ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Τον Νοέμβριο του 1999,ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον επισκεφθεί την Αθήνα για 22,5 ώρες.Θα μου πείτε,τι το παράξενο,για να γράψω το παρόν άρθρο σχετικά με αυτό το γεγονός.
Τον Νοέμβριο του 1999,ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον επισκεφθεί την Αθήνα για 22,5 ώρες.Θα μου πείτε,τι το παράξενο,για να γράψω το παρόν άρθρο σχετικά με αυτό το γεγονός.
BILL CLINDON |
Και όμως,αν δούμε το παρασκήνιο της επίσκεψης του,σημειώνονται πολύ περίεργα πράγματα,τέτοια που μόνο σε ταινία επιστημονικής φαντασίας μπορούν να συμβούν,τέτοια που πολύ λίγα μυαλά θα
μπορούσαν να γεννήσουν !!!
Βέβαια τα ΜΜΕ δεν ανέφεραν τίποτα για τα παράξενα γεγονότα,γιατί ή δεν τα αντελήφθησαν ή κάποιοι τους τα απαγόρευσαν ή δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία σ'αυτά.Μόνο ένα μηνιαίο περιοδικό,μετά από τρεις μήνες αναφέρθηκε σ'αυτά,κατόπιν σχετικού σημειώματος που εδόθη από άγνωστο άτομο σε δημοσιογράφο του.Με την έρευνα που έκανε,διεπίστωσε ότι πράγματι είχαν συμβεί.
Για να καταλάβουμε όμως την όλη υπόθεση πρέπει να πάμε μερικούς μήνες πίσω πριν την έλευση του Κλίντον στην Αθήνα.
Όταν στα μέσα του 1999 ανακοινώθηκε η επίσκεψη του Κλίντον στην Ελλάδα και Τουρκία,οι Τούρκοι ανησύχησαν ,για να μην πω τρομοκρατήθηκαν,διότι η Αμερική τους είχε προειδοποιήσει,πως έπρεπε πάση θυσία να μπουν στην Ευρωπαϊκή Ένωσή.
μπορούσαν να γεννήσουν !!!
Βέβαια τα ΜΜΕ δεν ανέφεραν τίποτα για τα παράξενα γεγονότα,γιατί ή δεν τα αντελήφθησαν ή κάποιοι τους τα απαγόρευσαν ή δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία σ'αυτά.Μόνο ένα μηνιαίο περιοδικό,μετά από τρεις μήνες αναφέρθηκε σ'αυτά,κατόπιν σχετικού σημειώματος που εδόθη από άγνωστο άτομο σε δημοσιογράφο του.Με την έρευνα που έκανε,διεπίστωσε ότι πράγματι είχαν συμβεί.
Για να καταλάβουμε όμως την όλη υπόθεση πρέπει να πάμε μερικούς μήνες πίσω πριν την έλευση του Κλίντον στην Αθήνα.
Όταν στα μέσα του 1999 ανακοινώθηκε η επίσκεψη του Κλίντον στην Ελλάδα και Τουρκία,οι Τούρκοι ανησύχησαν ,για να μην πω τρομοκρατήθηκαν,διότι η Αμερική τους είχε προειδοποιήσει,πως έπρεπε πάση θυσία να μπουν στην Ευρωπαϊκή Ένωσή.
Αυτό σήμαινε υποχωρήσεις στα Ελληνοτουρκικά και στο Κυπριακό.
Ήταν δύο θέματα που έπρεπε να κλείσουν οπωσδήποτε μέχρι το τέλος του χρόνου με κάθε τρόπο.
Έχοντας λοιπόν υπ' όψιν τους πως σε καμία περίπτωση δεν επρόκειτο να γίνουν αποδεκτές οι παράλογες διεκδικήσεις τους από όλη την υπόλοιπη πολιτική κοινότητα και φυσικά ούτε από την ΕΕ, όπου θα ήταν και ο λόγος να κλείσει η πόρτα προς αυτήν -γιατί σύντομα επρόκειτο να εξετασθεί η είσοδος τους σ' αυτήν-οι Τούρκοι βρέθηκαν σε αδιέξοδο.
Επάνω λοιπόν στον πανικό τους,το Τουρκικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας,αποφασίζει πως η μόνη τους ελπίδα για να μπορέσουν να θέσουν νέες βάσεις και προϋποθέσεις συζητήσεων και διαπραγματευσεων επί των διεκδικήσεων τους,ήταν μιά πολεμική σύγκρουση με την Ελλάδα.
ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (MGK)
Θα κάνω μία παρένθεση εδώ για να καταλάβεται τι είναι το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας (MGK).Είναι το ανώτατο όργανο της χώρας που μόνο αυτό μπορεί να λάβει αποφάσεις για όλα τα θέματα ασφαλείας της Τουρκίας και της εξωτερικής της πολιτικής.Δηλαδή έχει θεσμικό χαρακτήρα στην προάσπιση της συνταγματικής τάξης και της ακεραιότητας της χώρας από εσωτερικούς ή εξωτερικούς κινδύνους.
Απαρτίζεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,τον Πρωθυπουργό,τους Αρχηγούς των Επιτελείων ΓΕΕΘΑ, Στρατού,Ναυτικού,Αεροπορίας, Στρατοχωροφυλακής και τους Υπουργούς Εξωτερικών,Εσωτερικών, Άμυνας και Οικονομικών.
