών αξιοποιήθηκε στα βιοκαύσιμα και όχι στα τρόφιμα, πυροδοτώντας κερδοσκοπικές κινήσεις στην αγορά δημητριακών.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού 2011, το Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής (ΕΙΔ) και το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών (ΙΔΜΕ), διευκρινίζουν ότι ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO), θέσπισε πριν από 30 περίπου χρόνια την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού (World Food Day), για να τονίσει το μείζον πρόβλημα της πείνας που μαστίζει παγκοσμίως περίπου 950 εκατομμύρια κόσμου, καθώς και να αναδείξει την έννοια του επισιτισμού και της πρόσβασης στην τροφή παγκοσμίως.
Η Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού (World Food Day), δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να συγχέεται και να παραφράζεται σε Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, ούτε να γιορτάζεται ως μια ημέρα με θέμα την Μεσογειακή ή/και την ισορροπημένη διατροφή.
Με αυτό κατά νου, στις 16 Οκτωβρίου ας εξετάσουμε όλοι μαζί με σοβαρότητα τι προκαλεί την άνοδο στις τιμές τροφίμων και ας κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για να μειώσουμε τον αντίκτυπό της, στα πιο αδύναμα μέλη της παγκόσμιας κοινωνίας.
Ας αναλογιστούμε παράλληλα πως η υπέρβαση του μέτρου στη κατανάλωση, οδηγεί ένα πλήθος ανθρώπων στον υπερσιτισμό και στη παχυσαρκία, ενώ την ίδια στιγμή εκατομμύρια κόσμου πεινούν και ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης, με ανεπαρκή πρόσβαση σε τρόφιμα που εύκολα μπορεί κάποιος να συναντήσει στα απορρίμματα λαών του Δυτικού κυρίως κόσμου.
Πηγή: health.in.gr

Αφιερωμένο σε όσους κατηγορούν άδικα τα ΜΑΤ και κατ΄επέκταση την ΕΛΛΑΣ.


Δείτε μια άλλη εκδοχή που σίγουρα δεν είχατε σκεφτεί ποτέ...
Οι αστυνομικοί βοηθούν Πολίτη που έχει πάθει κρίση πανικού.
Οι άνανδροι αναρχικοί δεν λυπήθηκαν ούτε την ηλικιωμένη αυτή κυρία.
Ένας αστυνομικός βοηθάει
έναν πολίτη να σηκωθεί, ενώ ένας
δεύτερος χορεύει για να του ανυψώσει το ηθικό.
Οι αστυνομικοί ντύνουν έναν πολίτη που έγδυσαν οι κουκουλοφόροι.
Δεν αρκεί να έχεις μόνο υψηλότατη εκπαίδευση και άρτια υποδομή. Χρειάζεσαι και τον μεγαλοδύναμο δίπλα σου, και οι θρησκεύομενοι αστυνομικοί μας το ξέρουν καλά.
Κουκουλοφόροι κυνηγούν αθώο συνταξιούχο,
ενώ ειδική πράκτορας της ΕΛΑΣ under-cover
τον βοηθάει να ξεφύγει.
Πολίτης που μόλις σώθηκε απο αστυνομικούς,
φιλάει από ευγνωμοσύνη τα πόδια τους.
Η αστυνομία επιδίδεται σε τελετουργικές χορογραφίες για να ενθαρρύνει τους βουλευτές μας να κάνουν το σωστό.
Αστυνομικός οδηγεί πολίτη μακριά από τα δακρυγόνα.
Αστυνομικοί φυγαδεύουν τον Αϊ-Βασίλη από αφηνιασμένο κορίτσι -φαν.
Αστυνομικός περισυλλέγει αποδεικτικό στοιχείο.
Αστυνομικός ετοιμάζεται να ψεκάσει maalox
στο πρόσωπο άτυχου διαδηλωτή.
Περήφανος βετεράνος ηγείται των αστυνομικών.
"Όχι φίλε μου, δεν μπορώ να σε αφήσω
να κυνηγήσεις τους αναρχικούς χωρίς εκπαίδευση".
Ένας εναντίον όλων.
Αστυνομικοί περιφρουρούν τραυματία μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο.
Αστυνομικοί προστατεύουν ηλκιωμένο
που ξάπλωσε να ξεκουραστεί
και μωαμεθανό που πραγματοποιεί την μεσημεριανή του προσευχή.
Προστασία σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας ή θρησκεύματος.
Εστάλει από τον Σταμάτη.

