ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Ελληνικός πολιτισμός, πριν από 300.000 χρόνια...

.....ΑΠΟΣΙΩΠΕΙΤΑΙ

Γράφει ο Σπύρος Μακρής

Είναι πολλά εκείνα που δεν γνωρίζουμε για τον Ελληνικό Πολιτισμό πέραν του 2000 π.Χ και ειδικότερα παλαιότερα του 10.000. Όμως κομμάτι-κομμάτι την κάθε φορά η εικόνα του παζλ συμπληρώνεται…
Η συγκάλυψη ενός πολιτισμού, του Αρχαίου Ελληνικού, είναι γνωστή σε όσους ασχολούνται σθεναρά με αυτόν. Κάποτε υπήρξε ανώτερος και τεχνολογικά ανεπτυγμένος.
Υπήρχε μία Αρχαία Παγκόσμια Ελλάδα. Στο diadrastika.com, είμαστε πεπεισμένοι για αυτό.
Κατά καιρούς έρχονται στο φως ευρήματα που το επιβεβαιώνουν, αλλά «κάποιοι» τα θάβουν επιμελώς…
Σε παλαιότερη ανάρτησή μας, είχαμε μιλήσει για πηνία πάχους μίας τρίχας, που βρέθηκαν στα Ουράλια Όρη και η ηλικία τους φτάνει ή και ξεπερνάει τα 300.000 χρόνια.
Τώρα, όπως πληροφορούμαστε από τον Παναγιώτη Δαρίβα, στην εφημερίδα «Komsomolskaya Pravda» με ημερομηνία 22 Αυγούστου 2003 ο ανταποκριτής Andrey Pavlov, γράφει τα εξής:
Στα Ουράλια Ορη βρέθηκαν ίχνη ενός πολιτισμού που εξαφανίστηκε.
Οι επιστήμονες έχουν μείνει άναυδοι γιατί τα αντικείμενα που βρήκαν, είναι ηλικιας 100.000 ετών και είναι από βολφράμιο.

Το βολφράμιο είναι εκείνο το, γνωστό σε όλους, «συρματάκι» που χρησιμοποιείται στις κοινές λάμπες πυρακτώσεως.
Αυτό που δεν είναι γνωστό, είναι πως πάνω σε αυτά τα τριχοειδή πηνία ή σπείρες, Ρώσοι επιστήμονες, εντόπισαν να είναι γραμμένες κάποιες φράσεις με ελληνικά γράμματα, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στην αρχική φωτογραφία (πάνω-πάνω).
Θα διαπιστώσετε πως ξεχωρίζουν οι λέξεις ΡΟΤΟΡ και ΩΡΑ.
Κατά συνέπεια, διαπιστώνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα:
Υπήρχε ένας πανάρχαιος πολιτισμός τεχνολογικά υπερσύγχρονος.
Γνώριζε πάρα πολύ καλά να επεξεργάζεται απειροελάχιστα μικρά αντικείμενα.
Κατείχε την γνώση αλλά και τα εργαλεία της νανοτεχνολογίας, όπως την ονομάζουμε σήμερα και επιπλέον μπορούσε να χαράσσει επάνω σε αυτά γράμματα.
Οι κατασκευαστές αυτοί ονόμαζαν τα εξαρτήματα που έφτιαχναν με χαρακτήρες του ελληνικού αλφαβήτου, γιατί προφανώς ήταν Έλληνες ! ! !
Η ηλικία των τεχνουργημάτων υπολογίζεται να ξεπερνάει τα 100.000 χρόνια και μπορεί ενδεχομένως να φτάνει και πέρα από τα 300.000 ! ! !
Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η γνώση προήλθε από τον Σείριο, ή ότι οι Έλληνες ήρθαν από εκεί. Όμως η ουσία δεν αλλάζει.
Υπήρξε κάποτε ένας Αρχαίος Τεχνολογικά Ανεπτυγμένος Πολιτισμός.
Ο Ελληνικός.

diadrastika.com

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλασε το πανηγύρι κι η αποστολή εξετελέσθη...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ​

Τα «μάζεψαν» οι αγρότες και η παράσταση έλαβε τέλος.
Η πολιτική ζωοπανήγυρις του κ. Μπούτα με παράτες και γραφικότητες, που ανέλαβε να οργανώσει το ΚΚΕ, κέρδισε τις επιδοκιμασίες όλων των μέσων μαζικής εξημέρωσης.
Κι έτσι mission accomplished, όπως ίσως να είπαν και τα μεγάλα αφεντικά στο παρασκήνιο.
Τι ακριβώς παίχτηκε;
Πάνω από μια εβδομάδα οι ηγεσίες της ΝΔ, του ΚΚΕ και της κυβέρνησης έψαχναν ένα τρόπο να «ξεφουσκώσουν» τα μπλόκα.
Να μην επιτρέψουν την κλιμάκωση των αγροτικών κινητοποιήσεων.
Όλοι τους έτρεμαν τη στιγμή που τα χωριά θα αποφάσιζαν να κατέβουν και τότε, ποιός θα μπορούσε να ελέγξει την αγροτιά;
​Άλλωστε τα περισσότερα μπλόκα στήθηκαν από τους γνωστούς αγροτοσυνδικαλιστές της ΝΔ και του ΚΚΕ, για τα μάτια του κόσμου, όχι για να κινητοποιηθούν οι αγρότες, αλλά για να μην κινητοποιηθούν.
Για να μην υπάρξουν ανεξάρτητα συντονιστικά που θα ένωναν αγροτόκοσμο εναντίον του καθεστώτος κατοχής, εναντίον του ξεκληρίσματος των αγροτών.
Έτσι εξαρχής οι αγροτοσυνδικαλιστές της ΝΔ και του ΚΚΕ έδωσαν μάχη να μην υπάρξει ενότητα των αγροτών.
Έφτιαξε ο καθένας το ταμπούρι του στο μπλόκο που έλεγχε κομματικά και δεν επέτρεψε να

