ΟΥ Οχι ΤΙ κάτι ΔΑΝΟΣ εκ της γής
Απόψεις που πηγάζουν από την άλλη άγνωστη πλευρά
ΑΒΑ(ήβη)+ΤΑΡ(τάρταρα) <> ΒΙΟΣ(ζωή)+ΑΔΑΣ(άδης)
Aιώνια εναλλαγή, στην βιολογική αρμονία
Η άλλη θέση στην καθημερινότητα, τό επέκεινα, ή αλήθεια της φαντασίας.
Βουτιά στόν άπειρο και άυλο κόσμο τών ιδεών.
Υποβάθμιση του χρήματος (χξς') σε μέσο εξυπηρέτησης και όχι υπέρτατη ανάγκη.
Ατυχώς ονομάσθηκε Χρήμα (ότι χρειαζόμαστε)
και Νόμισμα (ότι θεσπίσθηκε σαν αξία)
Εξαπατήσαμε τό είναι μας, και Εκπέσαμε.

Επικοινωνία: utidanos@gmail.com

Τετάρτη 3 Μαΐου 2023

Για πρώτη φορά βρέθηκαν ανάγλυφες εικόνες ανθρώπων της χαμένης Ατλαντίδας, στην Ταρτησσό! Και πεντελικό μάρμαρο και μακεδονικά υαλιά!


Του Γιώργου Λεκάκη

Μερικοί ιστορικοί, όπως και ο μέγας Έλλην φιλόσοφος, Αριστοτέλης, συνέδεσαν τους κατοίκους της Ταρτησσού[5] με την μυθική χαμένη πόλη της Ατλαντίδος(***) και τους Άτλαντες(***).[1] 
Θεωρείται το ανατολικόν άκρον της. Ενώ άλλοι την συνδέουν με την επίσης μυθική Σχερία των Φαιάκων.[2] Και ο Ηρόδοτος, ιστορικός του 5ου αιώνα π.Χ., έγραψε για μια πόλη-λιμάνι, πέρα από τους Στύλους του Ηρακλή (σημερινό Γιβραλτάρ). Ο Έφορος την περιγράφει με θαυμασμό ως πλούσια και ευημερούσα πολιτεία, από την εκμετάλλευση σπουδαίων μεταλλείων της περιοχής της, και με εξαγωγή κασσίτερου, χαλκού και χρυσού… Τόσο που από πολλούς σήμερα αποκαλείται «το Eldorado της αρχαιότητας»…
Παροιμιώδης ο "Ταρτησσοῦ βίος" - vida de Tarteso, vida de Jauja.
Ήταν «το πέρας του κόσμου», «η αρχή του απέραντου ωκεανού», όπου ζούσαν γίγαντες, γοργόνες κ.ά. θαλάσσια τέρατα, όπως η «Ταρτησσία μύραινα» - προφανώς προσωποποιήσεις φυσικών φαινομένων (του ωκεανού, των ανέμων, κ.ά.).
Ο Γερμανός αρχαιολόγος Adolf Schulten(*) ανέσκαψε για να βρει την Ταρτησσό μεταξύ 1905 και 1911. Βρήκε τα ερείπια ενός «ανεξάρτητου πολιτισμού», που άκμασε εκεί από την 3η χιλιετία π.Χ. (από τον 26ο έως τον 13ο αιώνα π.Χ.)...
Οι αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή ξανα-άρχισαν προπολεμικά(**). Ο José María Luzón Nogué ήταν ο πρώτος που εντόπισε την Ταρτησσό, κοντά στην σημερινή Huelva (στις εκβολές του Odiel / Río Tinto), με την ανακάλυψη ενός χρυσού θησαυρού - θησαυρός Aliseda - κοντά στο El Carambolo τον Σεπτέμβριο του 1958 (3 χλμ. δυτικά της Σεβίλλης), και κοντά στη La Joya της Huelva. Απεκαλύφθησαν σπουδαία τεχνουργήματα της πόλεως αυτής, που επιβεβαιώνουν τις αρχαίες ελληνικές καταβολές της και δοξασίες. Πλούσια ζωγραφισμένα όστρακα με ελληνικά μοτίβα, από το πρώτο μισό του 6ου αιώνα π.Χ. βρέθηκαν κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο κέντρο της Huelva, η οποία ήταν ένα σημαντικό ταρτησσιανό κέντρο. Ενώ μια σημαντική νεκρόπολη ανακαλύφθηκε κοντά στο Μεντεγίν, στον ποταμό Río Guadiana. Έκτοτε, η πόλις πέρασε από την σφαίρα του μύθου, στην σφαίρα της ιστορίας…
Στην σύγχρονη ιστοριογραφία, ο πολιτισμός της Ύστερης Εποχής του Χαλκού και της Πρώιμης Εποχής του Σιδήρου της νότιας Ισπανίας, μεταξύ του ποταμού Γκουαντιάνα στα δυτικά, του Κάβου του Ναού (κάβο ντε λα Νάο) στα ανατολικά και της Σιέρα Μορένα στα βόρεια, αναφέρεται ως ταρτεσσιανός / ταρτησσιανός πολιτισμός.
Το στέμμα-ηλιοστέφανο (> "φωτοστέφανο")
παραπέμπει σε απολλώνεια ηλιολατρεία
- και σε σχετικά έργα τέχνης
των ιθαγενών (Ινδιάνων) της Αμερικής!

Προσφάτως ανακαλυφθηκαν 5 πέτρινες ανάγλυφες εικόνες (και όχι… προτομές) ηλικίας 2.400 χρόνων, που απεικονίζουν ανθρώπινα πρόσωπα. Μας παρέχουν νέες γνώσεις για τους ελάχιστα γνωστούς κατοίκους της αρχαίας ελληνικής πόλεως της Ταρτησσού της έκτασης της νυν Ισπανίας. Χάρη στους πλούσιους πόρους μετάλλου της, απέκτησε γρήγορα μια ευημερούσα εμπορική οικονομία..
Οι λαξευμένες πέτρινες όψεις, που χρονολογούνται στον 5ο αιώνα π.Χ., βρέθηκαν από αρχαιολόγους του Ισπανικού Εθνικού Ερευνητικού Συμβουλίου (CSIC) - που σκάβει εκει από το 2015 - μέσα σε έναν σφραγισμένο λάκκο, σε έναν πλίθινο ναό, στο Casas del Turuñuelo, μια ταρτησιανή τοποθεσία, στην νότια Ισπανία.
Ο πολιτισμός, που υπήρχε από τον 9ο έως τον 4ο αιώνα π.Χ., πίστευαν οι επιστήμονες προηγουμένως, ότι αντιπροσώπευε την θεότητα μέσω ζωικών ή φυτικών μοτίβων, ή μέσω βαιτύλων (ιερών λίθων) - όχι είδωλα / ειδώλια ανθρώπινων μορφών!
Δύο από τις νεοευρεθείσες προτομές είναι σχεδόν ολοκληρωμένες και πιστεύεται ότι απεικονίζουν γυναικείες θεότητες, που φορούν ενώτια / σκουλαρίκια. Βρέθηκαν και άλλες τρεις, αλλά μόνον θραύσματα. Η μία φαίνεται να αντιπροσωπεύει έναν πολεμιστή με κράνος.
Τα κομμάτια ήταν διασκορπισμένα ανάμεσα σε οστά ζώων, κυρίως από άλογα, που πιθανότατα προήλθαν από μαζική θυσία.
Ευρέθη επίσης ένα γλυπτό από πεντελικό μάρμαρο, του οποίου φαίνονται μόνον τα πόδια, ένα σύνολο υαλιών μακεδονικής προέλευσης, μια συλλογή ετρουσκικών έργων, ελεφαντόδοντο, κ.ά. που δείχνουν τον πολιτιστικό και υλικό πλούτο αυτού του μοναδικού χώρου!
Οι Ταρτήσσιοι είναι γνωστοί για την χρυσοχοΐα τους. Χρυσά αντικείμενα, παρόμοια με αυτά τα σκουλαρίκια, έχουν ανακαλυφθεί σε δύο κοντινές τοποθεσίες των Ταρτησίων, το Cancho Roano και το La Mata. Όπως και το Casas del Turuñuelo, και οι άλλες δύο, εκάησαν ολοσχερώς σε πυρκαγιές, των οποίων τα αίτια είναι άγνωστα.