670 δις …τρίχες, η μετοχή τής Τράπεζας της ΑΝΑΤΟΛΗΣ- Banque D’ Orient

Δυστυχώς έχει πέσει τέτοια παραπλάνηση και μαλιστα με την υπογραφή του κ. Καρυώτη, που για καθηγητής στα οικονομικά και μαλιστα στο University of Maryland να κάνει τέτοιο λάθος (αραγε σκοπιμα?) δεν μου φαίνεται και τοσο “σοϊ”.
Με λίγα λόγια ΕΑΝ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ αποδείξουν ΠΡΩΤΑ οτι οι μετοχες αυτές έχουν κάποια αξία, η ορθα υπολογιζόμενη αξία είναι της τάξεως των 13.000.000 ευρώ μόλις!!! ανα μετοχή (καλά λεφτα δεν λέω).
Τα περι 670 δις ευρώ τελικά είναι 670 δις….τρίχες.
Προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον κ. Τριανταφυλόπουλο αλλά απέβη μάταιο. Ισως ο άνθρωπος , τώρα που πλάτιασε το θέμα …να μην μπορεί και να το μαζέψει.
Για να δειτε την “μπαρούφα” της υπόθεσης αν και δεν μου επιτρέπεται τέτοια γλώσσα σαν Διδακτορας Φυσικός από Αμερική και νυν καθηγητής στο ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ εχω να πω τα παρακάτω και σας παρακαλώ να σκεφτείτε με ψυχρή λογική!!
α) Ας υποθέσουμε ότι οι μετοχές έχουν την …….προτεινομενη αξια από τον κ. Καριότη.
Αυτά τα λεπτά ποιός τα χρωστάει??
Η Εθνική Τράπεζα μας.
β) ο Μεχμέτ ο Τούρκος στο Αϊβαλί που έχει παλαιοπωλείο έχει στα χέρια του 100 τέτοιες μετοχές, που σημαίνει σε …..αξία 67 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ.
Αρα η Τουρκία δε χρειάζεται να μας κάνει πόλεμο για να μας κατακτήσει.
Μας ΑΓΟΡΑΖΕΙ με αυτα τα λεφτα 50 φορές!!!
Η θα μπορεί να αγοράσει την Αμερική (15 ΤΡΙΣ) , ΕΜΑΣ και φυσικά να πάρει και ρέστα……..κάποια ΤΡΙΣ.
Αυτό μου θυμίζει ότι σπουδαστής σε ασκηση θα έβγαζε το βάρος μιας μύγας ότι ειναι 15.000 κιλά ή 15 τόνοι………ασε που όλο το χρυσαφι της γης να μαζεύαμε , όλα τα αποθέματα που εξορύχθηκαν από γεννήσεως κόσμου και τα πιθανά που υπάρχουν ακόμα, ο φίλος ο Μεχμέτ θα αγόραζε όλο αυτό τον χρυσό και θα περίμενε να πάρει ακόμα τα ……..ρέστα του.
ΤΕΛΙΚΑ εχουμε τρελλαθεί?
ΟΧΙ.
Ο κ. Καρυότης (που τελικά δεν είναι καθηγητής αλλά Λέκτορας, ούτε και στο University of Maryland, αλλά στο TOWSON UNIVERSITY που βρίσκεται στην πολιτεία Maryland), έκανε μια χοντρή …..πατατιά στους υπολογισμούς του, (σκοπιμα???), που ήταν αρκετή για να δημιουργηθεί …..ατμόσφαιρα, εκπομπές, εφημερίδες …μπας και ξεχάσουμε τι μας συμβαίνει αυτή την εποχή.
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΑ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΑΠΛΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΩΣΤΕ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ, ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΕΤΟΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1932

ΤΟΤΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 83.000.000 ΧΓΦ (Χρυσά Γαλ. Φράγκα).
ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΤΟΧΩΝ : 280.000 μετοχες
ΑΡΑ ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΑ ΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ