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Παρατηρήσεις στην δημοσίευση του κου Κ.ΜΑΝΟΥ με τίτλο :

Για μια μεγάλη και ανατρεπτική αλλαγή! 
Όταν τα γνήσια προϊόντα του προσκυνημένου στη Νέα Τάξη πολιτικού μας συστήματος ευαγγελίζονται την "μεγάλη και ανατρεπτική αλλαγή".
Όταν κάνουν λόγο για ... "αλλεργία των Ελλήνων στις μεταρρυθμίσεις, ή ροπή προς τον λαϊκισμό " , τι να εννοούν ;
Μα φυσικά ότι αυτοί είναι οι υγιείς φορείς της μεγάλης ανατρεπτικής αλλαγής .
Το ισχυρίζονται δε με μια αθωότητα καταπληκτική η οποία είναι μέρος της τακτικής που εφαρμόζουν.
Αρκεί να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα μιας ούτως ή άλλως πουλημένης πολιτικής την οποία άσκουσαν και ασκούν διεφθαρμένες κυβερνήσεις και βεβαίως να ενοχοποιήσουν τον λαό για αλλεργία στις μεταρρυθμίσεις και ροπή προς τον λαϊκισμό.
Με αυτόν τον τρόπο λαμβάνουν την πρωτοβουλία να διαπιστώσουν την φαυλότητα την οποία θα κληθούν στο μέλλον να αντιμετωπίσουν φυσικά δια των επιταγών των αφεντικών τους.
Ο λαός ενοχοποιημένος απλά νομίζει ότι ο επίδοξος "Σωτήρας " του, που θα φέρει την ανατρεπτική αλλαγή, εμφορείται απο τις δικές του ιδέες περί, διαφθοράς, αναξιοκρατίας, πολιτικού καιροσκοπισμού, ανικανότητας των κυβερνώντων κλπ.
Αρκεί μια δεύτερη ματιά όμως σε αυτά που "διαπιστώνει" ο κ. Μάνος για να καταλάβουμε ότι:
Ο ίδιος δεν έχει καμία συμμετοχή ή ευθύνη για όλα αυτά.
ΟΙ καλοί μας εταίροι και η περικαλλή τρόικα απλά μα συμβουλεύουν να πάρουμε μέτρα που θα έπρεπε να έχουμε ζητήσει από μόνοι μας επομένως και αυτοί ουδεμία ευθύνη έχουν.
Μισό λεπτό κύριε Μάνο γιατί δεν μας τα λές καλά.
Ακολουθείς την προσφιλή τακτική των Λαϊκιστών που καταγγέλλεις .
Τα βάζεις δηλαδή όλα σε ένα τσουβάλι.
Αναρωτιέστε "Γιατί, έπρεπε τάχα η τρόικα να μας ζητάει ακομμάτιστη διοίκηση;
Ή πιο γρήγορη απονομή της δικαιοσύνης;
Σύγχρονη Παιδεία; " αλλαγές που θα έπρεπε να επιθυμούμε εμείς οι ίδιοι .
Έτσι μας λέτε !
Για την ακομμάτιστη διοίκηση θα συμφωνούσαμε ,εάν δεν υποκρύπτει την "αποστείρωση" της Δημοκρατίας απο το "μικρόβιο" της Λαϊκής βούλησης.
Ακόμα και για την γρήγορη απονομή της Δικαιοσύνης δεν θα είχαμε αντίρρηση, εάν δεν υποκρύπτει την χειραγώγησή της σε μια εξυπηρέτηση ενός συστημικού "δικαίου" έναντι του εθνικού δικαίου.
Ας δούμε τώρα τι αλλαγές θα έπρεπε να επιθυμούμε προκειμένου να έχουμε μια "Σύγχρονη παιδεία".
Θα έπρεπε να επιθυμούμε την κατάργηση μαθημάτων και σχολικών εκδηλώσεων Εθνικού και θρησκευτικού χαρακτήρα, σαν να μην έφταναν η μέχρι τώρα βλάβες που έχουν προξενήσει "οι εκσυγχρονιστές" σαν και εσάς στην παιδεία.
Ας θυμηθούμε τις άπειρες προσπάθειες "εκσυγχρονισμού" επεμβαίνοντας σε γλώσσα, ιστορία, θρησκεία, εθνικές εκδηλώσεις , αρχαίες παραδώσεις, τον Ελληνικό πολιτισμό και σε ένα πλήθος εκπαιδευτικών τομέων που σκοπό έχουν να αλλοιώσουν τον εθνικό χαρακτήρα στο κυριότερο εθνικό κεφάλαιο, την Παιδεία, προς όφελος βεβαίως της ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ (Πολυπολιτισμικής) που ευαγγελίζεστε.
Η άρνηση λοιπόν που φοβόσαστε δεν υποκινείται απο κανένα ανόητο και χυδαίο πολιτικό σύστημα, (του οποίου άλλωστε είστε προϊόν) αλλά πηγάζει απο το κύριο κύτταρο της Δημοκρατίας και συστατικό της Ελληνικής κοσμοθέασης τον ΛΑΟ .
Μην ματαιοπονείτε λοιπόν αυτά που προσπαθείτε να μας στερήσετε "εκσυγχρονίζοντάς" μας είναι βαθειά γραμμένα στο ΕΘΝΙΚΟ DNA των Ελλήνων τόσο βαθειά όσο βαθειά είναι ριζωμένος ο ΛΑΣ απο τον οποίο γεννήθηκε ο Ελληνικός ΛΑΟΣ.
Ιωάννης Κατσουλέας Κομνηνός

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Η συνωμοσία του Ωρίωνος

The Orion Conspiracy Part 1

Watch part 2 here: https://www.facebook.com/gamemmaster/videos/10208205739838536/

Δημοσιεύτηκε από Mike Nikolaou στις Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016
The Orion Conspiracy Part 2

Watch part 1 here: https://www.facebook.com/video.php?v=10208205619715533

Δημοσιεύτηκε από Mike Nikolaou στις Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Καλή Ανατολή...