«Το εύρημα μας δείχνει την σημασία της τοποθεσίας όσο και την σημασία του Ταρτησιανού πολιτισμού, στην κοιλάδα της Γκουαντιάνα, κατά τις θεωρούμενες τελευταίες στιγμές του», είπε η κ. Λόπεζ.
Αρχικώς ελέγετο ότι ο πολιτισμός της επικράτειας της Ταρτησσού εκτεινόταν μόνο γύρω από τον ποταμό Βεάτη[4] (στα αρχαία ελληνικά, νυν Γκουανταλκιβίρ). Τώρα, είναι γνωστό, ότι εκτεινόταν τουλάχιστον έως και την κοιλάδα της Γκουαντιάνα (las Vegas Altas(***) del Guadiana). Συνολικά, έως τώρα, περισσότερες από 20 τοποθεσίες του κράτους της Ταρτησσού έχουν εντοπισθεί σε ολόκληρην την περιοχή της Σεβίλλης Ανδαλουσίας, στον 37ο παράλληλο[3]… - ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ…

ΠΗΓΗ: Er. López / CSIC Comunicación Andalucía y Extremadura«Investigadores del CSIC hallan las primeras representaciones humanas de Tarteso - Los trabajos del Instituto de Arqueología de Mérida (IAM-CSIC) en el yacimiento de Casas del Turuñuelo (Badajoz) sacan a la luz los restos de cinco relieves antropomorfos del siglo V a.C», CSIC, 18.3.2023. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 19.3.2923. B. Ferreira «Archaeologists Uncover the Ancient Gods of a Lost Civilization in Stunning Find - The Tartessos peoples burned down their own temples and vanished 2,500 years ago», Vice, 21.4.2023. J. Nalewicki «2,600-year-old stone busts of 'lost' ancient Tartessos people discovered in sealed pit in Spain», Live Science, 26.4.2023. Γ. Λεκάκης "Σύγχρονης Ελλάδος περιήγησις".


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ἀριστ. π. Θαυμασ. 135. Στραβ. 148, Ἡρόδ. 1.163, 4.192, Ἀριστοφ. Βάτρ. 475.
- Blech M. «Tartessos», στο Michael Blech κ.ά. «Hispania antiqua. Denkmäler der Frühzeit», εκδ. Philipp von Zabern, Μάιντς, 2001.
- Blech Μ., Pedro Barceló «Tartessos» στο Der Neue Pauly (DNP), τ. 12/1, εκδ. Metzler, Στουρτγκάρδη, 2002.
- Bonsor G. «Tartesse», 2018.
- Chocomeli J. «En busca de Tartessos», Βαλέντσια, 1940(**).
- González de Canales Cerisola F. «Tarshish-Tartessos, the Emporium Reached by Kolaios of Samos», CIPOA (Cahiers de l'Institut du Proche-Orient Ancien du Collège de France) 2, 2014.
- Koch M. «Tarschisch und Hispanien - Madrider Forschungen 14», Βερολίνο, 1984.
- Schulten Ad. «Tartessos», Αμβούργο, 1922.(*)

- Κοσσυβάκης Γρ. «Οι πρωτοέλληνες μινύες».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
[1] Βλ. και A. Lofthouse «The Iberian civilisation that vanished», BBC, 28.7.2022. Η σχέση της με την Τύρο της Φοινίκης, είναι… επινοημένη… Επίσης η Θαρσείς / Ταρσίς, που αναφέρεται σε αρκετά σημεία στην Παλαιά Διαθήκη, από πολλούς ταυτίζεται με την Ταρτησσό.
[2] βλ. ταινία Γ. Λεκάκη «MY.ST: Η τεχνολογία των Φαιάκων», σε σκηνοθεσία Χρ. Πετρόπουλου.
[3] 37°0′0″N 6°12′0″W.
[4] Βαέτης, Βαίτιος > Βαιτία > Baetis, Bétis > Γουαδαλκιβίρ > Γουαδαλκουϊβέρος.
[5] Οι καταλήξεις τοπωνυμίων εις -σσός, -νθος, κλπ. προδίδουν πελασγική - δηλ. πρωτοελληνική - καταγωγή

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ 16/3: Tα υποστηλώματα της κοινοβουλευτικής χούντας προστατεύουν τα συμφέροντά τους


ΣΧΟΛΙΟ
Παρατρεχάμενοι των πολιτικών εγκληματιών και τα φερέφωνά τους της δημοσιογραφικής λίστας Πέτσα, θα σχίζουν τα ιμάτιά τους για τους “γνωστούς αγνώστους” που διέλυσαν τη χτεσινή διαδήλωση.
Τη γνωστή καραμέλα θα αναμασούν οι γνωστοί –και όχι άγνωστοι– χρήσιμοι ηλίθιοι των κουρελιασμένων συνειδήσεων, θιασώτες των διαδηλώσεων τύπου “λιτανείας”, οι “αγανακτισμένοι” τηλεορασάκηδες και οι “ριζοσπάστες” βολεμένοι που περιμένουν την “όξυνση των αντιθέσεων”.
Για όλους αυτούς η ευθυγράμμιση με τη συστημική γραμμή της διαμαρτυρίας «γκαντικού» τύπου (βαράτε, σκοτώστε και ίσως βαρεθείτε…) αποτελεί το θρησκευτικό τους πιστεύω δίπλα στα λείψανα των ιδεολογικών τους προτσές που η μόνη τους χρησιμότητα είναι μόνο συστημική: η απρόσκοπτη κοινοβουλευτική διαδικασία που θα οδηγήσει σε εκλογές υπό ένα απόλυτα κατακερματισμένο εκλογικό σώμα το οποίο θα είναι ανίκανο να βάλει φρένο σε κυβερνητικά σχήματα που θα συνεχίσουν την πολιτική μονιμοποίησης της χώρας στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση, δηλαδή στο καθεστώς κοινοβουλευτικής χούντας και οικονομικής κατοχής.
Δεν ξέρουμε πόσους νεκρούς χρειάζονται στα τρένα, πόσους ακόμα καμένους στο Μάτι, πόσους πνιγμένους στη Μάνδρα, πόσους σκοτωμένους και σακατεμένους εργάτες, πόσες δολοφονίες, βιασμούς γυναικών, παιδεραστές, καμένες εκτάσεις και κατεστραμμένες ζωές για την “πράσινη ανάπτυξη” των πολυεθνικών, υφαρπαγή δια νόμου της πρώτης κατοικίας, εξαθλίωση σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής, για να μας απαντήσουν όλοι αυτοί αν η “οργή” του κόσμου μετατρέπεται σε εξέγερση.
Η απάντηση είναι ότι και υπερδιπλάσιους νεκρούς να είχαμε οι ειρηνικές διαδηλώσεις είναι η μόνη λύση για αυτούς τους γνωστούς και όχι αγνώστους.
Όχι μόνο οι τυχόν εξεγερσιακές συνθήκες δαιμονοποιούνται και στιγματίζονται αλλά ακόμα και η αντι-βία.
Δηλαδή, το να προστατευθείς στοιχειωδώς –κάτι το οποίο δε γίνεται με τηλεπαθητικά μέσα– από τις δολοφονικές επιθέσεις των σύγχρονων ταγμάτων ασφαλείας, που διασφαλίζουν την προστασία των δολοφόνων και των χρήσιμων πολιτικών τους υποστυλωμάτων.
Όπως ακριβώς έγινε από την πρώτη κιόλας μαζική διαδήλωση με αφορμή την δολοφονία στα Τέμπη, η συγκέντρωση χτυπήθηκε οργανωμένα από την αστυνομία με μηχανοκίνητα κυρίως μέσα, που εξορμούσαν μέσα στην διαδήλωση πετώντας χειροβομβίδες και δακρυγόνα πάνω στους διαδηλωτές.
Είναι οι συνήθεις γνωστοί αυτοί που έσπευσαν εξ αριστερών να μιλήσουν για προβοκάτορες, στιγματίζοντας και ποινικοποιώντας τις εξεγερσιακές συνθήκες που υποβόσκουν στην ελληνική κοινωνία, όπως και οι αντίστοιχοι δεξιοί/μπατριώτες τύπου Βελόπουλου και άλλων.
Ο τελευταίος, μάλιστα, ο οποίος αυτοπαρουσιάζεται και ως μεγάλος πατριώτης που θα καθαρίσει το σάπιο πολιτικό σύστημα, έσπευσε από την πρώτη στιγμή της μαζικής δολοφονίας των Τεμπών να δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «δεν θέλει ο λαός να είναι οργισμένος».
Μα φυσικά… η χρησιμότητα κομματιδίων σαν και αυτού είναι ανεκτίμητη, όπως ήταν αντίστοιχα και του Καμμένου στη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Η γνωστή τακτική της δημοσίευσης φωτογραφιών με κουκουλοφόρους ασφαλίτες δίπλα στα ΜΑΤ, αποτελεί προβοκατόρικη τακτική στιγματισμού ανθρώπων που δίκαια εξεγείρονται κατά δολοφόνων και η οποία έχει στόχο το καπέλωμα των διαδηλώσεων και τον σταδιακό στραγγαλισμό τους, όπως γίνονταν πάντα.
Η κυβέρνηση Μακρόν πραγματικά θα ζηλεύει το επίπεδο του πολιτικού κρετινισμού της Ελλάδας, ειδικά τώρα που οι μη ειρηνικές διαδηλώσεις στη Γαλλία οι οποίες έχουν έντονα αντι-ΕΕ και αντι-ΝΑΤΟϊκά αιτήματα, αντιμετωπίζονται με χαρακτηριστική βιαιότητα.
Είναι πλέον ευδιάκριτο και στον τελευταίο με στοιχειώδη ιστορική γνώση και ατομική αξιοπρέπεια, ότι η καραμέλα των ειρηνικών διαδηλώσεων διατρέχει ακριβώς ολόκληρο το σάπιο πολιτικό σύστημα τα δημοσιογραφικά πλυντήρια των δολοφόνων και έχει δώσει πολυτιμότατες υπηρεσίες σε κρίσιμες στιγμές στο παρελθόν.
Από την περίοδο των βίαιων διαδηλώσεων κατά των μνημονίων μέχρι το ξεπούλημα της Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ που έγινε υπό την καθοδήγηση των ειρηνιστών μπατριωτών…

Σάκης Αδάμ – 17/03/2023
antipagkosmiopoihsh.gr/

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Και όμως ο “τάφος του Αγαμέμνονα” δεν ήταν άδειος!

ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Μυκήνες. 
Και όμως ο “τάφος του Αγαμέμνονα” δεν ήταν άδειος!
Η λεηλασία από Έλγιν και Βελή Πασά.  Το απρόσμενο εύρημα 
Της Μαίρης Αδαμοπούλου . 
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Τα Νέα”. 
H “ανασκαφή” στα σωθικά του μεγαλύτερου αρχαιολογικού μουσείου της χώρας ήταν αρκετή για να κάνει την ανατροπή. Να αποδείξει ότι ο πλέον εντυπωσιακός και ένας από τους μεγαλύτερους και τελειότερους μυκηναϊκούς θολωτούς τάφους, εκείνος του Ατρέα στις Μυκήνες, όχι απλώς δεν ήταν άδειος, αλλά και μόνο τα ίχνη από τα κτερίσματα του που σώθηκαν και εν πολλοίς παραμένουν άγνωστα, είναι αρκετά για να αποδείξουν πως το περίφημο μνημείο ήταν χαρακτηριστικό των πολύχρυσων Μυκηνών που περιγράφει ο Όμηρος.

Πηγή Γραφήματος: tanea.gr 
Κι ένα μικρό τμήμα εξ αυτών – καμωμένο από κόκκινο λακωνικό μάρμαρο, αλλά με χαραγμένες πάνω του πολλές σελίδες διαφορετικών αιώνων Ιστορίας – αναδύεται από την αφάνεια και υπόσχεται να διηγηθεί την περιπέτεια του χάρη στην επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου “Αθέατο Μουσείο” που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών.
Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2020 στα υπόγεια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Εκεί όπου μια ομάδα αρχαιολόγων του μουσείο ανακάλυψε ένα σύνολο από μερικές εκατοντάδες ξεχασμένα αντικείμενα και το χειρόγραφο ημερολόγιο του αρχαιολόγου Παναγιώτη Σταματάκη.
Του επιστήμονα που όχι μόνο εντόπισε το 1878 μέσα στο μνημείο που για αιώνες χρησιμοποιούνταν από βοσκούς, υπολείμματα οστών ζώων, ίχνη από ειδώλια, αγγεία, κοσμήματα (κυρίως χάντρες) και φύλλα χρυσού, αλλά το ταυτοποίησε ως ταφικό καθώς τόσο ο Παυσανίας όσο και ο Ερρίκος Σλίμαν, το είχαν χαρακτηρίσει ως θησαυρό (θησαυροφυλάκιο).
O θόλος του τάφου, ο οποίος πιθανότατα δεν έχει καμία σχέση με τον Ατρέα ή τον Αγαμέμνονα. Ονομάστηκε έτσι από τον Ερρίκο Σλήμαν. Φωτο wikipedia 
“Πράγματι το συγκεκριμένο σύνολο παρέμενε για 130 χρόνια ως επί το πλείστον άγνωστο στις αποθήκες του μουσείου”, λέει στα “ΝΕΑ” ο αρχαιολόγος του ΕΑΜ και υπεύθυνος της μελέτης των αντικειμένων, Κώστας Πασχαλίδης. “Κάποια από τα αντικείμενα του συνόλου ενσωματώθηκαν στην αποκατάσταση των ημικιόνων του μνημείου, που παρουσιάζονται στην αίθουσα 4. Τα περισσότερα όμως, φυλάσσονταν στις αποθήκες χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή τους”, συνεχίζει ο αρχαιολόγος.
Και εξηγεί ότι ανάμεσα τους δεν βρίσκονταν μόνο αρχαιότητες που χρονολογούνται περί το 1350-1300 π.Χ. αλλά και οστά ζώων από θυσίες που τελέστηκαν τον 5ο αι. μ.Χ. και ενώ είχαν απαγορευτεί τέτοιου είδους τελετουργίες συνέπεια της επικράτησης του Χριστιανισμού.
Υλικό το οποίο τώρα μελετάται για πρώτη φορά αναλυτικά ώστε οι αρχαιολόγοι του μουσείου να προχωρήσουν σε μια μεγάλη επιστημονική δημοσίευση.
Το μαρμάρινο θραύσμα βρέθηκε στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου Μυκηνών μαζί με άλλες αρχαιότητες 
Η Λεηλασία του τάφου
Ο τάφος του Ατρέα στο διάβα των αιώνων δεν είχε μόνον συλληθεί ως προς το περιεχόμενο του. Τμήματα του αρχιτεκτονικού διακόσμου του είχαν λεηλατηθεί από τον Έλγιν (1802) και από τον γιο του Αλή Πασά, Βελή (1810) και κατέληξαν στο Βρετανικό Μουσείο.
Ορισμένα άλλα εκλάπησαν από ευρωπαίους περιηγητές και βρίσκονται σε μουσεία της Καρλσρούης και του Μονάχου
Ο Θησαυρός του Ατρέα ή Τάφος του Αγαμέμνονα κατασκευάστηκε την εποχή του Χαλκού περίπου το 1250 π.Χ. Το πέτρινο υπέρθυρο πάνω από την πόρτα ζυγίζει 120 τόνους, με διαστάσεις που το κατατάσσει ως το μεγαλύτερο στον κόσμο. Ένα θραύσμα επιστυλίου από την πρόσοψη του μνημείου, όμως, με ανάγλυφα φυτικά μοτίβα και περίεργα γκραφίτι βρισκόταν ανάμεσα στον “άγνωστο” θησαυρό των αποθηκών. Και είναι αυτό που παρουσιάζεται μαζί με δύο ακόμη θραύσματα (μέρη των οποίων βρίσκονται στα μουσεία της Γερμανίας) και σελίδες από το ημερολόγιο της ανασκαφής του Σταματάκη.
Το επιστύλιο από κοκκινωπό μάρμαρο φαίνεται πως είχε περισυλλέξει από τα χώματα του μνημείου 63 χρόνια πριν από την Επανάσταση (1758) ένας παπάς.
Στα πέταλα του αριστερού ημιρόδακα είχε χαράξει τη φράση “”1758 ήρθα εγό ω Παππάν…”το όνομά του, πιθανόν (Παπανικόλας ή Παπανδρέας;) μαζί με έξι ακόμη (Μαρία, Μαριγώ, Ελένη, Παναγιώτης, Γεράσιμος, Αναστασ….). “Να ήταν τα μέλη της οικογένειας του; Να ήταν μια παράκληση υπέρ υγείας;” είναι μερικές από τις εκδοχές που θέτουν οι αρχαιολόγοι. Κι εκεί, στο ιερό της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου στο Χαρβάτι (παλιά ονομασία των Μυκηνών) το εντόπισε ο Σταματάκης, πρόσεξε τα χαράγματα και το μετέφερε στην Αθήνα μαζί με τα υπόλοιπα ευρήματα του, όπου έμενε ως τώρα.

ΙΝFO
Τα πολύτιμα θραύσματα παρουσιάζονται στην «Αίθουσα του Βωμού» (αιθ. 34) από την Τρίτη 7 Μαρτίου ως τη Δευτέρα 8 Μαΐου 2023. Προγραμματισμένες παρουσιάσεις στις 15 και19/3, 2, 5, 19, 23/4 και 7/5 στις 13.00.
Για την παρακολούθηση της παρουσίασης είναι απαραίτητη η προμήθεια εισιτηρίου και η δήλωση συμμετοχής κατά την προσέλευση.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τηλ. Επικοινωνίας: 213 214 4856, 2132144889, 2132144838
Πηγές : TA NEA / Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχική
Φωτογραφία: O Τάφος του Ατρέως ή Τάφος του Αγαμέμνονα / Μηχανή του Χρόνου

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο τάφος πιθανότατα δεν έχει καμία σχέση με τον Ατρέα ή τον Αγαμέμνονα – θρυλικούς ηγέτες των Μυκηνών ή το Άργος στα έργα του Ομήρου, του Επικού Κύκλου και της Ορέστειας – καθώς οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι ο Μυκηναϊκός ηγεμόνας που θάφτηκε εκεί κυβερνούσε νωρίτερα. Ονομάστηκε έτσι από τον Ερρίκο Σλήμαν και το όνομα χρησιμοποιείται από τότε.
Η ιστορικότητα του Τρωικού Πολέμου, με τον οποίο ο Σλήμαν προσπαθούσε να συνδέσει τόσο τις Μυκήνες όσο και τον Χισαρλίκ, είναι θέμα μακροχρόνιας και συνεχιζόμενης συζήτησης....