83.000.000 / 280.000 = 298 ΧΓΦ περιπου ανα μετοχή (το 1932).
Ο τόκος που η Εθνική Τράπεζα έδωσε τότε ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ που ποτέ δεν έγινε μεχρι και σήμερα ήταν 7% ετησίως.
Αρα πρέπει να βρούμε μαζί με τους τόκους την σημερινή ποσότητα των ΧΓΦ.
με αλγοριθμους ανατοκισμού (τους οποίους ο κ. Καριότης τους έδωσε σωστα), βγαίνει ότι κάθε περίπου 10,2 χρόνια το κεφάλαιο με επιτόκιο 7% ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑΙ
Πόσα ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ 298 ΧΓΦ ΣΕ ΧΓΦΡΑΓΚΑ ΣΗΜΕΡΑ?
ΑΠΟ ΤΟ 1932 μεχρι το 2011 είναι 79 ΧΡΟΝΙΑ
ΔΙΑΙΡΩ τα 79 χρόνια με τα χρονια διπλασιασμού (10,2 περιπου) και αυτη η διαίρεση θα μας δώσει 79/10,2 = περίπου 7,5 φορές διπλασιασμού
Δηλαδή το κεφάλαιο διπλασιάστηκε περιπου 7 φορές
Δηλαδή 298 επί 7 φορές πολαπλασιασμό με το 2 που μας δίνει 298 χ 2χ2χ2χ2χ2χ2χ2 = 298 χ 128 = 38.144 ΧΓΦ + περιπου 19.072 (για τα υπόλοιπα 5 περιπου έτη)= 57.216 ΧΓΦ
Δηλαδή άν η γιαγιά μου αντί για την μία μετοχή είχε βιβλιάριο καταθέσεων σε ΧΓΦ, τα 298 θα είχαν γινει με τους τόκους σήμερα 57.216 ΧΓΦ
Σύμφωνα με τον κ. Καρυώτη (δεν ξερω που το βρήκε αλλα είναι πιστευτό) 1 ΧΓΦ περιέχει 1/5 της ουγγίας σε χρυσό. Αυτό μας δίνει με την σημερινή ισοτιμία χρυσού 1 ουγγία (oz) =1650 $.
ΑΡΑ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΧΓΦ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΠΟΥ 1650/5= 325 $
ΣΕ Ευρώ 325 $ είναι 325$ * 0,7 Ευρώ/$ ) = 227,5 Ευρώ / ΧΓΦ (όσο περίπου και η χρυσή λίρα Αγγλίας ???)
ΑΡΑ αν πήγαινα με το βιβλιάριο της γιαγιας μου που σήμερα θα είχε στον λογαριασμό 57.216 ΧΓΦ και ζητούσα τα χρήματά μου σε ΕΥΡΩ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ (57.216 ΧΓΦ ) x 227,5 Ευρώ/ΧΓΦ = 13.016.640 ΕΥΡΩ
Δηλαδή 1 μετοχή (αν νομικα στέκει) αξιζει 13.016.640 Ευρώ,
Δεν λέω, ειναι καλά λεφτά και εγώ αν ήμουν θα το πολεμούσα μεχρι τέρμα , γιατί αυτά τα χρήματα υπάρχουν στη δυνατότητα της Εθνικής ή όποιας άλλης Τράπεζας στη χώρα και θα μπορούσαν να πληρωθούν.
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ 670 ΔΙΣ ????????? ανα 1 μετοχή???δηλαδή ανα 298 ΧΓΦ του 1932???????
TO 1932 ορίστηκε τιμή πώλησης σε δραχμές του ΧΓΦ με ισοτιμία
125 ΧΓΦ= 200 ΔΡΧ== 1ΧΓΦ= 1,6 ΔΡΧ. (ΤΟ 1932)
ΣΗΜΕΡΑ 1 ΧΓΦ ΑΠΟΤΙΜΑΤΑΙ 325$ * 0,7= περίπου 245 Ευρώ χ 340,75= 77520 ΔΡΧ περιπου
Ο κατά Καρυώτη υπολογισμός 325$ * 0,7 Ε/$ * 340,75 ΔΡΧ/Ε= 77520
77520/1.6 = 48.450 ΧΓΦ του 1932 !!!! (ΑΠΛΟ ΛΑΘΟΣ η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ?????)
48.450 Χ 128 = 6201600 Χ 245 Ε/ΧΓΦ= 1.519.392.000 Ε/ΧΓΦ x298 =452778816000 + 0,5*452778816000 = 679.168.224.000 !!!!!! ΕΥΡΩ
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ότι η αξία πολλαπλασιάστηκε σκόπιμα με ένα λάθος συντελεστη 48.450!!!!!!!
Δηλαδή αν ο κ. Καρυώτης ήξερε (???) τους υπολογισμούς να τους κάνει σωστά , θα έβγαζε την αξία της μετοχής  679.168.224.000 ΕΥΡΩ / 48.450 = 14.017.920 ΕΥΡΩ και αυτό διότι η ισοτιμία της δραχμής είναι
1,6 ΔΡΧ (1932) = 77520 ΔΡΧ (2011) (πληθωρισμός)
Δηλαδή 77520 Δρχ σήμερα θα αντιστοιχούσαν σε 1,6 Δρχ του 1932.
Τι λέει ο κ. Καρυώτης ? Διαιρεί την πληθωρισμένη τιμή της δραχμής με την μη πληθωρισμένη-αρχική (77520/1,6= 48.450) μεταφέροντας τον σημερινό πληθωρισμό στην εποχή του 1932 .
Σε ποια οικονομικά αναφέρεται κάτι τέτοιο????
Όταν ανάγουμε ισοτιμίες στο παρελθόν εφαρμόζουμε λογιστική ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ και όχι το αντίθετο.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Καταθέσεις σε Δολλάρια από το 1960. (π.χ 100$ αρχ.κεφαλαιο)
Τότε το Δολάριο είχε ισοτιμία 1$= 30 Δρχ.
Σήμερα 1$ =0,7 Ευρώ Χ 340,75 = 238,525 Δρχ.
Φανταστείτε λοιπόν να πήγαινα στην Τράπεζα σήμερα και να τους έλεγα : Μάγκες το αρχικό μου κεφάλαιο (που τοκίζεται) δεν είναι 100$ , αλλά είναι
238,525 Δρχ/30Δρχ Χ100= 795 $ !!!!!!
ΘΑ ΜΕ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ……ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ….


ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Σημερινή ισοτιμία ευρώ-δραχμής 1 Ευρώ = 340,75 Δρχ.. Εχω λογαριασμό με 100 Ευρώ. (σε δρχ 34.075)
Ξαφνικά Αυριο πάμε σε δραχμη με μεγάλη υποτίμηση, με αντιστοιχία 1 Ευρώ =3407,5 Δρχ (υποτίμηση ΔΡΧ στο 1/10 της αρχικής της αξίας)
Αρα αν πάω τραπεζα να πάρω τα λεφτα θα πάρω
100Χ 3407,5 = 340.750 νέες Δρχ.


Κατά κ. Καρυώτη λοιπόν θα πω στην τράπεζα :
Μάγκες το κεφάλαιο που είχα δεν ηταν 100 Ευρώ αλλά
Ήταν 340.750/340,75 = 1000 Ευρώ, δηλαδή μέσα σε μια μέρα θα κέρδιζα με την υποτίμηση της Δραχμής και θα ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΑΖΑ το αρχικό ΚΕΑΦΑΛΑΙΟ.

ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΜΟΥ ΣΕ ΕΛΒΕΤΙΚΑ ΦΡΑΓΚΑ (ΕΦΑΓΑ ΠΑΚΕΤΟ)
Το 2007 πήρα δάνειο σε ελβετικά φράγκα (CHF) , ποσό 100.000, με ισοτιμία 1 Euro = 1,61 CHF, δηλαδή
1 CHF= 0,62 Euro , το δάνειο σε Ευρώ λοιπόν είναι 62.000 Ευρώ (το 2007)
To 2011 (σήμερα) ισχύει η ισοτιμία 1 Ευρώ = 1,24 CHF, Δηλαδή 1 CHF = 0,80 Euro
ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ κ. ΣΩΡΑ είναι η ΤΡΑΠΕΖΑ που πήρα δάνειο, και στην θέση της Τραπεζας της ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΤΣΕΠΗ ΜΟΥ.
Ερχεται λοιπόν η Τράπεζα που δανείστηκα και μου λέει
κ. Νικολαΐδη , το 2007 σας δώσαμε 100.000 CHFμε ισοτιμία 1 CHF(2007) = 0,62 Ευρώ (2007)
μετά από 4 χρόνια (ας ξεχάσουμε τους τόκους για απλοποίηση) έρχονται σήμερα και μου λένε
κ. Νικολαΐδη η σημερινή ισοτιμία είναι 1CHF(2011) = 0,80 Euro (2011)
και με υπολογισμό κ. Καρυώτη μου λένε
η σημερινή τιμη του CHF είναι ίση με 0,80 Ευρώ. Αλλά με 0,80 Ευρώ σήμερα έχουμε 0,80/0,62=1,31 CHF του 2007!!!! Αρα τα ελβετικά φράγκα που δανειστήκατε το 2007 δεν είναι 100.000 αλλά 100.000 x 1,31= 131.000!!!!
και το ποσό τώρα που χρωστάω είναι σε Ευρώ σήμερα 131.000 x 0,8 Ευρώ (2011 )= 104.800 Ευρώ!!!!
Εγώ όμως γνωρίζω απλά ότι το ποσό του κεφαλαίου 100.000 CHF του 2007 είναι το ίδιο με σήμερα δηλαδή πάλι 100.000 CHF (υποθέσαμε ότι είναι άτοκο για απλοποίηση, και ότι δεν πλήρωνα δόσεις).
Επίσης γνωρίζω ότι το 2007 χρωστούσα 62.000 Ευρώ και σήμερα χρωστάω 80.000 Ευρώ (λογω της υποτίμησης του Ευρώ έναντι του Ελβετικού φράγκου) ΚΑΙ ΟΧΙ 104.000 ΕΥΡΩ που θα μας έλεγε ο κ. Καρυώτης.
Απορώ πως ενας …καθηγητής στα οικονομικά στις ΗΠΑ απεφάσησε να γίνει ρεζίλι…..και βρήκε και ανταπόκριση βασιζόμενος στην αθωότητα (?) κάποιων ατόμων…
Δηλαδή 3 το λάδι 3 το ξύδι ,….αλλά 6 το λαδόξυδο όπως λέει και η παροιμία μας.


ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ!!!!!

ΕΝΑΣ ΦΥΣΙΚΟΣ
Γ. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Η τεράστια σημασία της πνευματικότητας


Τι είναι η ανθρώπινη συνείδηση;
Πως αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και τον εαυτό μας;
Γιατί συμπεριφερόμαστε με τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε;
Αν και για τους ανθρώπους με πνευματικές ανησυχίες μερικά από τα παρακάτω είναι αυτονόητα, νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν πολυ ασχολούμαστε με την αντιμετώπιση τέτοιων ερωτημάτων.
Δυστυχώς.
Υπάρχουν πολλές σύγχρονες ψυχολογικές θεωρίες, που προσπαθούν να δώσουν απάντηση στα ερωτήματα αυτά. Μια από αυτές,ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός (NLP) περιγράφει την ανθρώπινη συνείδηση με απλό και κατανοητό τρόπο.
Το NLP περιγράφει την ανθρώπινη συνείδηση (το "εγώ") σαν μια σειρά από ομόκεντρους κύκλους, οι οποίοι ξεκινούν με κέντρο την πνευματικότητα μας και φτάνουν μέχρι τη συμπεριφορά μας κατα την αλληλεπίδραση μας με το περιβάλλον:
Στον πρώτο κύκλο στο κέντρο, τοποθετείται η πνευματικότητα. Πνευματικότητα είναι η αντιληψη που έχουμε για το ρόλο μας στη ζωή. Ποιοί είμαστε, γιατί γεννηθήκαμε, ποιο είναι το νόημα της ζωής. Επειδή αυτονόητη απάντηση στα ερωτήματα αυτά δεν υπάρχει, οι πνευματικότητα ενδέχεται να διαφέρει πολύ από άτομο σε άτομο. Υπάρχουν άνθρωποι που βλέπουν τη ζωή σαν ένα δώρο, που δεν ξεχνούν ότι είναι θνητοί, που αγαπούν τη ζωή και τους ανθρώπους ακριβώς για το εφήμερο της ζωής, και άνθρωποι που πιστεύουν ότι είναι τόσο καταπληκτικά όντα που τους αξίζει κάθε ανταμοιβή και τιμή και ότι όλοι οι άλλοι είναι κομπάρσοι στην ταινία που λέγεται ζωή και στην οποία οι ίδιοι πρωταγωνιστούν.
Η διαμόρφωση της πνευματικότητας ξεκινά με τη γέννηση, και εξελίσεται αργά καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής. Σε μεγάλη ηλικία είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει η πνευματικότητα ενός ατόμου ξαφνικά. Το άτομο, έχοντας επενδύσει τεράστιο χρόνο στην ανάπτυξη της πνευματικότητας, αμφισβητεί οτιδήποτε έρχεται σε αντίθεση με αυτήν και αρνείται πολλές φορές να δει τις βλάβες στην πνευματικότητα του που τον οδηγούν σε λάθος πεποιθήσεις και παράλογες συμπεριφορές.
Από την πνευματικότητα, του ατόμου, διαμορφώνεται η ταυτότητα. του ατόμου. Ταυτότητα είναι η υποκειμενική αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας. Ποιοι νιώθουμε πως είμαστε.
Απο την ταυτότητα, διαμορφώνονται οι πεποιθήσεις, του ατόμου, δηλαδή τα ακράδαντα πιστεύω του. Πεποίθηση είναι π.χ. το ότι πιστεύω ότι ο ήλιος θα ανατείλει από την ανατολή. Πεποίθηση είναι το ότι είμαι άχρηστος. Πεποίθηση είναι το ότι όλοι οι ξένοι είναι εχθρικοί. Πεποίθηση είναι το ότι "όλα τα αφεντικά είναι εκμεταλευτές". Πεποίθηση είναι το ότι "όποιος φύγει από το μαντρί τον τρώει ο λύκος". Πεποίθηση είναι το ότι κανείς δεν νοιάζεται για εμένα. Πεποίθηση είναι το ότι "παρ' ολα αυτά έχω κάποιον ανώτερο σκοπό στη ζωή μου"...
Απο τις πεποιθήσεις προέρχονται οι ικανότητες μας. Αν πιστεύω ότι είμαι νικητής (ταυτότητα) θα αποκτήσω την πεποίθηση ότι μπορώ να νικήσω και θα αναπτύξω τις κατάλληλες ικανότητες. Αν έχω την πεποίθηση ότι όλοι γύρω μου είναι απατεώνες, και την πεποίθηση ότι για να επιβιώσω θα πρέπει να είμαι καλός στην απάτη, θα αναπτύξω ανάλογες ικανότητες. Αν έχω την πεποίθηση ότι είναι καλό να νοιαζόμαστε και βοηθάμε τους αλλους, τότε θα αναπτύξω την ικανότητα να συναισθάνομαι τους άλλους για να μπορώ να ξέρω πως αισθάνονται για να μπορώ να τους βοηθήσω. Οσο πιο ισχυρές οι πεποιθήσεις μας, τόσο πιο ανεπτυγμένες οι ικανότητες μας.
Ανάλογα με τις ικανότητες, προκύπτει η συμπεριφορά των ατόμων προς το περιβάλον...
Ας δούμε δύο παραδείγματα για να δούμε την τεράστια επίδραση της πνευματικότητας στην συμπεροφορά μας.