Ο κόσμος που ξέραμε έχει αλλάξει και δεν υπάρχει επιστροφή -6 προβλέψεις για το κοντινό μέλλον

του Michael Forrester
Ακριβώς πριν από τέσσερα χρόνια, περάσαμε μια πύλη προς το άγνωστο.
Βρισκόμαστε σε ένα μέρος όπου η ανθρώπινη συνείδηση δεν υπήρξε ποτέ.
Υπήρξαν αμφισβητίες και σκεπτικιστές σχετικά με τη διαδικασία της αφύπνισης, αλλά η αφύπνιση είναι εδώ ... και τώρα δεν υπάρχει γυρισμός.
Η νέα ενέργεια τους αγκαλιάζει όλους, διάχυτη και αναμφισβήτητη, ακόμη και αυτούς που την αρνούνται.
Σε καμία άλλη στιγμή στην ιστορία αυτού του πλανήτη, η ανθρώπινη συνείδηση δεν είχε εξυψωθεί όσο τώρα.
Η Γη και οι κάτοικοί της είναι πλέον σε πορεία για να αλλάξουν την φύση των ανθρώπινων πληθυσμών σε τέτοιο βαθμό, που οι κοινωνίες θα είναι αγνώριστες σε λιγότερο από 50 χρόνια και δεν υπάρχει απολύτως κανένας και τίποτα που να μπορεί να το σταματήσει.
Φανταστείτε η ίδια μελωδία να παίζει στο ραδιόφωνο σας για ολόκληρη την ζωή σας.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει στην Γη.
Η Γη έχει συνηθίσει και προσαρμοστεί στην ίδια μελωδία τα τελευταία 300.000 χρόνια.
Ίδια συχνότητα με ελάχιστη ή καμία αλλαγή, μέχρι τώρα.
Σε αντίθεση με αυτά που λένε τα βιβλία της

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Προς τους αγρότες επιστολή


Φίλε Πιτσιρίκο,
Από μακριά κοιτώντας την πατρίδα, βλέπω γνώριμες από το παρελθόν καταστάσεις, απελπισία, οργή και αγανάκτηση. Οι αγρότες στους δρόμους, αποκλείουν ξανά τις εθνικές οδούς –όχι όμως τα λιμάνια και τα αεροδρόμια– και απαιτούν την απόσυρση όλου των διατάξεων του νομοσχεδίου που τους αφορά.
Θεμιτό, βέβαια, αν ξεχάσουμε το γεγονός πως και η αγροτιά πίστεψε με ελαφρά την καρδία την προεκλογική μπαρουφολογία του Τσίπρα και της παρέας του.
Το πώς θεώρησαν ότι θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του ένα κόμμα κι ένας πολιτικός που την επομένη του δημοψηφίσματος έκανε το 62% του ΟΧΙ, ένα πελώριο «Ναι» προδοσίας και υποταγής, είναι πραγματικά απορίας άξιο.
Θα όφειλαν να ρωτήσουν εκατό φορές τον εαυτό τους σχετικά με την «πολιτική» στάση της Αγροτιάς από την εφαρμογή των μνημονίων και μετά.
Θα έπρεπε να κάνουν και λίγη αυτοκριτική για το «εμάς δεν μας έχει αγγίξει η κρίση» που ήταν βασικό motto της Ελληνικής επαρχίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2013 οπότε κι εγκατέλειψα την χώρα.
Όταν ο κόσμος στις πλατείες –με τον λάθος ίσως τρόπο– διεκδικούσε την δημοκρατία και την αποκατάσταση της αξιοπρέπειας του, τα μηχανήματα των αγροτών δεν βγήκαν να κλείσουν τις εθνικές οδούς. Έμειναν στα χωράφια και οι αγρότες στα καφενεία.
Χρόνια τώρα, κρυμμένοι πίσω από τις φορολογικές απαλλαγές που καθιέρωσε το ΠΑΣΟΚ και οι λοιπές μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις, μπουκωμένοι από τις επιδοτήσεις των Βρυξελλών και εκμεταλλευόμενοι την χαμηλά αμειβομένη και ανασφάλιστη εργασία των αλλοδαπών, «την έβγαζαν πέρα».
Θα πει κάποιος – και με το δίκιο του – πως δεν συμπεριφέρονταν έτσι όλοι οι αγρότες.
Το ίδιο όμως συνέβαινε και συμβαίνει με τους γιατρούς (δεν είναι όλοι Πατούληδες), τους δικηγόρους (δεν είναι όλοι Μαντούβαλοι), τους δικαστικούς (δεν είναι όλοι εντεταλμένοι υποτακτικοί της εκάστοτε κυβέρνησης), τους παπάδες (που δεν είναι όλοι αντίχριστοι), τους πολιτικούς (που δεν είναι όλοι Τσίπρες, Βενιζέλοι και Σαμαράδες). Και πάει λέγοντας.
Όμως, πόσο απέχει αυτό που περιγράφω από την συνολική εικόνα;
Ας αναρωτηθούμε όλοι και πάνω από όλα οι ίδιοι οι αγρότες.
Και βέβαια συμφωνώ μαζί σου πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς προφήτης για να δει πως το τελικό αποτέλεσμα των σημερινών αγροτικών κινητοποιήσεων θα είναι

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Μάνη: Ανυπότακτο κάλλος

Το γραφικό Λιμένι τη νύχτα. Εδώ θα βρείτε μερικές από τις καλύτερες ψαροταβέρνες της Πελοποννήσου