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Ηλεία: Βρέθηκε το ιερό του Ποσειδώνα που περιέγραψε ο Στράβωνας;

Με πολλές... υποσχέσεις ολοκληρώθηκε η πρώτη ανασκαφική περίοδος του 5ετούς ερευνητικού προγράμματος στο Κλειδί Σαμικού
Αεροφωτογραφία της ανασκαφής στο Κλειδί Σαμικού στην Ηλεία (φωτ.: ΥΠΠΟΑ)

Βρέθηκε τελικά το ιερό που ήταν αφιερωμένο στον Ποσειδώνα; Αυτό είναι το ερώτημα που προέκυψε κατά τη φετινή ανασκαφική περίοδο στο Κλειδί Σαμικού στην Ηλεία, την πρώτη του πενταετούς ερευνητικού προγράμματος που υλοποιείται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας σε συνεργασία με το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών.
Οι ανασκαφείς έφεραν στο φως κτηριακά κατάλοιπα που μπορούν να αποδοθούν στο ιερό του Ποσειδώνα, ενώ συνεχίζουν να αναζητούν το λιμάνι του Σαμικού.
Η θέση Κλειδί είχε προταθεί από παλαιότερους ερευνητές ως πιθανή θέση του περίφημου αρχαίου ναού, καθώς βρίσκεται στις υπώρειες της αρχαίας ακρόπολης του Σαμικού η οποία δεσπόζει στην περιοχή βορείως της λιμνοθάλασσας της Καϊάφα, στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που παραδίδει ο Στράβων (Γεωγραφικά, 8o βιβλίο), το ιερό του Ποσειδώνα ήταν σημαντικό λατρευτικό κέντρο της αμφικτυονίας των πόλεων της Τριφυλίας και βρισκόταν κοντά στη θάλασσα.
Γενική άποψη της ανασκαφής στο Κλειδί Σαμικού στην Ηλεία (φωτ.: ΥΠΠΟΑ)

Κατά τις ανασκαφικές εργασίες που ολοκληρώθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου αποκαλύφθηκε τμήμα της θεμελίωσης ενός μεγάλου κτηρίου πλάτους 9,40 μ., του οποίου οι τοίχοι έχουν πλάτος 0,80 μ.. Στο εσωτερικό του εντοπίστηκε πυκνό στρώμα κεραμίδων.
Με βάση τις ενδείξεις της γεωφυσικής έρευνας και τα ανασκαφικά δεδομένα μπορεί να ανασυντεθεί κτήριο μήκους τουλάχιστον 28 μ., το οποίο διέθετε δύο εσωτερικές αίθουσες, καθώς και έναν πρόναο και έναν οπισθόδομο ή άδυτο.
Σε συνδυασμό με την κεράμωση λακωνικού τύπου, η ανακάλυψη τμήματος μαρμάρινου περιρραντηρίου οδηγεί σε ένα πρώτο συμπέρασμα: το κτήριο ανήκει στην Αρχαϊκή περίοδο. Το μαρμάρινο περιρραντήριο, που μιμείται χάλκινη λεκάνη, είναι χαρακτηριστικό σκεύος με λατρευτική χρήση που προσιδιάζει σε ιερό.
Tμήμα περιρραντηρίου (φωτ.: ΥΠΠΟΑ)

Οι ανακαλύψεις στη θέση Κλειδί δίνουν νέες προοπτικές στην έρευνα της πολιτικής και οικονομικής σημασίας της αμφικτυονίας των τριφυλιακών πόλεων κατά τον 6ο αιώνα π.Χ., καθώς το ιερό του Ποσειδώνα αποτελούσε το κέντρο της θρησκευτικής και εθνικής τους ταυτότητας.
Η έρευνα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Gerda Henkel και το Αυστριακό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο (Αυστριακή Ακαδημία Επιστημών).
pontosnews.gr/

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

Οι αποχρώσεις του "πράσινου"



Talk of the town?
Όλοι συζητούν για το αέριο, τις κινήσεις της Ρωσίας, την αντίδραση της ΕΕ, τι θα γίνει με τα αποθέματα αερίου τον χειμώνα, πώς θα ζεσταθούμε στα σπίτια μας αλλά και πόσο θα μας κοστίσει όλη αυτή η κατάσταση.
Ακόμα και στα Social Media, η συζήτηση έχει ανάψει για τα καλά, γιατί το θέμα δεν είναι μόνο ότι τελικά το αέριο είναι πανάκριβο.
Φυσικά αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημά του, μια και ας μην ξεχνάμε ότι είναι χρηματιστηριακό προϊόν και άρα η αξία του ορίζεται από τις αγορές.
Η μη βιώσιμη λύση
Υπάρχουν κι άλλα βασικά προβλήματα του ορυκτού αερίου.
Είναι ένα ακόμα ορυκτό καύσιμο και το μόνο “φυσικό” του στοιχείο είναι ότι σχηματίζεται φυσικά στην επιφάνεια της Γης – όπως και το πετρέλαιο και ο άνθρακας.
Όμως, χρειάζεται εξόρυξη, ενώ η εκμετάλλευση και η καύση του έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο κλίμα.
Επίσης, δεν είναι “πράσινο”: το 36% των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου στην Ευρώπη προέρχεται από το ορυκτό αέριο, καθιστώντας το τη μεγαλύτερη πηγή ΑτΘ στην ήπειρο, μεγαλύτερη και από το πετρέλαιο.
Μάθε περισσότερα!


Οι πραγματικές επιλογές
Λύσεις υπάρχουν; Φυσικά!
Υπάρχουν επιλογές πιο εύκολες και φθηνές, που ταυτόχρονα είναι πραγματικά ο μόνος τρόπος για ενεργειακή ανεξαρτησία!
Εξοικονόμηση ενέργειας (και άρα εξοικονόμηση χρημάτων και καλύτερο επίπεδο διαβίωσης), και παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ μέσω αυτοπαραγωγής ή συμμετοχής σε ενεργειακή κοινότητα.
Αυτές οι λύσεις είναι ό,τι καλύτερο έχουμε για να βελτιώσουμε το πρόβλημα, μπορούν να εφαρμοστούν με κοινωνικά δίκαιο τρόπο και να αναπτυχθούν περαιτέρω μέσω της τεχνολογίας.
Μάθε περισσότερα!


Έκτακτο: νομική δράση!
Τον Ιούλιο, όταν η ΕΕ απέτυχε να αποκλείσει το ορυκτό αέριο και την πυρηνική ενέργεια από τον κατάλογο βιώσιμων επενδύσεων, την Ταξινομία, είχαμε πει ότι δεν θα σταματήσουμε, και το εννοούσαμε!
Πρόσφατα, 8 γραφεία της Greenpeace στην Ευρώπη απέστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επίσημο αίτημα για εσωτερική επανεξέταση της συμπερίληψης του ορυκτού αερίου και της πυρηνικής ενέργειας στην Ταξινομία.
Η Επιτροπή έχει προθεσμία μέχρι τον Φεβρουάριο να κάνει την επανεξέταση κι αν απαντήσει αρνητικά, θα το πάμε ακόμα παραπέρα: μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!
Διάβασε περισσότερα!


Μία αποκαλυπτική έρευνα!
“Πράσινη καινοτομία”, εικόνες από τη φύση, άνθρωποι από όλες τις ηλικίες και κοινωνικά στρώματα, γυναίκες, διάσημα πρόσωπα, αλλά… ελάχιστη αναφορά στην κλιματική κρίση και στην ευθύνη τους για την επιδείνωσή της.
Αυτά είναι τα ευρήματα της νέας έρευνας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σχετικά με το “πράσινο ξέπλυμα” των εταιρειών ορυκτών καυσίμων μέσω των διαφημίσεών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συχνά, δεν τις ενδιαφέρει καν να πουλήσουν ένα προϊόν, απλά θέλουν να πουλήσουν το ψεύτικο πράσινο προφίλ τους.
Πρέπει να τις σταματήσουμε τώρα!