Παράδειγμα 1ον: Μεγαλωσα σε περιβάλον όπου όλοι με θεωρούσαν το κέντρο του κόσμου. Οτι ζητούσα το έπαιρνα. Ημουν ο απόλυτος άρχοντας του περιβάλοντος. Ο εγωισμός δεν είναι κακό πράγμα. Ισα ίσα. Που βοηθάει στην ανάπτυξη. Μέσω του ανταγωνισμού. Τι με νοιάζει για τους άλλους; Γεννήθηκα και θα πεθανω μόνος. Θα κατακτήσω τη ζωή. Θα της πιώ το μεδούλι. Θεός; Ποιος θεός; δε βλέπεις τους παπάδες; .... (πνευματικότητα). Εγώ όμως δεν είμαι σαν τους άλλους... Εγώ είμαι καταπληκτικός τυπος... Κανείς δεν μπορεί να μου αρνηθεί κάτι.... Δε με ξέρετε καλά εμένανε.....(ταυτότητα) Ο κόσμος είναι εδώ και θα τον απολαύσω όσο μπορώ. Δεν μπορώ να αλλάξω τον κόσμο. (πεποιθησεις) και δικαιούμαι να απολαύσω όσο περισσότερα πράγματα μπορώ. Δεν είμαι ίδιος με τους άλλους. Είμαι καλύτερος. Και δικαιούμαι να απολαύσω περισσότερα. (πεποιθήσεις) Είμαι καλός στα σπορ, τα πάω πολύ καλά με τις γυναίκες, έχω βρεί μια καλή δουλειά (ικανότητες) , ειμαι ωραίος τύπος, εχω χιουμορ (ικανότητες) και τα εχω καλά με όλους (συμπεριφορά).
Παράδειγμα δεύτερον: Πιστεύω ότι ο κόσμος δε μου ανήκει. Οτι ανήκει στις γενιες που θα έρθουν. (πνευματικότητα). Πιστεύω ότι είμαι ο τυχερός κληρονόμος της ζωής και ότι οφείλω να την προστατεύσω (ταυτότητα) Πιστεύω ότι ολοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα σε βασικά αγαθά όπως το νερό και το φαγητό. (πεποίθηση). Νοιώθω την ανάγκη να βοηθάω τους άλλους ανθρώπους για να φτιάξουμε μια καλύτερη ανθρωπότητα (ικανότητα) και το κάνω όπου και όποτε μπορώ (συμπεριφορά).
Η διαμόρφωση των φλοιών της συνείδησης, είναι ταυτόχρονη και αμφίδρομη. Από το περιβάλλον προς την πνευματικότητα, και από την πνευματικότητα προς το περιβάλλον. Οταν το άτομο αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αλλάξει την συμπεριφορά του, τότε αλλάζει πρώτα τις ικανότητες του, και μετά αν χρειαστεί τις πεποιθήσεις του. Σπανιότατα αλλάζει κάτι πέραν αυτών και συνήθως η αλλαγή περιορίζεται στις ικανότητες. Η αντίσταση στην αλλαγή από το περιβάλλον προς τα μέσα είναι πολύ ισχυρή.
Το αντίθετο συμβαίνει με την αλλαγή από μέσα προς τα έξω. Οταν δηλαδή αλλάζει ένας εσωτερικός κύκλος, αλλάζουν άμεσα και θεαματικά όλοι οι εξωτεροι του. Οταν αλλάξει η πνευματικότητα μας, αλλάζουν την ίδια στιγμή η ταυτότητα μας, οι πεποιθήσεις μας, οι ικανότητες μας και η συμπεριφορά μας.
Τη γνώση αυτή έχει η τηλεόραση εδώ και χρόνια. και αλλάζει κατ΄ευθείαν την πνευματικότητα μας...
Επαναλαμβάνοντας μας συνεχώς ότι είμαστε μοναδικοί, ότι έχουμε μοναδικές ανάγκες να ικανοποιήσουμε, ότι μας αξίζει το καλύτερο, ότι μια ζωή την έχουμε και πρέπει να την ζήσουμε, μας αλλάζει την πνευματικότητα. Δείχνοντας μας συνεχώς πρότυπα όμορφων, χαμογελαστών, φρεσκοπλυμενων, εγκληματικων, εγωιστικών κτηνών, η τηλεόραση μας εμφυτεύει πεποιθήσεις ότι σημασία έχουμε μόνο εμείς και η προσωπική μας επιβίωση σε βάρος των άλλων, ότι οι άνθρωποι είναι κτήνη που πολεμάνε και σκοτώνουν ο ένας τον άλλο, ότι απαιτείται φύλαξη και αστυνόμευση, ότι έτσι κι αλλιώς ποτέ ο κόσμος δεν ήταν ποτέ δίκαιος, ότι αν δεν υπογράφαμε το μνημόνιο θα καταστρεφόμασταν (πεποιθήσεις) και εμείς, βλέποντας ότι δεν μπορουμε να αλλάξουμε τον κόσμο (πεποίθηση) συνεχίζουμε να δουλεύουμε και να προσπαθούμε να επιβιώσουμε ατομικά (συμπεριφορά με τις ανάλογες ικανότητες). Με τον τροπο αυτό κρατούνται τα πράγματα σε τάξη.
Οταν όμως αλλάξει η πνευματικοτητα, αλλάζουν αμέσως ΟΛΟΙ οι κύκλοι. Αλλαγή στην πνευματικότητα συνεπάγεται αλλαγή στην ταυτότητα, στις πεποιθήσεις,στις ικανότητες και τις συμπεριφορές. Σε περίπτωση που το άτομο αλλάξει πνευματικότητα, η αλλαγή από το κέντρο προς τα έξω είναι αυτόματη και εντυπωσιακή. Ομως για να αλλάξει η πνευματικότητα ενός ατόμου, θα πρέπει το άτομο αυτό να εκτεθεί σε εμπειρίες συγκλονιστικές που θα το κάνουν να αλλάξει ολόκληρη την κοσμοθεώρηση του και τη στάση του απέναντι στη ζωή. Τέτοιες εμπειρίες μπορεί να είναι ένα ατύχημα που μας φέρνει κοντά στο θάνατο, ή η συναναστροφή με έναν άνθρωπο που μας επηρρεάζει τόσο βαθιά που να αναθεωρήσουμε την πνευματικότητα μας ή η εμπειρία μιας κατάστασης που μας σοκάρει και μας συγκλονίζει.
Ελπίζω ότι τώρα που η κρίση θα αρχίσει να ακουμπάει όλο και περισσότερους συμπολίτες μας, που θα συγκλονιστούν όταν χάσουν τις περιουσίες τους και μείνουν χωρίς δουλειά, η πνευματικότητα μας θα αλλάξει με τέτοιο τρόπο που θα αποκτήσουμε την πεποίθηση ότι μπορούμε να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο, χωρίς αυτες τις τεράστιες ανισότητες, χωρίς βία και πολέμους, θα αναπτύξουμε την ικανότητα να αγαπάμε και να βοηθάμε τους συνανθρώπους μας και θα δώσουμε ένα τέλος στην ανισότητα, τη μιζέρια και τη δυστυχία, πρώτα στη χώρα μας και μετά σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ

Επίδομα μαλάκα...

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Μια μαθήτρια: ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ!!!


άνθρωποι άκαρδοι, ανίκανοι, σε όλα άχρηστοι...κι όμως λέγονται πρωθυπουργοί, υπουργοί, βουλευτές κλπ!
Γιατί;
Κάνω "μάθημα" με ανύπαρκτους καθηγητές, καθηγητές που δεν ξέρουν πόσο κάνει 1+1, καθηγητές που δεν αγαπούν τα παιδιά..που σου μιλάνε σα σκουπίδι!!
Κάνω μάθημα χωρίς βιβλία(μου έδωσαν cd που δε λειτουργούν)...αλλά συγνώμη ξέχασα...ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ!!!
Έφεραν γύρω μου τον πόνο, τη δυστυχία,
τη γκρίνια, τα νεύρα..γιατί έτσι ήθελαν, χωρίς να ρωτήσουν κανέναν!!
Άφησαν ξένους να μου κάνουν κουμάντο...χωρίς να με ρωτήσουν αν εγώ θέλω...ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ!!!
Το μόνο που με νοιάζει είναι να τελειώσω το "σχολείο", κι αφού τους βάλω τα γυαλιά με την επιτυχία μου-παρά τις όλες ελλείψεις σε βιβλία, καθηγητές και σχολεία-θα φύγω!!
Αφού αυτοί δε με θέλουν μορφωμένη αυτοί...κι εγώ δε τους θέλω πάνω από το κεφάλι μου!!
Δε θέλω πια να βγαίνω έξω και να κοιτάω γύρω μου μήπως και μου επιτεθούν!
Δε θέλω να πέφτω για ύπνο και να φοβάμαι μήπως μπουν στο σπίτι μου!
Δε θέλω να καταστρέψω τη ζωή μου γι αυτούς!!
Δε θέλω να φύγω επειδή το θεωρώ εύκολη λύση..μα δε μου αφήνουν περιθώρια...ο Έλληνας δε βάζει μυαλό, όταν ατό αλλάξει θα αλλάξει και η κατάσταση στη χώρα μας!
Δε θέλω να φοβάμαι το συνάνθρωπο μου...θέλω να τον έχω φίλο μου...κι ενωμένοι να τα αντιμετωπίσουμε όλα...ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ...ΕΛΕΟΣ!!!!!!!
Μια μαθήτρια