Κείμενο Φωτογραφίες : Ηρακλής Μήλας

Η Μέσα Μάνη ή Προσηλιακή, η «κατεξοχήν» Μάνη, ένας τόπος ακραίος, κυριολεκτικά-γεωγραφικά και μεταφορικά- ιδιοσυγκρασιακά. Είναι τόπος άγονος, άνυδρος, πετροσπαρμένος.
Αντί να φυτρώνουν δέντρα, φυτρώνουν πύργοι.
Κανείς δεν μπορεί να περιγράψει τα συναισθήματα και τις δονήσεις που εκπέμπει αυτή η γη.
Κανείς δεν μένει αδιάφορος.
Τη Μάνη ή θα την αγαπήσεις ή θα τη μισήσεις. Μέση οδός δεν υπάρχει.
Παλιό συγκρότημα αποθηκών στον Γερολιμένα, που σήμερα έχει μετατραπεί σε ατμοσφαιρικό ξενοδοχείο
Ερχόμενοι από τη Μεσσηνιακή (Έξω) Μάνη, το πρώτο χωριό που συναντούμε είναι το Οίτυλο, που και στην «όψη» μοιάζει να βρίσκεται στο μεταίχμιο των δύο περιοχών.
Πρόκειται για ένα όμορφο, μεγάλο χωριό, που κάποτε, πριν από τον 18ο αιώνα, αποτελούσε την άτυπη «πρωτεύουσα» ολόκληρης της Μάνης.
Γύρω στα 1675, περίπου 800 Οιτυλιώτες, οι περισσότεροι μέλη της σπουδαίας οικογένειας των Στεφανόπουλων, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το χωριό για να γλυτώσουν από μια τεράστια βεντέτα που ξέσπασε ανάμεσα στην οικογένειά τους και τον, τουλάχιστον, αμφιλεγόμενο, Λυμπεράκη Γερακάρη, πειρατή και αυτοανακηρυγμένο Μπέη της Μάνης.
Οι περισσότεροι από όσους γλύτωσαν από τις κακουχίες του ταξιδιού, κατέληξαν στο Καργκέζε της Κορσικής, το οποίο σήμερα είναι αδελφοποιημένο με το Οίτυλο.
Η Βάθεια είναι ο πιο διάσημος και πολυφωτογραφημένος οικισμός της Μάνης
Κατηφορίζοντας από το Οίτυλο, επιβάλλεται μια στάση στη Μονή Ντεκούλου (ή Δεκούλου), ένα «ιδιωτικό» μοναστήρι του 16ου αιώνα, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μεταβυζαντινά μνημεία της Μάνης.
Εδώ έγιναν οι διαβουλεύσεις ανάμεσα στον Θεόδωρο Ορλώφ και τους Μανιάτες οπλαρχηγούς, που οδήγησαν στη συμμετοχή της Μάνης στην αποτυχημένη επανάσταση του 1770, γνωστή ως «Ορλωφικά».
Στο καθολικό του θα δείτε μια εντυπωσιακή τοιχογραφία που αναπαριστά τον Παντοκράτορα πλαισιωμένο από τον ζωδιακό κύκλο.
Στον κόλπο του Οίτυλου, στη βόρεια πλευρά, βρίσκουμε το Καραβοστάσι, στον βυθό του οποίου σε μικρή απόσταση από την ακτή έχουν βρεθεί ένα αρχαίο ναυάγιο, αρχαίοι ραβδωτοί κίονες και αμφορείς του 2ου π.Χ. αιώνα. Στη νότια όχθη, βρίσκεται το γραφικό Λιμένι, κάποτε διαβόητο πειρατικό λημέρι, γνωστό γι' αυτό το λόγο και ως «Μικρό Αλγέρι», όπου κυριαρχεί ο πύργος των Μαυρομιχαλαίων, το ονομαστό «Παλάτι».
Από την Αρεόπολη προς το νότο
Από το Οίτυλο τα σκήπτρα της «πρωτοκαθεδρίας» της Μάνης τα πήρε η Αρεόπολη.
Η πρώτη εντύπωση της μικρής κωμόπολης από τον κεντρικό δρόμο, είναι μάλλον αποκαρδιωτική, αλλά αλλάζει άρδην όταν εισχωρήσουμε στην καρδιά του παλιού οχυρωμένου οικισμού, όπου η πέτρα κυριαρχεί παντού, στα ατμοσφαιρικά καλντερίμια, τους επιβλητικούς πύργους και τις γραφικές εκκλησίες.
Μέχρι τον 18ο αιώνα, η Αρεόπολη ήταν ένα σχετικά ασήμαντο χωριουδάκι, με το σλάβικο όνομα «Τσίμοβα».
Η αναβάθμιση αλλά και η αλλαγή του ονόματός της, προς τιμήν του θεού του πολέμου, οφείλεται εν πολλοίς στην παρουσία της σπουδαίας οικογένειας των Μαυρομιχαλαίων και κυρίως στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, όγδοο και τελευταίο Μπέη της Μάνης.
Σούρουπο στο λιμανάκι του Γερολιμένα
Παίρνοντας τον κεντρικό οδικό άξονα, Αρεόπολης-Γερολιμένα-Βάθειας-Ακροταίναρου, θα συναντήσουμε πολλά γραφικά χωριά με πυργόσπιτα και δεκάδες βυζαντινές εκκλησίες.
Το πρώτο χωριό στο οποίο αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο είναι η Χαριά με τα όμορφα πυργόσπιτα.