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Η καταδίωξη τουριστών από Έλληνες είναι η λύση για τον ελληνικό τουρισμό

Οι Κρητικοί που καταδίωξαν με το αυτοκίνητό τους τους Γερμανούς τουρίστες στον Μυλοπόταμο της Κρήτης κατηγορούνται πως χαλάνε την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και πως κάνουν κακό στον τουρισμό, αλλά στην πραγματικότητα αυτοί οι δυο Κρητικοί είναι πρωτοπόροι και δείχνουν τον δρόμο σε όλους μας.
Η καταδίωξη από Έλληνες στα νησιά μας θα μπορούσε να είναι η απόλυτη τουριστική ατραξιόν, να φέρει πάνω από 100 εκατομμύρια τουρίστες στη χώρα και να εκτινάξει το ελατήριο της οικονομίας.
Οπωσδήποτε, η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει το απόλυτο ξενέρωμα για τους τουρίστες.
Έρχονται οι Γερμανοί και οι Βρετανοί στην Ελλάδα και συναντάνε τους Γερμανούς και τους Βρετανούς που θέλουν να αποφύγουν στην πατρίδα τους.
Οι Έλληνες πουθενά.
Οι Έλληνες είναι για να σερβίρουν τις σαλάτες και να αλλάζουν τα σεντόνια.
Ούτε καμάκι δεν κάνουν πια οι Έλληνες.
Έρχονται οι Γερμανίδες τουρίστριες διψασμένες για ελληνικό σπέρμα και είναι οι Έλληνες με το κινητό στο χέρι και κοιτάνε τον κώλo της Ιωάννας Μούνη στο Instagram.
Για τις Ελληνίδες, δεν το συζητάμε, είναι όλες και αυτοθαυμάζονται στα social media, περιμένοντας τον πλούσιο γαμπρό που θα γίνει χορηγός τους, ενώ έχουν και ύφος “χάρη σας κάνω που μπορείτε και με βλέπετε”, οπότε καταλαβαίνει ο τουρίστας πως, για να πάει με Ελληνίδα, πρέπει να είναι βίζιτα, αλλά κρατιέται ο άνθρωπος γιατί έχει ανέβει η τιμή της κιλοβατώρας και στη χώρα του, και δεν λέει να φάει τα χρήματά του για να φασωθεί με την Μαριάντζελα στην Πάρο και να ξυλιάζει τον χειμώνα στο σπίτι του στο Μπάντεν Μπάντεν.
Πρέπει να δώσουμε κάτι καινούργιο στους τουρίστες, για να συνεχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα.
Το Ξαπλώστρα-Θάλασσα-Ταβέρνα είναι πάρα πολύ βαρετό και έχει κουράσει.
Η καταδίωξη από Έλληνες είναι μονόδρομος, αν θέλουμε ο ελληνικός τουρισμός να ανθίσει.
Θα νοικιάζει ο τουρίστας ένα αυτοκίνητο και δεν θα ξέρει ποια στιγμή και από πού θα πεταχτούν οι Έλληνες με ένα 4Χ4, και θα τον πάρουν στο κυνήγι με μαχαίρια, Καλάσνικοφ και χειροβομβίδες.
Αυτό είναι extreme sport, όχι οι παπαριές όπως το Bunjee Jumping και το Kitesurfing.
Αυτά είναι για φλώρους.
Θα σε καταδιώκει ο Έλληνας με το μπαζούκας και θα φτάνει η αδρεναλίνη σου στον Θεό.
Βέβαια, θα σκοτώνονται και κάποιοι τουρίστες στην διάρκεια της καταδίωξης αλλά καλό είναι κι αυτό, αφού μπορούμε να τους θάβουμε στην Ελλάδα και να έρχεται κάθε χρόνο όλο τους το σόι -καμιά πενηνταριά νοματαίοι- για να τους κάνουν ένα μνημόσυνο και να αφήσουν ένα λουλούδι στο σημείο που τα τίναξαν.
Η καταδίωξη τουριστών μπορεί να δώσει ώθηση και στον χειμερινό τουρισμό, αφού η χώρα μας θα προσελκύσει εκατομμύρια τουρίστες αυτό το νεκρό διάστημα.
Θα καταδιώκουμε με τα οπλοπολυβόλα και τα drone τους τουρίστες τον χειμώνα και στα απάτητα ελληνικά βουνά, οπότε το ελατήριο της οικονομίας θα φτάσει στο διάστημα.

Το pitsirikos.net χρειάζεται τη βοήθειά σου
Στήριξε οικονομικά το pitsirikos.net, αν θεωρείς πως καλό είναι να υπάρχουν στην Ελλάδα και κάποιες φωνές που δεν δουλεύουν για τον Μαρινάκη, τον Αλαφούζο, τον Σαββίδη και τα άλλα παιδιά, οπότε μπορεί να διαβάσεις ή να ακούσεις κάτι διαφορετικό από αυτό που συμφέρει τους ολιγάρχες. Οι τρόποι στήριξης εδώ.

Τρίτη 23 Αυγούστου 2022

Το εθνικό μας αφοδευτήριο

Αγαπημένε μου πιτσιρίκο, φίλες και φίλοι του blog, καλησπέρα.
Αν αναρωτιέστε πως μια σελίδα στο Facebook με περισσότερους από 80.000 ακολούθους -όπως του αγαπημένου μας μπλόγκερ- δεν μαζεύει πλέον τα “likes” και δεν έχει τις προβολές που είχε στο πρόσφατο παρελθόν, ο λόγος είναι σίγουρα αυτός που μόλις σκεφτήκατε.
Το περίεργο, όμως, είναι πως κανείς από τους γράφοντες και ομιλούντες του blog -ακόμη και ο ίδιος ο πιτσιρίκος- δεν αρνήθηκε το οτιδήποτε σχετικά με τον ιό,τα εμβόλια, την μεταδοτικότητα και οποιοδήποτε άλλο -“fake news” -κυκλοφορεί στο διαδίκτυο.
Το αντίθετο, μάλιστα.
Άρα, τι μπορεί να συμβαίνει με τους κατά τα αλλά αξιόπιστους και αξιοκρατικούς αλγόριθμους της πασίγνωστης ηλεκτρονικής πλατφόρμας;
Δεν αρέσουν τα όσα γράφονται και λέγονται στους «αλγόριθμους»;
Ακόμη και αν μιλάμε για την ομορφιά του καλοκαιρινού φεγγαριού;
Πώς μπορεί να συμβαίνει αυτό;
Μία από τις πρώτες εισπρακτικές εταιρίες που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα τα χρόνια των μνημονίων, η “Teleperformance”, είναι αυτή που έχει αναλάβει την λογοκρισία στο Facebook με το πρόσχημα των «αλγορίθμων που λειτουργούν κάπου στην άπω Ανατολή», εμποδίζοντας αναρτήσεις στην πλατφόρμα.
Η Teleperformance ανέλαβε την διαχείριση του περιεχομένου του FB στον ελληνικό κυβερνοχώρο λίγο πριν τις εκλογές του 2019.
Τότε, μια ομάδα υπαξιωματικών του στρατού εμφανίστηκε ως fact checkers (ελεγκτές) με τον τίτλο «ellinikahoaxes», έχοντας ουσιαστική οργανική σχέση με νεοφιλελεύθερα e-έντυπα όπως το AthensVoice.
Αυτές οι διορισμένες ομάδες παρουσίαζαν το περιεχόμενο διάφορων ανεξάρτητων sites ως “fake news” ή «ακατάλληλα», δικαιολογώντας με αυτό τον τρόπο τον αποκλεισμό των αναρτήσεων από το FB.
Ενώ λίγο αργότερα αυτό επεκτάθηκε και σε προσωπικά ιστολόγια.
Οποίος έγραφε ή έλεγε το οτιδήποτε αρνητικό για το κυβερνητικό αφήγημα, αυτομάτως βαφτιζόταν «ακατάλληλο περιεχόμενο», κάνοντας με αυτό τον τρόπο το FB να βάζει φρένο στις αναρτήσεις.
Σελίδες όπως το Info-War του Άρη Χατζηστεφάνου ή του JoDi-graphics έπεσαν θύματα λογοκρισίας και αποκλεισμού από την πλατφόρμα.
Οι διαμαρτυρίες προς το FB οδηγούσαν πάντα σε αδιέξοδο, αφού εκείνο έριχνε την ευθύνη στα ellinika hoaxes, παραπέμποντας εκεί τους διαμαρτυρόμενους.
Φυσικά, πρέπει να είσαι εντελώς ηλίθιος για να πιστέψεις πως ένας κολοσσός σαν το FB θα άφηνε την διαχείριση των αναρτήσεων σε μια απαξιωμένη ομάδα σαν τα ellinika hoaxes.
Στο ερώτημα λοιπόν ποιος είναι ο «λογοκριτής», η απάντηση είναι η εταιρία Teleperformance που από το ιερό έργο της πιεστικής είσπραξης στα χρόνια τον μνημονίων για λογαριασμό των τραπεζιτών πέρασε στην «ιερά εξέταση» την εποχή του COVID-19.
Στα κτίρια της εταιρίας -Πειραιώς 39-43 (αν θέλεις βάλτο πιτσιρίκο)- έχουν εγκατασταθεί τα γραφεία της «ομάδας Facebook» η οποία περιλαμβάνει άτομα από όλη την Ευρώπη.
Κανένας εργαζόμενος δεν μπορεί να μπει στα γραφεία έχοντας το κινητό του τηλέφωνο, ενώ υπογράφει σύμφωνο εμπιστευτικότητας με πολύ ισχυρές ρήτρες.
Στο ξεκίνημα της πανδημίας, η εταιρία ανέλαβε -εν κρυπτώ- να λειτουργεί ως τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΔΥ για την ενημέρωση του κοινού το γνωστό 1135.
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, φέρεται να υπάρχει ισχυρή σχέση των στελεχών της με το περιβάλλον στελεχών του κυβερνώντος κόμματος και του πρωθυπουργού.
Μετά από τις χιλιάδες καταγγελίες, το Facebook αποφάσισε, στον ρόλο του ελεγκτή των fake news να συμμετέχει και το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων (AFP), ελέγχοντας τις αναρτήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ωστόσο, όπως δήλωσε η κ. Sophie Eyears, υπεύθυνη ανάπτυξης στρατηγικών συνεργατών του Facebook, το AFP θα αποτελεί συνεργάτη των ellinika hoaxes, «εμποδίζοντας» την διάσωση παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα.
Πέρα από την τρύπα στο νερό η διαδικτυακή πλατφόρμα παραδέχτηκε ουσιαστικά την συνεργασία της με τους διορισμένους ηλεκτρονικούς χωροφύλακες της ελληνικής κυβέρνησης.
Ενδιαφέρον επίσης έχει η απάντηση της διευθύντριας του AFP κ. Chantal Valery -στην Ελλάδα- όταν ρωτήθηκε για την συνεργασία με τα “ellinika hoaxes”.

