ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

The hippy hippy way... στην οικονομική κρίση!

Αν φοβάστε ότι η οικονομική κρίση θα μας γυρίσει δεκαετίες πίσω, τώρα ήρθε η στιγμή να επιβεβαιώσουμε την είδηση. Εκτός από τους μισθούς, την καταναλωτική μας δύναμη και συμπεριφορά, η κρίση δημιουργεί "καταστάσεις" που φαίνονται έως και ελπιδοφόρες.
Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα που έκανε βρετανική ασφαλιστική εταιρεία, το 27% των βρετανών ηλικίας πάνω από 50 ετών, επιστρέφει στις παλιές καλές ρίζες του χίππικου κινήματος.
Σε μια χώρα που σαφώς δεν περνάει τη δική μας οικονομική "στενωπό", οι άνω των 50 ετών βρίσκουν εξαιρετική ιδέα, την κοινοβιακή λογική των '60's.
Ητοι μοιράζεσαι το σπίτι σου με άλλους, νοικιάζεις δωμάτια, δημιουργείς μια μικρή πανσιόν και μια μικρο-οικονομία εντός της οικίας σου. Τα οφέλη είναι σαφή. Οικονομίες κλίμακας σε ό,τι αφορά λογαριασμούς για ρεύμα, θέρμανση, τηλεπικοινωνίες και φυσικά ένα υποτυπώδες εισόδημα για τον ιδιοκτήτη του οικήματος.
Ενα εισόδημα που θα τον βοηθήσει να τα βγάλει πέρα, μέχρι (αν και εφόσον γίνει αυτό ποτέ) να βγει στη σύνταξη. Η παραπομπή στους hippies είναι ένα ακόμη φλεγματικό λογοπαίγνιο των βρετανών Η(ome)I(s)P(ension)pies.
H συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα έχει δει φυσικά τα πλάνα της για συνταξιοδότηση να κατακρημνίζονται, ενώ ταυτόχρονα η αξία της περιουσίας της σε ο.τι αφορά τα ακίνητα έχει πέσει δραματικά. Πρόκειται για ανθρώπους που βλέπουν το μέλλον που είχαν σχεδιάσει για τα γηρατειά τους να γίνεται μαντάρα. Οπότε ψάχνουν για εναλλακτικές.
Από το να πουλήσουν και να μεταφερθούν σε μικρότερα σπίτια, φαίνεται να προτιμούν να υιοθετήσουν μια πιο κοινοβιακή/συνεργατική σχέση με άλλους και να διατηρήσουν την περιουσία τους ως έχει.
Για σκεφτείτε το... κοινόβιο ΚΑΠΗ. Εχει προοπτικές...

Σοφία Βεργοπούλου

Υπογράψτε! “Η Γερμανία να πληρώσει στην Ελλάδα τις υποχρεώσεις της”

Γερμανία Πρέπει να Πληρώσει στην Ελλάδα τις Προ Πολλού Οφειλόμενες Υποχρεώσεις της’. Ο Γάλλος οικονομολόγος και σύμβουλος της Γαλλικής κυβέρνησης Jacques Delpla δήλωσε πρόσφατα ότι η Γερμανία χρωστάει περισσότερα στην Ελλάδα από ότι η Ελλάδα στην Γερμανία.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό, τουλάχιστον 300.000 Έλληνες πέθαναν από την πείνα.
Ο Μουσολίνι παραπονέθηκε στον Υπουργό του των Εξωτερικών, Κόμη Τσιάνο, « Οι Γερμανοί έχουν αρπάξει από τους Έλληνες ακόμη και τα κορδόνια των παπουτσιών τους ». Η Γερμανία και η Ιταλία επέβαλαν στην Ελλάδα όχι μόνο υπέρογκες δαπάνες κατοχής, αλλά και ένα αναγκαστικό δάνειο (κατοχικό δάνειο) ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μετά το τέλος του πολέμου, η Συνδιάσκεψη των Παρισίων επιδίκασε στην Ελλάδα 7,1 δισεκατομμύρια δολάρια για πολεμικές επανορθώσεις.
Ενδεικτικό της σημερινής αξίας των Γερμανικών υποχρεώσεων προς στην Ελλάδα είναι το ακόλουθο: εάν χρησιμοποιηθεί σαν τόκος ο μέσος τόκος των Κρατικών Ομολόγων των ΗΠΑ από το 1944 μέχρι το 2010, που είναι περίπου 6%, η σημερινή αξία του κατοχικού δανείου ανέρχεται στα 163,8 δισεκατομμύρια δολάρια και αυτή των πολεμικών επανορθώσεων στα 332 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στις 2 Ιουλίου 2011, ο Γάλλος οικονομολόγος και σύμβουλος της Γαλλικής κυβέρνησης Jacques Delpla δήλωσε ότι οι οφειλές της Γερμανίας στην Ελλάδα για το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ανέρχονται σε 575 δισεκατομμύρια δολάρια (Les Echos, Saturday, July 2, 2011).
Ο Γερμανός ιστορικός οικονομολογίας Dr. Albrecht Ritschl συνέστησε στην Γερμανία να ακολουθήσει μία περισσότερο μετριοπαθή πολιτική στην ευρωκρίση του 2008-2011, διότι ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη δικαιολογημένων απαιτήσεων για πολεμικές επανορθώσεις του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου (Der Spiegel, June 21, 2011, guardian.co.uk, June 21, 2011).
Ζητούμε από την Γερμανική Κυβέρνηση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς την Ελλάδα, πού εκκρεμούν για πολλές δεκαετίες, πληρώνοντας το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο, και πολεμικές επανορθώσεις ανάλογες των υλικών ζημιών, των εγκλημάτων και των λεηλασιών που διέπραξε η πολεμική μηχανή των Γερμανών.
Παρακαλώ επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.greece.org/blogs/wwii/ και υπογράψετε το Αίτημα του Φόρουμ Hellenic Professors and PhDs που ζητά από την Γερμανική Κυβέρνηση να πληρώσει το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο, και πολεμικές επανορθώσεις.
Η Ελλάδα λεηλατήθηκε και ερειπώθηκε από τους Γερμανούς όσο καμία άλλη χώρα κάτω από την κατοχή τους”.
Κώστας Τζάνος, Δρ Πυρηνικής Τεχνολογίας Για το Forum Hellenic Professors and PhDs