Στον Πύργο Διρού, νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ της «αναγκαιότητας» μια επίσκεψης στα περίφημα σπήλαια του Διρού.
Νοτιότερα, στα δεξιά (δυτικά) του δρόμου, θα κάνουμε μια παράκαμψη στη Χαρούδα, για να δούμε κάποια εντυπωσιακά όσο και μυστηριώδη μεγαλιθικά κτίσματα, άγνωστης προέλευσης και χρονολόγησης.
Ανάλογα κτίρια θα δούμε και σε άλλα χωριά της Αποσκιερής Μάνης, όπως στους Ανω Μπουλαριούς, αλλά και σε οικισμούς της Προσηλιακής Μάνης, όπως στη Ζούδα.
Στο Τηγάνι και το Κατωπάγκι
Στο χωριό Αγιος Γεώργιος θα στρίψουμε δεξιά με κατεύθυνση τον όρμο του Μέζαπου (όπου κάποιοι τοποθετούν την ομηρική Μέσση), άλλο ένα ξακουστό λημέρι πειρατών.
Φτάνοντας στην Αγία Κυριακή, ακολουθούμε για λίγες εκατοντάδες μέτρα τον χωματόδρομο, μέχρι το τέλος του.
Από αυτό το σημείο ξεκινάει το μονοπάτι που οδηγεί στο τραχύ Τηγάνι.
Εντυπωσιακή και σπανιότατη αγιογραφία με τον ζωδιακό κύκλο γύρω από τον Παντοκράτορα, στη Μονή Δεκούλου
Ανάμεσα στα κοφτερά βράχια που καλύπτουν όλο το «χερούλι» του Τηγανιού, θα δείτε κάποιες πολύ ιδιαίτερες αλυκές (οι ντόπιοι τις αποκαλούν «σγούρνες»), σε «ομάδες», με πέτρινα χωρίσματα. Λέγεται ότι υπάρχουν τόσες όσες και οι ημέρες του χρόνου.
Σε αυτό το άγριο μέρος, «εξορίζονταν» οι «αχαμνόμεροι», οι «παρακατιανοί», αυτοί που είχαν χάσει στα μανιάτικα παιχνίδια εξουσίας.
Στην υπερυψωμένη και πεπλατυσμένη απόληψη του ακρωτηρίου, βρίσκονται τα λιγοστά ερείπια ενός κάστρου, που από πολλούς ταυτίζεται με το κάστρο της Μεγάλης Μαΐνης.
Επιστρέφοντας στον χωματόδρομο, συνιστούμε ανεπιφύλακτα να ακολουθήσετε ένα ακόμα μονοπάτι, αυτό που κατηφορίζει στις απόκρημνες πλαγιές του Μεζαλίμονα και οδηγεί στην κρυμμένη, βραχοσκέπαστη Αγήτρια (Παναγία Οδηγήτρια).
Φεύγοντας από την Αγία Κυριακή, αξίζει να περιπλανηθούμε λίγο στο Κατωπάγκι, αυτή την πλατιά, επίπεδη και εύφορη, για τα δεδομένα της Μέσα Μάνης, χερσόνησο, που πήρε το όνομά της από το γεγονός ότι «εκεί κάτω απαγκιάζει», λόγω του βραχώδους «παραπετάσματος» του Κάβο Γκρόσσο. Κάπου ανάμεσα στην Κηππούλα και την περιοχή Ανω Πούλα, στο «οροπέδιο» του Κάβο Γκρόσσο, τοποθετείται η αρχαία Ιππόλα, που αναφέρεται από τον Παυσανία.
Η βραχοσκέπαστη Αγήτρια, στις απόκρημνες πλαγιές του Μεζαλίμονα
Στα βυζαντινά ξωκλήσια της Ανω Πούλας θα δούμε αρχαία αρχιτεκτονικά μέλη, που θεωρείται ότι ανήκαν στο ιερό της Ιππολαΐτιδας Αθηνάς.
Από εδώ, μέσω Οχιάς, θα μπορούσαμε να φτάσουμε στον Γερολιμένα, αλλά έχουμε αφήσει εκκρεμότητες στο τμήμα του κεντρικού δρόμου που παρακάμψαμε με τη βόλτα μας στο Κατωπάγκι.
Το πιο σημαντικό αξιοθέατο σε αυτό το κομμάτι της διαδρομής είναι ένα από τα πιο ιστορικά χωριά της Μάνης, η Κοίτα, η «πολυπυργού».
Εδώ θεωρείται ότι υψώθηκαν οι πρώτοι πύργοι, από μέλη αρχοντικών οικογενειών που προέρχονταν από το Νίκλι της Αρκαδίας.
Η επίδραση αυτών των οικογενειών ήταν τεράστια, όχι μόνο όσον αφορά την αρχιτεκτονική διαμόρφωση της Μάνης, αλλά και όσον αφορά τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής, σε βαθμό που οι νικητές στις τοπικές διαμάχες εξουσίας να αποκαλούνται εκτός από «μεγαλογενήτες» και «νικλιάνοι».
Στην Κοίτα διατηρούνται σήμερα σε αρκετά καλή κατάσταση 28 πυργόσπιτα και 11 πολεμόπυργοι.
Από τον Γερολιμένα στο «Τέλος του Κόσμου»
Ο Γερολιμένας, που υπήρξε για σχεδόν έναν αιώνα το σημαντικότερο εμπορικό-διαμετακομιστικό κέντρο της Μάνης, είναι σήμερα ένα ήσυχο παραθαλάσσιο θέρετρο, όπου μπορούμε να ξαποστάσουμε για λίγο, πριν συνεχίσουμε ακόμα νοτιότερα. Στα Αλικα θα βρούμε το νότιο «πέρασμα» που συνδέει Αποσκιερή και Προσηλιακή Μάνη, τον δρόμο που οδηγεί στη Λάγια.