Μεταξύ άλλων είπε:
«Συνεργαζόμαστε με το Facebook, όμως δεν συνεργαζόμαστε μεταξύ μας …εμείς θα διαλέγουμε ό,τι θέλουμε, και εκείνοι θα διαλέγουν ό,τι θέλουν.
Δεν δουλεύουμε μαζί καθόλου, είμαστε εντελώς ανεξάρτητοι.
Όμως, επειδή είμαστε διεθνές πρακτορείο, εμείς επικεντρωνόμαστε κυρίως στις διεθνείς ειδήσεις».
Μετά τις ανακοινώσεις το ΑΠΕ (Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων) έσπευσε να προεξοφλήσει την “ένωση δυνάμεων” μεταξύ Facebook, AFP και “ellinika hoaxes” κάτι που φυσικά είναι ψέμα.

Αναφέρει στην ανακοίνωσή του:
«Το Facebook συνεργάζεται ήδη με το AFP σε 18 χώρες στην Ευρώπη, ενώ από τον Μάιο του 2019 έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τα Ellinika Hoaxes, συνεργάτη του Facebook στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην ελληνική γλώσσα».
Κλείνοντας να πω -σε όσους δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα τι συμβαίνει- πως ότι είναι για τον εφοπλιστή Λασκαρίδη ο πρωθυπουργός της χώρας, είναι για τους κυβερνώντες τα social media.
Εκεί εναποθέτουν τα διαδικτυακά σκατά τους, γιατί στο σαλόνι σας -έτσι κι αλλιώς-ο βόθρος τους είναι συνδεδεμένος με τις τηλεοράσεις σας.

Την αγάπη μου από Ιωάννινα.

Τ.Τ.Π.

Υ.Γ.1 Το κείμενο είναι αφιερωμένο σε όσους αφελείς ψάχνουν δημοκρατία στα social media, γράφοντας υστερικά σχόλια και ανεβάζοντας επαναστατικά post.
Το μόνο που πετυχαίνουν είναι να κάνουν πλουσιότερο τον κάθε Zuckerberg.
Υ.Γ.2 Κατανοώ πιτσιρίκο την περίπτωση μη δημοσιοποίησης του κειμένου για ευνόητους λόγους. Σε ευχαριστώ.

(Αγαπητέ φίλε, έχω γράψει πολλές φορές πως σιχαίνομαι το Facebook, και το χρησιμοποιώ μόνο σαν εργαλείο για την δουλειά μου. Θα πρέπει να υπάρξουν άλλα social media, που τον έλεγχο θα τον έχουν οι χρήστες τους και όχι οι εταιρείες. Εδώ και μήνες, έχω γράψει πως αναζητώ άλλα social media, και ζήτησα από τους αναγνώστες να μου συστήσουν κάποια. Σας ευχαριστώ που γράψατε αυτό το κείμενο. Εγώ δεν έγραψα κάτι για αυτό το θέμα όλους αυτούς τους μήνες, γιατί δεν μπορώ τα “ηρωικά” ποστ τύπου “με φίμωσε το Facebook”. Το Facebook είναι μια εταιρεία και κάνει ό,τι γουστάρει, ενώ μπλόκαρε ακόμα και τον Ντόναλντ Τραμπ, όταν ήταν πρόεδρος των ΗΠΑ. Εγώ είμαι μπλόγκερ, δεν είμαι χρήστης του Facebook. Η δουλειά μου είναι στο μπλογκ μου, όχι στο Facebook. Το θέμα μου είναι πως το Facebook έχει κόψει πια εντελώς το reach της σελίδας μου στο Facebook, οπότε πρέπει κάθε μέρα να απαντάω σε δεκάδες ανθρώπους που απορούν γιατί δεν εμφανίζεται η σελίδα μου στις ενημερώσεις τους, λες και ευθύνομαι εγώ για αυτό. Αυτό απαιτεί χρόνο, και αυτό είναι το πρόβλημά μου. Κατά τ’ άλλα, χέστηκα για το Facebook. Χώρια που το Facebook είναι για γέρους. Για θείτσες και για θείτσους. Μου αρέσουν πολύ όλοι αυτοί που παίρνουν το Facebook στα σοβαρά. Δεν είμαι σίγουρος πως τη ζημιά στη σελίδα μου στο Facebook την έχει κάνει η κυβέρνηση. Μπορεί να την έχουν κάνει και οι αριστερούληδες. Τέλος πάντων, τα βαριέμαι όλα αυτά, αλλά θα μου βρει τη λύση ένας αγαπημένος φίλος. Πάντως, να είστε καλά. Την αγάπη μου.)

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022

Ιράκ: Η ξηρασία αποκάλυψε μια αρχαία πόλη 3.400 ετών που βρισκόταν σε λίμνη

Οι συνθήκες ακραίας ξηρασίας έχουν προκαλέσει προβλήματα σε χώρες της Μέσης Ανατολής
Φωτ.: Universities of Freiburg and Tübingen, KAO
Σε μεγάλο μέρος του Ιράκ σημειώθηκαν καταστροφικές συνθήκες ξηρασίας πέρσι με αποτέλεσμα να προκύψει λειψυδρία επηρεάζοντας σημαντικά τη διαθεσιμότητα νερού.
Ως αποτέλεσμα της ξηρασίας, μια λίμνη πίσω από το φράγμα της Μοσούλης στα βόρεια της χώρας συρρικνώθηκε τόσο ώστε να αποκαλύψει τα ερείπια μιας αρχαίας πόλης 3.400 ετών.
Η αρχαιολογική ομάδα που ασχολείται με τον εν λόγω αρχαιολογικό χώρο εκτιμά ότι ο οικισμός φτιάχτηκε από το βασίλειο του Μιτάνι που απλώθηκε στο βόρειο Ιράκ και τη Συρία για μερικές εκατοντάδες χρόνια κατά την Εποχή του Χαλκού.
 Φωτ.: Universities of Freiburg and Tübingen, KAO (Independent).
Η ομάδα αναφέρει ότι πρόκειται για μια μεγάλη αρχαία πόλη με αποθηκευτικούς χώρους αλλά και οχυρώσεις. Οι αρχαιολόγοι εντόπισαν επίσης αγγεία αλλά και πήλινους ογκόλιθους με γραφή. Πιστεύεται ότι η πόλη καταστράφηκε τελικά από σεισμό γύρω στο 1350 π.Χ..
Το βασίλειο των Μιτάνων εδραιώθηκε από το 1500 περίπου π.Χ. έως το 1300 π.Χ., γύρω από τις βόρειες παρυφές των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη μέχρι να καταστραφεί ολοσχερώς από τους Χετταίους και τους Ασσύριους.
 Φωτ.: Universities of Freiburg and Tübingen, KAO (Independent).
Η ανάδυση της πόλης προκάλεσε πίεση στους αρχαιολόγους καθώς ανέμεναν η στάθμη της λίμνης να την καλύψει και πάλι.
Έτσι κινήθηκαν γρήγορα για να καταγράψουν ορισμένα τουλάχιστον τμήματά της. Πλέον ο οικισμός βρίσκεται και πάλι κάτω από το νερό της λίμνης.
Η Μέση Ανατολή είναι αντιμέτωπη τα τελευταία χρόνια με προβλήματα στην παροχή νερού τόσο για ζώα και καλλιέργειες όσο και για τους ίδιους τους ανθρώπους λόγω της κλιματικής κρίσης που έχει φέρει ακραίες συνθήκες ξηρασίας.
 
Με πληροφορίες από Independent

Τρίτη 24 Μαΐου 2022

Πώς να σταματήσουμε τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων από το να να πυροδοτούν τους πολέμους και την κλιματική κατάρρευση!

Έλα μαζί μας να σταματήσουμε τα ορυκτά καύσιμα από το να πυροδοτούν τους πολέμους και την κλιματική κατάρρευση!
Το πετρέλαιο, το αέριο και ο λιγνίτης πυροδοτούν πολέμους και επιδεινώνουν την κλιματική κατάρρευση, αυτό είναι γεγονός.
Άρα, γιατί συνεχίζουν να έχουν τόση δύναμη και να επηρεάζουν τις ζωές μας και τις πολιτικές που εφαρμόζονται;
Μέσω των παραπλανητικών καμπανιών και χορηγιών τους, οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων κερδίζουν την κοινωνική αποδοχή και την πολιτική πρόσβαση που χρειάζονται για να εμποδίσουν την κλιματική δράση και να παραμείνουν ζωντανές.
Γι’ αυτό, για παράδειγμα, η κρατική Gazprom ξόδεψε δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία χρόνια σε χορηγίες στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να τους σταματήσουμε.
Η κύρια πηγή της δύναμής τους μπορεί να γίνει η αχίλλειος πτέρνα τους, αν καταφέρουμε την απαγόρευση των διαφημίσεων και χορηγιών ορυκτών καυσίμων στην Ευρώπη, αλλά και αλλού.
Είναι επείγον να φανούμε γενναίοι και να σπάσουμε τα δεσμά με όλα τα ορυκτά καύσιμα.
Για την ειρήνη, για το κλίμα και για την προστασία όλης της ζωής στη Γη, πρέπει να απαγορεύσουμε τις διαφημίσεις τους.