logia-tou-aera
από Siglitiki

Bουλευτές και πλούσιοι δεν πληρώνουν για την κρίση

Γρηγόρης Καλφέλης 
Καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ
Τα τελευταία μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, κατ’ επιταγή των δανειστών μας, θυμίζουν αυτό που έλεγε ο ολέθριος για την τύχη της Αργεντινής Κάρλος Μένεμ.
Με άλλα λόγια τα μέτρα αυτά συνιστούν «χειρουργική επέμβαση χωρίς αναισθησία» και θίγουν απαράδεκτα – για μια ακόμη φορά- τους φτωχότερους, δηλαδή τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, που βρίσκονται πια στα όρια της υπαρξιακής εξόντωσης.
Και βεβαίως όλοι θέλουμε να σώσουμε τη χώρα μας από τη θλιβερή χρεοκοπία, αλλά μόνο ορισμένοι υφίστανται αδικαιολόγητα το φοβερό κόστος των θυσιών μιας αναγκαίας αναπροσαρμογής, γιατί ούτως ή άλλως οι έλληνες δεν θα μπορούσαν να ζουν επ’ αόριστο με τα δανεικά (Stiglitz, «Freefall»).
Και απαριθμώ στη συνέχεια κάποιες κατηγορίες ανθρώπων και ομάδων , που δεν πληρώνουν τίποτε για τη χώρα μας η οποία χρεοκοπεί ή συνεισφέρουν απαράδεκτα λίγο (σε σχέση με τις δυνατότητές τους).
Και πρώτα- πρώτα θα αρχίσω από τους βουλευτές μας (χωρίς καμία διάθεση λαϊκισμού) . Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι έχουν γίνει κάποιες περικοπές τώρα τελευταία, εξακολουθώ να πιστεύω ότι η συνολική βουλευτική αποζημίωση των 8000 ευρώ το μήνα θα πρέπει να περικοπεί και άλλο, ιδίως όταν έχουν ακρωτηριαστεί μικρές συντάξεις των 600 ευρώ!
Και, βεβαίως, είναι αναγκαίο να συνυπολογίσουμε και όλα τα άλλα βουλευτικά προνόμια που υπάρχουν (ατέλειες στα τηλέφωνα, δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, δαπάνες για 3 ή 4 υπαλλήλους και τόσα άλλα).
Επομένως, είναι αναγκαίο να μειωθούν δραστικά όλα αυτά, κυρίως για να στείλουν οι βουλευτές ένα ισχυρό συμβολικό μήνυμα στον κόσμο, δηλαδή ότι και αυτοί υφίστανται κάποιες οδυνηρές εκπτώσεις στην προσωπική τους ζωή ( αφού η πολιτική είναι μεταξύ των άλλων και «διαχείριση συμβολισμών»).
Αλλιώς δεν θα πείσουν κανένα για τις θυσίες που πρέπει να γίνουν για να μη χρεοκοπήσει το κράτος μας!
Και το ίδιο ισχύει σε πολλαπλάσιο βαθμό και για τους βουλευτές του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. Μάλιστα, η πρόταση κάποιων ελλήνων ευρωβουλευτών να βοηθήσουν τη χώρα τους με ένα μισθό είναι επιεικώς απαράδεκτη, αν λάβει κανείς υπόψη τι παίρνουν!
Ίσως θα έπρεπε να δίνουν στην Ελλάδα το μισό του παχυλού τους μισθού για τα επόμενα τρία χρόνια, δηλαδή όσα χρόνια θα πληρώνουν όλοι οι Ελληνες το χαράτσι στα ακίνητα – μέσω της ΔΕΗ- για να καλυφθούν οι τρύπες του φετινού ελλείμματος.
Έπειτα υπάρχουν οι τράπεζες. Δεν θα ήθελα να θυμηθώ το περίφημο αξίωμα που έλεγε ο Μπρέχτ . Δηλαδή, «μπορεί να συγκριθεί η ληστεία μιας τράπεζας με την ίδρυση μιας τράπεζας»;
Επομένως, όλοι θέλουμε ένα ισχυρό τραπεζικό σύστημα. Όμως σήμερα οι τράπεζες δεν δίνουν ούτε ένα ευρώ σε επιχειρήσεις και ιδιώτες, ενώ την προηγούμενη δεκαετία της ευφορίας είχαν βγάλει τεράστια κέρδη.
Δεν θα έπρεπε λοιπόν να συνεισφέρουν κάτι και οι τράπεζες, με τη μορφή μιας έκτακτης εισφοράς;
Και το ίδιο ισχύει και για τους πλουσίους της χώρας μας. Υπενθυμίζω, ότι πριν από λίγο καιρό η κυβέρνηση της Ισπανίας επέβαλε ένα ειδικό φόρο στις 160.000 πλουσιότερες οικογένειες αυτής της χώρας.
Επιτέλους, δεν θα έπρεπε να γίνει κάτι παρόμοιο και εδώ; Δυστυχώς τόσο καιρό η κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε σε αυτό το επίπεδο. Και αυτό είναι το μεγάλο πολιτικό της πρόβλημα, αφού τα δυσβάστακτα βάρη της αποφυγής της χρεοκοπίας τα παίρνουν θλιβερά στους ώμους τους μόνο οι πιο αδύνατοι.
Αν λοιπόν δεν αλλάξουν αυτά τα μεγέθη, και δεν συνεισφέρουν και οι πλουσιότεροι στον αγώνα για τη σωτηρία της πατρίδας μας, τότε φοβάμαι ότι εκτός από το κλίμα μιας οικονομικής κατάρρευσης, θα βιώσουμε σε λίγο και ένα κλίμα κοινωνικής αποσύνθεσης (όπου ο καθένας θα κάνει ότι θέλει, χωρίς να υπολογίζει αν παραβιάζει ή όχι το νόμο)!
Ήδη ζούμε ένα τέτοιο παρακμιακό κλίμα στα πανεπιστήμια , όπου οι φοιτητές ετσιθελικά και παράνομα τα έχουν κλειδώσει (χωρίς να τους νοιάζει ποσώς, αν οι γονείς πληρώνουν).
Ποιο είναι το συμπέρασμα; Στον αγώνα για την αποφυγή της χρεοκοπίας πρέπει να συνεισφέρουν και οι πιο πλούσιοι!
Και μέχρι στιγμής δεν έχουν πληρώσει σχεδόν τίποτε!
tovimaparembasis

O Speedy Gonzales, η Εμπορική, το Δημόσιο χρέος...


Γ. Προβόπουλος...Τότε και σήμερα...
Αυτοί μας διοικούν!
375 επισκέψεις σε αντίστοιχα υποκαταστήματα, σε ΕΝΑΜΙΣΗ μήνα!!! 
Μαζί με τα Σαββατοκύριακα υπολογισμένα, σημαίνει 8,3 καταστήματα ανά ημέρα!!!
Χωρίς τα Σαββατοκύριακα...12,5 καταστήματα ανά ημέρα!!!
Είναι δυνατόν ??? 
Απρίλης 2005


Επίσκεψη Προβόπουλου σε Υποκαταστήματα
"Ο πρόεδρος της Εμπορικής Τράπεζας, Γ. Προβόπουλος, ολοκλήρωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη πρόγραμμα επισκέψεων σε 375 Υποκαταστήματα της Τράπεζας σε όλη την ελληνική επικράτεια. Το πρόγραμμα των επισκέψεων του κ. Προβόπουλου διήρκεσε ενάμιση μήνακαι, όπως τόνιζαν στελέχη της τραπεζικής αγοράς, πρόκειται για την πρώτη ύστερα από 20 χρόνια επίσκεψη επικεφαλής της Εμπορικής Τράπεζας στο σύνολο των καταστημάτων του ιδρύματος. Στόχος των επαφών του κ. Προβόπουλου ήταν η ενθάρρυνση και η αφύπνιση του προσωπικού της τράπεζας, ( σημειώστε το αυτό περί αφύπνισης γιατί θα μας χρειαστεί παρακάτω)... προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση του ιδρύματος στο αυξανόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον". 
Πηγή
 : Euro2day.gr (15/04/05  15:07)

ΣΧΟΛΙΟ 
375 επισκέψεις σε αντίστοιχα υποκαταστήματα, σε ΕΝΑΜΙΣΗ μήνα!!! 
μαζί με τα Σαββατοκύριακα υπολογισμένα, σημαίνει 8,3 καταστήματα ανά ημέρα! χωρίς τα Σαββατοκύριακα 12,5 καταστήματα ανά ημέρα!!!
Είναι δυνατόν ??? 
Μα και βέβαια δεν είναι, μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει η παραπάνω ανακοίνωση!
Μέσα σε 30 εργάσιμες, (δεν πιστεύω να νομίζει κανείς ότι οι υπάλληλοι ειδικά της Εμπορικής πηγαίνουν στη δουλειά Σαββατοκύριακο - αυτοί δεν θα πηγαίνανε ακόμα και η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού να γινότανε...), βγαίνει δηλ. στο 8άωρο, 12.5 καταστήματα/ημέρα.... 38 λεπτά ανά κατάστημα - χώρια οι μετακινήσεις στην Αθήνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα γενικότερα με τα νησιά μαζί!!! Όχι δηλαδή πως με τα Σαββατοκύριακα υπολογισμένα, βγαίνει πάλι το νούμερο, δεν βγαίνει με τίποτα!!! 
Τώρα, πως τα κατάφερε αυτός ο Speedy Gonzales να πάει σ' όλες τις γωνιές της Ελλάδας σε ενάμιση μήνα, ένας Θεός ξέρει! (άσε που τα περισσότερα νησιά θέλουν μισή μέρα πίσω μπρος με το αεροπλάνο). 
Να μια εξήγηση:
Στην Εμπορική σαν επαναπαυμένοι δημοσιοθεσίτες που χρειάζονται αφύπνισηόπως είπε και ο Προβόπουλος παραπάνω, (είδατε που μας χρειάστηκε η σημείωση?), αν τους είπαν ότι τους επισκέφθηκε ο πρόεδρος, όχι θα έλεγαν (???), σαν ωραίοι κοιμώμενοι, ώστε να εκτεθούν κιόλας? Μη γελάτε, είναι πολύ σοβαρά τα πράγματα! 
Πάμε τώρα στη δεύτερη και σπουδαιότερη εξήγηση του παγκοσμίου φαινομένου για τα ρεκόρ Γκίνες, των 375 επισκέψεων σε ενάμιση μήνα, που ανατρέπει όλα τα δεδομένα μέχρι σήμερα στην γενετική επιστήμη, αφού εκτός του Speedy Gonzales και του Road Runner που τρέχει με χίλια για να μην το προλάβει το κογιότκανείς άλλος δεν θα μπορούσε να το καταφέρει ! 

