Ιωάννης Σ. Θεοδωράτος
Δημοσιογράφος-Αμυντικός Αναλυτής
Δημοσίευμα του έγκυρου αμερικανικού ιστοτόπου defensenews.com στις 10 Ιουλίου ανέφερε ότι τέσσερις ναυτικές μονάδες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το αντιτορπιλικό κατευθυνομένων βλημάτων κλάσης Udaloy II «Admiral Chabanenko» (DDG650) ενταγμένο στη δύναμη της 2ης Ανθυποβρυχιακής Διοίκησης του Βόρειου Στόλου, (σ.σ. το 2008 υπήρξε το πρώτο ρωσικό πλοίο που διέπλευσε τη διώρυγα του Παναμά μετά από τον Β΄ΠΠ) και τρία αποβατικά, απέπλευσαν από τη ναυτική Βάση του Σεβερομόρσκ στην Αρκτική. Στη συνέχεια τα πλοία θα ενωθούν με την φρεγάτα «Yaroslav Mudry» (F727) κλάσης Neustrashimy του Στόλου της Βαλτικής, που θα συνοδεύεται από ένα βοηθητικό σκάφος, προκειμένου να συγκροτήσουν μια δύναμη, η οποία θα εισέλθει στην Μεσόγειο με τελικό προορισμό το λιμάνι Ταρτούς. Τα έξι πολεμικά πλοία σύμφωνα με ρωσικές πηγές θα ανεφοδιαστούν στο συριακό λιμάνι με τρόφιμα και νερό, ενώ η αποστολή τους πιθανόν να διαρκέσει μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Εκτός αυτών στις 10 Ιουλίου εισήλθαν στο Αιγαίο έχοντας αποπλεύσει από την Βάση της Σεβαστούπολης άλλα τέσσερα ρωσικά σκάφη και συγκεκριμένα τα αρματαγωγά «Nikolay Filchenkov» (L152) κλάσης Alligator και «Caesar Kunikov» (L158) κλάσης Ropucha I, τα οποία συνοδεύονται από δύο πλοία υποστήριξης, το σκάφος διάσωσης υποβρυχίων «Shakhter» (ΙΜΟ 7023829) και το ρυμουλκό «Okhtensky». Πρέπει να σημειωθεί ότι τα «Admiral Chabanenko» και «Shakhter» μετείχαν τον περασμένο Ιούνιο στην άσκηση FRUKUS 2011 που διεξήχθη στις ακτές των ΗΠΑ με επίκεντρο το Νόρφολκ. Μία μέρα αργότερα το αντιτορπιλικό «Smetlivy» (D810), το μοναδικό σε ενέργεια πλοίο κλάσης Kashin του Ρωσικού Ναυτικού, πέρασε τα Στενά των Δαρδανελίων κινούμενο προς συνάντηση των τεσσάρων υπολοίπων σκαφών.
H φρεγάτα «Yaroslav Mudry» (F727). Πηγή: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1346464 |
Τα ρωσικά σκάφη δεν μπορούν να φθάσουν ανεμπόδιστα στην Συρία, παρά μόνον σε περίοδο ειρήνης και αφού προηγουμένως εξασφαλίσουν άδειες διέλευσης καθώς και την ουδέτερη στάση των ναυτικών δυνάμεων. Κοιτάζοντας τον αδιάψευστο μάρτυρα που λέγεται χάρτης, παρατηρούμε ότι η κάθοδος της πρώτης μοίρας από την Αρκτική απαιτεί ένα μεγάλο σε χρονική έκταση ταξίδι, καθώς θα πρέπει τα πλοία να πλεύσουν κατά μήκος της Νορβηγίας προκειμένου να συνενωθούν με τα σκάφη που προέρχονται από την Βαλτική, τα οποία σημειωτέον θα πρέπει να πλεύσουν μέσω της «τανάλιας» των Στενών Σκαγεράκη-Κατεγάτη (Δανία-Νορβηγία). Στη συνέχεια αφού εισέλθουν στην στενωπό της Μάγχης θα καταλήξουν στο Γιβραλτάρ, πλέοντας συνεχώς σε ύδατα και παραπλέοντας ακτές που ελέγχουν οι Αγγλοσάξονες.
Η δεύτερη μοίρα πρέπει να λάβει την σχετική άδεια από την Τουρκία για να διαπλεύσει τα Δαρδανέλια και στη συνέχεια πλέοντας εντός των διεθνών υδάτων του Αιγαίου (σ.σ. ενημερώνοντας την Ελλάδα και όχι ζητώντας άδεια) να κινηθεί προς το στενό Κάσου/Καρπάθου-Ρόδου, μια από τις δύο πύλες του Αρχιπελάγους οι οποίες ελέγχονται από την χώρα μας, λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της Κρήτης. Κατά το τελευταίο τμήμα του ταξιδιού τα ρωσικά σκάφη και από τις δύο μοίρες αφού συναντηθούν, θα κινηθούν σε ύδατα εντός της ελληνικής ΑΟΖ (σ.σ. μη ανακηρυχθήσης ακόμη) πλέοντας νοτίως και ανατολικώς της Κρήτης και της Κύπρου με προορισμό την Συρία.
Το σκάφος διάσωσης υποβρυχίων «Shakhter». Πηγή: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1553247# |
Συνεπώς δεν θα πρέπει να μας προκαλεί απορία η τεράστια σημασία που αποδίδουν στο λιμάνι του Ταρτούς οι Ρώσοι, το μοναδικό γεωστρατηγικό έρεισμα της Μόσχας στην θαλάσσια ζώνη της Μεσογείου. Εδώ ακριβώς έρχεται να προστεθεί η ελληνική παράμετρος, καθώς δίνει το τελικό διαβατήριο εξόδου προς την Ανατολική Μεσόγειο στα πλοία της ναυτικής δύναμης που είναι εγκλωβισμένη εντός της Μαύρης Θάλασσας και ελέγχει τις θαλάσσιες και εναέριες γραμμές επικοινωνίας μέσω της Κρήτης από και προς την Συρο-παλαιστίνη. Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να παρακολουθεί με «στρατηγική απάθεια» τα τεκταινόμενα, μια στάση που συνεχίζει να κατατάσσει την χώρα μας – με μοιρολατρικούς όρους – στα κράτη καταναλωτές ασφάλειας. Μήπως η Αθήνα θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να προκαλέσει το «ενδιαφέρον» των Αγγλοσαξόνων και των Ρώσων, επιδιώκοντας στοχευμένα οφέλη σε διάφορα επίπεδα;
Η ναυτική γεωγραφία δίνει στον Ελληνισμό τον διαχρονικό τίτλο του κλειδοκράτορα της Ανατολικής Μεσογείου. Πηγή: http://tnorton.wiki.hoover.k12.al.us/World+History |
Τελικώς άραγε δεν πρέπει να σκεφτούμε συνδυαστικά εάν και κατά πόσον η αξιοποίηση της γεωγραφίας μας από «συμμάχους και φίλους» συνιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ενίσχυσης της δοκιμαζόμενης χώρα μας καθώς και του Μεσογειακού Ελληνισμού;
Περί Αλός
Περί Αλός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΜΟΝΟ ΟΥ ΤΙ ΔΑΝΑ ΣΧΟΛΙΑ