Λίγα χιλιόμετρα μετά τα Αλικα, στρίβοντας αριστερά (βόρεια) φτάνουμε στις «αετοφωλιές» του όρους Σαγγιάς, τα «ξεχασμένα χωριά, Μουντανίστικα, Λεοντάκη και Πέπο.
Εμείς, όμως, θα συνεχίσουμε προς Ακροταίναρο. Ακολουθεί η Βάθεια, το πιο «διάσημο» χωριό της Μάνης, γνωστό από αφίσες και καρτ ποστάλ.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, χτισμένο πάνω σε έναν λόφο, με πυκνή δόμηση και επιβλητικούς διαδοχικούς πύργους, 6 εκ των οποίων ενοικιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του '70 για διάστημα 20 ετών και ανακαινίσθηκαν υποδειγματικά από τον ΕΟΤ.
Οι πύργοι λειτούργησαν ως ξενώνες για κάποια χρόνια, δίνοντας και πάλι ζωή, έστω και λίγο, στο ερειπωμένο χωριό. Δυστυχώς, όταν στα τέλη του '90, οι πύργοι επέστρεψαν στους ιδιοκτήτες του, αυτοί βρήκαν δυσβάστακτο το κόστος συντήρησης, με αποτέλεσμα η πανέμορφη Βάθεια να ξαναπέσει σε «χειμερία νάρκη».
Ηλιοβασίλεμα στο Μέζαπο με το ακρωτήρι Τηγάνι στο βάθος
Το Ακροταίναρο ( ή Κάβο Ματαπάς, από το αρχαίο «Μεταπέα Ακρα»), μία από τις «πύλες του Αδη» κατά την αρχαιότητα, στην αρχή του σχηματίζει ένα στενό «λαιμό», μια λωρίδα γης που «συμπιέζεται» από τον όρμο Πόρτο Μαρινάρι, δυτικά, όπου βρίσκεται ο οικισμός Μαρμάρι, με τρεις ωραίες αμμουδερές παραλίες, και τον όρμο Πόρτο Κάγιο («Λιμάνι των Ορτυκιών, από το γαλλικό «Port aux Cailles») στα ανατολικά, με τον ομώνυμο οικισμό.
Ανάμεσα στους δύο όρμους, πάνω σε έναν λόφο, στην τοποθεσία Χάρακες, δεσπόζει ο επιβλητικός πύργος Γρηγορακάκη.
Επιστρέφοντας προς τα πάνω
Από το σημείο που βρισκόμαστε, μόνο προς Βορρά μπορούμε να κινηθούμε.
Ανηφορίζοντας τον πρόσφατα ασφαλτοστρωμένο δρόμο που περνάει πάνω από το Αχίλλειο, θα φτάσουμε σε ένα ακόμα ιστορικό χωριό, τη Λάγια, που κάποτε είχε πάνω από 1.000 κατοίκους.
Οι πύργοι της είναι ιδιαίτεροι, καθώς όσο ψηλώνουν τόσο μεγαλύτερη κλίση παίρνουν προς τα μέσα, δίνοντας την εικόνα κόλουρης πυραμίδας.
Νυχτερινή άποψη από τον παλιό οχυρωμένο οικισμό της Αρεόπολης
Βορειότερα στον κεντρικό δρόμο της Προσηλιακής Μάνης και αφού περάσουμε την παραλιακή Κοκκάλα, θα φτάσουμε στο Νυφί με τους ωραίους πύργους.
Από τον οικισμό Βίγλα στην άκρη του, ξεκινάει μονοπάτι, που αρχικά φτάνει στην εγκαταλειμμένη Μονή Κουρνού, σε μια τοποθεσία με το σπάνιο για τη Μάνη προνόμιο, να διαθέτει δύο πηγές γάργαρου νερού.
Συνεχίζοντας το μονοπάτι μετά τη Μονή Κουρνού, θα βρούμε τη θέση της αρχαίας Αιγίλας.
Κάτω από το Νυφί, βρίσκεται ο πανέμορφος όσο και διάσημος (από διαφημίσεις, αλλά και την ταινία «Tempest-Καταιγίδα» του Τζων Κασσαβέτη) όρμος της Αλύπας.
Συνεχίζουμε με κατεύθυνση τον όρμο της Κολοκυθιάς και τον παραλιακό Κότρωνα, στη θέση της αρχαίας Τευθρώνης.
Πριν από τον Κότρωνα θα δούμε την όμορφη παραλία της Χαλικιάς, ενώ λίγο μετά την είσοδό μας στο χωριό, ένα στενό δρομάκι κατηφορίζει στην όμορφη «διπλή» παραλία, που σχηματίζεται στο σημείο όπου μια λεπτή λωρίδα γης, οδηγεί στη χερσονησίδα Σκοπά.
Ηρθε ή ώρα να κλείσει η διαδρομή, η ώρα που θα «περικυκλώσουμε» ολοκληρωτικά τη Μέσα Μάνη.
Το πρώτο χωριό που θα συναντήσουμε είναι το Φλομοχώρι, με τα εντυπωσιακά και άριστα συντηρημένα πυργόσπιτα. Λίγο πιο πάνω, βρίσκονται τα Λουκάδικα, που απλώνονται στις πλαγιές δύο λόφων.
Στον έναν από αυτούς βρισκόταν η ακρόπολη της αρχαίας Τευθρώνης, γι' αυτό και οι ντόπιοι αποκαλούν την τοποθεσία «Κάστρο».