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Βρήκαν αρχαίο "θησαυρό" στο Μεγανήσι.

13

Η διετής έρευνα των αρχαιολόγων, έφερε στο φως σημαντικά ευρήματα.
Ανάμεσα στα οποία έναν ασύλητο μυκηναϊκό τάφο, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες πρόκειται για σύμπλεγμα μυκηναϊκών τάφων... των οποίων η αποκάλυψη αποτελεί μεγάλο ζήτημα για όλη την περιοχή και όπως τόνισε ο κύριος Ζαβιτσάνος "αναμένουμε την επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο Πολιτισμού για να δούμε πως θα διαχειριστούμε το όλο θέμα".
Πριν από δύο χρόνια, το Πανεπιστήμιο της Κρήτης μαζί με την 36η Εφορία Αρχαιοτήτων Παλαιολιθικών Κλασικών Χρόνων Μεσολογγίου με την άδεια του υπουργείου Πολιτισμού, έκαναν επιφανειακές έρευνες στην περιοχή και κατέγραψαν τα σημεία ενδιαφέροντος για να προχωρήσουν στην ανασκαφή.
Η έκταση στην οποία γίνονται οι ανασκαφές μετά το 2005, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αγοραστεί τμηματικά από εταιρεία βρετανικών συμφερόντων της οποίας μεγαλομέτοχος είναι ο τραπεζίτης λόρδος Ροτσάιλντ.
Πάντως, αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι το σύμπλεγμα των νήσων αποτελούν "απομεινάρια" μεγάλης χερσονήσου κατά την Ομηρική εποχή...

briefingnews.gr

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Ο "ποιοτικός" πολιτικός λόγος και τα "υβριστικά" ιστολόγια....

- "Θα σε πλακώσω"
- "Δεν πας στο διάολο ρε μ........α;"

Οσοι πίστεψαν ότι η παραπάνω στιχομυθία ανήκει σε ιστολόγους ή άλλους χρήστες του διαδικτύου... έκαναν λάθος....
Είναι λόγια που ειπώθηκαν στο ελληνικό κοινοβούλιο και μάλιστα από ιστορικά στελέχη του.
Η πρώτη "ατάκα" ανήκει στον κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη της Ν. Δημοκρατίας και η δεύτερη στην κ. Βάσω Παπανδρέου!!!
Εκεί κατέληξε φραστική τους αντιπαράθεση η οποία περιελάμβανε και πολλά ακόμα κοσμητικά επίθετα..... και σύμφωνα με τα δελτία ειδήσεων παρολίγον να εξελιχθεί και σε χειροδικία...
Αυτοί είναι οι εκπρόσωποι των επωνύμων βουλευτών του κοινοβουλίου που κατά καιρούς καταφέρονται κατά των ανώνυμων ελλήνων ιστολόγων και τους αποκαλούν συκοφάντες και υβριστές.....
Στην χώρα που γέννησε την δημοκρατία και μια από τις κύριες αρχές της την ελευθερία του λόγου αυτή είναι η χρήση (του λόγου) που επεφύλαξαν οι ψηφισμένοι από τον ελληνικό λαό βουλευτές.
Οταν λοιπόν, τα λόγια που εκστομίζονται μέσα στον "ναό" της δημοκρατίας σύμφωνα με κάποιους (αν και πολύ το αμφισβητώ την τελευταία διετία), είναι αυτού του επιπέδου, σίγουρα το να αποκαλείς "καθίκι"τον Καστανίδη που τόλμησε να ανακατευτεί με τον εξαθλιωμένο λαό, ως απλός και κοινός Ελληνας, δεν είναι και μεγάλη ύβρις.....
Παιδιά, φίλοι μου, καλοί μου συμπατριώτες οφείλουμε να συγκρατηθούμε.
Οχι ξεπεσμός στο επίπεδο του κοινοβουλευτικού λόγου...
Ας κρατήσουμε την δέουσα σοβαρότητα...
Ας φερθούμε με πατριωτισμό και δικαιοσύνη.
Οι τύποι θέλουν σύντομες δίκες και κρέμασμα.
ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ.

ΘΑΝΟΣ