  

Ποια είναι αυτή ? Κλωνοποίηση φίλοι μου. 
Στείλανε κλώνους του κ. Προβόπουλου!!!
Κοιμώμενοι  κοιμώμενοι, αλλά είναι πολύ μπροστά (προφανώς) στηνγενετική επιστήμη  όχι παίζουμε...Γιατί θαρρείτε τους θέλανε τόοοοσο πολύ οι Γάλλοι; Επειδή είναι τράπεζα; (χου, χου, χου - καλό αστείο, η Εμπορική "τράπεζα")- αμ δε, ερευνητικός οργανισμός είναι και λίγοι τοχουν καταλάβει! 
Υπάρχουν κι αποδείξεις: Το προσωπικό της Εμπορικής πρέπει να απαρτίζεται αποκλειστικά απο επιστήμονες με ντοκτορά τουλάχιστον! Αλλιώς πώς να εξηγηθεί οτι το μέσο κόστος ανα εργαζόμενο, (αμοιβές, ασφαλιστικά, παροχές), στην Εμπορική ήταν 60.000 ευρώ/έτος, όταν στη Eurobank είναι 38.000, στην Πειραιώς 40.000 και πάει λέγοντας...Ακόμη και στην Εθνική, το κόστος ήταν 48.000/έτος. 
Ακούστε που σας λέω...γενετική, φίλοι μου, γενετική.
***Εξι χρόνια μετά, φαίνεται ότι τα πειράματα γενετικής στα εργαστήρια της Εμπορικής, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα στην  κλωνοποίηση, ώστε να δημιουργηθεί κλάδος γενετικής στο ελληνικό  χρηματιστήριο κι έτσι η Εμπορική, αντί να βρεθεί στα 200 ευρώ, αποσύρθηκε από το ταμπλό στο 1,76!!!
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως ο διοικητής της τράπεζας της Ελλάδας, Γιώργος Προβόπουλος, που κρατάει τα "κλειδιά" του δημοσίου χρέους, το 2006 πήρε και...επιστροφή φόρου από το Υπουργείο Οικονομικών.
Ακόμη...
4.051.949,01 ευρώ δήλωσε στην Εφορία ο Προβόπουλος κατά το έτος 2008...
Aπό τα ανωτέρω εισοδήματα των 4.051.949 ευρώ, σχεδόν το 100%, αποτελούν αυτοτελώς φορολογούμενα ποσά, τα οποία φορολογούνται με πολύ χαμηλότερο συντελεστή ή δεν φορολογούνται καθόλου με βάση το ελληνικό φορολογικό σύστημα.

Τώραπροτείνει λύσεις, ζητώντας από τον λαό άγρια λιτότητα...για να βγούμε απο το αδιέξοδο...Και βέβαια, εμείς οι...υπόλοιποι πρέπει να καταβάλουμε μεγαλύτερες θυσίες για να βγάλουμε την χώρα απο το αδέξιοδο που την οδήγησαν οι...κατά καιρούς Εθνοσωτήρες Κυβερνήτες Μας!!! 

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Είμαστε πρόβατα;;;



Τελικά αυτό το ερώτημα δύσκολα θα απαντηθεί, αρκετοί λένε ναι αρκετοί όχι και φυσικά η αληθεια βρίσκεται κάπου στην μέση.
Αλλά κατά την προσωπική μου άποψη μπορώ να πω ΙΣΩΣ.
Εδώ και δύο χρόνια ζούμε τον καιρό του Μνημονίου υπό τον Jeffry με τις προσταγές της Ε.Ε και του Δ.Ν.Τ,και το ζούμε με μία κατά τ`άλλα σοσιαλιστική κυβέρνηση.
Και βγαίνουν τώρα οι δημοσκοπήσεις και δείχνουν πως είναι μπροστά ο κολλητός του GAP o SAM, και αναρωτιέμαι υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι διαφορετικό απο αυτό που θέλει η Τρόικα και απαντάω όχι.
Το παιχνίδι είναι στημένο εδώ και χρόνια και πλέον ήρθε η ώρα του αλλά δεν μπορεί να είμαστε όμως τόσο αφελείς ώστε να πιστεύουμε πως με τον ΣΑΜ θα αλλάξει κάτι,αυτό είναι αδύνατο.
Τα αφεντικά τους ξέρουν τι ζητάνε και θα το πάρουν με κάθε τρόπο.
Αλλοίμονο στους μισθωτούς και τους μικρομεσαίους και φυσικά στα ΤΙΜΗΜΕΝΑ ΓΗΡΑΤΙΑ που τα ξεχνάνε όλοι οι πολιτικοί ανεξαρτήτου χρώματος.
Εχεις και την Αριστερα γενικώς να ζητάει μετά μανίας εκλογές χωρίς φυσικά όπως πάντα να ξέρει γιατί ζητάει εκλογές και χωρίς να μπορεί να καταθέσει μια πρόταση για την έξοδο απο την κρίση η έστω κάτι διαφορετικό.
Εχω την εντύπωση πως η αριστερά στην Ελλάδα είναι το δεκανίκι της εκάστοτε αντιπολίτευσης και κάνει το παιχνίδι της.
ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΒΑΤΑ???

http://allday-news.blogspot.com/

Πόντος ως Ανθεκτικότητα του Ελληνισμού



Νίκος Λυγερός - Πόντος ως Ανθεκτικότητα του Ελληνισμού.JPG

Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα "Ο Πόντος ως Ανθεκτικότητα του Ελληνισμού",
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011 | Σύλλογος Ποντίων Ρόδου "Ο Διγενής"

Η Γενοκτονία των Ελλήνων αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς των Ελληνικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στη Μικρά Ασία και Ανατολική Θράκη από την Άνοιξη του 1914 μέχρι το 1923. Θεωρείται μια από τις πρώτες σύγχρονες γενοκτονίες. Η γενοκτονία ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα, το οποίο η κυβέρνηση των Νεότουρκων έφερε σε πέρας με συστηματικότητα. Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησε ήταν ο ξεριζωμός, η εξάντληση στις κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, και τα στρατόπεδα θανάτου στην έρημο.
Η διεθνής βιβλιογραφία και τα κρατικά αρχεία πολλών χωρών βρίθουν μαρτυριών για το ειδεχθές έγκλημα, που διαπράχθηκε εναντίον του ελληνικού λαού. Η γενοκτονία των Ελλήνων πραγματοποιήθηκε παράλληλα με γενοκτονίες σε βάρος και άλλων χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δηλ. των Αρμενίων και των Ασσυρίων. O πρέσβης των Hνωμένων Πολιτειών στην Kωνσταντινούπολη Henry Morgenthau στο έργο του «Ambassador Morgenthau’s Story» (1918) τονίζει: «Οι Αρμένιοι δεν είναι ο μοναδικός υπό τουρκικό έλεγχο λαός, ο οποίος υπέφερε στα πλαίσια της πολιτικής «Η Τουρκία για τους Τούρκους». Την ιστορία που διηγήθηκα για τους Αρμένιους, θα μπορούσα να την έλεγα, με μερικές παραλλαγές, για τους Έλληνες και τους Ασσύριους. Πραγματικά, οι Έλληνες ήταν τα πρώτα θύματα αυτής της εθνικιστικής ιδέας.»
Οι εκτιμήσεις για τις ανθρώπινες απώλειες φτάνουν, κατά ορισμένους Έλληνες μελετητές τις 800.000 - 1.200.000 ψυχές. Στις 20 Μαρτίου 1922, ο Άγγλος διπλωμάτης Ρέντελ συνέταξε ένα μνημόνιο για τις τουρκικές ωμότητες σε βάρος των χριστιανών από το 1919 κι έπειτα. Στο προοίμιο αυτού του μνημονίου αναφέρεται:
«Η επίτευξη της ανακωχής με την Τουρκία, στις 30 Οκτωβρίου 1918, φάνηκε να επέφερε μια προσωρινή παύση των διωγμών των μειονοτήτων εκ μέρους των Τούρκων, που διαπράχθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου. Στην επιδίωξη αυτών των διωγμών, είναι γενικώς αποδεκτό ... ότι πάνω από 500.000 ‘Έλληνες εξορίστηκαν, εκ των οποίων συγκριτικώς ελάχιστοι επέζησαν...».
Στο 1998 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη «της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος». Τον Δεκέμβριο 2007 η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (International Association of Genocide Scholars ή IAGS) αναγνώρισε επίσημα τη γενοκτονία των Ελλήνων, μαζί με την γενοκτονία των Ασσυρίων.
Οι τουρκικές κυβερνήσεις αρνούνται πως υπήρξε γενοκτονία και τοποθετούν επισήμως το θάνατο των Ελλήνων στα πλαίσια των ευρύτερων απωλειών του πολέμου, του λιμού ή άλλων κοινωνικών αναταράξεων.
Greek Genocide is the term adapted by modern genocide scholars for the violent campaign instigated by the government of the Ottoman Empire against the Greek population of the Empire during World War I and its aftermath (1914--1923). The campaign, also known as the Pontian Genocide, included massacres, forced deportations involving death marches, and summary expulsions. According to various sources, several hundred thousand Ottoman Greeks died during this period. Some of the survivors and refugees, especially those in Eastern provinces, took refuge in the neighbouring Russian Empire. After the end of the 1919--22 Greco-Turkish War, most of the Greeks remaining in the Ottoman Empire were transferred to Greece under the terms of the 1923 population exchange between Greece and Turkey.
The government of Turkey, the successor state to the Ottoman Empire, maintains that the large-scale campaign was triggered by the perception that the Greek population was sympathetic to the enemies of the Ottoman state. The Allies of World War I took a different view, condemning the Ottoman government-sponsored massacres as crimes against humanity. More recently, the International Association of Genocide Scholars passed a resolution in 2007 affirming that the Ottoman campaign against Christian minorities of the Empire, including the Greeks, was genocide. Some other organisations have also passed resolutions recognising the campaign as a genocide, as have the parliaments of Greece, Cyprus and Sweden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_genocide
Genoside of Pontian Greeks!
The Pontian Greek Genocide by the Turkish under the commands of Kemal Ataturk.
Estimated deaths over half a million.
Period: 1914 -1922