Τελευταίο σημαντικό χωριό πριν επιστρέψουμε στην Αρεόπολη, είναι ο Πύρριχος, με αξιόλογο αρχαιολογικό χώρο και δύο παμπάλαια πηγάδια, τα οποία θρυλείται ότι υπάρχουν από την εποχή που πέρασε από εδώ ο Παυσανίας, κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ.. Μύθος ή πραγματικότητα;

Στη Μάνη δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος!

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Η Μητρόπολη Αθηνών χτίστηκε στην Πλάκα γιατί.....

.....η Πανεπιστημίου θεωρήθηκε ερημική περιοχή!
Κατεδαφίστηκαν 72 εκκλησίες για οικοδομικά υλικά και χρειάστηκαν 20 χρόνια μέχρι να αποπερατωθεί


Mε την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και τον ορισμό της Αθήνας ως πρωτεύουσα της χώρας, κρίθηκε απαραίτητο να δημιουργηθεί μια μητροπολιτική εκκλησία στο κέντρο της πόλης. Οι πρώτες σκέψεις ήταν να χτιστεί κοντά στην πλατεία Συντάγματος ή στην πλατεία Ομονοίας.
Η δεύτερη πρόταση ήταν να χτιστεί στην περιοχή που βρίσκεται σήμερα η καθολική εκκλησία του Αγίου Διονυσίου στην Πανεπιστημίου, αλλά απορρίφθηκε επειδή θεωρήθηκε ερημική και απόμακρη! Τελικά οικοδομήθηκε στο κέντρο της παλαιάς Αθήνας, στην περιοχή της Πλάκας.
Ο ναός είναι αφιερωμένος στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Λήψη από την πλατεία Συντάγματος το 1865. 
Φωτογράφος : Paul Baron des Granges
Στην πλατεία, που βρίσκεται σήμερα ο ναός, παλαιότερα υπήρχαν κτίσματα τα οποία κατεδαφίστηκαν. Δίπλα της περνούσε η οδός «Ντέκα» που ξεκινούσε από το Σύνταγμα και κατέληγε στο Μοναστηράκι, η οποία μετά την αποπεράτωση του ναού ονομάστηκε Μητροπόλεως. Χρειάστηκαν 20 χρόνια και συνολικά 3 αρχιτέκτονες για να ολοκληρωθεί, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Μέχρι την οικοδόμηση της, ως μητροπολιτικός ναός λειτουργούσε η εκκλησία της Αγίας Ειρήνης στην οδό Αιόλου


Τα εγκαίνια της εκκλησίας πραγματοποιήθηκαν 21 Μαΐου 1862.Φωτογράφος Κωνσταντινίδης, 1869.
Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1842 και τον σχεδιασμό ανέλαβε ο Δανός αρχιτέκτονας Θεόφιλος Χάνσεν, που σχεδίασε την Ακαδημία Αθηνών και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Τα πρώτα αρχιτεκτονικά σχέδια του Χάνσεν ήταν ένας συνδυασμός δυτικών στοιχείων αναγεννησιακού και γοτθικού χαρακτήρα.
Ωστόσο, οι εργασίες διακόπηκαν μετά από έναν χρόνο λόγω έλλειψης χρημάτων. Το υπέρογκο για την εποχή ποσό κατασκευής, καλύφθηκε από εράνους, από την εκποίηση εκκλησιαστικής περιουσίας και από προσωπικές δωρεές του Βασιλιά Όθωνα και του ευεργέτη Γεωργίου Σινά. Συνολικά 72 εκκλησίες κατεδαφίστηκαν για να χρησιμοποιήσουν το υλικό τους στην οικοδόμηση της Μητρόπολης
Η Μητρόπολη των Αθηνών το 1874 . Δεξιά η Παναγία η Γοργοεπίκοος – Αγ. Ελευθέριος. Λεπτομέρεια φωτογραφίας του Pascal Sebah . Ταυτοποίηση:Δέσποινα Δρεπανιά..

Πανοραμική εικόνα της Μητρόπολης στην Αθήνα του 1900
Τη συνέχεια των εργασιών ανέλαβε ο Δημήτριος Ζέζος, ο οποίος πρόσθεσε βυζαντινά στοιχεία. Ωστόσο το 1857 πέθανε δίχως να καταφέρει να παραδώσει το έργο. Για την τελική μορφή της εκκλησίας, που είναι τρίκλιτη βασιλική με τρούλο με βυζαντινά και νεοκλασικά στοιχεία, υπεύθυνοι είναι ο Γάλλος αρχιτέκτονας Francois Boulanger και ο Παναγιώτης Κάλκος.
Ο πρώτος βασιλικός γάμος που τελέστηκε στην Ελλάδα ήταν του διαδόχου Κωνσταντίνου με την πριγκίπισσα Σοφία. Η άμαξα των νεονύμφων μπροστά από την Μητρόπολη Αθηνών, 27 Οκτωβρίου 1889
Η Μητρόπολη της Αθήνας είναι συνδεδεμένη με σημαντικές στιγμές της νεοελληνικής ιστορίας.
Το χτύπημα των καμπανών της σήμανε άλλοτε χαρμόσυνα και άλλοτε δυσάρεστα γεγονότα.
Εκεί εορτάστηκε το 1864 η Ένωση των Επτανήσων με την υπόλοιπη Ελλάδα, οι στέψεις, και οι γάμοι των Ελλήνων Βασιλέων καθώς και οι κηδείες πρωθυπουργών και άλλων σημαντικών προσώπων. Τα τελευταία χρόνια η εκκλησία βρίσκεται με σκαλωσιές και επισκευάζεται από τις ζημιές που προκλήθηκαν από τους σεισμούς που έπληξαν την Αθήνα το 1981 και 1999.

kerdos.gr

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Σεξουαλική επαφή, συγχώνευση της αύρας και καρμικές ανταλλαγές


Στη σεξουαλική επαφή οι καρμικές επιρροές περνούν αμέσως από το ένα άτομο στο άλλο.
Η επαφή είναι σαν την συγχώνευση δυο ηλεκτρικών συστημάτων και μέσω αυτής της συγχώνευσης ο ένας απορροφά οτιδήποτε βρίσκεται στην αύρα του άλλου.
Αν ένα άτομο έχει πολύ μολυσμένο κάρμα, που σημαίνει ότι έχει κάνει ή σκεφτεί πολύ άσχημα πράγματα, αυτές οι καρμικές επιρροές στην αύρα του περνούν στην αύρα του άλλου ατόμου και το άλλο άτομο μοιράζεται τα αποτελέσματα του κακού κάρμα του.
Αν καρμικά είναι πολύ φορτωμένο και έχει πολλά χρέη να πληρώσει, αυτός που κάνει σεξ μαζί του κληρονομεί αυτά τα χρέη και πρέπει επίσης να τα πληρώσει. Αυτά τα χρέη πληρώνονται υλικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά, με αποτυχίες και επιτυχίες· δεν υπάρχει διαφυγή.
Ένα δεύτερο φαινόμενο που συμβαίνει με τη συγχώνευση της αύρας μέσω σεξ είναι ότι οι ασθένειες που δημιουργούνται στο νοητικό και στο αστρικό σώμα ενός άνδρα εισχωρούν αμέσως στο αστρικό και στο νοητικό σώμα της γυναίκας, πηγαίνουν στο αιθερικό της σώμα και ύστερα εκδηλώνονται στο φυσικό σώμα.
Παρόλο που μπορεί να μην απορροφήσει ασθένειες άμεσα από το

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

«Τέλος» πειρατείας στους υπολογιστές και στα tablet.

