ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Η αυθεντικότητα της Μάνης και της ιστορίας της πρέπει να διατηρηθεί.

Όλοι γνωρίζουν την Μάνη άλλοι λίγο και άλλοι περισσότερο. Άλλοι έχουν θετικές απόψεις και άλλοι αρνητικές. Κάπου στην Μέση υπάρχουν οι «Ειδήμονες», αυτοί που την νοιώθουν περισσότερο.Η Μάνη λοιπόν που αρχικά ονομαζόταν Μαίνη, είναι γεωγραφικά η περιοχή που καταλαμβάνει το ακρωτήριο Ταίναρο.Η ιστορία της χάνεται στο παρελθόν, όπως αποδεικνύουν δύο κρανία που βρέθηκαν στο σπήλαιο Απήδημα. Μετά τον πρώτο μηχανικό καθαρισμό τους στα εργαστήρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, χρονολογήθηκαν αρχικά μεταξύ 300.000 και 100.000 χρόνων πριν από σήμερα και αποδόθηκαν, με καθαρά μορφολογικά κριτήρια, στον ανθρωπολογικό τύπο του Homo sapiens praesapiens. Από τότε και μέχρι σήμερα ο ρόλος της ήταν σημαντικός, σε όλες τις περιόδους της ιστορίας, και συνετέλεσε σε πολλές από αυτές σημαντικά στην διαμόρφωση της.Δίκαια κάποιοι την θεωρούν μάνα της Ελλάδος, και καταφύγιο των κατατρεγμένων σε όλες τις δύσκολες στιγμές της ιστορίας μας.Είναι λοιπόν απαραίτητο να στεκόμαστε αντικειμενικοί κριτές, και να θεραπεύουμε την αλήθεια όταν αναπαράγουμε σελίδες από την δράση των Μανιατών.
Μανιάτες πειρατές
Το Ταίναρο από την εποχή της Σπαρτιατικής ακμής ήταν, και τόπος συγκέντρωσης μισθοφόρων, και αυτό ήταν βιοποριστικό επάγγελμα, επειδή η περιοχή είναι φτωχή για να συντηρήσει τους κατοίκους της. Ένα άλλο διάστημα τον 18ο αιώνα υπήρξε και ορμητήριο πειρατών.Αυτό το γεγονός παρουσιάστηκε φέτος τον Αύγουστο με την αρωγή του δήμου Οιτύλου στο πόρτο Βοίτυλο, με την ονομασία «πειρατική βραδιά».Ο μεγαλύτερος εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, και με αυτή την αφορμή θα σχολιάσω καλοπροαίρετα μερικά κακώς κείμενα που διαπίστωσα, και κάποια από αυτά έχετε και εσείς την ευκαιρία να διαπιστώσετε από το video που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Το γεγονός είμαι σίγουρος πώς στήθηκε καλόπιστα, αλλά πιθανόν λόγω ελλείψεως χρόνου, ή και μερικής άγνοιας από μέρος των συντελεστών, προέβαλε μια εικόνα αλλά και συνήθειες, που δεν έχουν καμιά σχέση με την ιδιοσυγκρασία και τον χαρακτήρα των Μανιατών. Εκτός από αυτό υπάρχουν και κάποιες ιστορικές ανακρίβειες που πιθανόν να διαστρεβλώσουν την ιστορική αντικειμενικότητα.Ο συμπαθέστατος αφηγητής αναφέρει το Ταίναρο σαν όρος, και το 1770 μ.χ. δεν υπήρχε μπέης στην Μάνη. Πρώτος μπέης ήταν ο Τζανέτος Κουτήφαρης (1776-1779).
Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, ο τελευταίος μπέης της Μάνης
Πιθανόν να υπήρξαν και κάποιες άλλες αλλα το θέμα δεν είναι τόσο το τυπικό ιστορικό, αλλά το χρώμα που απορρέει από τα δρώμενα, και οι εικόνες που χαράζονται βαθειά, και αλλοιώνουν την πραγματική εικόνα για τα δρώμενα.Οι Μανιάτες ήταν Κουρσάροι ή Πειρατές πράγματι, το επίθετο Κουρσαράκος το επιβεβαιώνει, αλλά διαφορετικοί από τους άλλους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, εφορμούσαν από τις άγριες ακτές και κούρσευαν τα πλοία που αγκυροβολούσαν λόγω των καιρικών συνθηκών. Σε άλλες περιπτώσεις κάποια διατηρούσαν μικρά και ευέλικτα πλοία και δραστηριοποιούντο στην ανοικτή θάλασσα, κουρσεύοντας, εχθρικά πλοία, αλλά και άλλους πειρατές.
Οι Μανιάτες ήταν Πειρατές Πειρατών.
Σε καμιά περίπτωση όμως δεν ήταν ίδιοι με τον Τζάκ Σπάροου της επικαιρότητας, αν και το θέμα πουλάει.Αλλά το σημαντικότερο ατόπημα είναι ή εμφάνιση του Μπέη. Ο Μπέης ήταν το σεβαστότερο πρόσωπο της Μάνης και η συμπεριφορά του καμιά σχέση δεν έχει με τον παρουσιαζόμενο, αλλά ούτε και ή στολή του. Ουδόλως θα πήγαινε να υποδεχθεί τον πειρατή στην παραλία, ο οποίος πειρατής συνήθως ήταν υποτακτικός του.Ακόμη περισσότερο δεν θα τολμούσε, ο πειρατής να του φέρει δώρο «χανούμισες».Δεν συνάδει με τα έθιμα ούτε το δουλεμπόριο ούτε οι λάγνες απολαύσεις ούτε οι αισθησιακοί ανατολίτικοι χοροί.Χαριτολογόντας θα έλεγα πώς τον Μπέη που είχε τέτοια δραστηριότητα, θα τον έσφαζε η «Μπέησα», αν όχι ή γυναίκα ή Μάνα.
Άντε και του χρόνου αλλά με περισσότερη σοβαρότητα και προσκολλημένοι στα πραγματικά ήθη, και την ιστορικοί αλήθεια.
Αν υπάρχει κάτι διαφορετικό στην Μάνη, που υπάρχει είναι, η σκληρότητα του τοπίου και των ανθρώπων της, που πηγάζει από την Δωρική απλότητα και λιτότητα.
Ίσως είναι το μόνο Δωρικό που υπάρχει στην εποχή μας, ας το αφήσουμε να διατηρηθεί, και να χαιρόμαστε εμείς την μοναδικότητα του, και ο τόπος την αποκλειστικότητα.
Μερικά από αυτά που εμφανίζονται στο Video τα βρίσκουμε παντού και εύκολα.

Δείτε το video.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΟΝΟ ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΑ ΣΧΟΛΙΑ