Ο Πόντος ως Ανθεκτικότητα του Ελληνισμού | Ν.Λυγερός - YouTube


http://gerasimos-politis.blogspot.com/ από Siglitiki

Soufro-calm: Η καταπραϋντική πρωκτική κρέμα για τον Έλληνα φορολογούμενο

Μετά την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου του μεσοπρόθεσμου, ο τρόμος και η αγωνία για τα σκληρά μέτρα που θα επιβληθούν, διακατέχει καθημερινά τον ελληνικό λαό.
Ο Έλληνας φορολογούμενος φοβάται πως θα ζήσει στιγμές ανάλογες με αυτές που βίωσε η Τζούλια Αλεξανδράτου στην ταινία “Η Τζούλια και 2 μαύροι” , με την διαφορά ότι τώρα οι μαύροι δεν θα είναι 2 αλλά 300.
Η κυβέρνηση αφουγκράστηκε την αγωνία των πολιτών και προέβη σε συγκινητική αντίδραση που φανερώνει πως διατηρεί ακόμα το ανθρώπινο πρόσωπό της και ακολουθεί το μότο της “πρώτα ο πολίτης“.
Soufro calm
Με έκτακτη εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Υγείας, αποφασίστηκε ηδωρεάν χορήγηση της καταπραϋντικής πρωκτικής κρέμας Soufro-calm. Πρόκειται για ευρέως γνωστό φάρμακο με μαλακτικές και λιπαντικές ιδιότητες, ιδιαίτερα διαδεδομένο στους κύκλους της showbiz.
Η χορήγηση θα γίνεται με μηδενική συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνησε χαμηλόμισθους και συνταξιούχους ανεξαρτήτως ασφαλιστικού ταμείου, ενώ δεν θα χρειάζεται πλέον συνταγογράφηση για την απόκτησή του.
Η εκστρατεία του Υπουργείου Υγείας συμπληρώνεται από 10 (Κ.Μ.Π.Π.Α)Κινητές Μονάδες Πρωκτικής Προετοιμασίας και Αποκατάστασης σε ειδικά διαμορφωμένα βαν, τα οποία έχουν τοποθετηθεί αρχικά σε πλατείες της Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Αθήνα – Σύνταγμα , Θεσσαλονίκη – Αριστοτέλους) όπου θα παραμείνουν για 2 εβδομάδες και έπειτα θα συνεχίσουν την περιοδεία στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Το Υπουργείο καλεί όλους τους πολίτες, για μια σύντομη ενημερωτική επίσκεψη, όπου θα παρουσιάζεται η ορθή χρήση και τοποθέτηση του Soufro-calm και να λάβουν το ενημερωτικό φυλλάδιο με όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε από την πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων μέτρων για την όσο το δυνατόν ανώδυνη “απορρόφησή¨τους.
Κινητή Μονάδα Πρωκτικής Προετοιμασίας και Αποκατάστασης
Το υπουργείο συνιστά ψυχραιμία και εγκράτεια στην χρησιμοποίηση τουSoufro-calm, καθώς η ζήτηση ενδέχεται να ξεπεράσει κατά πολύ την παραγωγή με αποτέλεσμα, πολύ πιθανόν, να βρεθούμε αντιμέτωποι με μια ενδεχόμενη έλλειψη.
epicnews