Πέμπτη 5 Μαΐου 2022

Η ταινία των «Μόντυ Πάιθον», που λογοκρίθηκε.

Οι Σουηδοί διαφήμιζαν, ότι είναι τόσο αστεία που στη Νορβηγία απαγορεύθηκε!
Το 1979, οι «Μόντυ Πάιθον» γύρισαν την ταινία «Η Ζωή του Μπράιαν» («Life of Brian»).
Σήμερα θεωρείται ως μία από τις σημαντικότερες κωμωδίες του κινηματογράφου.
Όμως, την εποχή που κυκλοφόρησε, πολλές χριστιανικές οργανώσεις τη χαρακτήρισαν ως «βλάσφημη» και η προβολή της απαγορεύτηκε σε διάφορες χώρες.
Στην αρχική έκδοση της ταινίας υπήρχαν κάποιες σκηνές που αφαιρέθηκαν από τους συντελεστές της πριν διανεμηθεί στους κινηματογράφους. Η πιο διαβόητη έγινε γνωστή ως η «σκηνή του Όττο», όπου ο αρχηγός και τα μέλη μίας ομάδας υπερεθνικιστών Εβραίων του 1ου αιώνα μ. Χ. που μάχονται τους Ρωμαίους εμφανίζονταν ως Χίτλερ και ναζί αντίστοιχα. του συνεργάτη ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού Μόντι Πάιθον

Οι «Μόντι Πάιθον»
ήταν ομάδα Βρετανών κωμικών που έγινε γνωστή μέσω του προγράμματος τους στο BBC «Το Ιπτάμενο Τσίρκο των Μόντι Πάιθον» («Monty Python’s flying circus») που προβλήθηκε μεταξύ 1969 και 1974.
Η εκπομπή υπήρξε μεγάλη επιτυχία στη Βρετανία λόγω των σουρεαλιστικών κωμικών σκηνών της. Εκτός από τηλεοπτικές εκπομπές, οι Μόντι Πάιθον γύρισαν κινηματογραφικές ταινίες, ανέβασαν θεατρικά έργα και έγραψαν τραγούδια και βιβλία.

«Ζωή του Μπράιαν» ή «Ένας Προφήτης, μα τι Προφήτης!»
Η πιο πετυχημένη κινηματογραφική τους ταινία γυρίστηκε το 1979 και ήταν η «Ζωή του Μπράιαν» (Life of Brian). Στην Ελλάδα προβλήθηκε με τον τίτλο, «Ένας Προφήτης, μα τι Προφήτης!». Σκηνοθέτης ήταν το μέλος της ομάδας, Τέρι Τζόουνς.
Μία από τις επίσημες αφίσες της ταινίας. Πηγή imdb
Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός Εβραίου, ονόματι Μπράιαν Κοέν, ο οποίος γεννιέται την ίδια μέρα με τον Ιησού Χριστό και μάλιστα σε κοντινή απόσταση. Από μία σειρά παρεξηγήσεων ο Μπράιαν θεωρείται ότι είναι ο Μεσσίας, παρά το γεγονός ότι το διαψεύδει συνέχεια.
Διάφορες ομάδες προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν για τα δικά τους συμφέροντα.
Στο τέλος οι Ρωμαίοι τον συλλαμβάνουν και τον σταυρώνουν. Όλοι όσοι τον ακολουθούσαν μέχρι τότε τον εγκαταλείπουν στη μοίρα του.
Η «Ζωή του Μπράιαν» υπήρξε ακριβή παραγωγή και χρηματοδοτήθηκε από τον Τζόρτζ Χάρισον των Μπήτλς. Επιλέχθηκε να γυριστεί στην Τυνησία γιατί δύο χρόνια πριν, ο Φράνκο Τζεφιρέλι είχε γυρίσει εκεί τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ».
Έτσι, οι Μόντι Πάιθον μπόρεσαν να κάνουν χρήση σκηνικών και κουστουμιών και να προσδώσουν μεγαλύτερο ρεαλισμό στην ταινία τους.
Χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας. Πηγή: Reddit

«Βλάσφημη» ταινία;
Όταν ξεκίνησε η προβολή της «Ζωής του Μπράιαν» στους κινηματογράφους, πολλές χριστιανικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο ξεσηκώθηκαν εναντίον της. Θεωρήθηκε ότι η ταινία σατίριζε τον Χριστό. Το αποτέλεσμα ήταν να απαγορευθεί η προβολή της σε διάφορες χώρες, ακόμη και της Δύσης. Έτσι, για παράδειγμα, στην Ιρλανδία η ταινία απαγορεύθηκε για οκτώ χρόνια ενώ στην Ιταλία για δεκαετίες. Επιπλέον, σε χώρες όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ, όπου η ταινία επιτράπηκε, τα συμβούλια πολλών δήμων ψήφισαν να απαγορευθεί η προβολή της ταινίας στους τοπικούς κινηματογράφους.
Οι απαγορεύσεις βοήθησαν να διαφημιστεί η ταινία όπου προβλήθηκε.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι μία από τις χώρες που απαγόρευσε την προβολή της «Ζωής του Μπράιαν» ήταν η Νορβηγία. Στη γειτονική Σουηδία, όπου επιτράπηκε, διαφημίστηκε ως «Η ταινία που είναι τόσο αστεία, που η προβολή της απαγορεύθηκε στη Νορβηγία».
Τελικά, μετά από ένα χρόνο επιτράπηκε η προβολή της και στη Νορβηγία, όταν πια χιλιάδες Νορβηγοί την είχαν ήδη δει στη Σουηδία.
Δεξιά, ο Τζον Kλις ως εκατόνταρχος και ο Μάικλ Πέιλιν ως Πόντιος Πιλάτος
Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει το 1979 μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στον κινηματογράφο. Σήμερα θεωρείται από πολλούς ως μια από τις πιο κωμικές και σουρεαλιστικές ταινίες όλων των εποχών.

Στόχοι της ταινίας
Οι Μόντι Πάιθον σε συνεντεύξεις και βιβλία τους ξεκαθάριζαν ότι δεν σατίριζαν τον Χριστό. Μάλιστα, σε μία σύντομη σκηνή στην αρχή της ταινίας, υπάρχει απόσπασμα της «Ομιλίας επί του Όρους των Ελαιών», όπου το ρόλο του Χριστού παίζει ο ηθοποιός Κένεθ Κόλεϊ. Η σκηνή του δεν έχει τίποτα κωμικό ή σατυρικό.

 Έτσι, ο Μπράιαν δεν ήταν καρικατούρα του Χριστού
Μέσω της ταινίας σατιρίζεται η θρησκοληψία, η δεισιδαιμονία, αλλά κυρίως όλοι όσοι εκμεταλλεύονται τη θρησκεία για να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα. Σύμφωνα με τους ίδιους τους Μόντυ Πάιθον, αυτός ήταν και ο βασικός λόγος γιατί οι διάφορες θρησκευτικές οργανώσεις επιτέθηκαν στην ταινία τους.
Όμως, εκτός από ζητήματα θρησκείας, η «Ζωή του Μπράιαν» σατίριζε όσους μέσω της πολιτικής προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τους συνανθρώπους τους, πουλώντας τους «οράματα», ή δίνοντας κούφιες υποσχέσεις για την εκπλήρωση μεγαλεπήβολων στόχων που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.
Η σκηνή όπου ο Μπράιαν, αριστερά, προσεγγίζει τους αρχηγούς της αντιστασιακής οργάνωσης προκειμένου να γίνει μέλος της. Πηγή: Reddit
Όχημα αυτής της σάτιρας είναι διάφορες ομάδες Εβραίων επαναστατών που εμφανίζονται στην ταινία και σχεδιάζουν εξεγέρσεις εναντίον των Ρωμαίων επικυρίαρχων. Ο Μπράιαν γίνεται μέλος μιας τέτοιας ομάδας, όχι μόνο γιατί θέλει να βοηθήσει να απελευθερωθεί η πατρίδα του από τους Ρωμαίους, αλλά και γιατί έχει ερωτευθεί μία κοπέλα που είναι ήδη ενταγμένη στην εβραϊκή αντίσταση.
Αν και τέτοιες ομάδες υπήρχαν πράγματι την εποχή του Χριστού, οι Μόντι Πάιθον τους έχουν προσδώσει χαρακτηριστικά εξτρεμιστικών ακροαριστερών ομάδων που δρούσαν στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1970. Όμως, στην αρχική κόπια της ταινίας, η πολιτική σάτιρα περιλάμβανε και μία εβραϊκή υπερεθνικιστική ομάδα, που τα μέλη της εμφανίζονται ως ναζί!