Είμαστε όλοι ένοχοι εκ προοιμίου.
Ας πληρώσουμε κάτι ακόμα για την βιομηχανία θεάματος που το 2015 έκανε ρεκόρ εισπράξεων παγκοσμίως [2].
Σήμερα πληρώνουμε τέλος πειρατείας στα μέσα αποθήκευσης και στο χαρτί Α4.
Δεν έχει σημασία γιατί τα χρησιμοποιούμε. Ένα ποσοστό πάει για κάποιους που δήθεν κλέβουμε!
Η κυβέρνηση δεν αποκλείει λοιπόν ένα τέλος 4% στα tablet και 2% στους υπολογιστές «ως αντιστάθμισμα για τα πνευματικά δικαιώματα που χάνονται από την ηλεκτρονική πειρατεία»!
Αυτό δίνει καταπληκτικές ιδέες για την αύξηση των εσόδων του κράτους:
Να μπει τέλος στα αυτοκίνητα και στα μηχανάκια γιατί τα χρησιμοποιούν ληστές τραπεζών.
Να μπει τέλος στα κινητά γιατί χρησιμοποιούνται για να ακούσουμε μουσική.
Να μπει τέλος στα μαχαίρια γιατί τα χρησιμοποιούν δολοφόνοι.
Να μπει τέλος στα εσώρουχα γιατί τα ισχυρά καθαριστικά πλυντηρίου μολύνουν το περιβάλλον.
Αν και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο η λεγόμενη «πειρατεία» και δεν ευθύνονται μόνο Έλληνες για τα «χαμένα» έσοδα (τα πια;;;) της παγκόσμιας βιομηχανίας θεάματος/πολιτισμού, παρόλα αυτά μόνο στην Ελλάδα επιβάλλεται προκαταβολικά «ποινή» χρήσης Η/Υ – Tablet αντί να προωθήσουμε τον ψηφιακό αλφαβητισμό.
Μήπως είναι καλύτερα να μπει τέλος στην ανοησία της a priori καταπάτησης «πνευματικής ιδιοκτησίας»; Διαφορετικά, αυτό το τέλος τι ακριβώς νόημα έχει πλην της πλήρους νομιμοποίησης του να κατεβάζουμε ότι γουστάρουμε, αφού το έχουμε ήδη πληρωμένο!!!
Είναι πιθανότερο το τέλος που θα επιβληθεί να μην πάει ούτε στους δημιουργούς σαν αντιστάθμισμα των «χαμένων» εσόδων τους από την «πειρατεία». Μάλλον θεωρούν ότι θα μπει στον κρατικό προϋπολογισμό για να κλείσει δημοσιονομικά κενά ως επιπλέον έσοδο. Νομίζουν ότι υπάρχει ακόμα φοροδοτική δυνατότητα στον απλό πολίτη που θα αγοράσει ένα tablet ή έναν υπολογιστή για το παιδί του ή τον εαυτό του.
Είναι δυνατόν μία από τις λιγοστές ελπίδες ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας που είναι η χρήση νέας τεχνολογίας για την αύξηση της παραγωγικότητας να πνίγεται από τις παράλογες απαιτήσεις μίας βιομηχανίας που μας έχει γίνει τσιμπούρι;
Αναφορές:

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Το θέμα είναι πώς κάποιο λάκο έχει η φάβα!!

Θέμα : "Καταγραφή Ειδικών Τραβηκτικών Δικαιωμάτων (SDR) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Και εγώ δεν ήξερα έψαξα όμως και έμαθα, τί είναι τα "Τραβηκτικά Δικαιώματα"...
Είναι κάτι σαν να "τρώει" ο μεγάλος αδελφός την προίκα τής αδελφής μας, που μάζευαν με κόπο τόσα χρόνια οι γονείς μας....
Δείτε όμως τον επιστημονικό ορισμό γιατί το ¨θέμα" ίσως να είναι σημαντικό.
Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα (Special Drawing Rights)
Τώρα που γνωρίζεται έστω και ακροθιγώς, (δεν χρειάζεται διάολε να είμαστε και οικονομολόγοι)
Δείτε και στην Διαύγεια την ανάρτηση τής ΑΔΑ
https://et.diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%9B%CE%94%CE%96%CE%97-8%CE%91%CE%93
Διαβάστε και το περιεχόμενο της,
https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%9B%CE%94%CE%96%CE%97-8%CE%91%CE%93?inline=true

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια....

Τίτλοι τέλους :
Μεγάλος αδελφός  : Άπαντες οι πολιτικοί Άνδρες, και Γυναίκες ως αδελφές εννοείται.
Η προίκα της αδελφής μας : Η πατρίδα μας, Η περιουσία μας, Τα παιδιά μας, Το μέλλον τους.
Οι γονείς μας  : Οι αξιότιμοι πρόγονοί μας, σε επίπεδο Λαού, η βάση, οι ανώνυμοι, οι άγνωστοι μαχητές της αρετής.

Σκηνοθεσία : Εξακόσια Εξήντα Έξι, (διεθνής κλεφτυλισμός)