“Ήρθε η ώρα ο λαός να δείξει την δύναμή του” Μεσογαίας Νικόλαος

___1_~2.JPG
Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης
«Όλοι είμαστε κομμάτια της Ελλάδας και φταίμε όλοι, εγώ νομίζω ότι και εγώ φταίω προσωπικά. Η δική μου αγωνία αφού δεν μπορώ να αλλάξω τους άλλους, είναι να βρω το μερίδιο της δικής μου συμμετοχής σ΄ αυτό», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, μιλώντας το βράδυ της Τρίτης στο «Βήμα FM».
Ο Μητροπολίτης Νικόλαος με απλό λόγο απάντησε σε διάφορα επίκαιρα ερωτήματα, ενώ υπογράμμισε ότι εάν δεν είχε κατασπαταληθεί η εκκλησιαστική περιουσία θα είχαμε εξοφλήσει το σημερινό χρέος.
Στην αρχή της συνομιλίας όταν ο δημοσιογράφος απευθυνόμενος προς τον κ. Νικόλαο, υπογράμμισε ότι ξεχωρίζει ως Μητροπολίτης μέσα στην Εκκλησία, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας απάντησε: «Εγώ το να ξεχωρίσω τον εαυτό μου από την Εκκλησία δεν θα το κάνω, προτιμώ μισός και κουτσουρεμένος μέσα στην Εκκλησία, παρά ακέραιος εκτός. Εμένα με μεθάει η Εκκλησία, εγώ τα έδωσα όλα για την Εκκλησία και έλαβα συνειδητά μια απόφαση.»
Ερωτηθείς ο Μητροπολίτης Νικόλαος για το εάν τελικά πληρώνετε, ανέφερε ότι «σήμερα πληρώνομαι δυστυχώς, πληρώθηκα πρώτη φορά ως Επίσκοπος. Πρέπει να ξέρετε ότι δεν είχα ΑΦΜ, δεν ήθελα να έχω σχέση με το σύστημα και τελικά το σύστημα με έκανε δημόσιο υπάλληλο ενώ δεν ήθελα».
«Ξέρω προσωπικά τέσσερεις Μητροπολίτες που το 100% του μισθού τους, πηγαίνουν στα ιδρύματα τους. Εμείς τα Εκκλησιαστικά Ιδρύματα τα κρατάμε με αίμα», πρόσθεσε ο κ. Νικόλαος.
«Είμαι υπέρ του χωρισμού με το Κράτος»
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας ερωτηθείς για την σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας, τόνισε: «Θα σας πω πως νιώθω, όχι πως σκέφτομαι. Εγώ είμαι πολύ υπέρ του χωρισμού ότι και αν σημαίνει αυτό ο χωρισμός, όπως στην Κύπρο δεν υπάρχει σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας, έχει κανένα πρόβλημα η Κύπρος; Η μόνη χώρα που έχει αυτό το πράγμα για ιστορικούς λόγους, είμαστε εμείς».
«Χάθηκαν τα πάντα και κυρίως η σχέση με το λαό, βγήκε ότι είμαστε περισσότερο κράτος. Τώρα τι φοβίζει και ποιους φοβίζει, αυτό είναι ένα άλλο πράγμα. Εγώ πάντως το θέλω και φαίνεται ότι πάρα πολύ καλό», υπογράμμισε ο κ. Νικόλαος.
«Η περιουσία της Εκκλησίας κατασπαταλήθηκε»
Επίσης αναφερόμενος στην περιουσία της Εκκλησίας, τόνισε ότι «το 1833 πήραν από την Εκκλησία το 96% της Εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ δεσμεύθηκε το υπόλοιπο 3% και έμεινε το 1%. Εάν δεν δινόταν τόσο μεγάλο ποσοστό και έμεινε ένα 30% περίπου στην Εκκλησία, σήμερα θα μπορούσαμε να εξοφλήσουμε το χρέος.»
«Δυστυχώς η περιουσία της Εκκλησία κατασπαταλήθηκε εις βάρος του πολίτη, εις βάρος του λαού, τι κρίμα…», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλαος.
Ερωτηθείς εάν πρέπει να φορολογηθεί η Εκκλησία, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας έδωσε σαφείς απαντήσεις τονίζοντας ότι «αυτοί που λένε να μην πληρώσει κανένας γιατί είναι χαράτσια, ζητούνε να πληρώσει η Εκκλησία ένα χαράτσι. Γιατί; Για να μην δώσει ανάσα στον φτωχό λαό; Ο κόσμος ζητά συνεχώς έχει φτάσει στο αμήν, έχει στεγνώσει που να απευθυνθεί; Όλοι ζητάνε από εμάς, είναι τραγική η κατάσταση».
«Ξαφνικά μας ζητείτε να πληρώσουμε αυτόν τον έκτακτο φόρο και τελικά μας είπαν ότι είναι και μόνιμος, για το σπίτι που μένουμε. Σαν να είναι το Κράτος φτωχότερο και από τους φτωχούς. Φτάσαμε αντί τα έξοδα μας, να γίνονται για το φαγητό και τις ανάγκες μας, ότι βγάζουμε να πάνε στις δύο φοβερές λέξεις – φόρους και χρέη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Νικόλαος.
Επίσης τόνισε: «Ποιος μπορούσε να φανταστεί αυτός ο υπέροχος και υπερήφανος λαός μας, θα έφτανε σ’ αυτό το κατάντημα; Να έχει δώσει και την τελευταία σταγόνα του ιδρώτα του, και παρά ταύτα να έχουμε ως λαός, διασυρθεί παγκοσμίως, Και τώρα χωρίς καμία ελπίδα και εγγύηση να διεκδικεί το κράτος, πιεστικά τα δάνεια. Είναι αυτονόητο ότι δεν αντέχουμε άλλο…»
«Θέλω να κάνω μια καλή επανάσταση»
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας σημείωσε ότι θέλει να μιλήσει στον λαό και να πει ότι δεν αντέχουμε άλλο, αλλά να μην παρεξηγηθεί από μερικούς ότι είναι πολιτική η φωνή.
«Θέλω να κάνω μια επανάσταση, αλλά καλή επανάσταση για να μην αποκοιμηθούμε. Δηλαδή ας φωνάξουμε στους ηγέτες μας, και να μεταφέρουμε την ανάγκη μας. Πρέπει να πούμε ότι δεν μπορούμε άλλο, βρείτε άλλες λύσεις γι΄ αυτό είστε εκεί πάνω», τόνισε ο κ. Νικόλαος.
Ενώ πρόσθεσε: «Πρέπει να το καταλάβουνε ότι δεν είναι μόνο οφειλέτες στους δανειστές τους, αλλά είναι οφειλέτες και στο λαό που τάχθηκαν να υπηρετήσουν».
«Ήρθε η ώρα που ο λαός πρέπει να δείξει το διαμέτρημα της δύναμης του, να κάνει γνωστά τα όρια του. Όλοι μαζί ίσως πάρουμε τις τύχες μας, στα χέρια μας», υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Νικόλαος.
«Αν μπορούσα θα άλλαζα την Παιδεία»
Ο Μητροπολίτης Νικόλαος σε ερώτηση τι θα άλλαζε σήμερα στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων τόνισε: « Σ΄ αυτόν τον τόπο θα άλλαζα την Παιδεία, πιστεύω ότι η Παιδεία έχει αλλάξει. Αυτή τη στιγμή αυτό που παθαίνουμε σαν λαός, το πάθαμε γιατί έγιναν λάθη στην Παιδεία μας τις τελευταίες δεκαετίες».
«Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας, διότι η νοοτροπία είναι ως λαού δυστυχώς νοσηρή», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλαος.
«Ο σκοπός της Εκκλησίας»
Κλείνοντας ο κ. Νικόλαος, ανέφερε ότι «οι άνθρωποι σήμερα βλέπουν περισσότερο την Εκκλησία κοινωνικά ότι βοηθάει τους φτωχούς, ότι μαζεύει τους νέους το α’ το β’, καλά είναι όλα αυτά αλλά σκοπός της Εκκλησίας είναι να φανερώνει τον Θεό σ΄ αυτόν τον κόσμο ως αλήθεια».

eleftheroiellines
(σύνθεση Siglitiki)

Η «Νέα Τάξη Πραγμάτων» ξεπροβάλλει… Θα διαρκέσει; – Μέρος Β’