«Εβραίοι-Σαμουράι»
Σε μία από τις τελευταίες σκηνές της ταινίας, ενώ ο Μπράιαν βρίσκεται πάνω στον σταυρό, κάποιοι περίεργοι σαμουράι πραγματοποιούν επίθεση εναντίον των Ρωμαίων που φρουρούν τον Μπράιαν και τους άλλους μελλοθάνατους. Αποκαλύπτεται ότι αποτελούν μία από τις πολλές ομάδες που αγωνίζονται για την απελευθέρωση των Εβραίων από τη ρωμαϊκή κατοχή.
Αυτοαποκαλούνται «Απόσπασμα Αυτοκτονίας» και η έλευσή τους προκαλεί τρόμο στους Ρωμαίους που εγκαταλείπουν πανικόβλητοι το χώρο.
Η εντύπωσή του Μπράιαν είναι ότι ήλθαν να τον σώσουν. Όμως, μόλις οι Εβραίοι-Σαμουράι φθάνουν κάτω από το σταυρό του αυτοκτονούν μαζικά κάνοντας χαρακίρι.
Η σκηνή είναι άκρως σουρεαλιστική, κάτι που επιτείνεται από το γεγονός ότι οι «Εβραίοι-Σαμουράι» δεν έχουν εμφανιστεί σε όλη την ταινία και δεν υπάρχει καμμία σύνδεση με τα προηγούμενα και προφανώς ούτε τις επόμενες σκηνές.

Η «σκηνή του Όττο» 
Το 1997 για πρώτη φορά κυκλοφόρησε κόπια της «Ζωής του Μπράιαν», όπου συμπεριλαμβάνονταν σκηνές που κόπηκαν λίγο πριν προβληθεί στους κινηματογράφους. Σε μία απ’ αυτές εμφανίζεται ο αρχηγός των «Εβραίων-Σαμουράι» να συνομιλεί με τον Μπράιαν.
Πληροφορούμαστε ότι λέγεται «Όττo» και μοιάζει πολύ με τον Χίτλερ. Εκτός από τον Όττο, και οι οπαδοί του έχουν μουστάκι σαν του Χίτλερ και όλοι φορούν κράνη που θυμίζουν αυτά των Γερμανών του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Όττο είναι μια καρικατούρα ηγέτη των ναζί.
Στη σύντομη συνομιλία του με τον Μπράιαν, χρησιμοποιεί τα κλισέ των ναζί, περί καθαρότητας της φυλής, λατρεία στον αρχηγό, εκδίωξη των ξένων, κ.ά.
Μάλιστα, όλοι οι οπαδοί του φορούν ένα σύμβολο που συνδυάζει το αστέρι του Δαβίδ με μια σβάστικα. 
Ο Όττο, όπως εμφανίζεται στην “κομμένη” σκηνή της “Ζωής του Μπράιαν”. Πηγή: Pinterest
Η επίσημη εκδοχή των Μόντι Πάιθον γιατί έβγαλαν τη σκηνή αυτή από την ταινία τους ήταν ότι δεν είχε σχέση με την πλοκή του έργου. Επιπλέον, καθυστερούσε την εξέλιξή του σ’ ένα κρίσιμο σημείο που ήταν η σύλληψη του Μπράιαν από τους Ρωμαίους.
Ένας από τους συντελεστές της ταινίας, ο Τέρι Γκίλιαμ, θεωρούσε ότι η σκηνή ήταν πολύ αστεία και ότι θα έπρεπε να παραμείνει. Αντίθετα, πολλά χρόνια αργότερα, ο Έρικ Άιντλ που έπαιξε τον Όττο, αποκάλυψε ότι ένιωθε άβολα παίζοντας το ρόλο ενός «Εβραίου-Ναζί».
Ορισμένοι μελετητές εκτιμούν ότι η απόφαση να βγει αυτή η σκηνή δεν ήταν καλλιτεχνική, αλλά πολιτική. Θεωρούν ότι οι Μόντι Πάιθον ίσως αυτολογοκρίθηκαν φοβούμενοι πως η ταινία τους θα μπορούσε να απαγορευθεί στις ΗΠΑ, αν παρουσίαζε μία ομάδα Εβραίων επαναστατών ως ναζί, ακόμη και αν αυτοί ήταν ακραίοι εθνικιστές.

Δείτε εδώ τη “σκηνή του Όττο”:
 

Πέμπτη 28 Απριλίου 2022

Η “μαύρη” ενεργειακή μετάβαση




Πρόσφατα, η κυβέρνησή μας ανακοίνωσε ότι επισπεύδονται οι εξορύξεις ορυκτού αερίου στη χώρα για να έχουμε “ενεργειακή αυτάρκεια” και φθηνότερη ενέργεια. Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, αν γίνουμε “χώρα παραγωγός”, θα λύσουμε το πρόβλημά μας. Είναι όμως έτσι;
Όσο κι αν δηλώνουν ότι οι εξορύξεις αερίου θα λύσουν το ενεργειακό μας πρόβλημα, αν υπάρχει έστω και κάποια πιθανότητα εξόρυξης, θα είναι το 2028 (στο πιο αισιόδοξο σενάριο). Πώς ένα πρόβλημα που υπάρχει τώρα, θα λυθεί το λιγότερο 6 χρόνια μετά;

Όσο κι αν δηλώνουν ότι το αέριο είναι μόνο ένα μεταβατικό καύσιμο, η εξόρυξή του θα είναι σε παραγωγικό στάδιο μάλλον το 2028, ενώ το 2030 πρέπει να έχουμε μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο μισό. Πώς λύνει αυτό την κλιματική κρίση;

Η ενεργειακή πολιτική της χώρας οφείλει να γίνει οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη, και ταυτόχρονα ανθεκτική σε κρίσεις σαν τη σημερινή. Αντίθετα, τελικά μάλλον ωφελούνται μόνο οι κολοσσοί ορυκτών καυσίμων όσο εμείς οι πολίτες πληρώνουμε το τίμημα.
Είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ ότι είναι αναγκαία η ανανεώσιμη, οικονομικά προσιτή ενέργεια για όλους. Ο συνδυασμός εξοικονόμησης ενέργειας και ανανεώσιμης ενέργειας, με συλλογική συμμετοχή όλων των πολιτών. Δεν χρειαζόμαστε επιπλέον επιχειρήματα για να καταλάβουμε ότι η λύση βρίσκεται στην καθαρή ενέργεια, και μάλιστα “από τα κάτω προς τα πάνω”.
Δες εδώ!

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022

Η ζωή στους δρόμους της Αθήνας το 1964

30 Φωτογραφίες που απεικονίζουν την καθημερινοτητα των κατοίκων της πρωτεύουσας. 
Οδός Ερέχθου 2. Φωτ.: Fortepan/Album011
Πλατεία Συντάγματος. Φωτ.: Fortepan / Holenár Csaba és Edina
Ο κίονας του ναού του Ολυμπίου Διός, που καταστράφηκε στον σεισμό του 1852. Στο βάθος η Ακρόπολη. Φωτ.: Fortepan / Holenár Csaba és Edina
Η οδός Σταδίου από την πλατεία Κλαυθμώνος προς την οδό Πεσμαζόγλου. Φωτ.: Fortepan / Sugár Ferenc
Οδός Δραγατσανίου. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Σταδίου 26. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Σταδίου 23. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
  Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Λεωφόρος Ελευθερίου Βενιζέλου, στα δεξιά οδός Πεσμαζόγλου. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Η οδός Χρήστου Λαδά από την πλατεία Καρύτση προς την οδό Σταδίου. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από το κτίριο του θεάτρου Μουσούρη. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Η πλατεία Ομονοίας όπως φαίνεται από την λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Αγίου Κωνσταντίνου. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Η Ακρόπολη στο βάθος. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Στα Προπύλαια. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Λεωφόρος Πανεπιστημίου, Εθνική Βιβλιοθήκη. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Η οδός Ερέχθου από την οδό Διογένη προς την οδό Κυρίστου, με φόντο την Ακρόπολη. Φωτ.: Fortepan/Album011
 Πλατεία Λυσικράτους. Φωτ.: Fortepan/Album011
 Πλατεία Λυσικράτους, η εναπομείνασα πύλη προς το μουσουλμανικό σχολείο από την τουρκική εποχή. Φωτ.: Fortepan/Album011
 Στην οδό Δραγατσανίου. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Πλατεία Κλαυθμώνος, με φόντο τα κτίρια της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Σταδίου 44. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Λεωφόρος Παναγή Τσαλδάρη, με φόντο την πλατεία Ομονοίας. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
Πλατεία Ομόνοιας. Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Το εκκλησάκι της Αγίας Δύναμης. Φωτ.: Fortepan/Márkus Richárd
 Φωτ.: Fortepan / Bauer Sándor
 Πλατεία Συντάγματος. Φωτ.: Fortepan / Holenár Csaba és Edina

lifo.gr/