Διαθέτει Γραμματεία με αρμοδιότητα την παρακολούθηση της υλοποίησης των αποφάσεων και την παροχή επικουρικών υπηρεσιών, γεγονός που συμβολίζει τόσο τη σημασία του MGK όσο και την ανεξαρτησία του στο διοικητικό οργανόγραμμα της χώρας.
Υπ' όψιν ότι ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων (Α/ΓΕΕΘΑ) της Τουρκίας, είναι ο τρίτος στην ιεραρχία της χώρας, μετά τον Πρόεδρο και τον Πρωθυπουργό, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Όλα τα παραπάνω ίσχυαν μέχρι το 2000. Όμως η αναθεώρηση του 2001 έθεσε νέα δεδομένα στη λειτουργία του MGK,και κατά συνέπεια, στη σχέση των ΕΔ με την πολιτική.
Ο αριθμός των στρατιωτικών μελών μειώνεται και η αριθμητική ισορροπία αποκαθίσταται.
Όμως μεγαλύτερες και σημαντικότερες είναι οι ανατροπές που επιφέρει η ψήφιση από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση του 7ου Πακέτου Διατάξεων για την εναρμόνιση με το Κοινοτικό κεκτημένο.
Βάσει των νέων διατάξεων, το MGK γίνεται συμβουλευτικό όργανο, χωρίς εκτελεστικές αρμοδιότητες και παύει να λειτουργεί ως τμήμα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η πλειοψηφία των μελών του προέρχεται πλέον από το χώρο της πολιτικής και δίνεται η δυνατότητα να διορίζεται στη θέση του Γενικού Γραμματέα του σώματος, πολιτικό και όχι στρατιωτικό πρόσωπο.
ΛΗΦΘΕΙΣΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
Το αποφασισθέν σχέδιο των Τούρκων προέβλεπε την
Ήταν δύο θέματα που έπρεπε να κλείσουν οπωσδήποτε μέχρι το τέλος του χρόνου με κάθε τρόπο.
Έχοντας λοιπόν υπ' όψιν τους πως σε καμία περίπτωση δεν επρόκειτο να γίνουν αποδεκτές οι παράλογες διεκδικήσεις τους από όλη την υπόλοιπη πολιτική κοινότητα και φυσικά ούτε από την ΕΕ, όπου θα ήταν και ο λόγος να κλείσει η πόρτα προς αυτήν -γιατί σύντομα επρόκειτο να εξετασθεί η είσοδος τους σ' αυτήν-οι Τούρκοι βρέθηκαν σε αδιέξοδο.
Επάνω λοιπόν στον πανικό τους,το Τουρκικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας,αποφασίζει πως η μόνη τους ελπίδα για να μπορέσουν να θέσουν νέες βάσεις και προϋποθέσεις συζητήσεων και διαπραγματευσεων επί των διεκδικήσεων τους,ήταν μιά πολεμική σύγκρουση με την Ελλάδα.
ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (MGK)
Θα κάνω μία παρένθεση εδώ για να καταλάβεται τι είναι το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας (MGK).Είναι το ανώτατο όργανο της χώρας που μόνο αυτό μπορεί να λάβει αποφάσεις για όλα τα θέματα ασφαλείας της Τουρκίας και της εξωτερικής της πολιτικής.Δηλαδή έχει θεσμικό χαρακτήρα στην προάσπιση της συνταγματικής τάξης και της ακεραιότητας της χώρας από εσωτερικούς ή εξωτερικούς κινδύνους.
Απαρτίζεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,τον Πρωθυπουργό,τους Αρχηγούς των Επιτελείων ΓΕΕΘΑ, Στρατού,Ναυτικού,Αεροπορίας, Στρατοχωροφυλακής και τους Υπουργούς Εξωτερικών,Εσωτερικών, Άμυνας και Οικονομικών.
Διαθέτει Γραμματεία με αρμοδιότητα την παρακολούθηση της υλοποίησης των αποφάσεων και την παροχή επικουρικών υπηρεσιών, γεγονός που συμβολίζει τόσο τη σημασία του MGK όσο και την ανεξαρτησία του στο διοικητικό οργανόγραμμα της χώρας.
Υπ' όψιν ότι ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων (Α/ΓΕΕΘΑ) της Τουρκίας, είναι ο τρίτος στην ιεραρχία της χώρας, μετά τον Πρόεδρο και τον Πρωθυπουργό, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
ΣΥΜΒ.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ |
Ο αριθμός των στρατιωτικών μελών μειώνεται και η αριθμητική ισορροπία αποκαθίσταται.
Όμως μεγαλύτερες και σημαντικότερες είναι οι ανατροπές που επιφέρει η ψήφιση από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση του 7ου Πακέτου Διατάξεων για την εναρμόνιση με το Κοινοτικό κεκτημένο.
Βάσει των νέων διατάξεων, το MGK γίνεται συμβουλευτικό όργανο, χωρίς εκτελεστικές αρμοδιότητες και παύει να λειτουργεί ως τμήμα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η πλειοψηφία των μελών του προέρχεται πλέον από το χώρο της πολιτικής και δίνεται η δυνατότητα να διορίζεται στη θέση του Γενικού Γραμματέα του σώματος, πολιτικό και όχι στρατιωτικό πρόσωπο.
ΛΗΦΘΕΙΣΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
Το αποφασισθέν σχέδιο των Τούρκων προέβλεπε την