(Συνέχεια από το προηγούμενο)
«Οι μόνοι ζωντανοί οργανισμοί σε αυτό τον πλανήτη που δεν μπορούν να υπερηφανεύονται για το παρών τους, είναι οι άνθρωποι.»
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε, πως τα πουλιά μαθαίνουν μέσα από την εμπειρία τους την τέχνη της κατασκευής φωλιών και δεν καταφεύγουν μόνο στο εκ γενετής ένστικτό τους. Αυτή η ανακάλυψη, που προέκυψε από μια νέα σκωτσέζικη επιστημονική έρευνα, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα «συν» στις ικανότητες άλλων πλασμάτων πέρα από τον άνθρωπο, ενώ ανατρέπει την καθιερωμένη αντίληψη μεταξύ των επιστημόνων ότι η κατασκευή φωλιάς είναι αποκλειστικά μια έμφυτη ικανότητα. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Πάτρικ Γουόλς του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό ζωολογίας «Behavioural Processes», σύμφωνα με το BBC, βιντεοσκόπησαν και μελέτησαν, στην Μποτσουάνα της Αφρικής, τη συμπεριφορά ενός είδους πολύχρωμης «υφάντρας», που διακρίνεται για την κατασκευή πολλών και πολύπλοκων φωλιών, δεκάδων μέσα σε μία μόνο χρονιά.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η μελέτη αποκάλυψε «ένα ξεκάθαρο ρόλο για την εμπειρία». Κάθε ξεχωριστό πουλί χρησιμοποιούσε ελαφρώς διαφοροποιημένη τεχνική από την μία φωλιά στην επόμενη, ανάλογα με την εμπειρία που είχε αποκομίσει στο μεταξύ. Άλλες φορές ξεκινούσε από δεξιά προς τα αριστερά και άλλες αντίστροφα, ενώ όσο περνούσε ο χρόνος και συσσωρευόταν η «οικοδομική» μάθηση, τα πουλιά έριχναν στο έδαφος όλο και λιγότερα «οικοδομικά υλικά» (π.χ. χορταράκια). «Αν τα πουλιά ακολουθούσαν κάποια γενετική προδιαγραφή για το χτίσιμο των φωλιών τους, τότε θα ανέμενε κανείς ότι όλα θα έχτιζαν τη φωλιά τους πάντα με τον ίδιο τρόπο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει», δήλωσε ο δρ Γουόλς.
«Ακόμα και για τα πουλιά, η πρακτική τελειοποιεί την τεχνική τους», πρόσθεσε.
Είναι θλιβερό να σκέπτεται κανείς, πως οι μόνοι ζωντανοί οργανισμοί σε αυτό τον πλανήτη που δεν μπορούν να υπερηφανεύονται για το παρών τους, είναι οι άνθρωποι. Τα πάντα γύρω μας φωνάζουν πως ο άνθρωπος απέτυχε!
Όχι μόνο δεν έμαθε από το παρελθόν, αλλά αντίθετα κοντεύει να διαλύσει τα πάντα. Αντί για εξέλιξη και βελτίωση βλέπουμε να επικρατεί, γενικά, μια κατάσταση «εντροπίας», δηλαδή παρακμής… σε όλους τους τομείς.
Και δεν χρειάζεται να πάμε μακριά, αρκεί να κοιτάξουμε γύρω μας. Τι έχει συμβεί με την πατρίδα μας; Το λίκνο των επιστημών και της τέχνης; Το λίκνο της δημοκρατίας, της ισότητας, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας;
Μπορούμε οι σημερινοί Έλληνες να είμαστε υπερήφανοι για τα σύγχρονα επιτεύγματά μας;
Τι συνέβη; Τι πήγε στραβά και αντί ο άνθρωπος να βελτιώσει την ζωή του την έχει μετατρέψει αντίθετα σε κόλαση, αναφερόμενοι πάντα στη μεγάλη πλειονότητα;
Η απάντηση ίσως βρίσκεται σε μια αρχαία δήλωση, η οποία έλεγε: «…άνθρωπος εξουσιάζει άνθρωπον προς βλάβην αυτού».
Θα ήταν μήπως λάθος να αποδώσουμε την ευθύνη για την κατάντια αυτή στους κυβερνώντες;
Ας ανατρέξουμε πάλι σε μια αρχαία ρήση (εφόσον υποτίθεται πως πρέπει να μαθαίνουμε από την πείρα του παρελθόντος): «…η καταδυναστεία παραλογίζει τον σοφόν».
Μια διαχρονική αλήθεια!
Πως είναι δυνατόν κάποιος να βελτιωθεί κάτω από συνθήκες καταδυνάστευσης, τυραννίας, εκμετάλλευσης; Και πως είναι επίσης δυνατόν να βελτιωθεί ο δυνάστης, ο τύραννος ο εκμεταλλευτής; Δεν οδηγεί αυτό σε έναν φαύλο κύκλο;
Δεν προκαλούν οι συνθήκες αυτές μια εκατέρωθεν παρακμιακή κατάσταση;
Εμφανίζεται ο …σωτήρας.
Σε μια εποχή, όπου η πολιτική ζωή στη χώρα μας είχε κυριολεκτικά εκτραπεί, όπου ο λαός προσπαθούσε ακόμη να συνέλθει από τις συνέπειες ενός πολέμου, μιας σκληρής κατοχής και ενός καταστροφικού εμφυλίου, στα τέλη του 60’, τότε εμφανίστηκε ένας «σωτήρας».
Αυτός ήταν ο διαπρεπής καθηγητής του Μπέρκλεϊ και δηµόσιος διανοούµενος, o συγγραφέας του «Πατερναλιστικού καπιταλισµού», ο επαναπατρισθείς πρόεδρος του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών, ο αναπληρωτής υπουργός Συντονισµού της Κυβέρνησης Γεωργίου Παπανδρέου, αλλά και ο δις φυλακισθείς και διωχθείς επί δικτατορίας Μεταξά και συνταγματαρχών. Το όνομά αυτού, Ανδρέας Γ. Παπανδρέου.
Ήταν αυτός που ίδρυσε το ΠΑΚ το 1968 και επέστρεψε στην Ελλάδα µε την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974, κάνοντας το απολύτως µη αναμενόμενο.
Αρνούμενος την ευθεία αποδοχή της κληρονομιάς της Ένωσης Κέντρου, προχώρησε στην ίδρυση του ΠΑΣΟΚ, ενός πολιτικού σχηματισμού µε πολύσηµο, ακριβέστερα πολυτροπικό, παρελθόν. Τα βασικά του στελέχη είχαν αναδειχθεί στη διάρκεια του «Ανενδότου», του 114 και του αντιδικτατορικού αγώνα, ενώ δεν έλειπαν και τα στελέχη της Ένωσης Κέντρου.
Επαγγέλθηκε την ανατροπή των απότοκων της «αρχής της µη εναλλαγής» του μετεμφυλιακού κράτους σε πρόταση εξουσίας µε πρόταγµα την κοινωνική δικαιοσύνη, την ενσωμάτωση των αποκλεισμένων και την οικοδόμηση του κοινωνικού κράτους.
Είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε, πως ο συγκεκριμένος «σωτήρας», με τους ευγενείς αυτούς στόχους, είχε πολλούς διακεκριμένους υποστηρικτές σε Ευρώπη και Αμερική. Όταν για παράδειγμα είχε συλληφθεί και φυλακιστεί από τη Χούντα των συνταγματαρχών, εμφανίστηκε στην έγκριτη «Ουάσιγκτον Ποστ» µια δήλωση διαμαρτυρίας, υπογεγραμμένη από περίπου 500 αμερικανούς καθηγητές.
Στον κύκλο των φίλων του στην Αμερική περιλαμβάνονταν ισχυρές φυσιογνωμίες του κατεστημένου του Δημοκρατικού Κόμματος, όπως ο Καρλ Κέισεν, ο πρώην ειδικός βοηθός του προέδρου Κένεντι στην Ουάσινγκτον σε θέματα εθνικής ασφαλείας, ο οποίος, ως νέος οικονοµολόγος, είχε βοηθήσει τον Ανδρέα να αναπτύξει την πρότασή του για τη δημιουργία του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών (αργότερα ΚΕΠΕ)· ο Εντµουντ Μπράουν, ο δημοφιλής πρώην κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, του οποίου ο Ανδρέας ήταν οικονομικός σύμβουλος όταν ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ· ο Ουόλτερ Χέλερ, µε τον οποίο ο Ανδρέας μοιραζόταν το γραφείο του στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότας και ο οποίος είχε ηγηθεί του ισχυρού Συμβουλίου Οικονομικών Συμβούλων υπό τον Κένεντι· και ο Τζον Κένεθ Γκαλµπρέιθ, ο μέντορας του Ανδρέα στο Χάρβαρντ, ο οποίος είχε υπηρετήσει ως πρεσβευτής του Κένεντι στην Ινδία και μόλις είχε εκλεγεί πρόεδρος της ισχυρής προοδευτικής «δεξαμενής σκέψης» και οργάνωσης λόµπι: «Αμερικανοί για Δημοκρατική Δράση».
Λίγο αργότερα, ο τότε πρόεδρος της Αμερικής Τζόνσον ειρωνεύτηκε πως η ασφάλεια του Ανδρέα ήταν «το πρώτο ζήτημα στην ιστορία της δημοκρατίας, στο οποίο φαινόταν να συμφωνούν όλοι οι αμερικανοί οικονομολόγοι».
Στην Ευρώπη, η υποστήριξη στον Ανδρέα προήρχετο κυρίως από ισχυρούς πολιτικούς των Σκανδιναβικών χωρών.
Πως έγινε δεκτός ο Ανδρέας στην Ελλάδα και ποιο είναι το έργο το οποίο επιτέλεσε το ΠΑΣΟΚ σε μια μακρά περίοδο διακυβέρνησης;
Κατάφερε να φέρει στην Ελλάδα την κοινωνική δικαιοσύνη, την ενσωμάτωση των αποκλεισμένων με την οικοδόμηση του κοινωνικού κράτους, να κάνει δηλαδή την Ελλάδα «Σκανδιναβία»;
Αν όχι, τι και ποιος τους εμπόδισε;
Μπορεί να κοιτάξει το «κοινωνικό» ΠΑΣΟΚ πίσω σήμερα και να ισχυριστεί ότι βελτίωσε την Ελλάδα, πως διδάχτηκε από το παρελθόν, όπως το έκανε αυτό η «υφάντρα» της Μποτσουάνας;
Πως βλέπουν οι …«σωσμένοι» Έλληνες σήμερα τα πράγματα;
Τα γεγονότα δυστυχώς αποδεικνύουν, πως άλλα ήταν αυτά που επιδιώχθηκαν, που καμιά σχέση δεν είχαν με την ευημερία του ντόπιου πληθυσμού. Τα σχέδια αυτά ήταν διεθνιστικά και βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.
Από την σκοπιά βέβαια των σχεδιαστών, θα μπορούσε κάποιος να πει, πως ναι! Τα σχέδια εξελίχτηκαν με επιτυχία, και τώρα βαίνουν μάλιστα προς ένα αποκορύφωμα. Προς την ολοκλήρωσή τους!
Ποιοι είναι όμως οι σχεδιαστές και ποιοι θα είναι οι ωφελημένοι με βάση αυτά τα σχέδια; Θα είναι ο λαός ή μήπως κάποια ολιγαρχία; Υπάρχει υγιής βάση που να μας κάνει να πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια διεθνή μεταρρύθμιση με επίκεντρο τα ανθρώπινα δικαιώματα και την κοινωνική δικαιοσύνη;
Με τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα ασχοληθούμε στο επόμενο άρθρο.
…συνεχίζεται.

alkimosarchive

ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΥΠΑΙΘΡΟ …για ένα κίνημα επιστροφής

φώτο από imerisia.gr
Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων πολιτών, αντιλαμβάνεται πως ο γιγαντισμός των αστικών κέντρων με την ταυτόχρονη ερήμωση και αδιαφορία για την ύπαιθρο, έχουν οδηγήσει σε ανισορροπία στην ίδια την ανάπτυξη της χώρας- χωρίς βέβαια να ξεχνούμε την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στις τσιμεντουπόλεις. Αυτό το μείζον πρόβλημα που «πνίγει» εδώ και δεκαετίες την ελληνική επικράτεια, είναι καιρός να βγει στην επιφάνεια και να συζητηθεί.
Η Ευβοϊκή ενδοχώρα έχει νιώσει τις συνέπειες αυτής της εγκατάλειψης, της αδιαφορίας, της αποδιοργάνωσης του κοινωνικού ιστού, που ο συγκεντρωτισμός και η έντονη αστικοποίηση των τελευταίων πενήντα χρόνων έχουν προκαλέσει. Η παράθεση του χρονικού αυτής της πορείας φθοράς δεν ωφελεί πλέον να μονοπωλεί το ενδιαφέρον, αφού τα αποτελέσματα της χρεοκοπίας του στην οικονομία, την κοινωνία, την υγεία, βρίσκονται μπροστά στα μάτια μας. Και η αβεβαιότητα που δημιουργεί για το μέλλον επίσης.
Οι δεκαετίες σύγκρουσης που προηγήθηκαν συνεχίζουν να οδηγούν στην αυτοκαταστροφή και η συζήτηση για ένα νέο πολιτικό σχέδιο που θα έθετε το θέμα της σχέσης υπαίθρου - πόλεων σε διαφορετική βάση είναι από καιρό στην ημερήσια διάταξη. Η διεθνής εμπειρία αλλά και η ελληνική οικονομική, κοινωνική, ιστορική πραγματικότητα επιβάλλουν την έναρξη ενός διαλόγου με στόχο μια νέα συμφωνία, ένα νέο «κοινωνικό συμβόλαιο» ανάμεσα στην πόλη και στην ύπαιθρο.
Να αναστηλώσουμε, να αποκαταστήσουμε τον αγροτικό χώρο, να προστατεύσουμε το οικοσύστημα της υπαίθρου με όλες τις ομορφιές και τις ιδιαιτερότητές του, να δώσουμε ζωή στον κοινωνικό ιστό της περιφερειακής Ελλάδας.
Να σταματήσει η εγκατάλειψη των χωριών και η διόγκωση των πόλεων, έτσι ώστε η πόλη να επανακτήσει την ποιότητα ζωής της και η ύπαιθρός το ανθρώπινο δυναμικό της. Δεν μπορεί πλέον να συνεχίζεται αυτός ο παραλογισμός της εγκατάλειψης και της φθοράς του πιο δυναμικού οικονομικού και φυσικού κεφαλαίου του ελληνικού χώρου.
Η ύπαιθρος, πέρα από την αισθητική, την ψυχική ηρεμία και την ανάπτυξη των ανθρώπινων σχέσεων που απλόχερα προσφέρει, μπορεί να αποτελέσει και χώρο πρωτοποριακών ευκαιριών πάνω στην καλλιέργεια αγροτικών προϊόντων, την εκτροφή ζώων ή ακόμα και τον αγροτουρισμό, που κερδίζει ολοένα έδαφος. Όλοι αυτοί οι πολίτες που εγκατέλειψαν κάποτε τις εστίες τους, προκειμένου να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες στην πόλη, τώρα πια μπορούν να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο κίνημα επιστροφής και αναγέννησης της υπαίθρου.
Ουσιαστικά αυτοί που αποτελούσαν το ενδογενές δυναμικό μετανάστευσαν οι περισσότεροι στα κοντινά αστικά κέντρα και στις πρωτεύουσες των Νομών. Ο σημερινός πληθυσμός της υπαίθρου είναι στη συντριπτική του πλειοψηφία γερασμένος- αποτελείται από απόμαχους της εργασίας χωρίς δυνατότητες αλλά και ενδιαφέρον για οποιαδήποτε αναπτυξιακή πρωτοβουλία.
Είναι να αναρωτιέται κανείς πώς από την αυτάρκεια σε αγροτικά προϊόντα που είχαμε το 1980, φτάσαμε το 2011 να εισάγουμε το 70%. Πώς μπορεί να ευημερεί μια οικονομία, όταν το κόστος εισαγωγής κρέατος και γαλακτοκομικών ξεπερνά σε συνάλλαγμα την εισαγωγή πετρελαιοειδών;
Ένα σχέδιο για επανάκαμψη και επιστροφή στην ύπαιθρο για να έχει επιτυχία θα πρέπει καταρχήν να απευθύνεται στις οικογένειες που έχουν κατοικίες, αγροκτήματα, αλλά και μνήμες από τη ζωή στο χωριό χωρίς να αποκλείονται και οι νέοι που δεν αντέχουν την οικονομική δυσχέρεια και ανασφάλεια που τους προκαλούν σήμερα τα αστικά κέντρα και αναζητούν ένα εναλλακτικό τρόπο ζωής.
Πρωταγωνιστές για την εκπόνηση και υλοποίηση μιας τέτοιας πολιτικής θα πρέπει να είναι κυρίως οι μεγάλοι Δήμοι, το ελληνικό πανεπιστήμιο, τα μαζικά μέσα ενημέρωσης, η εκκλησία και οι ενώσεις αποδήμων του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ενδεικτικά ως άξονες και επιλογές ανάπτυξης τις κάτωθι:
· Ανάπτυξη του αγροτουρισμού και γενικότερα εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
· Παραγωγή κηπευτικών με τη μέθοδο της βιολογικής γεωργίας, πιστοποιημένων, για την τροφοδοσία και των τοπικών κοινωνιών αλλά και των αστικών κέντρων.
· Εκτροφή ζώων για παραγωγή κρέατος και γαλακτοκομικών
· Τυποποίηση τοπικών αγροτικών προϊόντων κηπευτικών αλλά και προϊόντων κρέατος.
· Συλλογή- καλλιέργεια αρωματικών φυτών και βοτάνων αλλά και μικρές μονάδες παραγωγής αιθέριων ελαίων.
· Ανάδειξη ιστορικών μνημείων, τοπίων ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, αλλά και βυζαντινών- μεταβυζαντινών μνημείων σε συνεργασία με τις τοπικές Μητροπόλεις.
· Προστασία και ανάπλαση των αγροτικών οικισμών σύμφωνα με την τοπική αρχιτεκτονική και τις παραδόσεις.
Αν πιστέψουμε, αναγνωρίσουμε την αναγκαιότητα για την υλοποίηση ενός σχεδίου αναγέννησης της ελληνικής υπαίθρου, χρόνο με το χρόνο θα βρίσκουμε νέους συμμάχους γιατί θα βλέπουν τα άμεσα και απτά αποτελέσματα στη βελτίωση των οικονομικών και κοινωνικών δεικτών.
Ιδιαίτερα οι συμμετέχοντες θα νιώθουν ότι υπηρετούν ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο που δεν τους βλέπει ως αριθμούς και άψυχα αντικείμενα, αλλά ως συνδιαμορφωτές και δημιουργούς ενός μέλλοντος που γεννά ελπίδα και όχι απελπισία.
ΦΡΑΝΤΖΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

thiva nikolas

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Θα σας απαντήσει η ιστορία...


Ωραία λογάκια….
Πολύ ωραία και δακρύβρεχτα λογάκια από τον γιόκα του Jeffrey….
Αφού βγήκες και στις εφημερίδες , εσύ που είσαι μέσα στην οικογένεια, και μας λες ότι ο daddy σου προσπαθεί και αγωνίζεται – μέχρι που γυμνάζεται – για να σώσει την χώρα…..
Ρώτησε τον τα παρακάτω….. και καλό είναι να σου απαντήσει….
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί τελεσίδικα και με αδιάσειστα στοιχεία ότι πούλησε την χώρα στο ΔΝΤ;;
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί ότι το χρέος «μαγειρεύτηκε» για να μας «χρεοκοπήσουν»;
Ξέρει τι θα γίνει αν οι τούρκοι μας χτυπήσουν κανένα νησάκι ;
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί ότι ο Παπακωνσταντίνου έβαλε την υπογραφή του για το ξεπούλημα της Ελλάδας;
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί ότι τους λαθρομετανάστες τους αφήνει επίτηδες να μπαίνουν χωρίς έλεγχο στην χώρα ;
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί ότι δεν ανακηρύσσει την Α.Ο.Ζ επειδή τα έχει συμφωνήσει με τους τούρκους;
Ξέρει τι θα γίνει αν συνεχίσει να φορολογεί τους χαμηλόμισθους και τους συνταξιούχους;
Ξέρει τι θα γίνει αν συνεχίσει να διαπομπεύει τους Έλληνες ότι είναι λαός διεφθαρμένος και τεμπέλης;
Ξέρει γιατί κυκλοφορεί κι αυτός και οι υπουργοί του με δεκάδες αστυνομικούς συνοδεία σαν τον G.Bush;
Ξέρει να σου πει γιατί δεν κάνει παρέα με τον Τσοχατζόπουλο ,τον Καντάφι ή τον Στρος Καν πλέον;
Ξέρει γιατί ενώ προσπαθεί να μας «σώσει» έχουν γίνει αυτός και η παρέα του δοκιμαστές πρόβειου, αγελαδινού και αυγού ημέρας;
Ξέρει τι θα γίνει αν συνεχίσουν να αυτοκτονούν κάθε μέρα απελπισμένοι πολίτες;
Ξέρει τι θα γίνει αν δεν σταματήσει να μας δουλεύει ότι θέλει να σώσει την χώρα;
Ξέρει τι θα γίνει αν αποδειχτεί ότι είναι και ο ίδιος μέρος του σχεδίου για την παγκόσμια διακυβέρνηση;
Ξέρει τι θα γίνει αν συνεχίσει να δίνει εντολές στα ΜΑΤ να χτυπάνε απελπισμένους πολίτες;
Ξέρει τι θα γίνει αν δεν έχουμε να πληρώσουμε τα χαράτσια που μας επιβάλλει;
Ξέρει τι θα γίνει αν προσπαθήσει να μας κατασχέσει τα σπίτια μας ή να μας κόψει το ρεύμα επειδή δεν έχουμε να πληρώσουμε τους φόρους;
Ξέρει τι θα γίνει αν σε λίγο καιρό θα είμαστε στην πλειοψηφία μας άνεργοι;
Ξέρει τι θα γίνει αν δεν σταματήσει να μας απειλεί με στάση πληρωμών στο εσωτερικό ενώ πρέπει να απειλεί τους δανειστές με στάση πληρωμών στο εξωτερικό;
Ξέρει τι θα γίνει αν οι γέροι γονείς μας δεν θα έχουν φάρμακα και εμείς ως άνεργοι δεν θα μπορούμε να τους βοηθήσουμε;
Ξέρει τι θα γίνει αν δεν έχουμε να ταΐσουμε τα παιδιά μας;
Ξέρει ότι τα «γομάρια» που έχει δίπλα του μας έχουνε γυρίσει τα μυαλά με το να μας ρίχνουν ευθύνες για τις κλεψιές τους και οι ίδιοι ακόμα κυκλοφορούν ελεύθεροι ενώ έχουν κατακλέψει τα πάντα;
Ξέρει ότι Έλληνες παρακαλάνε την Παναγία και όχι τις «αγορές»;;;
Ξέρει ότι ο Θεός της Ελλάδας είναι ο Χριστός και όχι ο Γιαχβέ;
Ξέρει τι έγινε στο Γουδί;
Ξέρει τι κληρονομιά και ρετσινιά θα σου αφήσει;
Ξέρει;;;;
Δεν ξέρω τι θα βρει να σου απαντήσει Ανδρέα… Πάντως τόσα χρόνια υφυπουργός, υπουργός και τα δύο τελευταία πρωθυπουργός όλο και κάτι θα ξέρει…
Να θυμάσαι όμως ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται…
Και την μέρα που θα μάθεις την αληθινή απάντηση δεν θα είναι επειδή θα σου απαντήσει ο daddy σου…
Αλλά επειδή θα σας απαντήσει η ιστορία…
ΙΩΑΝΝΗΣ

αἰέν ἀριστεύειν

Το κατηγορώ ενός παιδιού προς τους γονείς του.



Πατέρα και μητέρα, πρώτα θέλω να σας ευχαριστήσω και ύστερα να σας κατηγορήσω, για ότι κάνατε για μένα.
Πώς να το πω;
Μου δώσατε πολλά.
Τα ρούχα, ποτέ δε μου έλειψαν.
Εσείς φροντίσατε να μορφωθώ.
Εσείς με στείλατε στο χοροδιδασκαλείο να μάθω μουσική.
Εσείς στο κολυμβητήριο, εσείς στα σχολεία ξένων γλωσσών.
Με θρέψατε σαν το θρεφτάρι, με στολίσετε και μ’ μάθατε να καμαρώνω σαν το παγώνι.
Το γνωρίζω, ήμουν το είδωλό σας, η μεγάλη σας αδυναμία, ο θεός σας.
Ποτέ δε μου αρνηθήκατε τίποτα.
Ότι ζήτησα το πήρα.
Και ότι ήθελα το έκανα.
Ποτέ δεν θυμάμαι να μου είπατε ένα όχι.
Ότι ώρα ήθελα έφευγα από το σπίτι.
Και όσες φορές γύριζα στο σπίτι αργά το βράδυ, εσείς πάντα σιωπούσατε.
Ποτέ δεν υψώσατε τη φωνή σας να διαμαρτυρηθείτε.
Τα μόνα λόγια που θυμάμαι είναι η επωδός των λόγων σας: «αυτό που εγώ στερήθηκα στην ηλικία σου, εσύ να μη το στερηθείς».
Όμως πρέπει να γνωρίζετε πως τώρα σας κατηγορώ.
Ναι, σας κατηγορώ εγώ, το παιδί σας.
Όλα μου τα δώσατε, και εκείνα ακόμα που δεν θα έπρεπε.
Στα παιδικά μου χέρια άμετρος ευδαιμονισμός και απόλυτη ελευθερία ήταν δίκοπο μαχαίρι που πλήγωσαν το κορμί μου και μάτωσαν την ψυχή μου.
Όλα μου τα δώσατε και όμως μου αρνηθήκατε το ένα.
Δεν μου δώσατε το Θεό!
Παραμελήσατε να με μάθετε να προσεύχομαι σ’ Αυτόν.
Δεν σύρατε τα βήματά μου στον Ιερό Ναό να εκκλησιαστώ και να μεταλάβω των Αχράντων Μυστηρίων.
Δεν μου κάνατε λόγο ποτέ για το κατηχητικό και αρνηθήκατε επίμονα να με οδηγήσετε στον Πνευματικό.
Δεν με διδάξατε να μελετώ τον νόμο του Θεού.
Ποτέ δεν μου είπατε πως η τιμή της αγνότητας είναι ο ατίμητος θησαυρός, που όποιος νέος τον χάσει δεν τον ξαναβρίσκει.
Πότε, αλήθεια, δουλέψατε στην καρδιά μου;
Τι κάνατε για την προσωπικότητά μου;
Λησμονήσατε, να μου πείτε πως η ζωή δεν είναι ένα αδιάκοπο γλέντι, αλλά ένας συνεχής και αδιάκοπος αγώνας με επιτυχίες και αποτυχίες, με νίκες και ήττες, με ευχάριστα και δυσάρεστα.
Για ότι είμαι σήμερα, φταίτε εσείς.
Σας συγχωρώ, αλλά δεν θα σταματήσω να σας κατηγορώ!
Το παιδί σας
http://istologio.org/? (Εστάλη από Siglitiki)